خوراکی های خوشمزه پرو که باید امتحان کنید

هانیه احمدی
هانیه احمدی شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
خوراکی های خوشمزه  پرو که باید امتحان کنید

شاید یک روش برای شناخت بهتر فرهنگ‌های جدید، امتحان کردن غذاهای محلی آن‌ها باشد. در پرو که کشوری زیبا در آمریکای جنوبی و خانه‌ی بخش‌هایی از جنگل آمازون و شهر زیبای ماچو پیچو است هم، نوشیدنی‌ها و غذاهای فوق‌العاده‌ای وجود دارد که  شما می‌توانید با امتحان کردن آن‌ها با ذائقه‌ و فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. با این مقاله کجارو همراه باشید تا تعدادی از بهترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم.

 ۱. کائوسا رینا (Causa Rellena)

کائوزو رلنا

غذایی با پوره‌ی سیب‌زمینی پروئی است که به‌صورت لایه‌لایه با سبزیجات، مرغ و ماهی پر شده است. پرو دارای ۴۰۰۰ نمونه سیب‌زمینی مختلف است اما این غذا با نوعی از سیب‌زمینی زرد طلایی پرویی تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در این غذا طریقه‌ی سرو آن است که با تخم‌مرغ آب‌پز و گیاهان تزیین می‌شود.

۲.پیتزا

پیتزا تنوری

 خیلی جالب است که غذاهای کشورهای دیگر را بشناسید، طعم آن‌ها را امتحان کرده و حتی با نمونه‌های دیگر مقایسه کنید. به‌عنوان مثال پیتزا که در همه‌جا یافت می‌شود. یکی از بهترین پیتزاهای مارگاریتا حتما نمونه‌ای است که در La Pizza carlo  در کوسکو یافت می‌شود. رستورانی با جوی دوست داشتنی که مواد مصرفی آن تازه هستند و برخورد دوستانه و گرم صاحب آن هم طعم این پیتزای تنوری را چند برابر خوشمزه می‌کند. فقط در این رستوران کارت اعتباری قبول نمی‌کنند. 

۳. سویچه (Ceviche)

سویچه

 غذایی دریایی که در مناطق ساحلی آمریکای جنوبی طرفداران زیادی دارد. این غذا ماهی خام مزه‌دارشده با آب مرکباتی مانند لیمو است. غذای مذکور معمولا با فلفل، ذرت یا سیب‌زمینی شیرین سرو می‌شود. این غذا توسط اکثر افرادی که به پرو سفر کرده‌اند، به شما پیشنهاد خواهد شد. اما اگر علاقه‌مند هستید که خودتان این غذا را تهیه کنید، به فروشگاه سن پدرو در کوسکو بروید تا بتوانید فرآورده‌های تازه‌ی دریایی را تهیه کنید.

۴. الپاکا (Alpaca)

استیک آلپاکا

 الپاکا(Alpacas) که گونه‌ای لاما در آمریکای جنوبی است، در گذشته به‌عنوان یک خوراکی لذیذ مطرح بوده است .امروزه  در پرو به خاطر گوشت و پشمش پرورش داده می‌شود و شما می‌توانید در بسیاری از رستوران‌ها در پرو گوشت الپاکا را پیدا کنید. احتمالا از خوردن این گوشت لذت خواهید برد. 

۵. چری مویا (Cherimoya)

چری مویا

یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه‌ای که بشر تا امروز شناخته است،  چری مویا (Cherimoya) است و طرفداران زیادی هم دارد. یک میوه‌ی بیضی شکل سبز و کوچک که طعم شیرینی دارد (طعمی که ترکیبی از موز، توت فرنگی و آناناس است).  می‌توانید آن را تکه تکه کرده و بخورید یا از وسط دونیم کرده و با یک قاشق درون آن را میل کنید. در پرو حتی  چری مویا (Chirmoya) ممکن است در بستنی و ماست هم یافت شود.

۶. اینکا کولا (Inca Kola)

اینکا کولا

 نوعی نوشیدنی است که در پرو تولید می‌شود و بیشتر افرادی که به آن کشور سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند به‌جای نوشابه‌های دیگر از این نمونه استفاده کنند؛ یک نوشیدنی زرد رنگ و گازدار. اگر نتوانستید به کشور پرو بروید و جایی این نوشیدنی را یافتید، حتما امتحان کنید؛ طعم جالبی دارد.

۷.قهوه‌

فهوه

به خاطر دارید که بهترین قهوه‌ای که خوردید کجا بوده است؟  بسیاری از افراد بعد از خوردن قهوه‌ی پرویی غلیظ، سیاه و تاز‌ه‌ی  Urubamba که در شهری به همین نام کشت می‌شود، می‌گویند که این بهترین نمونه‌ای بوده که تابه‌حال نوشیده‌اند. علاوه بر خوردن آن در پرو می‌توانید مقداری از این قهوه‌ی سیاه و خوشمزه را از فروشگاه سن پدرو خریداری کنید و در منزل هم از نوشیدن آن لذت ببرید.

۸. چیچا مورادا (Chicha Morada)

Chicha Morada

یک نوشیدنی شیرین که از ذرت بنفش معروف پرویی تهیه می‌شود. برای تهیه آن، ذرت بنفش با آناناس، شکر، دارچین و میخک جوشانده می‌شود. اما این نوشیدنی در هر رستورانی یافت نمی‌شود و معمولا در جایی که توسط مردم محلی اداره می‌شود آن را می‌یابید. 

۹.کویی (Cuy) 

cuy

غذایی است که در اکثر رستوران‌های پرو یافت می‌شود. Cuy  خوکچه هندی سرخ شده یا کبابی است. بله همان خوکچه‌های هندی بامزه‌ای که در آمریکا به‌عنوان حیوان خانگی از آن‌ها نام برده می‌شود، در پرو به‌عنوان یک غذای لذیذ مطرح است. به دو طریق می‌توان این غذا را سفارش داد. Cuy Chactado که گوشت پهن شده است و Cuy al palo که با سیخ کباب شده است. اگرهمیشه شجاعت چشیدن غذاهای جدید را دارید،  پرو را بدون خوردن این غذا ترک نکنید. 

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه