طرز تهیه ی قهوه‌ی اسپرسو با طعم‌های متنوع

محبوبه حسنی | دوشنبه, ۱۲ بهمن ۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. عطر بی‌نظیر و مدهوش کننده‌ی آن، یکی از دلایل محبوبیت و تمایل فراوان انسان‌ها در مصرف این نوشیدنی دوست‌داشتنی است. قهوه‌ی ترک، اسپرسو، کاپوچینو، خامه‌ای، کرم شکلاتی، و ... تنها بخشی از انواع تهیه‌ شده‌ی قهوه در سراسر جهان است. با کجارو همراه باشید تا با طرز تهیه‌ی تنوع جالبی از بهترین قهوه‌های جهان آشنا شوید.

امروزه تنوع بیشماری از قهوه توسط بشر تهیه و مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که در نوع خود جالب و قابل توجه است. طعم‌های مختلف با روش‌های تهیه‌ی متفاوت، از دیگر نکات مثبت این نوشیدنی محبوب است که هرذائقه‌ و سلیقه‌ی خاصی را تحت پوشش قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه‌ی تعدادی از انواع مختلف قهوه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

اسپرسوی سرد با طعم بی‌نظیر نعناع

برای تهیه‌ی اسپرسوی سرد با طعم نعناع کافی است مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید. مطمئن باشید با قهوه‌ای لذیذ با پوششی مخملی و لطیف از کف روبرو می‌شوید.

مواد اولیه

یخ خردشده، دو قاشق غذاخوری شیره‌ یا عصاره‌ی انگور، ۸ عدد برگ نعناع تازه، ۷۰ گرم قهوه آسیاب شده.

طرز تهیه

مرحله‌ی اول

درون همزن برقی (غذاساز) مقداری یخ خردشده بریزید.

مرحله‌ی دوم

مقداری شیره‌‌ی انگور، نعناع تازه و اسپرسو را به ظرف محتوی یخ‌ها اضافه کنید.

مرحله‌ی سوم

دستگاه غذاساز را روشن کرده و اجازه دهید به مدت زمان ۱۰ ثانیه، مواد درون دستگاه با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله‌ی چهارم

مخلوط را درون لیوانی مملو از یخ بریزید.

مرحله‌ی پنجم

در این مرحله می‌توانید با قرار دادن تعدادی برگ نعناع تازه روی مخلوط بدست آمده، آن را میل کنید و از طعم دلچسب و مطبوع آن لذت ببرید. این نوشیدنی به دلیل حضور نعناع، برای رفع خستگی بسیار مفید و موثر خواهد بود.

طعم خاطره‌انگیز قهوه‌ی کارامل نمکی (شیرقهوه‌)

یکی دیگر از نوشیدنی‌های لذیذ و پرطرفدار در سراسر جهان به‌ ویژه کشورهای غربی، قهوه‌ی کارامل با طعم نمک دریایی است. شاید استفاده از نمک در نوشیدنی‌های شیرین، عجیب یا دور از تصور به نظر آید. اما با روشی که در ادامه آموزش می‌دهیم، می‌توانید از نوشیدن قهوه‌ای کاملا منحصر به فرد و مطبوع بهره‌مند شوید و لحظاتی شیرین را در کنار اعضای خانواده‌ سپری کنید.

مواد اولیه

۲ قاشق غذاخوری سر پر سس موکا (mocha)، دو قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه‌ آسیاب شده، ۳۵ گرم شکلات شیرین خرد شده، یک هشتم قاشق چایخوری پودر نشاسته‌ی ذرت، یک چهارم قاشق چایخوری وانیل، دارچین به میزان دلخواه.

طرز تهیه

مرحله‌ی اول

در اولین مرحله، باید به تهیه‌ی سس دوست‌داشتنی و لذیذ موکا بپردازید. ابتدا شکلات‌های خرد شده، پودر نشاسته‌ی ذرت، وانیل و دارچین را درون ظرفی مناسب ریخته و پس از مخلوط کردن مواد، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. مدت زمانی حدود ۲ دقیقه نیاز است تا ترکیبی نرم، یکدست و غلیظ بدست آید. پس از رسیدن به این مرحله، ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مرور زمان سرد شود. این سس بسیار خوشمزه و معطر است و می‌توان در تهیه‌ی انواع نوشیدنی از آن استفاده کرد. مهم‌ترین نکته در مصرف این سس، مصرف آن به صورت سرد است که رعایت آن برای ایجاد نوشیدنی مطلوب و باکیفیت بسیار مهم و ضروری است.

