حقایق جالب در مورد لندن، انگلیس

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
حقایق جالب در مورد لندن، انگلیس

لندن، پایتخت انگلیس، یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری جهان است و قدمت آن به دوران روم باستان بازمی‌گردد. اگر توان آن را دارید که برای مسافرت پول بیشتری خرج کنید، لندن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی است. پس اگر می‌خواهید قبل از سفر راجع به حقایق و قوانین جالب این شهر بیشتر بدانید، با کجارو همراه باشید.

لندن از جمله شهرهای مشهور اروپایی است که ما اطلاعات زیادی راجع به آن داریم اما شاید حقایقی در مورد آن وجود داشته باشد که کمتر کسی از آن‌ها مطلع باشد. در این مقاله به معرفی ۳۵ حقیقت جالب آن می‌پردازیم:

لندن

۱. گفته می‌شود در سال ۲۰۱۵، لندن بیشترین جمعیت را از سال ۱۹۳۹ تاکنون در خود جای داده است. 

۲. در سال ۲۰۱۶ لندن ششمین شهر گران و پرهزینه‌ی جهان برای زندگی شناخته شد.

۳. در سال ۲۰۱۴، لندن بیش از ۱۶ میلیون گردشگر را به خود جذب کرد و پربازدیدترین شهر جهان شناخته شد.

۴. «بیگ بن» در لندن برج نیست، ساعت درون برج است.

۵. لندن توسط رومی‌ها کشف شد و نام آن را «لاندینیوم« (Londinium) گذاشتند.

۶. ماشین‌ها در ترافیک مرکز لندن با سرعت درشکه‌های اسبی صد سال پیش حرکت می‌کنند.

لندن

۷. در سال ۱۸۹۱ یک سازه طراحی شد تا از برج ایفل بلندتر شود و از آن در ارتفاع پیشی بگیرد. اما این سازه محکم نبود و هرگز کامل نشد و در سال ۱۹۰۷ تخریب شد.

۸. در اواسط قرن ۱۴ میلادی، زمانی که طاعون و وبا تمام اروپا را فرا گرفت، لندن یک‌سوم جمعیت خود را از دست داد.

۹. در لندن مردن در مجلس نمایندگان غیر قانونی است!

۱۰. در سال ۱۹۱۶، «هارودس» در لندن یک کیت مخصوص در مغازه‌اش می‌فروخت که شامل مورفین، کوکائین، سرنگ و سوزن بود و آن را به‌عنوان یک «کادوی مناسب» توصیف می‌کرد.

۱۱. نیمی از شبکه‌ی زیرزمینی لندن (علی‌رغم نام آن) روی سطح زمین قرار دارند.

۱۲. ۴۰ درصد از لندن بزرگ (یکی از ناحیه‌ها و یکی از شهرستان‌های انگلستان که شامل شهر لندن نیز می‌شود) را فضای سبز تشکیل می‌دهد.

۱۳. لندن با بیش از ۷۲ میلیاردر، بیشترین میلیاردرها را میان دیگر شهرهای جهان دارد.

میلیاردرهای لندن

۱۴. در لندن مردم به بیش از ۳۰۰ زبان سخن می‌گویند و این امر لندن را به یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان از لحاظ تنوع زبانی تبدیل کرده است.

۱۵. در سال ۱۹۵۲ در طول «مه‌دود بزرگ» در لندن، طی چند روز ۴ هزار تا ۱۲ هزار نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

۱۶. اگر بیگ بن امروزه ساخته می‌شد، ۲۲۲ هزار دلار هزینه برمی‌داشت.

۱۷. یک کافه غلات در لندن وجود دارد که شما می‌توانید صدها نوع غلات و گندم بوداده‌ی مختلف از سراسر جهان را میل کنید.

۱۸. در طول جنگ جهانی دوم، باغ وحش لندن تمام حیوانات سمی و حیواناتی که نیش می‌زدند را کشت چون می‌ترسید باغ وحش بمباران شود و این حیوانات فرار کرده و در شهر پخش شوند.

۱۹. جمعیت لندن در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۵ توانست به جمعیت این شهر پیش از جنگ جهانی دوم برسد.

۲۰. برج ساعت بیگ بن لندن مانند برج پیزای ایتالیا کج شده است!

بیگ بن

۲۱. حدود نیم میلیون موش در متروی لندن زندگی می‌کنند.

۲۲. اگر کسی بخواهد در لندن راننده‌ی تاکسی‌های سیاه‌رنگ شود، باید ۲۵ هزار جاده و ۵۰ هزار نقاط دیدنی را بلد باشد و امتحانی به نام «دانش» (The Knowledge) را پاس کند.

۲۳. با اینکه شهرت لندن به بارش باران و هوای بارانی است، اما میزان بارش این شهر از رم، تولوز، ناپل و حتی سیدنی کمتر است. اما بارش در این شهرها در تمام طول سال صورت می‌گیرد.

۲۴. در طول قرن ۱۸ میلادی مردم می‌توانستند بهای بلیط خود را برای ورود به باغ وحش، با آوردن یک گربه یا سگ برای تغذیه‌ی شیرها پرداخت می‌کردند.

۲۵. لهجه‌ی امروزی انگلیسی بریتیش برای اولین بار میان طبقه‌ی بالای اجتماعی انگلیس در زمان انقلاب آمریکا دیده شد. قبل از آن لهجه‌ی بریتیشی شبیه لهجه‌ی آمریکایی بود.

۲۶. در سال ۲۰۱۲ لندن اولین شهری شد که برای سومین بار میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی مدرن را بر عهده داشت.

المپیک ۲۰۱۲ لندن

۲۷. در قرن ۱۶ قانون منع ضرب‌وشتم زنان بعد از ساعت ۹ شب منع شد، اما دلیل این کار فقط به خاطر آن بود که سروصدای آن خواب مردم را آشفته نکند!

۲۸. در دوران ویکتوریا در لندن به مردم پول می‌دادند تا مدفوع سگ را جمع‌آوری کنند چون از آن در تولید چرم استفاده می‌کردند.

۲۹. حدود یک‌پنجم از تمام طلاهایی که توسط دولت‌های جهان نگهداری می‌شد و ارزش آن‌ها حدود ۲۴۸ میلیارد دلار است، زیر خیابان‌های لندن ذخیره شده است.

۳۰. در سال ۲۰۱۴ یک جای پارک در لندن به قیمت ۴۰۰ هزار یورو فروخته شد.

۳۱. اولین چراغ راهنمایی جهان زیاد عمر نکرد؛ این چراغ در سال ۱۸۶۸ در لندن نصب شد و در کمتر از یک ماه منفجر شد که باعث شد اوپراتور پلیس را زخمی شود.

اولین چراغ راهنمایی

۳۲. متروی لندن قرار بود ابتدا در پاریس ساخته شود.

۳۳. تعداد رستوران‌های هندی که در لندن وجود دارد، بیشتر از رستوران‌های بمبئی یا دهلی‌نو است!

۳۴. لندن هنوز هم برای یک ملک که در سال ۱۲۱۱ اجاره شده است، به ملکه اجاره پرداخت می‌کند. نعل اسب، ۶۱ میخ، یک تبر و یک داس لبه کوتاه بخشی از این اجاره هستند.

۳۵. علی‌رغم اینکه برج اداره‌ی پست که در مرکز لندن قرار داشته و ۱۷۷ متر هم ارتفاع دارد، محل آن به‌مدت چندین سال راز ملی این کشور بود.

برج اداره پست لندن

مطالب مرتبط:

منبع factslides

دیدگاه