رستوران های دهلی؛ از رستوران‌های گیاهی تا کافه‌های مدرن

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
رستوران های دهلی؛ از رستوران‌های گیاهی تا کافه‌های مدرن

سفر به دهلی، شهری مملو از رنگ‌های شاد و زیبا، مطمئنا خاطرات زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما در این سفر از رستوران‌های خوب این شهر غافل نشوید. رستوران‌هایی با فضاها و غذاهای هیجان‌انگیز. با این مقاله همراه باشید تا به برخی رستوران‌های دهلی نگاه مختصری داشته باشیم.

غذاهای هر کشور به‌نحوی گویای فرهنگ آن کشور است. امروزه که فرهنگ‌ها در هم تنیده و به هر گوشه و کناری سرک کشیده‌اند، غذاها نیز شکل دیگری به خود گرفته‌اند و این‌گونه است که هر غذایی را در هر کشوری می‌توان میل کرد.

دهلی نیز از این امر مستثنا نیست. رستوران های دهلی هم غذای هندی و غذاهای خارجی سرو می‌کنند. فرهنگ غذایی هند را می‌توانید در دهلی تجربه کنید. در ادامه فهرستی از این رستوران‌ها را می‌بینیم.

ریکوس (Ricos)

رستوران ریکوس دهلی

اگر به‌دنبال غذای ایتالیایی خوب و فضایی فوق‌العاده، می‌شد حتما رستوران ریکوس سری بزنید. این رستوران دارای فضایی دوستانه، متفاوت، آرامش‌بخش، با تعداد زیادی کتاب است. حداقل کاری که در این رستوران-کافه می‌توانید انجام دهید این است که قهوه بنوشید و کتاب بخوانید، زمان می‌گذرد و ذهن شما به آرامش می‌رسد. قیمت غذاهای این مکان معقول است. این رستوران به خاطر نقاشی‌های روی دیوارهایش معروف است. در این رستوران غذاهای مکزیکی، آمریکایی، ایتالیایی و لبنانی سرو می‌شود.

کاکه دی هاتی (Kake Di Hatti)

رستوران کیک دی هاتی دهلی

اگر می‌خواهید طعم اصیل غذاهای سنتی و خوشمزه شمال هند را بچشید به رستوران کاکه دی هاتی (Kake Di Hatti) بروید. این رستوران به خاطر نان‌ها و پارانتاهای (نوعی نان) بزرگش معروف است. این رستوران صبحانه نیز سرو می‌کند. به یاد داشته باشید که این رستوران مخصوص گیاه‌خواران است.

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱ شب.

وگ گولاتی (Veg Gulati)

رستوران وگ گولاتی دهلی

رستوران وگ گولاتی (Veg Gulati) که از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر به شمار می‌آید، مخصوص رژیم گیاه‌خواری است. این رستوران نیز غذاهای شمال هند را سرو می‌کند. فضا و سرویس‌دهی این رستوران بسیار خوب است.

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

گووینداس (Govindas)

رستوران گووینداس دهلی

رستوران Govindas که در قلب دهلی قرار دارد، یکی دیگر از رستوران‌های گیاهی معروف است. غذاهای این رستوران ساده، اما بسیار لذیذ هستند. صبحانه نیز در این مکان سرو می‌شود.

ساعت کار: ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰، ۱۲:۳۰ تا ۱۵:۳۰، ۱۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰.

شیک اسکوور (Shake Square)

کافه شیک لسکوور دهلی

کافه شیک اسکوور (Shake Square) به خاطر اسنک‌های بزرگش معروف است. توصیه می‌شود شیک‌های با طعم شکلات، قهوه و توت‌فرنگی آن را امتحان کنید.

چاچه دی هاتی (Chache Di Hatti)

رستوران چاچه دی هاتی دهلی

رستوران چاچه دی هاتی (Chache Di Hatti) یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین رستوران‌های دهلی است. از مشخصات این رستوران می‌توان به این موارد اشاره کرد که این رستوران به‌صورت بیرون بر بوده و گیاهی است. ساعت کار این مکان همه‌روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر است.

وودچاک (Woodchuck)

رستوران وودچاک دهلی

رستوران وودچاک (Woodchuck) غذاهای فست‌فودی سرو می‌کند. طراحی این مکان بسیار زیبا بوده و کارکنان بسیار خوش اخلاقی دارد. این رستوران دارای اینترنت بی‌سیم است.

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.

ساراوانا بهاوان (Saravana Bhawan)

رستوران ساراوانا دهلی

رستوران گیاهی ساراوانا بهاوان (Saravana Bhawan) به خاطر سرو غذاهای جنوب هند معروف است. می‌توانید وعده صبحانه را در این مکان میل کنید.

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۱ شب.

پرنکستر (Prankster)

رستوران پرنکستر دهلی

رستوران پرنکستر (Prankster)، دارای فضایی عالی، موسیقی، اینترنت بی‌سیم، امکان صرف غذا در فضای باز و بسیاری امکانات دیگر است. این رستوران عرضه‌کننده غذاهای مدرن و غذاهای شمال هند است. این رستوران بر اساس ظاهر یک دانشکده ساخته شده، به این صورت که در آن کتابخانه، آزمایشگاه، کافه‌تریا، اتاق کنفرانس و غیره را می‌بینید.

ساعت کار: ۱۲:۳۰ تا ۱ شب.

ایندوس فلیور (Indus Flavour)

رستوران ایندوس فلیور دهلی

رستوران گیاهی ایندوس فلیور (Indus Flavour) به خاطر سرو غذاهای شمال هند و غذاهای چینی معروف است. در این مکان اینترنت بی‌سیم وجود دارد.

ساعت کار: همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.

شری بانکی بیهاری (Shree Baanke Bihari)

رستوران بانکی بیهاری دهلی

رستوران گیاهی شری بانکی بیهاری (Shree Baanke Bihari) برای افرادی که به شیرینی هم علاقه دارند جای بسیار مناسبی است، زیرا علاوه بر رستوران قنادی نیز هست.

ساعت کار: همه‌روزه از ۱۰:۳۰ تا ۱۶، ۱۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰.

دو نات دیسترب (Do Not Disturb)

رستوران دو نات دیسترب دهلی

رستوران دو نات دیسترب (Do Not Disturb) (نام این رستوران به‌معنای مزاحم نشوید است) طراحی خاص و فضای بسیار دلپذیری دارد. غذاهای لذیذ و موسیقی فرح‌بخش، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این رستوران عرضه‌کننده غذاهای ایتالیایی، هندی، چینی و موگلای (نوعی غذای هندی تاثیر گرفته از غذاهای ایرانی و آسیایی مرکزی) است.

ساتویک (Sattvik)

رستوران ساتویک دهلی

رستوران گیاهی ساتویک (Sattvik) نیز مانند دیگر رستوران‌های نام‌برده، عرضه‌کننده غذاهای شمال هند است. این رستوران به خاطر استفاده از مواد اولیه تازه، غذاهای بسیار لذیذی را سرو می‌کند. در این مکان اینترنت بی‌سیم وجود دارد.

ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب.

رستوران هاتمس (HotMess)

رستوران هاتمس دهلی

رستوران هاتمس رستورانی است که طبق نظر مشتریان دارای غذاها، نوشیدنی‌ها، فضا و سرویس عالی است. امکانات این مکان شامل موسیقی زنده، پارکینگ، اینترنت بی‌سیم و بسیاری موارد دیگر است. منوی این رستوران شامل غذاهای شمال هند، مدیترانه‌ای، آسیایی و فست فود است.

ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۰۰:۳۰ شب است.

هدکوارتر (Headquarter)

رستوران هدکوارتر دهلی

رستوران هدکوارتر (Headquarter) غذاهای گیاهی به هیچ عنوان سرو نمی‌شود. این رستوران نیز مانند دیگر رستوران‌های خوب دهلی با غذا، سرویس و فضای عالی، موسیقی زنده و بسیاری امکانات دیگر برخوردار است. منوی این ستوران شامل غذاهای قاره‌ای، ایتالیایی، مدیترانه‌ای، آسیایی و پارسی است.

ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۰۰:۰۰ شب.

نیودیام  (Naivedyam)

رستوران نیودیام دهلی

نیودیام (Naivedyam) که در روستای هاز خاس (Hauz Khaas) قرار دارد، با سرو غذاهای جنوب هند و فضایی بسیار آرامش‌بخش، فرهنگ و حال و هوای هند را برای شما تداعی می‌کند. این رستوران یک رستوران گیاهی است و شما می‌توانید در آن صبحانه نیز صرف کنید.

ساعت کار: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

اسکای های (Sky High)

رستوران اسکای های دهلی

رستوران اسکای های دارای فضایی زیبا و رمانتیک بوده و غذاهای آسیایی، ایتالیایی، موگلایی و قاره‌ای سرو می‌کند. از امکانات این رستوران اینترنت بی‌سیم، روف تاپ، پخش موسیقی‌های معروف بی‌کلام و دیگر امکانات است.

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱ شب.

شرامان (Shraman)

رستوران شرامان دههلی

رستوران شرامان واقع در هتل آشوک (Ashok)، از دیگر رستوران‌های گیاهی است که تجربه منحصربه‌فردی از غذاهای هند را به دست می‌دهد. غذاها ساده و در عین حال عجیب هستند.

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب.

اگر برای سفر به هند برنامه‌ریزی می‌کنید، با مشاهده انواع تورهای هند و تورهای دهلی در کجارو،‌ بهترین آفر تور را از میان فروشند‌های معتبر انتخاب کرده و در نهایت تور مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

همچنین برای آشنایی با جاذبه‌ها و دیدنی های دهلی،‌ فهرست کاملی از جاهای دیدنی دهلی را در کجارو ببینید تا ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، بتوانید سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع holidify zomato

دیدگاه