مرحله‌ی دوم

در این مرحله ۳ قاشق غذاخوری سس موکا را درون فنجان مورد نظر ریخته و مقداری نمک دریایی روی آن بریزید.

مرحله‌ی سوم

آب گرم و اسپرسو را به مواد اضافه کرده و تا زمانی که مواد کاملا حل شوند، به هم زدن ادامه دهید.

مرحله‌ی چهارم

اکنون زمان اضافه کردن نصف فنجان شیر است. استفاده از شیر سرد گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسد، ولی ما پیشنهاد می‌کنیم برای بدست آمدن نتیجه‌ای مطلوب‌تر و بهتر، شیر گرم را امتحان کنید.

مرحله‌ی پنجم

آخرین مرحله، اضافه کردن خامه‌ی زده شده است که میزان آن به ذائقه‌‌ی شما بستگی خواهد داشت. اکنون کارامل را به آرامی و با ظرافت روی خامه‌ها ریخته و در پایان مرحله‌ی‌ آماده‌سازی قهوه، نمک‌های دریایی را به نوشیدنی خود اضافه کنید. اکنون قهوه‌ی کاراملی شما آماده است و می‌توانید با نوشیدن آن، طعم شگفت‌انگیز و دلپسندی را تجربه کنید.

اسپرسوی سرد با پوششی مخملی از کف

مواد اولیه

دو قاشق غذاخوری پودر قهوه آسیاب شده (البته میزان پودر قهوه با توجه به ذائقه‌ی افراد متغیر است)، نصف قاشق غذاخوری شیره‌ی انگور یا شربت ملایم و شیرین، در صورت تمایل مقداری خامه‌ی شیرین که در ادامه دستور تهیه‌ی آن را ارائه خواهیم داد.

مرحله‌ی اول

در نخستین مرحله، خامه‌ی شیرین و مخصوص این نوشیدنی را تهیه کنید که در ادامه به معرفی مواد اولیه و طرز تهیه‌ی آن خواهیم پرداخت.

مواد مورد نیاز جهت تهیه‌ی خامه‌ی شیرین

۴۰۰ گرم شیرین‌کننده‌ی مخصوص شیر (با توجه به ذائقه‌ی افراد خانواده، می‌توان از شیرین کننده‌ی بیشتری استفاده کرد)، یک فنجان شیر (در صورت تمایل می‌توان برای ایجاد غلظت بیشتر، از نصف فنجان شیر استفاده کرد).

طرز تهیه‌‌ی خامه‌ی شیرین

در یک کاسه‌ی متوسط، شیرین‌کننده را با شیر مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید مخلوط مورد نظر به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی شعله بماند تا زمانی که محلولی کاملا یک دست بدست آید. سپس محلول تهیه شده را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید سرد شود. حال، مایع مورد نظر را درون ظرفی کاملا دربسته ریخته و آن را درون فریزر قرار دهید. از مهم‌ترین نکاتی که می‌توان در مورد این ترکیب بدست آمده بیان کرد، ماندگاری آن به مدت ۲ الی ۳ هفته در دمای فریزر است.

مرحله‌ ی دوم

پس از تهیه‌ی خامه‌ی شیرین، زمان تهیه کردن قهوه‌ی اسپرسوی سرد است. یخ‌ها را درون غذاساز بریزید. اسپرسو و شیره‌ی انگور را به یخ‌ها اضافه کنید. غذاساز را روشن کرده و اجازه دهید مواد داخل آن، به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه با سرعت و شدت تمام مخلوط شوند. ترکیب بدست آمده را درون لیوان مورد نظر ریخته و کف ایجاد شده از همزدن مواد را روی نوشیدنی خود بریزید. اکنون می‌توانید در صورت تمایل، مقداری از خامه‌ی شیرینی را که پیش‌تر تهیه کرده‌اید، روی قهوه‌ی سرد ریخته و با نوشیدن آن، طعمی دلنشین و دلچسب را تجربه کنید.

در مقاله‌ی فوق، روش‌هایی ساده برای تهیه‌ی چندین نوع قهوه‌ی محبوب و پرطرفدار را به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد. منتظر نظرات سازنده‌ی شما عزیزان کجارویی در ارائه‌ی بهتر این قبیل مقالات خواهیم بود.

تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه