طبخ بهترین‌ غذاها؛ با ساده‌ترین روش پخت

محبوبه حسنی | جمعه, ۲۵ دی ۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

مطمئنا تهیه و طبخ غذاهای لذیذ و خوش‌عطر، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بسیاری از مردم جهان است. با رشد سریع تکنولوژی و تمایل انسان‌ها برای رسیدن به رفاه در زندگی، فرصت و زمان کافی برای طبخ غذای خانگی از بسیاری از مردم سلب شده است. با وجود این، بشر باز هم خوردن غذای خانگی را به مصرف خوراکی‌های سرو شده در بیرون، ترجیح می‌‌دهد. با کجارو همراه باشید تا بهترین غذاها را با ساده‌ترین روش‌های پخت تهیه کنید.

طبق آمار اعلام شده توسط یکی از رسانه‌های مجازی کشورهای غربی، بیش از ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار دستور پخت بهترین پاستای شب و ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار روش تهیه‌ی بهترین کیک‌های چند لایه در فضای مجازی ثبت شده است. با وجود این تعداد دستورالعمل، قطعا لازمه‌ی انتخاب یکی از این روش‌ها، دلی به بزرگی دریا و شجاعتی به وسعت اقیانوس را طلب می‌کند که البته در اکثر مواقع، راحتی خرید از رستوران  به دشواری و صرف زمان زیاد تهیه‌ی غذای خانگی،  ترجیح داده می‌شود. در این مقاله نکاتی بسیار ساده و آموزنده، در تهیه و طبخ بهترین غذاها با صرف کم‌ترین زمان در اختیار شما عزیزان قرار داده خواهد شد.

اسپاگتی با سس فانتزی

مواد لازم برای چهار نفر

۳۰۰ گرم اسپاگتی رشته‌ای باریک (می‌توان از پاستاهای باریک نیز استفاده کرد)، ۱۰۰ گرم گوشت (هرنوع گوشتی می‌توان استفاده کرد)، ۳ عدد تره‌فرنگی، ۱.۲ پیاز (ترجیحا پیاز زرد)، یک مشت کوچک اسفناج خرد شده، ۲ قاشق سوپخوری کره، نمک و فلفل سیاه، ۱.۲ فنجان خامه، ۱۰۰ گرم پنیر پارمزان (استفاده از پنیر کاملا اختیاری است) و مقداری عصاره‌ی گوشت

مراحل طبخ اسپاگتی

مرحله‌ی اول

برای طبخ این غذای لذیذ، ابتدا لازم است از یک دیگچه‌ی بزرگ برای جوشاندن اسپاگتی‌ها استفاده کنید. بهتر است آن‌ها را درون محلولی از آب نمک ریخته و اجازه دهید مطابق مدت زمانی که پشت بسته‌ی اسپاگتی ذکر شده است، درون آب بجوشد. پس از آن، اسپاگتی‌ها را درون آبکش ریخته و کنار بگذارید.

مرحله‌ ی دوم

اکنون نوبت تهیه‌ی سس مخصوص است. درون تابه‌های مخصوص طبخ غذا، گوشت را تا زمانی که تغییر رنگ داده و قهوه‌ای شوند، بپزید. سپس تره‌فرنگی‌های ریز خرد شده، پیازها، اسفناج و کره‌ را نیز اضافه کنید. حال با اضافه کردن نمک، فلفل و ادویه‌های دلخواه به مواد در حال پخت طعم و عطر مناسب ببخشید. سعی کنید مواد درون ماهیتابه را با قاشق تا زمانی که اسفناج‌ها آب خود را از دست داده و کمی سبک شوند، ادامه دهید.

مرحله‌ ی سوم

پس از نرم شدن سبزیجات، زمان اضافه کردن عصاره‌ی گوشت رسیده است. پس از مخلوط کردن تمامی مواد با یکدیگر، به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا حرارت ملایم به ترکیب طعم تمامی مواد با یکدیگر کمک کند.

مرحله ی چهارم

اضافه کردن خامه آخرین مرحله‌ی طبخ سس مخصوص خواهد بود. اجازه دهید تمامی مواد درون ماهیتابه به مدت ده دقیقه و با حرارتی آرام طبخ شوند تا قوام آید.

مرحله ی پنجم

آخرین مرحله، زمان اضافه کردن پاستا به سس تهیه شده‌ی مخصوص است. سعی کنید با حرکت دورانی و به آهستگی، پاستا و سس را با یکدیگر مخلوط کنید. ظرفی را آماده کرده و اسپاگتی را درون آن بریزید. می‌توانید با ریختن پنیر پارمزان روی اسپاگتی، طعم و عطری متفاوت و لذیذ را به این غذای دلچسب هدیه کنید. اکنون غذای شما آماده است. نوش جان...

پیتزای سفید با پنیر ریکوتا

مواد لازم

۱ بسته خمیر پیتزای آماده، ۱/۴ فنجان روغن زیتون ممتاز، دو حبه سیر خرد شده، ۱/۲ فنجان ماست ساده، ۱/۲ فنجان پنیر ریکوتا، ۵ و نیم قاشق چایخوری نمک، ۱/۲ قاشق چایخوری آویشن، ۱/۴ فنجان ریحان خرد شده، ۵ و نیم فنجان گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی دونیم شده، ۱/۴ فنجان پنیر پارمزان درجه‌ی یک

مراحل طبخ

لازم است قبل از تهیه‌ی مواد پیتزا، دمای فر را با ۵۰۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. توصیه می‌کنیم ظرفی از آب را درون فر قرار دهید، چرا که این عمل به ترد شدن و حجیم شدن خمیر نان پیتزای شما کمک چشم‌گیری خواهد کرد. نکته‌ی دیگری که در مورد این پیتزا وجود دارد، اندازه‌ی خمیر آن است که حدود ۲۵ سانتیمتر خواهد بود (دایره‌ای به قطر ۲۵ سانتیمتر).

مرحله‌ ی اول

به آرامی و خونسردی مقداری آرد را روی سطحی که قرار است خمیر را بر آن قرار دهید، بریزید. سپس خمیر آماده‌ی پیتزا را روی سطح آغشته به آرد پهن کنید. سعی کنید با وردنه خمیر را به اندازه‌ی دایره‌ای با قطر ۲۵ سانتیمتر باز کنید. توجه کنید که با دقت این کار را انجام دهید. (اگر از بیرون خمیرهای آماده‌ی پیتزا را تهیه می‌کنید، قطعا این مقدار خمیر برای اندازه‌ی پیتزایی که گفته شد، زیاد خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هدر رفتن مابقی خمیرها، یا همزمان دو پیتزا تهیه کنید یا خمیر اضافی را برای شب آینده درون یخچال نگهداری کنید). اگر هنگام پهن کردن خمیر، به دلیل انعطاف زیاد آن نتوانستید دایره‌ی به قطر مورد نظر تهیه کنید، بهتر است برای مدتی خمیر را استراحت دهید. با این عمل، از انعطاف‌پذیری خمیر کاسته شده و شما به راحتی می‌توانید به آن فرم دهید. حال به آرامی روغن زیتون را روی خمیر پهن شده بریزید. گویی که پوستی از چرم را برای پختن آماده می‌کنید.

مرحله ی دوم

ماهیتابه‌ای کوچک را روی حرارت متوسط قرار داده و سیر را با روغن زیتون تفت دهید. این کار را تا نرم شدن سیرها ادامه دهید. معمولا زمانی حدود دو دقیقه را برای این کار صرف خواهید کرد.

مرحله ی سوم

در این مرحله از آماده سازی پیتزا، درون کاسه‌ای کوچک، ماست، پنیر ریکاتو، نمک و سیر نرم شده را با یکدیگر مخلوط کنید. سعی کنید مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط کرده و پس از آماده شدن آن‌ها را به روی خمیری که از قبل آماده کرده‌اید، بریزید. با قاشقی مناسب، تمامی مواد را به طور یکسان در همه‌ی قسمت‌های خمیر منتقل کنید. بهتر است تا دو سانتیمتر از لبه‌های ظرف را با خمیر پیتزا بپوشانید.

مرحله ی پنجم

اکنون زمان پخت پیتزا فرا رسیده است. ظرف محتوی پیتزا را درون فر قرار داده و اجازه دهید با حرارت مناسب طبخ شود. بهترین زمان اتمام پخت پیتزا را می‌توان از رنگ قهوه‌ای خمیرهای لبه‌ی ظرف و پنیرهای آب‌شده‌ی داخل ظرف متوجه شد. اگر به این مرحله از طبخ پیتزا رسیدید، فر را خاموش کنید و ظرف را بیرون آورید. مطمئن باشید با رعایت تمامی نکات ذکر شده، پیتزایی بسیار خوش‌طعم خواهید داشت که از نانی کاملا ترد و مطلوب برخوردار است. اکنون پیتزای شما آماده‌ی سرو است. نوش جان...

بیسکویت سیر با پنیر چدار

بسیاری از کارشناسان آشپزی بر این عقیده‌‌اند که سریع‌ترین و در عین حال راحت‌ترین روش تهیه‌ی بیسکوییت‌ها، مربوط به دستور طبخ بیسکوییت‌های طعم‌دار شده با پودر سیر و پنیر چدار تند است.

مواد لازم برای تهیه‌ی ۱۲ عدد بیسکوییت متوسط

۲ و ۳/۴ فنجان آرد، ۱/۲ قاشق چایخوری نمک، ۱/۲ قاش چایخوری پودر سیر، ۱ قاشق سوپخوری پودر سوخاری، ۱ فنجان کره خیلی سرد معکبی خرد شده، کره‌ی آب‌شده‌ی اضافی برای مالیدن روی بیسکوییت‌‌ها، ۱ فنجان پنیر چدار تند و درجه‌ی یک، ۱ فنجان شیر (می‌توان دوغاب را جایگزین شیر کرد)

مراحل طبخ بیسکوییت‌ها

مرحله ی اول

دمای فر خود را روی درجه حرارت ۴۲۵ درجه‌ی فارنهایت تنظیم کنید .

مرحله ‌ی دوم

درون یک کاسه‌‌ی بزرگ، به سرعت آرد، نمک، پودر سیر و پودر سوخاری را با یکدیگر مخلوط کرده و هم بزنید.

مرحله ی سوم

در کره‌های سرد، بوسیله‌ی چنگال برش‌هایی ایجاد کنید و با مواد دیگر مخلوط کنید. تکه‌های کره باید در مواد مخلوط شده کاملا مشاهده شود.

مرحله ی چهارم

اکنون زمان مخلوط کردن پنیر چدار با شیر است. با چنگال این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کنید و تا زمانی که  خمیری مرطوب و نرم بدست آمد، همزدن آن‌ها را ادامه دهید. البته بهتر است پس از مدتی برای گرفتن نتیجه‌ای مطلوب و بهتر، از دستان خود برای مخلوط کردن این خمیر استفاده کنید. این عمل در یکدست شدن و ترد شدن بیشتر خمیر، کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین استفاده از دست بسیار لازم و ضروری است. بهتر است روی مخلوط کردن خمیر تمرکز کنید و با دقت و حوصله، به هم‌ زدن مواد ادامه دهید. این کار را تا زمانی که خمیری یکدست بدست آورید، ادامه دهید.

 مرحله پنجم

درون ظرفی را که به دایره‌هایی با ضخامت ۱۴ سانتیمتری تقسیم‌بندی شده است با مقداری آرد بپوشانید. این عمل برای نچسبیدن خمیر به قالب‌ها بسیار موثر خواهد بود. حال خمیر بدست‌آمده را درون قالب‌های مورد نظر بریزید. با برس مخصوص شیرینی‌پزی، کره‌های آب‌شده را روی خمیر بیسکوییت‌ها بمالید و درون فر قرار دهید. البته اگر قالب‌های دایره‌ای شکل مذکور در دسترس شما نبود، می‌توانید از قالب شیرینی پزی گرد یا فنجانی کوچک نیز استفاده کنید.

مرحله ی ششم

اکنون قالب‌های پرشده از خمیرهای بیسکوییت را درون فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ دقیقه درون فر با حرارت ۴۲۵ درجه طبخ شوند. چندین بار هنگام پخت بیسکوییت‌ها به فر مراجعه کنید و به رنگ آن‌ها دقت کنید. شاید زودتر از زمان مقرر بیسکوییت‌های شما آماده شوند. بنابراین اگر رنگ آن‌ها به قهوه‌ای طلایی تبدیل شد، مطمئن باشید که بیسکوییت‌های خوشمزه‌ی شما آماده شده و می‌توانید از فر خارج کنید. اجازه دهید برای مدتی در دمای آشپزخانه قرار گیرند تا سرد شوند. پس از آن می‌توانید در کنار فنجانی چای تازه دم یا قهوه‌ای خوش‌عطر از میل کردن بیسکوییت‌های خوشمزه‌‌ای که تدارک دیده‌اید، لذت ببرید. نوش جان...

در ارائه‌ی این مقاله سعی شد تا نکاتی جالب و کاربردی در مورد طبخ برخی از غذاهایی که به نظر می‌رسد، نمی‌توان به کیفیت خوراکی‌هایی تهیه شده از بیرون طبخ کرد، بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم که طبق اصول ذکر شده عمل کرده و غذایی بهتر و سالم‌تر را در منزل تهیه و میل کنید. منتظر نظرات سازنده‌ی شما دوستان عزیز هستیم.

منبع:

food52

مطالب مرتبط:

دیدگاه