تور مجازی: پیچ نعل اسب کلرادو؛ آریزونا

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
تور مجازی: پیچ نعل اسب کلرادو؛ آریزونا

پیچ نعل اسب، یکی از زیباترین بخش‌های رود کلرادو، درست در شمال گرند کنیون و خارج از شهر پیج آریزونا قرار گرفته است. در این مقاله از تور مجازی با کجارو همراه باشید و درباره این زیبای خلقت بخوانید و در انتها چند تصویر پانورامای زیبا از این محل دیدنی ببینید.

جنوب غربی آمریکا، جایی که باد، آب و گذر زمان دست در دست هم داده‌اند و غیرممکن‌ترین و زیباترین اشکال ممکن را در دل سنگ‌هایی باستانی خلق کرده‌اند، به راستی سرزمین عجایب زمین‌شناسی است و ارزشمندترین جواهر آن «پیچ نعل اسبی رودخانه کلرادو» است.

پیچ نعل اسب از هنرهای زیبای طبیعت است که به یکی از عجیب‌ترین، زیباترین و خوش‌نقش‌ترین دیدنی‌های غرب شهره است.  این پیچ در جنوب شهر پیج ایالت آریزونا قرار گرفته است.  

کلرادو

رودخانه‌ای به رنگ سبز زمردی، پیچی عظیم به طول ۳۳۰ متر در زیر شیب تند دره ماربل (Marble Canyon) شکل داده است. فکر می‌کنید ۳۳۰ متر چقدر است؟ کافی است تصور کنید که بر بام ساختمانی ۹۹ طبقه ایستاده‌اید، آن‌گاه متوجه خواهید شد که چقدر این پیچ بزرگ و غول‌پیکر است.

کلرادو

شنیده‌اید که می‌گویند قطره‌ای آب می‌تواند سنگ سخت را بشوید و ببرد؟ رودخانه کلرادو بهترین نمونه برای تایید این سخن است. پس از گذشت میلیون‌ها سال، رودی کوچک با گذر از ارتفاعات سنگی و سخت کلرادو و تغذیه با آب برف این ارتفاعات، صدها و صدها کیلومتر دره‌های بسیار بزرگ به‌وجود آورده است. دره عظیم گرند کنیون تقریبا از بخش جنوبی دره ماربل شروع می‌شود (می‌توانید بخش غربی این دره را در مقاله تور مجازی: گرند کنیون را بشناسیم ببینید). اگر به‌سمت شمال نگاه کنید، در مقابل خود دریاچه پاول (به اسم پروفسور جان وسلی پاول نام‌گذاری شده است) را می‌بینید که در اثر جریان رود کلرادو به‌وجود آمده است. (منتظرتورهای مجازی این دریاچه و دره‌ها باشید.)

کلرادو

یک حقیقت درباره این منطقه: کسانی که به‌دنبال «مرگ زیبا» هستند، اغلب، پیچ نعل اسب را برای پرش به سوی «زندگی دیگر» انتخاب می‌کنند. به همین دلیل است که این مکان به پایتخت خودکشی آریزونا معروف است.

دسترسی به پیچ نعل اسب کار آسانی است. از جاده ۹۹ آمریکا تا آنجا چند دقیقه‌ای پیاده‌روی است ـ ۴ کیلومتری جنوب شهری کوچک به اسم پیج (Page). از پارکینگ تا صخره‌ها کمتر از یک کیلومتر است.

کلرادو

دره ماربل
کلرادو
دره پریا

تصاویر پانوراما

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه