راهنمای خرید در رم (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
راهنمای خرید در رم (قسمت دوم)

رم، پایتخت مد و یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. اگرچه این شهر، شهر گرانی برای خرید است، دیدن مراکز خرید آن حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، خالی از لطف نیست. با کجارو همراه باشید.

در قسمت قبلی مقاله با چند مورد از سوغات رم آشنا شدیم و دو مورد از خیابان‌های مرکز خرید در رم را معرفی کردیم. در ادامه چند مرکز خرید دیگر در این شهر زیبا را معرفی می‌کنیم.

در سراسر شهر رم، مراکز خرید زیادی وجود دارد. برای رفتن به این مراکز می‌توانید از وسایل حمل‌ و نقل عمومی و تاکسی استفاده کنید. همیشه از قبل تعدادی بلیط وسایل حمل و نقل عمومی و پول خرد داشته باشید. حتی با پای پیاده هم می‌توانید به تعدادی از این مراکز که در نزدیکی هم قرار دارند، سر بزنید.

میدان اسپانیا

رم

میدان اسپانیا (Piazza di Spagna) یکی از مراکز خرید مهم در شهر رم است. در این میدان و خیابان‌های اطرافش از جمله خیابان‌های Condotti، فراتینا، ویتوریا و Borgognova، تعدادی از مشهورترین برندهای لوکس دنیا از جمله گوچی، مکس‌مارا، پرادا، فراگامو و ورساچه فروشگاه‌ دارند.

اگر می‌خواهید گرفتار جمعیت زیاد گردشگران نشوید، صبح‌ها برای بازدید از این منطقه اقدام کنید. ساعت ۱۰ صبح بهترین زمان برای بازدید است.

خیابان Babuino e dintorni

یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خیابان‌های خرید در رم، خیابان‌های Babuino و Margutta هستند. در این خیابان‌ها، زیباترین بوتیک‌ها و ویترین‌ها را خواهید دید. فروشگاه‌های مشهوری چون والنتینو، شنل و...  در کنار این خیابان قرار گرفته‌اند.

همیشه قبل از رفتن در مورد ساعت کاری فروشگاه‌ها اطلاع کسب کنید.

حتی اگر امکان خرید از این فروشگاه‌ها را ندارید، دیدن آنها را از دست ندهید.

خیابان Via del Corso

این خیابان، یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های رم است. این منطقه که میزبان برندهای ارزان‌تر است، بیشتر پاتوق جوان‌ترها است. فروشگاه مارک‌هایی چون H&M، زارا، آدیداس، نایکی و... را در این خیابان خواهید دید.

یکی از فروشگاه‌هایی که دیدن آن را نباید از دست بدهید، فروشگاه فندی (Fendi) است.

از ساعت ۲ تا ۸ شب، انتظار حضور جمعیت زیادی از جوان‌ها و نوجوان‌ها را داشته باشید.

خیابان Banchi Vecchi

در این خیابان هم فروشگاه‌های مختلف لباس، زیورآلات، غذا و صنایع دستی وجود دارد.

ساعت کار بوتیک‌های این منطقه متغیر است و معمولا تا دیروقت باز نیستند. قبل از رفتن حتما ساعت کار آنها را بپرسید.

میدان Campo de' Fiori

این منطقه به خاطر بازارهای روباز صبحگاهی‌اش شهرت دارد. در این بازارها می‌توانید محصولات محلی و انواع سوغاتی‌ها و هدایای کوچک را پیدا کنید. سه خیابانی که از این میدان منشعب می‌شوند، خیابان‌های Pellegrino، Giubbonari و Cappellari هستند. در این خیابان‌های آرام، فروشگاه‌های لباس، بوتیک‌های کفش، فروشگاه‌های صنایع دستی و کتاب‌فروشی پشت سر هم قرار گرفته‌اند.

خیابان Cola di Rienzo

این خیابان، یکی از خیابان‌های مرکز خرید سنتی در شهر رم است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دپارتمان استورها در آن قرار گرفته‌اند.

خیابان Via Nazionale

این خیابان به منظور ایجاد یک گردشگاه مرکز خرید طراحی شده است. در سال‌های اخیر، برندهای مطرحی به این خیابان نقل مکان کرده‌اند. این خیابان پرشور و هیجان، میزبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعدد و دپارتمان استورها و مکان خوبی برای خرید مقرون‌به‌صرفه است.

بازارهای کریسمس

این روزها در شهرها و کشورهای مختلف دنیا، بازارهایی به مناسبت کریسمس بر پا شده است. سنت برگزاری این بازارها که در اصل از آلمان شروع شده‌ است، امروزه در بسیاری از نقاط دنیا اجرا می‌شود. رم یکی از شهرهایی است که در روزهای پایانی سال، میزبان چندین بازار کریسمس است.

بازار کریسمس میدان ناوونا

این میدان یکی از زیباترین میدان‌های رم است. در این میدان، کلیسا و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد. غروب‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها محل رفت و آمد اهالی و گردشگران هستند. نوازندگان خیابانی، آهنگ‌های زیبایی اجرا می‌کنند. در روزهای آخر سال، بازار کریسمس در مرکز این میدان برپا می‌شود. در غرفه‌های این بازار می‌توانید ماکت‌های کوچکی از جاذبه‌های گردشگری رم، جوراب‌های پر از شکلات و آبنبات، اسباب‌بازی، صنایع دستی و تزیینات کریسمس را تهیه کنید.

مراکز خرید بزرگ رم

گالری آلبرتو سردی (Galleria Alberto Sordi)

رم

این مرکز، که در سال ۱۹۲۲ افتتاح شده، در میدان کلونا (Colonna) در مرکز شهر واقع شده است. معماری جالب توجه این گالری باعث شده به یکی از زیباترین تالارهای رم تبدیل شود. در این مرکز، فروشگاه، کافه و رستوران‌های متعددی وجود دارد.

به دلیل قرار رگفتن در مرکز شهر، این گالری به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری اصلی رم از جمله فواره‌ی تروی (Trevi)، پانتئون و میدان ناوونا (Piazza Navona) نزدیک است.

این گالری، بوتیک‌های کوچک و فضایی آرام و زیبا دارد. علاوه بر برندهای مطرح جهانی، بسیاری از تولید کنندگان پوشاک باکیفیت ایتالیایی هم به فروش محصولات خود از قبیل کیف چرم می‌پردازند. فروشگاه Boggi Milano، عرضه‌کننده‌ی پوشاک و اکسسوری مردانه است.

این گالری یک فضای نمایشگاهی هم دارد. بنابراین اگر دوست دارید تجربه‌ی خرید از رم را با یک رویداد و نمایشگاه فرهنگی ترکیب کنید، این گالری بهترین مکان است.

ساعت کار

دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱

شنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۲

یکشنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱

مرکز خرید EUR Roma 2

رم

این مرکز در مقایسه با گالری آلبرتو سردی، بیشتر به مراکز خرید مدرن آمریکایی شباهت دارد. این مرکز شامل بیش از ۲۰۰ مغازه، چندین رستوران، کافه و پارکینگ بزرگ است. این مرکز از طریق اتوبوس و خط «بی» مترو قابل دسترس است. سرویس تاکسی هم از فروشگاه تا مقصد مورد نظر شما وجود دارد.

ساعت کار

دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹ شب

سه‌شنبه تا یکشنبه‌ از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب

مرکز خرید ایتالی (Eataly)

رم

اگر دنبال تجربه‌ی یک خرید منحصربه‌فرد و کاملا ایتالیایی هستید، سر زدن به مرکز خرید ایتالی را نباید از دست بدهید؛ یکی از بزرگ‌ترین بازارهای غذا در ایتالیا.

این مرکز سه طبقه، یکی از بهترین نقاط ایتالیا برای خرید مواد غذایی است. هر نوع مواد غذایی که تصور کنید به راحتی در این مرکز پیدا می‌شود. از پاستاهای متنوع مناطق مختلف ایتالیا گرفته تا انواع شکلات، گوشت، پنیر و سالامی، روغن زیتون، غذاهای دریایی و انواع نوشیدنی. تمام محصولات ارائه شده در این بازار بهترین کیفیت ممکن را دارند.

در چندین رستوران موجود در بازار هم می‌توانید غذای اصیل ایتالیایی بخورید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه