مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت دوم)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم یکشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
 مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت دوم)

گردشگری ورزشی به عنوان یکی از جذاب‌ترین انواع گردشگری، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با کجارو همراه باشید تا بخش دوم معرفی مقاصد برتر گردشگری جهان را با هم بررسی کنیم. 

مقاله مرتبط

  •  ????? ??????? ????? ???? (???? ???)

 

گردشگری ورزشی به معنای سفر به هدف تماشا یا شرکت در یک فعالیت ورزشی است. در ادامه‌ی بخش اول، برخی دیگر از مقاصد گردشگری برتر جهان را برای گردشگری ورزشی بررسی می‌کنیم.

قطر

گردشگری ورزشی

قطر به تازگی ورزش را به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اجتماعی محسوب می‌کند. در این کشور بازه‌ی بزرگی از انتخاب‌ها برای افرادی وجود دارد که می‌خواهند تماشاگر یک ورزش باشند یا در آن شرکت کنند. محبوب‌ترین ورزش‌ها برای تماشای فوتبال و کریکت هستند. ساحل بزرگ و دمای بسیار بالای قطر باعث شده افرادی که به دنبال ورزش‌های آبی از جمله قایق‌رانی، دریانوردی و غواصی هستند به سمت این منطقه جذب شوند. ExxonMobil Open قطر، یکی از مسابقات تنیس سری ATP جهانی است که سال‌هاست در مرکز بین‌المللی تنیس و اسکواش خلیفه‌ی قطر برگزار می‌شود. جام جهانی فوتبال نیز در سال ۲۰۲۲ در این کشور روی خواهد داد.

جامائیکا

گردشگری ورزشی

به عنوان مقصدی که سال ۲۰۱۲ به عنوان برترین مقصد گردشگری ورزشی در حوزه‌ی دریای کارائیب انتخاب شد، جامائیکا یکی از برترین مراکز فعالیت ورزشی است. جامائیکا موقعیت‌های بی‌همتایی را برای میهمانانش ارائه می‌کند تا حس هیجان آن‌ها را برانگیزد. این مقصد بازه‌ی متنوعی از فعالیت‌های ورزشی را از جمله غواصی، شنا، سورتمه‌سواری با سگ، ماهیگیری، قایقرانی، گلف، اسب‌سواری، پیاده‌روی، کایاک‌سواری، دوچرخه‌سواری کوهستان، تنیس، قایق‌رانی رودخانه و قایق‌رانی بر روی امواج، زیپ‌لاین و تنیس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

لندن، انگلیس

گردشگری ورزشی

با پشت‌ سر گذاشتن المپیک موفق در سال ۲۰۱۲، لندن مقصد مهمی برای علاقه‌مندان به ورزش محسوب می‌شود. اینجا هر ورزش قابل تصوری را خواهید یافت: تیر‌وکمان، ورزش‌های آبی، کشتی، بولینگ، هنر‌های رزمی، اسب‌سواری، اسنوکر، دوچرخه‌سواری و ... . میراث المپیک بسیار شفاف و قابل لمس است. ورزش‌های مشهورتر مثل فوتبال، کریکت، راگبی و گلف همه جا هستند. تیم‌های مشهور فوتبال و ورزشگاه ومبلی نیز غیر قابل چشم‌پوشی هستند.

سوشی روسیه

گردشگری ورزشی

یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ورزشی مخصوصا برای ورزش‌های زمستانی در حال حاضر سوشی روسیه است. این شهر میزبان المپیک و پاراالمپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ بود. در این شهر منتظر لذت بردن از ۱۵ ورزش مختلف را داشته باشید از جمله: اسنوبورد، لوج سواری، هاکی روی یخ، سورتمه، اسکی آلپاین و biathlon (اسکی استقامت و تیراندازی).

جاده‌ی ابریشم، آسیای مرکزی

گردشگری ورزشی

مسیر جادویی ابریشم در آسیای مرکزی از قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان می‌گذرد. و بهترین راه برای لذت بردن از این مسیر به همان روشی است که مسافران چند قرن پیش از آن می‌گذشتند: با اسب یا پیاده. این مسیر از هر کشوری که می‌گذرد فرهنگ و تاریخ دست‌نخورده و بی‌همتای خود را با خود می‌برد.

گردشگری ورزشی

آیا شما کجارویی‌های عزیز نیز اهل گردشگری ورزشی هستید؟ مقصد مورد علاقه‌ی شما کجاست؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه