بهترین خوراک کشورهای دنیا (قسمت اول)

سیما احدی
سیما احدی دوشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین خوراک کشورهای دنیا (قسمت اول)

اکثر گردشگرانی که به نقاط مختلف سفر می‌کنند، مایلند تا با فرهنگ و آداب‌ورسوم آن کشور آشنا شوند. خورد وخوراک در هر کشور هم می‌تواند نشان‌دهنده‌ی رسوم و فرهنگ آن کشور باشد. در این‌ مقاله از کجارو به بهترین غذاهای کشورهای دنیا می‌پردازیم.

گردشگران هنگام بازدید از یک کشور  خارجی چه غذا یا خوراکی را نباید از دست بدهند؟ کاربران وب‌سایت پرسش و پاسخ Quora  به برخی پرسش‌های موضوعی در باره‌ی غذا پاسخ داده‌اند و هدف آن نمایش غذای زادگاه هر کاربر بود. در ادامه لیستی از غذاهای منتخب کاربران می‌بینیم. از گوشت گوساله‌ی سوسیس در اتریش گرفته تا feijoada در برزیل و katsudon در ژاپن را در این لیست می‌بینید.

استرالیا: Pie floater

Pie-floater

اغلب گفته می‌شود که Pie floater را بهتر است برای درمان خماری مورد استفاده قرار داد. گوشت این غذا به سبک استرالیایی طبخ می‌شود. به این شکل که گوشت در یک کاسه با سوپ نخود سبز خوابانده می‌شود. گاهی اوقات هم فلفل، سس گوجه‌فرنگی، سرکه و نمک هم به آن اضافه می‌شود. سرو این غذا در زمستان فوق‌العاده است.

آرژانتین: Asado

Asado

Asado گوشت کبابی لذیذ یا استیک کبابی آرژانتینی‌ها به شمار می‌رود. اکثر گوشت‌های خوب و با کیفیت به کشورهای به اصطلاح جهان اول صادر می‌شود، اما اگر شما به یک asador (کسی که asado درست می‌کند) حرفه‌ای مراجعه کنید غذایی با طعم و مزه‌ای به‌خصوص و بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.

اتریش: Wiener Schnitzel

Wiener-Schnitzel

کتلت گوشت گوساله یکی از نمادهای اتریش است. Wiener Schnitzel ورقه‌ای نازک از گوشت گوساله است که سرخ می‌شود. این غذا معمولا با لیمو و جعفری سرو می‌شود و در کنار بشقاب سیب‌زمینی و برنج قرار می‌گیرد.

بلژیک: Moules-Frites

Moules-Frites

Moules-frites (صدف به‌همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده) ممکن است در کشورهایی مانند فرانسه و آمریکا سرو شود، اما بهترین ترکیب و خوشمزه‌ترین آن در بلژیک است. این غذا به شیوه‌های مختلفی (پخت با کره، گیاهان یا سس گوجه‌فرنگی) پخته می‌شود. و بیشتر با نمک و چیپس‌های ترد سرو می‌شود.

برزیل: Feijoada

Feijoada

برزیل کشوری پهناور با غذاهای متنوع است، به همین خاطر انتخاب یک غذا کار دشواری است، اما Feijoada یکی از مهم‌ترین غذاهای این کشور به شمار می‌رود. این غذا شامل گوشت دودی گاو و خوک به‌همراه خوراک لوبیا سیاه است. Feijoada معمولا با برنج، برگه‌ی کولارد (نوعی گیاه)، فاروفا (آرد تست شده‌ی manioc)، سس تند یا تکه‌ای پرتغال برای هضم بهتر سرو می‌شود.

کانادا: Poutine

Poutine

Poutine در اصل غذای معروف شهر کبک در کانادا است، غذایی خوشمزه با کالری بالا که بدن شما را از داخل گرم می‌کند. سیب‌زمینی‌های سرخ شده با سس قهوه‌ای و پنیر آغشته شده‌اند.

چین: Xiaolongbao

Xiaolongbao

انتخاب فقط یک غذا در چنین کشور بزرگی با غذاهای متنوع بسیار دشوار است، اما بدون شک Xiaolongbao (سوپ کوفته) یکی از به‌یادماندنی‌ترین غذاهای کشور است. در اصل Xiaolongbao، غذای شهر شانگ‌های است، این کوفته‌ها معمولا با نوعی گوشت پر می‌شود و به‌همراه آب‌گوشت در سبدی از چوب بامبو بخارپز می‌شود.

کلمبیا: Arepas 

Arepas

Arepas از آرد ذرت تفت داده، تهیه می‌شود و به خاطر بافت نرم، آن را برای صبحانه یا میان وعده‌های غذایی در کلمبیا سرو می‌کنند. این غذا را اغلب با کره، پنیر، تخم‌مرغ، شیر غلیظ یا hogao  (سسی که با پیاز درست می‌شود) میل می‌کنند.

کاستاریکا: Tamales 

Tamales

هر کسی که در ماه دسامبر به کاستاریکا سفر می‌کند می‌تواند انواع و اقسام Tamales را امتحان کند، این غذا معمولا در ایام سال نوی میلادی سرو می‌شود. مواد داخل Tamales تنوع زیادی دارد، می‌توان آن را با برنج، گوشت خوک، تخم‌مرغ، کشمش، زیتون، هویج یا فلفل پر کرد. این مواد را در برگ platano (موز سبز) می‌پیچند و در اجاق‌های چوبی می‌پزند.

کرواسی: Paški sir cheese 

پنیر کرواسی

عکس از وب‌سایت sfgate.com (عکاس: Craig Lee)

Paški sir  نوعی پنیر سفت در کرواسی است که از شیر گوسفند درست می‌شود. این پنیر در جزیر‌ه‌ی Pag درست می‌شود که بسیار هم معروف است و به سراسر جهان صادر می‌شود.  

دانمارک: Øllebrød 

Øllebrød

Øllebrød نان چاودار سنتی دانمارک است. اغلب با خامه‌ی زده شده سرو می‌شود و آن را به‌عنوان دسر می‌خورند. نان Øllebrød، نانی چاودار، شیرین و ترد است.

مصر: Molokhia 

Molokhia

Molokhia با گشنیز و سیر پخته می‌شود و با گوشت خرگوش یا مرغ سرو می‌شود. البته بعضی اوقات این غذا را با ماهی یا بره میل می‌کنند.

انگلستان: Roast Beef & Yorkshire Pudding 

Roast-Beef-&-Yorkshire-Pudding

گوشت گاو کباب شده و پودینگ Yorkshire (ایالتی در شمال انگلستان) غذای ملی انگلستان تلقی می‌شود. آب این گوشت را با نانی خمیری میل می‌کنند.

فرانسه: Pot-au-Feu

Pot-au-Feu

غذای ملی فرانسه  Pot-au-Feu (گیاهانی که در آتش می‌پزند) است، غذایی روستایی است که فرانسوی‌ها اغلب آن را در زمستان‌ها میل می‌کنند. این غذا از استیک، ریشه‌ی سبزیجات، ادویه و ترشی‌جات درست می‌شود.

گرجستان: Khachapuri 

Khachapuri

Khachapuri داخل نانی ترد سرو می‌شود که داخل آنبا پنیر و تخم‌مرغ پر شده است.

آلمان: Currywurst

Currywurst

انتخاب یک غذا در آلمان سخت است ولی بیشترین طرف‌دار را Currywurst دارد. Currywurst غذایی محبوب و فست‌فودی است که سوسیس آن ابتدا بخارپز شده و بعد سرخ می‌شود و با سیب‌زمینی و سس گوجه‌فرنگی و کاری سرو می‌شود. اگر این غذا از روی دستور صلی‌اش درست شود بسیار خوش‌طعم خواهد بود.

یونان: Gyro 

Gyro

Gyro از گوشت گوساله، خوک یا مرغ درست می‌شود که به‌صورت عمودی کباب می‌شود و با گوجه‌فرنگی و پیاز و انواع سس‌ها خورده می‌شود. در جنوب یونان این غذا طبق عادات غذایی آن منطقه با ماست‌وخیار سرو می‌شود، اما ممکن است شما ترجیح دهید آن را با سس گوجه‌فرنگی یا خردل بخورید.

هلند: Soused herring 

Soused-herring

فیله‌ی شاه ماهی است که در سسی از سیب، شکر، سبزی، ادویه‌جات و ترشی‌جات خوابانده می‌شود. بهتر است این غذا را تازه و با پیاز خرد شده میل کنید.

مجارستان: Goulash 

Goulash

محبوب‌ترین غذای مجارستان سوپ غلیظ تاس‌کباب است. تنوع زیادی در پخت این غذا وجود دارد، اما دستورالعمل سنتی آن با گوشت گاو، پیاز، فلفل قرمز، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز، سیب‌زمینی و بعضی مواقع رشته‌فرنگی است.

هند: مرغ تندوری

Tandoori-Chicken

در هند هم به خاطر وجود غذاهای متنوع و خوشمزه انتخاب یک خوراکی تقریبا غیرممکن است. در شمال این کشور گوشت‌ با ادویه کاری و نان پرطرف‌دار است. در جنوب کشور غذاهای گیاهی بیشتر محبوب‌اند و ادویه‌جات و ترشی‌جات متنوعی دارند. البته Tandoori Chicken نیز غذای پرطرفداری در هند است. این غذا نوعی مرغ تنوری است که از قبل در tandoori masala (نوعی ادویه) خوابیده شده که تنور آن هم باید از خاک رس باشد. اغلب در کنار آن سبزیجات، برنج یا نوعی ماست می‌گذارند.

اندونزی: Martabak Manis/Terang Bulan 

Martabak-Manis

Martabak Manis، نان پهن و شیرین اندونزی است. قسمت بالایی و پایینی نان پهن و اسفنجی است. می‌توانید وسط آن هرچیز شیرینی مثل شکلات، بادام‌زمینی، پنیر یا موز میل کنید. می‌توانید این نان‌ها را از فروشندگان خیابانی هم در سراسر کشور خریداری کنید.

ایتالیا: Pizza 

pizza

پیتزا اولین بار در یکی از شهرهای جنوب ایتالیا درست شد. پیتزا به سبک نپال بسیار خوشمزه است، مواد آن تازه و با کیفیت بالا است که از گوجه‌فرنگی، ریحان، پنیر موتزارلا (از شیر بوفالو گرفته می‌شود) و چند تکه گوشت تشکیل شده است. در ایتالیا درست کردن پیتزا یک هنر و کسانی که پیتزا  درست می‌کنند هنرمند هستند.

ژاپن: Katsudon 

Katsudon

شاید سوشی شایع‌ترین انتخاب برای ژاپن باشد، اما افرادی که در توکیو زندگی می‌کنند Katsudon را توصیه می‌کنند. Katsudon گوشت سرخ‌شده و ترد خوک است که با تخم‌مرغ، ادویه و فلفل درست می‌شود که به‌همراه یک کاسه برنج سرو می‌شود. منبع: Businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه