لا پالما، مامن بکر ستاره ‌ها

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
لا پالما، مامن بکر ستاره ‌ها

جزیره‌ی لا پالما (La Palma)، یکی از جزایر قناری در کشور اسپانیا است. این جزیره به خاطر مناظر چشم‌گیر و آسمان صاف و پرستاره‌اش شهرت دارد. برای آشنایی بیشتر با این جزیره در ادامه با کجارو همراه باشید.

لا پالما، پنجمین جزیره‌ی بزرگ جزایر قناری، چشم‌اندازهای نفس‌گیری دارد؛ سواحل بکر و زیبا، مناظر فوق‌العاده، آتش‌فشان‌های شگفت‌انگیز، جنگل‌های انبوه و آسمانی پرستاره دارد. هرچیزی که برای آرامش به آن نیاز دارید در این جزیره‌ی بکر و زیبا پیدا می‌شود. اینجا بهشتی برای عاشقان طبیعت و آسمان شب است.

آسمان صاف و آلودگی نوری اندک، شرایط را برای لذت‌ بردن از تماشای آسمان بی‌انتهای شب و ستاره‌های چشمک‌زن کهکشان، مهیا کرده است.

لا پالما

در سال ۲۰۰۲، یونسکو تمام این جزیره را به‌عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره، برگزیده است. این جزیره‌ی آتشفشانی در پوششی سبز از جنگل‌های انبوه خودنمایی می‌کند. در لا پالما می‌توانید زندگی در دل طبیعت بکر را تجربه کنید، زیر آسمان صاف و پرستاره قدم بزنید، در ساحل استراحت کنید و در دره‌ها  و تپه‌های سرسبز پیاده‌روی کنید.

در سال ۲۰۰۲، یونسکو تمام این جزیره را به‌عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره، برگزیده است.

مسیرهای پیاده‌روی جزیره شما را از آبشارها به قله‌ها هدایت می‌کنند. وقتی بر فراز قله ایستادید، از تماشای آسمان پرستاره، لذت ببرید؛ منظره‌ی شگفت‌انگیزی که شبیه آن را در کمتر جایی می‌توانید ببینید.

این جزیره که بیشتر به آفریقا نزدیک است تا اسپانیا، فقط یک پرواز چهار ساعته با انگلستان فاصله دارد. این جزیره مکان خوبی برای پناه بردن به آب و هوای گرم‌تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی است. در میان جزایر قناری، تنریف (Tenerife) و لانزاروته (Lanzarote) مشهورتر هستند و بیشتر مورد توجه گردشگران قرار دارند. لا پالما، آرام‌تر و بکرتر است و کمتر از سایر جزایر قناری، تحت‌تاثیر گسترش صنعت توریسم قرار گرفته است.

لا پالما

آسمان صاف و حفاظت شده‌ی جزیره‌ی لا پالما یکی از بهترین نقاط دنیا برای رصد ستارگان است. دانشمندان زیادی این جزیره را به‌عنوان مقصد تحقیقات و مشاهدات خود انتخاب می‌کنند. عدم آلودگی هوا، آلودگی نوری کم و قله‌های مرتفعی که بالاتر از ابرها قرار می‌گیرند، عواملی هستند که این فرصت عالی را برای تماشای آسمان شب فراهم می‌کنند.

گردشگری نجومی، یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگران به این جزیره است.

اگر می‌خواهید از این فرصت نهایت بهره را ببرید، بهتر است از تورهای همراه با راهنما استفاده کنید. اگر می‌خواهید نگاهی عمیق‌تر به اجرام آسمانی داشته باشید، یا منجم حرفه‌ای و آماتور هستید، می‌توانید به رصدخانه‌ای که بر فراز بلندترین قله‌ی جزیره یعنی Roque de los Muchachos قرار دارد بروید و از ارتفاع ۲۴۲۰ متری سطح دریا، آسمان را رصد کنید. چندین تلسکوپ بزرگ در این مجموعه در اختیار دوستداران کهکشان قرار دارد. بزرگ‌ترین تلسکوپ دنیا یعنی Gran Telescopio Canarias بر فراز این قله قرار دارد.

تورهای رصد در تمام طول سال برگزار می‌شوند. در این تورها، امکانات رصدخانه و داخل یکی از تلسکوپ‌ها به گردشگران نشان داده می‌شود.

گردشگری نجومی، یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگران به این جزیره است.

جاذبه‌های گردشگری لا پالما

جنگل لوس تیلوس (Los Tilos)

لا پالما

این جنگل یکی از مهم‌ترین جنگل‌های مجموعه جزایر قناری است. در این جنگل، درختان سرسبز و انبوه و آسمان بی‌کران به هم پیوند می‌خورند. پیوند ابرها و درختان، منظره‌ی سحرانگیزی است که چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

مسیر آتش‌فشانی

لا پالما

این مسیر زمانی یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های جزیره برای پیوند دادن مناطق مسکونی مختلف آن بوده است و امروزه به‌عنوان یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی دنیا شناخته می‌شود. در این منظره‌ی رنگارنگ، تضاد زیبایی از رنگ‌ها را مشاهده خواهید کرد؛ سبزی جنگل‌های کاج و زردی گل‌های نیلوفری که بومی این جزیره هستند. این مسیر در ارتفاع ۱۹۳۲ متری از سطح دریا قرار دارد و چشم‌اندازهای زیبایی از کل جزیره را پیش چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

ساحل پرتو نائوس (Puerto Naos)، ساحل شنی سیاه و شگفت‌انگیز

لا پالما

مشهورترین ساحل شنی سیاه لا پالما، مکانی ایدئال برای استراحت در ساحل و آفتاب‌ گرفتن است. اگر می‌خواهید چشم‌انداز متفاوتی از این منظره ببینید، غواصی یا آب‌چترسواری (parasail) را امتحان کنید. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در ساحل، آماده‌ی پذیرایی از گردشگران هستند.

نمک‌زارهای Fuencaliente

لا پالما

این منظره‌ی زیبا تضاد چشم‌گیری از نمک‌های سفید و خاک آتشفشانی سیاه را به نمایش می‌گذارد. آبی دریا و رنگ اخرایی بخار آب، زیبایی این منظره را دوچندان می‌کند. بازدید از آثار آخرین فوران آتش‌فشانی این منطقه را از دست ندهید.

پارک ملی La Caldera de Taburiente

لا پالما

این پارک ملی در واقع یک کاسه‌ی آتشفشانی است که میلیون‌ها سال پیش تشکیل شده است. در این پارک وسیع، جویبارها و آبشارهای متعددی وجود دارند و مناظر زیبای طبیعی منتظر گردشگران هستند. قله‌های صخره‌ای، دایره‌وار، تپه‌ای را احاطه‌ کرده‌اند که دره‌های عمیق و پوشش جنگلی انبوه دارد.

شهر قدیم سانتا کروس د لا پالما، سفری به گذشته

لا پالما

قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌‌های مرکز این جزیره یعنی شهر سانتا کروس د لا پالما، شما را به سفری در زمان می‌برد. بخش قدیمی و زیبای شهر، حالت اصلی خود را حفظ کرده است؛ ملک‌های اربابی و خیابان‌های سنگ فرش شده. یک شهر کوچک و دوست داشتنی با حال و هوای شهرهای ساحلی که مقصدی عالی برای استراحت چند روزه است.

تماشای نهنگ‌ها

یکی از تفریحات دیگری که در این جزیره وجود دارد، سوار شدن در قایق‌های دوبدنه یا کاتاماران و تماشای نهنگ‌ها، لاک‌پشت‌ها و سایر موجودات دریایی است. دلفین‌ها در دسته‌هایی چند تایی در کنار قایق، شنا و در آب جست و خیز می‌کنند. منظره‌ای که به‌ندرت در طول زندگیتان شاهد آن خواهید بود.

پیاده‌روی در زیباترین مسیرهای دنیا

این جزیره یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دنیا برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی است. انواع مسیرهای پیاده‌روی برای افراد مختلف با توانایی بدنی گوناگون وجود دارد. حاشیه‌ی تپه‌ی آتش‌فشانی یکی از زیباترین مسیرهای دنیا را در اختیار دارد.

استراحت در ساحل

لا پالما، سواحل زیبایی دارد که در مقایسه با سایر جزایر قناری، آرام‌تر و خلوت‌تر هستند. در ساحل Tazacorte، فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعددی هم وجود دارند که می‌توانند گردش ساحلی شما را تکمیل کنند.  

طعم لذیذ غذاهای محلی

لا پالما

در لا پالما می‌توانید بهترین غذاهای محلی لذیذ را با قیمت‌های معقولی خریداری کنید. در منوی همه‌ی رستوران‌ها و کافه‌ها نام Papas arrugadas را خواهید دید. غذایی که در جزایر قناری تهیه می‌شود و نوعی سیب‌زمینی آب‌پز است که با سسی مخصوص به نام mojo سرو می‌شود. این سس از ترکیب سیر، روغن‌ زیتون، فلفل‌های محلی و انواع ادویه تهیه می‌شود. این سیب‌زمینی‌های نمکی و لذیذ را با سس سرو می‌کنند یا در کنار غذاهای گوشتی مصرف می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه