تماشا کنید: گشت و گذار شبانه در سیدنی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
تماشا کنید: گشت و گذار شبانه در سیدنی

سیدنی، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و نماد این کشور است. این کلان‌شهر زیبا که در سواحل شرقی استرالیا واقع شده، بزرگ‌ترین بندرگاه طبیعی دنیا را در بر گرفته است. برای گشت‌وگذاری شبانه در شهر زیبای سیدنی، با کجارو همراه باشید.

آفتاب غروب می‌کند و مناظر آفتابی بندرگاه سیدنی را با خود می‌برد اما پس از غروب آفتاب، سیدنی همچنان بیدار است و زیباتر از همیشه، خودنمایی می‌کند. رستوران‌ها، مراکز خرید، تئاترها و سینماها و هزاران مرکز تفریحی دیگر، شب‌ها میزبان گردشگران و اهالی سیدنی هستند.

سیدنی، یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا است و در سال ۲۰۱۴، در مقام دهم فهرست بهترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی قرار گرفته است.  

سیدنی

سیدنی

سیدنی

سیدنی

چشم‌انداز شهری سیدنی، در شب حال و هوای دیگری دارد؛ زمانی که این کلان‌شهر زیبا با چراغ‌های رنگی روشن می‌شود و گاهی در مناسبت‌های خاص، آتش‌بازی‌ها و نمایش‌های نور و صدا، زیبایی آن را دوچندان می‌کنند. در ادامه گشتی شبانه در شهر زیبای سیدنی می‌زنیم.

بندرگاه دارلینگ (Darling Harbour)

سیدنی

سیدنی

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی به‌خصوص در شب، بندرگاه دارلینگ است. جایی که می‌توانید هر شب چشم‌انداز زیبایی از شب‌های بندر سیدنی را ببینید و شنبه شب‌ها از تماشای آتش‌بازی در کنار آب لذت ببرید. هر سلیقه و سن‌ و سالی که داشته باشید، فعالیت تفریحی موردعلاقه‌تان را در این بندرگاه پیدا می‌کنید. اینجا بیش از ۲۴ رستوران و مرکز تفریحی دارد. مراکز خرید متعدد، مرکز سرگرمی سیدنی، سالن بولینگ، آکواریوم سیدنی و هزاران مکان تفریحی و گردشی دیگر در همین محدوده، پذیرای گردشگران هستند.

رصدخانه‌ی سیدنی

سیدنی

سیدنی

اگر از علاقه‌مندان آسمان شب هستید، به نجوم علاقه دارید یا حتی ستاره‌شناس آماتور یا حرفه‌ای هستید، در سفر به سیدنی حتما از رصدخانه‌ی آن بازدید کنید که در حال حاضر به‌عنوان موزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رصدخانه در تاریخ‌های مشخص، تورهای شبانه برگزار می‌کند. بهترین زمان بازدید از این رصدخانه شب‌ها است که در طی این بازدید می‌توانید با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود، از تماشای آسمان شب لذت ببرید. اگر شرایط آب‌و‌هوا برای رصد مناسب نباشد، می‌توانید از سالن‌های نمایش سه‌بعدی و آسمان‌نماها استفاده کنید. البته فراموش نکنید که تورهای شبانه‌ی این رصدخانه را باید از قبل رزرو کنید؛ یا آنلاین یا از طریق تماس تلفنی.

این رصدخانه در نزدیکی منطقه‌ی تاریخی راکس (Rocks) و پل مشهور بندر سیدنی قرار دارد و به‌راحتی از طریق اتوبوس، قطار، فرابر یا ماشین قابل دسترسی است. بدون شک، تماشای ستارگان از تلسکوپ‌های این رصدخانه، تجربه‌ی منحصربه‌فردی در سفر به استرالیا خواهد بود.

گشتی در محله‌ی چینی‌ها

سیدنی

سیدنی

سیدنی

در محله‌ی چینی‌ها می‌توانید بهترین غذاهای آسیایی را در رستوران‌های متعدد آن امتحان کنید. رستوران‌های ارزان چینی، آماده‌ی پذیرایی از شما هستند. انواع سوشی را در این محله امتحان کنید. جمعه‌ها، یک بازار شبانه نیز اینجا برپا می‌شود که با هزاران فانوس روشن تزیین می‌شود. در این بازار غذاهای خیابانی ارزان عرضه می‌شود.

در Newtown شام بخورید

سیدنی

نیوتاون تنها ده دقیقه با ناحیه‌ی تجاری مرکزی سیدنی فاصله دارد. این منطقه رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های اجرای موسیقی متعددی دارد که یکی از شب‌های اقامت خود در سیدنی را می‌توانید در آن بگذرانید. انواع غذاهای محلی و آسیایی شامل غذاهای تایلندی، هندی، ایتالیایی و غذاهای مدرن و سنتی استرالیایی را در رستوران‌های این بخش از سیدنی پیدا خواهید کرد.

از تماشای نمایش‌ها و تئاترهای شبانه لذت ببرید

در گوشه‌و‌کنار سیدنی، سالن‌های اجرای نمایش، تئاتر و اپرای متعددی وجود دارد که می‌توانید شب‌ها را در آن‌ها به تماشای برنامه‌های مختلف بگذرانید و به برنامه‌ی سفرتان، تنوعی بدهید. یکی از مهم‌ترین این مراکز، تالار اپرای سیدنی است که به نماد سیدنی تبدیل شده است و همه ما شهر سیدنی را با این بنای دیدنی، می‌شناسیم.

تالار اپرای سیدنی

اپرای سیدنی

اپرای سیدنی

اپرای سیدنی

این بنا علاوه‌ بر اینکه یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ معماری است، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا است. این تالار که در ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳ توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد، از لحاظ هنری، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است. این مجموعه، پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران و تعداد زیادی فروشگاه دارد.

قدم زدن شبانه در هاید پارک

سیدنی

این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های استرالیا است. گشت‌و‌گذار شبانه در آن در حالی که درختان انبوه آن را پوشانده‌اند و با نور لامپ‌ها روشن‌ شده است، خالی از لطف نیست. این تفریح رایگان و لذت‌بخش بهترین فرصت برای تماشای مناظر شهری شبانه در سیدنی است.

در کابراماتا (Cabramatta)، غذای ویتنامی بخورید

کابراماتا

این منطقه که یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارد، سفری کوتاه و جالب برای لذت بردن از غذاهای محلی جنوب شرق آسیا و تماشای فرهنگ متفاوت اهالی آن است. این منطقه که رستوران‌های متعددی دارد، یکی از بهترین مناطق سیدنی برای شام خوردن است که به رستوران‌های ویتنامی‌اش شهرت دارد. پس خودتان را برای لذت بردن از انواع غذاهای محلی و دریایی آماده کنید.

گشتی در بندر Circular Quay

سیدنی

سیدنی

این منطقه از نظر گردشگری بسیار حائز اهمیت و بین گردشگران بسیار محبوب است. در این منطقه از تماشای چشم‌انداز زیبایی از سیدنی لذت خواهید برد. مسیرهای پیاده‌روی، پارک‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید متعددی در این بخش وجود دارند که برای یک گردش شبانه ایدئال هستند. موزه‌ی هنرهای معاصر سیدنی هم در این منطقه قرار دارد.

در برج سیدنی (Centre point)، شام بخورید

سیدنی

سیدنی

برج سیدنی، بلندترین سازه‌ی این شهر و دومین برج مراقبت بلند در نیم‌کره‌ی جنوبی است. این برج با نام‌های مختلفی از جمله برج سنترپوینت شناخته می‌شود. ارتفاع این برج، ۳۰۹ متر است. بازدید از این برج برای عموم آزاد است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی است.

در این برج، مراکز خرید متعدد، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارند که چشم‌اندازی تماشایی از شهر را به نمایش می‌گذارند. سکوی بازدید برج که با عنوان چشم برج سیدنی هم شناخته می‌شود، ۲۵۰ متر از سطح زمین فاصله دارد و نمایی ۳۶۰ درجه و زیبا از شهر به نمایش می‌گذارد.

سیدنی

چشم‌انداز شهر از برج سیدنی

رستوران‌های گردان برج نیز با منظره‌های منحصربه‌فرد پذیرای گردشگران هستند.

سیدنی

سیدنی

در برخی از مراسم و موقعیت‌های خاص، برج با نورپردازی‌های زیبایی تزیین می‌شود یا مراسم آتش‌بازی در آن به نمایش در می‌آید. اگر در تعطیلات سال نو به سیدنی سفر کنید می‌توانید شاهد این نمایش‌های زیبا باشید.

سیدنی

ویدیوی تایم‌ لپس از یک روز در سیدنی

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه