نظرسنجی: سفر با کدام وسیله‌ نقلیه را ترجیح می‌دهید؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
نظرسنجی: سفر با کدام وسیله‌ نقلیه را ترجیح می‌دهید؟

سفر از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر بدون در اختیار داشتن وسیله‌ی حمل‌و‌نقل مناسب، امکان‌پذیر نیست و یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه‌ی گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهبود انواع سیستم حمل‌ونقل است. نظرسنجی این هفته‌ی کجارو، درباره‌ی وسایل نقلیه‌ی سفر است. با ما همراه باشید.

در نظرسنجی قبل، از شما درباره‌ی اهداف سفر پرسیدیم. نتایج نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.

نظرسنجی

در این نظرسنجی، بیشتر آراء بین گزینه‌های «یادگیری و آشنایی با فرهنگ‌ها و کشورهای جدید»، «ماجراجویی و شرکت در فعالیت‌های هیجان‌انگیز» و «استراحت، فرار از زندگی روزمره و حضور در کنار خانواده» به طور مساوی تقسیم شده است و هر کدام از این گزینه‌ها، ۲۲/۰۴ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. «لذت بردن از طبیعت و جاذبه‌های طبیعی و تماشای حیات وحش» با ۱۹/۸۹ درصد، «شرکت در رویدادهای فرهنگی و بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی» با ۹/۱۴ درصد، «شرکت در فعالیت‌های تجاری و مسائل کاری» با ۲/۶۹ درصد و «زیارت و بازدید از اماکن مذهبی» با ۲/۱۵ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو درباره‌ی وسایل نقلیه‌ی سفر است. شما کدام وسیله را ترجیح می‌دهید؟

وسایل نقلیه‌ی سفر

سفر زمینی

افراد با توجه به مقصد سفر و شرایطشان از وسایل مختلفی برای حمل‌ونقل استفاده می‌کنند. بیشتر سفرها در ایران با توجه به شرایط جغرافیایی و عوامل دیگر با وسایل حمل‌و‌نقل زمینی صورت می‌گیرد از جمله قطار، اتوبوس و ماشین‌های شخصی.

عده‌ی زیادی برای سفر، ماشین شخصی را ترجیح می‌دهند. از مزیت‌های این روش می‌توان به انعطاف‌پذیر بودن زمان و سرعت حرکت اشاره کرد. از مزیت‌های دیگر این سفر، لذت بردن از زیبایی‌های مسیر و جاده‌ها است. البته این سفر دردسرهای خودش را دارد. نکات زیادی را باید در سفر با ماشین‌های شخصی رعایت کنید تا سفری آرام و بی‌خطر داشته باشید. در مقاله‌ی «سفرهای جاده‌ای، ایده‌ای خوب برای سفرهای خانوادگی» به طور مفصل با مزایای این نوع از سفر آشنا می‌شوید.

اتوبوس یکی دیگر از وسایل حمل‌و‌نقل زمینی است که برای سفر، به خصوص سفرهای کوتاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزیت‌های این وسیله می‌توان به ارزان بودن و در دسترس بودن آن اشاره کرد. البته به نظر می‌رسد که وسیله‌ی چندان راحتی نیست اما برای مسیرهای کوتاه، بهترین انتخاب است. «چگونه با اتوبوس سفر راحتی داشته باشیم؟» عنوان مقاله‌ای است که نکات خوبی درباره‌ی استفاده از این وسیله‌ی نقلیه مطرح می‌کند.

قطار یکی از پرطرفدارترین وسایل حمل‌و‌نقل زمینی است. علاوه بر این، یکی از امن‌ترین آنها نیز هستند. از مزایای سفر با قطار می‌توان به امکان لذت بردن از مناظر طبیعی مسیر سفر و داشتن یک حریم شخصی و خانوادگی در کوپه‌های جمع و جور قطار اشاره کرد. گستردگی شبکه‌ی راه‌آهن در سراسر دنیا یکی دیگر از عوامل محبوبیت این وسیله‌ی نقلیه است.  برای سفر با قطار نیازی نیست تا در صف‌های طولانی برای بررسی‌های امنیتی وقت تلف کنید. حتی می‌توانید چند دقیقه قبل از حرکت قطار، اگر جای اضافی وجود داشت، بلیط تهیه کنید و سفرتان را آغاز کنید. چنانچه مجبور باشید در طول شب سفر کنید یا مسیرتان خیلی طولانی باشد، می‌توانید به راحتی در قطار بخوابید. در مقاله‌ی «۱۰ دلیل برای سفر با قطار»، با مزایای بیشتر این شیوه از سفر آشنا می‌شوید.

سفر هوایی

هواپیما سریع‌ترین و پرهزینه‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی سفر است. البته کلاس‌های پروازی مختلف، امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که در کیفیت سفر هوایی شما بسیار تاثیرگذار هستند. در مقاله‌ی «سیر تحول سفرهای هوایی از آغاز تا به امروز» می‌توانید اطلاعات خوبی درباره‌ی قدمت و تحول این شیوه از سفر کسب کنید. مقاله‌ی «انواع کلاس پرواز در هواپیماها و ایرلاین‌ها»، نیز راهنمای خوبی است که شما را برای یک انتخاب مناسب یاری می‌کند.

سفر دریایی

سفر با کشتی یکی دیگر از شیوه‌های سفر است. با وجود اینکه کشور ایران دارای مرزهای طولانی دریایی است اما ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند با اتومبیل، اتوبوس، قطار و با هواپیما سفر کنند و سفرهای دریایی جای چندانی در مسافرت‌های ما ندارد. شاید یکی از دلایل عدم استقبال از سفر دریایی کم اطلاعی از این نوع سفر و البته شرایط جغرافیایی باشد.

مثل همیشه منتظر مشارکت شما همراهان کجارو هستیم.

برای شرکت در نظرسنجی تا ساعت ۶ عصر روز چهارشنبه فرصت دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه