۱۰ رستوران برتر فرهنگی در آنتالیا

راضیه شاهوردی | یکشنبه, ۲۷ دی ۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

این روزها آنتالیا به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. غذا خوردن بخش مهمی از سفر محسوب می‌شود، آن هم در رستوران‌هایی که نماد فرهنگی یک منطقه‌اند. اگر می‌خواهید بدانید در کدام رستوران‌های آنتالیا بهترین غذاها سرو شده و هم‌زمان با فرهنگ سنتی آنتالیا نیز آشنا شوید، با کجارو همراه باشید.

آنتالیا که این روزها یکی از مقاصد محبوب تعطیلات تابستانی است و یک بسته‌ی کامل گردشگری را ارائه می‌کند: سواحل فوق‌العاده، بقایای تاریخ عثمانی و رستوران‌های شگفت‌انگیزی که متنوع‌ترین و ناب‌ترین طعم‌ها را ارائه می‌دهند. غذا خوردن در این تفریحگاه ساحلی، یک ماجراجویی غذایی است که نه‌تنها بهترین غذاهای ترکیه، که بهترین‌های جهان را در اختیار می‌گذارد. پس اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، در این راهنما، با ۱۰ رستوران برتر آنتالیا آشنا شوید.

کلاب آرما

کلاب آرما (Club Arma)، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های آنتالیاست که با مناظری شگفت‌انگیز از شهر قدیم و تفرجگاه ساحلی، پذیرای میهمانانش است. ساختمان رستوران که در قرن نوزدهم توسط ایتالیایی‌ها ساخته شده، در طی قرن‌ها برای مصارف مختلفی مثل آسیاب و انبار آرد به کار رفته است. در طراحی کلاب آرما می‌توان نوعی ادغام فرهنگی واقعی را مشاهده کرد چراکه ستون‌ها از سنگ‌های قدیمی آنتالیایی ساخته شده‌اند و آجرها و طاق‌ها یادآور سازه‌های ایتالیایی هستند. منوی جداگانه‌ی کلاب آرما شامل ماهی تازه، غذاهای دریایی و گستره‌ی کاملی از غذاهای مدیترانه‌ایست.

وانیلا لانج

وانیلا لانج (Vanilla Lounge) در فاصله‌ای پنج دقیقه‌ای از یکی از مکان‌های دیدنی آنتالیا یعنی دروازه‌ی هادریان قرار دارد، و به‌علت سرو غذاهای امروزی از یک طرف و قرار گرفتن در محیطی تاریخی و مربوط به دوره‌ی عثمانی از طرف دیگر، ترکیب عجیبی از سنت و مدرنیته را نشان می‌دهد. وانیلا لانج که توسط یک آشپز بریتانیایی و همسر ترکی‌اش اداره می‌شود، مکانی فوق‌العاده برای تجربه‌ی ترکیبی غنی از غذاهای بین‌المللی است. منو از مواد تازه تشکیل شده و با ارائه‌ی غذاهای لذیذی مثل سوپ کدو حلوایی، نارگیل و علف لیمو، تالیاتله‎ی قارچ وحشی یا دنده‌ی گاو ملایم پخته شده‌ی آبدار، ترکیبی از تکنیک‌های آشپزی سنتی و مدرن را ارائه می‌کند.

سراسر فاین داینینگ

سراسر فاین داینینگ (Seraser Fine Dining) که در خانه‌ی قدیمی ۳۰۰ ساله‌ای در یکی از مراکز تاریخی آنتالیا قرار دارد، یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های شهر است. سراسر که سعی دارد برای هر پنج حواس پنجگانه‌ی میهمانانش، تجربه‌ای به‌یادماندنی بیافریند، از دکور چشمگیری که شامل مجسمه، اسباب و اثاثیه‌ی دست‌ساز و تزیینات اصیل است، نهایت استفاده را می‌برد. اجرای زنده‌ی پیانو و یک باغ مدیترانه‌ای باشکوه مزایای دیگری هستند که با غذا خوردن در این رستوران از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. منوی غنی این رستوران که شامل غذاهای بین‌المللی و ترکی است، با ارائه‌ی غذاهای برجسته‌ای مثل پاستای خانگی، استیک فیله با سس گورگونزولا، ماهی خاردار پیچیده شده در برگ مو و دسرهای وسوسه‌انگیز تجربه شما را تکمیل می‌کند.

کافه‌ کسل

کافه‌ کسل (Castle Café Bar) با ارائه‌ی چشم‌اندازی زیبا از خلیج آنتالیا، مکانی فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند در حالی چشیدن غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای، به مناظر زیبا خیره شوند. کافه کسل که در شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد و بر فراز صخره‌های مشرف به دریا واقع شده، مکانی جذاب است که به خاطر محیط و خدمات خوبش مشهور و توقفگاهی عالی برای روزهای داغ تابستانی است. منوی این رستوران یک منوی معمول مدیترانه‌ای با گزینه‌های متنوعی از پاستا و اسنک‌های کوچک خوشمزه است.

کافه و رستوران بیگ شفز

بیگ شفز (Big Chefs Café and Restaurant) یک برند معروف رستوران در ترکیه است که در ۶ شهر کشور ترکیه (که آنتالیا را هم شامل می‌شود)، ۱۸ شعبه‌ی بزرگ دارد. اولین شعبه‌ی این رستوران در سال ۲۰۰۷ در آنکارا باز شد و از آن موقع تابه‌حال به‌عنوان یک رستوران محبوب در جذب افراد محلی و گردشگران موفق بوده است. بیگ شفز منویی غنی و شگفت‌انگیز دارد که مجموعه‌ی متنوعی از غذاهای ترکی و بین‌المللی را شامل می‌شود. بازدیدکنندگان به گزینه‌های وسوسه‌انگیزی از مجموعه‌ی بزرگ غذاهای محلی خوش‌طعم و بوفه‌ی پر و پیمان صبحانه دسترسی دارند.

اغذیه‌فروشی کاراف واین

بازدید از اغذیه فروشی کاراف واین(Karaf Wine Bistro)، انتخابی عالی برای کسانی است که به تاریخ ترکیه علاقه دارند، چراکه این رستوران در خانه‌ی عثمانی قرار دارد که هنوز عتیقه‌ها و یادگارهای بسیاری را از دوره‌های قدیم حفظ کرده است. علاوه بر این کاراف انتخاب شگفت‌انگیزی برای کسانی است که به تست نوشیدنی علاقه دارند، این اغذیه فروشی کوچک و تازه تأسیس کارگاه‌ها و رویدادهای بسیاری را با محوریت غذا و تست برای افراد بومی و گردشگران به راه می‌اندازد. منوی این رستوران با این مقصود مطابقت دارد و شامل بشقاب پنیر، فاهیتا، کسادیا، استیک و دسرهای سبک می‌شود.

پیتزافروشی ایل ویچینو

پیتزافروشی ایل ویچینو (Il Vicino Pizzeria )، رستورانی بی‌نقص برای کسانی است که می‌خواهند در حال قدم زدن در خیابان‌های رنگارنگ مرکز تاریخی آنتالیا، یک غذای ترد ایتالیایی را صرف کنند. همچنین به‌دلیل قیمت‌های مناسب و منوی متنوع، این مکان تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر شده است. مانند هر رستوران ایتالیایی معتبر دیگر، پیتزا فروشی ایل ویچینو نیز تمام غذاهای برجسته‌ی ایتالیایی را ارائه می‌کند، از پیش‌غذاهایی مثل بروشتای گوجه‌ فرنگی و سالاد کاپریس گرفته تا پیتزای مخصوص و البته دسری مثل پاناکوتا که حتما باید امتحانش کرد.

آلپ پازا

آلپ پازا (Alp Pasa) بخشی از بوتیک هتلی با همین اسم است و مکان مناسبی برای کسانی است که از رستوران‌های سلف سرویس لذت می‌برند. این رستوران در مرکز تاریخی آنتالیا و در یک ساختمان سنتی عثمانی که تنها چند قدم با دروازه‌ی شگفت‌انگیز هادریان فاصله دارد، واقع شده است. آلپ پازا با حیاط بزرگ رمانتیک خود، جوی گرم و دنج به وجود می‌آورد و پناهگاهی مناسب با غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای، فرانسوی و حتی گیاهی است.

مهمت

۷ مهمت (7 Mehmet) که تنها چند کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، در موقعیتی عالی  روی یک تپه‌ی سرسبز و مشرف به ساحل کنی‌ آلتی قرار گرفته است و منظره‌ای باشکوه از آنتالیا را ارائه می‌دهد. این رستوران یکی از معروف‌ترین رستوران‌های آنتالیا و وارث تاریخ شگفت‌انگیز آن است. رستوران مذکور سال‌ها پیش توسط آشپزی به نام مهمت تأسیس شد که کارش را در سن پایین به‌عنوان کمک آشپز برای تأمین مخارج زندگی خانواده‌اش شروع کرد و از آن پس زندگی‌اش را وقف آشپزی کرد. ۷ مهمت  جاذبه‌‌های غذایی غیرقابل چشم‌پوشی‌ای برای کسانی دارد که از سنت، غذاهای ترکی شامل گوشت بریان، ماهی و پیش‌غذا و  مناظر چشم‌نواز در حین غذا خوردن لذت می‌برند.

اغذیه فروشی و رستوران پاتیو

اغذیه فروشی و رستوران پاتیو (Patio Bistro & Restaurant) در مرکز محدوده‌ی تاریخی کالیسی و تنها با فاصله‌ی چند قدم از جاذبه‌های فرهنگی منحصر به‌فرد آنتالیا و مارینا در هتل پادینگ مارینا قرار دارد.  این رستوران انتخابی به‌یادماندنی برای کسانی است که از کشف مجموعه‌ای از مارمالادها، پنیرها و املت‌های خانگی که به‌شکل صبحانه‌ای اشتهاآور سرو می‌شوند، لذت می‌برند. منوی نوشیدنی و شام این رستوران هم که شامل ترکیبی از غذاهای بین‌المللی مثل جگر غاز، تمپورای میگو و ماهی مرکب، ماهی خاردار پخته و فیله‌ی آبدار گاو است، بسیار قابل‌توجه است.

منبع: The Culture Trip

مطالب مرتبط:

دیدگاه