امسال به کدام شهرهای اروپایی برویم؟

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
 امسال به کدام شهرهای اروپایی برویم؟

مناطق زیبای زیادی در اروپا برای گردشگری وجود دارند. در این مقاله به معرفی ۱۰ مورد از برترین مقاصد گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۶ خواهیم پرداخت. در ادامه همراه کجارو باشید.

اروپا با کشورهای دیدنی و زیبایی که دارد، همواره از جمله برترین مقاصد گردشگری مسافران بوده است. ایتالیا، فرانسه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورهای این قاره دارای جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی هستند. در ادامه با چند مورد از بهترین مکان‌ها و پربازدیدترین مقاصد گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۶ آشنا خواهیم شد.

۱. پلوپنز، یونان

پلوپنز

گردشگرانی که به یونان می‌آیند، معمولا به جزایر گوناگون این کشور یا دژ معروف آتن یعنی آکروپلیس می‌روند؛ اما در این میان، یکی از بهترین مناطق دیدنی کشور، یعنی شبه‌جزیره‌ی پلوپنز از دیده‌ی مسافران پنهان می‌ماند. پلوپنز، یک مکان باستانی فوق‌العاده مانند دشت المپیا، شهر مایسینه و دهکده‌ی میستراس یونان است که در میان مناظر شگفت‌انگیز و روستاهای سنگی، دریای فیروزه‌ای و کوهستان‌های پوشیده از برف محصور شده است.

در شبه‌جزیره‌ی پلوپنز می‌توانید در مسیرهای زیبا به قدم‌زنی بروید، در سواحل آن به غواصی بپردازید و در اعماق آب‌ها، به تماشای لاشه‌ی کشتی‌های غرق شده بنشینید یا به ناحیه‌ی دورافتاده و باستانی «مانی» بروید که دارای برج‌های سنگی زیبا، بوتیک‌ها و هتل‌های لوکس است. رستوران‌های این منطقه، با طراحی و سبک هنری معاصر نافپیلو (Nafpilo) و معماری بی‌نظیرش، مکانی ایده‌آل برای نهار خوردن و استراحت کردن به شمار می‌رود. اکنون، پلوپنز بیش از هر زمان دیگری تبدیل به یک مقصد گردشگری عالی شده است. زندگی سنتی یونانی، تاریخ جذاب و مناظر محسور کننده پلوپنز همگی دلایلی قانع کننده برای سفر به این شبه‌جزیره‌ی زیبا است.

۲. آرهوس، دانمارک

دانمارک

کپنهاگ تنها شهر دیدنی و زیبای دانمارک نیست. آرهوس با معماری شگفت‌انگیز و غذاهای خوشمزه‌اش از جمله برترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود. آرهوس در سال ۲۰۱۷، القاب «مرکز فرهنگی اروپا» و «مرکز بهترین غذاهای اروپایی» را از آن خود خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است قبل از فرا رسیدن سال ۲۰۱۷ به آرهوس سفر کنید تا جزو اولین بهره‌مندان از جاذبه‌های گردشگری جدید آن باشید.

مناطق ساحلی این شهر دارای مراکز عمومی فوق‌العاده‌ای مانند Dokk۱ است که بزرگترین کتابخانه‌ی ناحیه‌ی اسکاندیناوی در آن واقع شده است. همچنین ساختمان‌های جدید این شهر که به شکل کوه یخ ساخته شده‌اند، از جمله جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌روند. موزه‌های بزرگی مانند ARoSand و موزگارد با طراحی بسیار چشم‌نواز به علاوه‌ی مسیرهای قدم‌زنی رنگارنگ سطح شهر همگی ارزش یک بار سر زدن را دارند. از رویدادهای فرهنگی شهر آرهوس می‌توان به جشنواره‌ی موسیقی وایکینگ‌ها اشاره کرد. برخی از رستوران‌های این شهر دارای ستاره‌ی میشلن هستند که غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه برای مشتریان خود سرو می‌کنند.

۳. ونیز، ایتالیا

ونیز

ونیز متشکل از ۱۲۴ جزیره‌ی کوچک پراکنده در سواحل شمال شرقی ایتالیا است که از زاویه‌ی بالا به شکل خرده‌های شیشه‌ی شکسته است. ونیز شهری بندری محسوب می‌شود و مردم آن از این طریق توانستند شهر خود را توسعه داده و رقیبی برای رم باشند. ونیزی‌ها یکی از زیباترین شهرهای جهان را ساختند که مانند مرواریدی در اروپا می‌درخشد. اکنون بهترین زمان برای بررسی دقیق تاریخ و پیشینه‌ی ونیز است.

ونیزی‌ها همه ساله یاد و خاطره‌ی تاریخ ۵۰۰ ساله‌ی کلیمی‌های شهر خود را گرامی می‌دارند؛ Ghetto یا جوباره، نام جزیره‌ای کوچک داخل ونیز است که عمدتا یهودیان ساکن آن هستند. در گذشته، مردم جوباره نیز مانند ونیزی‌ها اقدام به توسعه‌ی محله‌ی کوچک خود کردند. در کوچه و خیابان‌های کوچک و شلوغ این ناحیه، فرهنگ یهود به خوبی نمود پیدا کرد. قصر دوک یکی از قصرهای ساخته شده به سبک گوتیک ونیزی است. این قصر یکی از نشانه‌های مهم شهری ونیز و شمال ایتالیا محسوب می‌شود که بازدید از آن، خالی از لطف نیست. از دیگر جاذبه‌های گردشگری ونیز می‌توان به موزه‌ی یهود که کنیسه‌ای بازسازی‌شده یا نمایشنامه‌ی «تاجر ونیزی» اثر شکسپیر اشاره کرد که برای اولین بار در منطقه‌ی جوباره (Ghetto) به نمایش گذاشته شد.

۴. دوردوین، فرانسه

ونیز

هنر زنده را در هیچ کجای دنیا جز دوردیت فرانسه پیدا نخواهید کرد. کاخ رویایی که توسط «باغ بهشت» احاطه شده، شهرهای کوچک مربوط به دوران قرون وسطی، درختستان‌های گردو، کافه‌های روستایی و بازارهای صبح یکشنبه‌ی این شهر که شیرینی‌ها و توت‌فرنگی‌های فصلی خوشمزه در آن یافت می‌شود، همگی دلایل قانع‌کننده‌ای برای سفر به این شهر است.

گردشگرانی که به دنبال غذای محلی لذیذ و خوشمزه هستند، دوردوین مکانی بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود. تجربه‌ای که در این شهر کسب خواهید کرد، هرگز از خاطرتان نمی‌رود. اگر خواهان دیدن انسان‌های ماقبل تاریخ کرومانیون و نیز نقاشی‌های ثبت شده روی دیواره‌های غارها هستید، می‌توانید در این شهر به منطقه‌ی Vezere Valley بروید. منطقه‌ی لاسکو در دوردوین، مکانی متشکل از مجموعه‌ی چندین غار مربوط به دوران گذشته است که دارای نقاشی‌های تاریخی است. همچنین Le Thot نیز محلی تاریخی در این شهر است که قطعا ارزش بازدید را دارد. هواپیمایی بریتیش ایرویز، از ماه مه سال ۲۰۱۶ پروازهای مستقیمی از لندن به برژراک دوردوین تدراک دیده است.

۵. لووف، اوکراین

اوکراین

اوکراین اخیرا اوضاع نابسامانی را پشت سر گذاشته است، اما چیزی که ممکن است از دیده‌ی بسیاری پنهان مانده باشد، این است که شرایط مذکور، تغییرات مستقیمی بر نواحی غرب کشور داشته است؛ برخی از مکان‌های این کشور حتی نظم جدیدی به خود گرفته‌اند. یکی از این شهرها، لووف است که در زمره‌ی بهترین شهرهای اوکراین و یکی از ایده‌آل‌ترین مناطق مرکز اروپا برای گذران تعطیلات است. لووف پایتخت جشن و فستیوال اوکراین است؛ به طوری که مردم این شهر، امسال در حدود ۱۰۰ رویداد مختلف برگزار کردند که محبوب‌ترین آن‌ها، جشن‌هایی در زمینه‌ی قهوه‌خوری، موسیقی جاز و استقلال اوکراین بود.

بیشتر این مراسم‌ها در پاسداشت گنجینه‌های ملی کشور به وقوع می‌پیوندد. سال ۲۰۱۶ بهترین زمان برای سفر به این شهر اروپایی است، چرا که مردم آن از آمدن خارجی‌ها به شهرشان بسیار خوشحال می‌شوند. لازم به ذکر است که نرخ پایین ارز اوکراین نیز می‌تواند از جمله دلایل خوب برای سفر به لووف باشد..

۶. واروک شیر، انگلستان

انگلستان

وجود جاذبه‌هایی مانند تپه‌های روستایی سرسبز، قلعه‌های فوق‌العاده، دهکده‌های تاریخی و مرکز برگزاری رویدادها و نشست‌های «قلب انگلستان»، دلایلی قانع‌کننده برای سفر به شهر واروک‌شیر انگلیس است اما شهر «استراتفورد» این منطقه، یعنی زادگاه نویسنده‌ی معروف بریتانیایی، ویلیام شکسپیر به تنهایی می‌تواند عامل مهمی در جذب گردشگران به سمت این مکان باشد. در سال ۲۰۱۶، چهارصدمین بزرگداشت سالانه‌ی شکسپیر در استراتفورد برگزار شد.

پس از این که لذت کافی از مراسم یادبود شکسپیر را بردید، می‌توانید به قلعه کنیل وورث بروید که بازدید از آن به مدت سه و نیم قرن تا سال ۲۰۱۴، برای عموم ممنوع بود. اتاق ملکه الیزابت اول نیز در این قلعه‌ی تاریخی واقع شده است. تماشای قلعه کنیل وورث به هنگام غروب آفتاب و صرف غذا در یکی از بهترین رستوران‌های بریتانیا به نام The Cross، تبدیل به خاطره‌ای ابدی در زندگیتان خواهد شد. امسال، قلعه وارویک منجنیق ۲۲ تنی‌اش را بازسازی کرد که در واقع بزرگترین منجنیق و سلاح این‌چنینی در جهان است. در سفر خود به واروک‌شیر، یک روز را برای بازدید از ابزار جنگی قلعه وارویک اختصاص دهید تا علاوه بر لذت بردن از معماری تاریخی قلعه، با سلاح‌های آن نیز آشنا شوید. بازدید از رویال لیمینگتون اسپا را نیز فراموش نکنید.

۷. اکسترمادورا، اسپانیا

اسپانیا

اکسترمادورا همواره یکی از کمترشناخته‌شده‌ترین مکان‌های اروپا بوده است. اما اوضاع در غرب متفاوت شده و مسافران و گردشگران کم‌کم به بازدید از مکان‌هایی مانند اکسترمادورا در اسپانیا نیز می‌پردازند. جاذبه‌های بی‌شمار این شهر، مناسب تمامی سنین است. یکی از بهترین بقایای بناهای روم باستان در شهر مدیرا واقع شده است. در اکسترمادورا گنجینه‌هایی مانند «تروخیو و کاسرس» شبیه به دهکده‌های توسکانی ایتالیا وجود دارد که مربوط به دوران قرون وسطی هستند.

مکانی به نام Parque Nacional de Monfrague در اکسترمادور وجود دارد که گونه‌های فراوانی از پرندگان مختلف دارد. همچنین برخی از بهترین پنیرها و ژامبون‌های اسپانیا نیز در اکسترمادورا تهیه می‌شود. اخیرا قلعه‌ها و کاخ‌های قدیمی این شهر باسازی شده و برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده‌اند. از آنجایی که برخی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های اسپانیا در کاسرس قرار دارد، اکسترمادورا در سال ۲۰۱۵ به عنوان برترین مکان برای غذا خوردن در این کشور انتخاب شد. 

۸. ساحل شرقی تنریف

تنریف

وقتی عبارت «جواهر مخفی» به گوشتان می‌خورد، شاید اولین چیزی که ذهنتان خطور می‌کند، ساحل شرقی تنریف نباشد. اما اگر پا را فراتر نهاده و تفریحگاه‌ها و هتل‌های تمام عیار این شهر را ببینید، متوجه خواهید شد که تماشای مناظر آتشفشانی زیبای این مکان و ماهیگیری در دهکده‌های آن تا چه حد می‌تواند لذتبخش باشد. آب‌وهوای مطبوع تنریف، این شهر را به منطقه‌ای ایده‌آل برای لذت بردن از نور خورشید در طول زمستان تبدیل می‌کند. مکانی که معمولا در تنریف نادیده گرفته می‌شود، سواحل شرقی آن است که از جمله زیبایی‌هایش می‌توان به روستای آبادس اشاره کرد که ماهیگیری در آب‌های آن، تفریحی بسیار خوشایند و دوست‌داشتنی است. ال مدانو، دهکده‌ای با سواحل طبیعی فوق‌العاده در جزیره‌ی تنریف است که توسط دو کوه آتشفشانی به دو نیم تقسیم شده است. اما اگر دوست دارید بیشتر به ماجراجویی بپردازید، می‌توانید به کوهستان‌های آناگا در شمال شرق تنریف بروید که مردم محلی آن با نگاهی عجیب به گردشگران خیره می‌شوند.

۹. تسل، هلند

هلند

تسل، بزرگترین جزیره‌ی مجمع‌الجزایر دریای وادن هلند است که در میان گردشگران هلندی و آلمانی، از محبوبیت بالایی برخوردار است اما دیگر بازدیدکنندگان جهان، اطلاعات زیادی از این منطقه ندارند. این جزیره در فاصله‌ی ۳ کیلومتری سواحل شمالی «هلند شمالی» قرار گرفته که می‌توان با یک کشتی از دن هلدر به آن رسید. از جمله جاذبه‌های گردشگری تسل می‌توان به حیات وحش بی‌نظیر، سواحل بسیار زیبا و جنگل‌های درخت کاج آن اشاره کرد.

خود را برای سفر به این شهر زیبا آماده کنید تا شاهد برگزاری جشنواره‌های شگفت‌انگیز تابستانی آن از جمله بزرگترین مسابقات قایقرانی جهان یعنی Ronde om Texel باشید. تفریحات بسیاری در تسل وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از گذران تعطیلات در کشتی‌های تفریحی، اسب‌سواری و چتربازی. سعی کنید در این جزیره، محصولات محلی مانند لبنیات خوشمزه‌ی آن را نیز امتحان کنید. هتل Camp Silver، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت در تسل است که با معماری هلندی زیبایش، شما را محسور خواهد کرد.

۱۰. دالماسی شمالی، کرواسی

کرواسی

دالماسی یا دالماتیا منطقه‌ای در ساحل شرقی دریای آدریاتیک است که تقریبا تمام آن در کرواسی امروزی واقع شده و بین جزیره‌ی رب در شمال غربی و خلیج کوتور (مونته‌نگرو) در جنوب شرق پراکنده است. منطقه‌ی داخلی دالماسی در شمال تا پنجاه کیلومتر عرض دارد اما عرض آن در جنوب به چند کیلومتر محدود می‌شود . بخشی از جنوب دالماسی چند کیلومتر ساحلی است که جز کشور بوسنی و هرزگووین است. این مکان با حیات وحش زیبایش، محلی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شود.

دالماسی به دلیل همسایگی با شهرهای معروف و شناخته شده‌ی اسپلیت و دوبروونیک معمولا کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته می‌شود اما قلب دالماسی یعنی زادار روزبه‌روز معروف‌تر شده و محبوبیت بالایی در میان مسافران و گردشگران کسب می‌کند. زادار  دارای فرهنگی جذاب و غنی است و در منطقه‌ی بسیار فوق‌العاده‌ای واقع شده که نمای زیبایی دارد. همه‌ی این‌ها در کنار کوهستان‌ها، آبشارهای دیدنی و آب‌های زلال و شفاف سواحل آن، دالماسی را به یکی از برترین مکان‌ها برای گردشگری تبدیل می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه