رژیم غذایی مردم آرژانتین

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
رژیم غذایی مردم آرژانتین

آرژانتین کشوری است بسیار عریض و پهناور، و بعد از برزیل به‌عنوان دومین کشور پهناور در آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. در غرب آرژانتین کوه‌های بسیاری وجود دارد، ولی نمی‌توان از این مسئله غافل شد که اکثر مساحت کشور آرژانتین را زمین‌های کم ارتفاع و پست تشکیل داده است.

جالب است بدانید که یک ادعای دروغ یا به اصطلاح شوخی در مورد این سرزمین‌ها وجود دارد به‌طوری که گفته می‌شود، نیم‌کره‌ی جنوبی، بواسطه ی حضور کوه‌ها در ماه اوت، هوایی سرد و در ماه ژانویه، تابستانی گرم را تجربه می‌کند. با کجارو همراه باشید، با رژیم غذایی مردم این کشور پهناور، آشنا شوید.

0061

کشور آرژانتین به‌دلیل همین سرزمین‌های پست و نواحی کم ارتفاع، از مناطق اقلیمی و غنی بومی برخوردار بوده و همین امر یکی از عوامل مهم در ایجاد رژیم غذایی عالی و تهیه‌ی غذاهای بومی بسیار خوش طعم است.

013

بیش از چهار درصد از گله‌های گاوهای نر جهان، توسط گله‌داران کشور آرژانتین نگهداری و پرورش داده می‌شوند.

0062

نکته جالب دیگر اینکه این کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان عسل، در آمریکای جنوبی است و به واسطه‌ی آن توانسته‌اند دسرهایی بسیار لذیذ را در رژیم غذایی خود، تهیه و جای‌ دهند.

03

خیلی سال پیش از آمدن مردم اروپا به کشور آرژانتین، هندی‌های بومی در این کشور زندگی می‌کردند. تعداد زیادی از مردم هند، در شمال آرژانتین ساکن بوده و به کار کشاورزی و پرورش کدو، طالبی و سیب‌زمینی‌های شیرین مشغول بودند. اما در سال‌ 1536 میلادی گروهی از مردم اسپانیا به آرژانتین نقل مکان کردند. پس از آن در سال‌های 1880 تا 1890 میلادی نزدیک به یک میلیون مهاجر از سراسر اروپا مخصوصا کشورهای ایتالیا و اسپانیا به این کشور مهاجرت کرده و در این سرزمین پهناور زندگی کردند.

04

مردم ایتالیا با قدم گذاشتن به این کشور، گونه‌های عالی و متنوع از پیتزا و همچنین پاستا را تهیه و وارد رژیم غذایی مردم کشور آرژانتین کردند.

اسپاگتی با گوشت هام

056

تنوع غذاهای تولید شده از پاستا بسیار باب میل مردم آرژانتین قرار گرفت و طبخ اسپاگتی و لازانیا، در دستور غذایی این مردم، متداول و همیشگی شد.

037

البته مردم کشورهای انگلیس، آلمان و یهودیانی که به این کشور مهاجرت کرده بودند نیز در ایجاد سبکی متفاوت از آشپزی و مواد غذایی مصرفی در این کشور، نقش بزرگی را ایفا کردند. به‌عنوان نمونه می‌توان به وارد شدن چای در رژیم غذایی مردم آرژانین، توسط مردم انگلیس اشاره کرد که فرهنگی جدید را به‌عنوان زمان نوشیدن چای یا همان چای عصرانه، در رژیم غذایی مردم آرژانتین وارد ساخت.

06

پرواضح است که می‌توان رژیم غذایی کشور آرژانتین را توصیفی از یک فرهنگ غذایی، مملو از غذاهای بومی و مدیترانه‌ای دانست. تاثیراتی مانند ابداع یا خلق کردن انواع غذاها توسط مهاجران ایتالیا و اسپانیا، وجود گسترده‌ی انواع چهارپایان اهلی در تهیه‌ی گوشت‌های مصرفی و طیف وسیعی از محصولات کشاورزی و زراعی، رژیم غذایی این کشور را دست‌خوش تغییرات مهم و اساسی کرده است. جالب است بدانید که مردم آرژانتین به خوش‌گذرانی و پرخوری مشهور هستند. آن‌ها سالانه به‌طور میانگین، حدود 100 کیلوگرم گوشت گاو را در مصرف غذایی خود قرار داده و از قرن 19 میلادی به بعد، با نزدیک شدن به شیوه‌های مدرن آشپزی این رقم مصرفی به 180 کیلوگرم نیز افزایش یافته است.

07

در سال 2007 میلادی، هر آرژانتینی، 67.7 کیلوگرم در سال، گوشت قرمز مصرف کرده، که می‌توان بیشترین زمینه‌ی استفاده از آن را در تهیه‌ی انواع غذاها یا کباب‌هایی که توسط باربکیو تولید می‌شود، اختصاص داد. با این حال، به‌دلیل مناطق وسیع و پهناور و همچنین تنوع فرهنگ غذایی، رژیم غذایی این کشور، به‌سمت تهیه‌ی انواع غذاهای عالی و متنوع سوق یافته است. البته نمی‌توان از بیان این مطلب گذشت که کشور آرژانتین با حدود 6.6 میلیون مهاجر از سراسر جهان مخصوصا کشورهای اسپانیا و ایتالیا، پس از کشور آمریکا که 27 میلیون مهاجر را در خود جای داده است، به‌عنوان دومین کشور مهاجرپذیر جهان نیز دست یافته است.

گوشت‌های کباب شده

08

کباب گوشت گوساله یکی از غذاهای ملی و بومی در رژیم غذایی کشور آرژانتین به شمار می‌رود. همان‌گونه که قبلا اشاره شد، به‌دلیل وجود گله‌های بزرگ گاوهای نر، شیوه‌ی پرورش گله‌داران این کشور، به‌عنوان یک سمبل در صنف گاوچراها تبدیل شده است.

02

همچنین استفاده از گوشت این گله‌ها، در تهیه و تدارک غذاهای اصلی، با روش‌های کاملا متفاوت نسبت به سایر کشورهای جهان، وعده‌های غذایی بسیار متنوع و لذیذی را برای مردم این کشور به ارمغان آورده است. که می‌توان از کباب گوشت گوساله که در محوطه‌ای باز و برروی اجاق‌های بزرگ تهیه و طبخ می‌شود، نام برد. غذایی بسیار پرطرفدار، لذیذ و خوش عطر. آن‌ها به‌دلیل داشتن اشتیاقی که به خوردن غذا در جمع خانواده یا دوستان دارند، در سطح جهان کاملا شناخته شده و مشهور هستند.

09

مردم کشور آرژانتین با دعوت کردن گروهی از دوستان یا آشنایان خود به منزل برای صرف شام، در واقع نه‌تنها از بودن در کنار هم لذت می‌برند بلکه با این عمل، دوستی و گرمای محبت خود به دیگران را به نمایش می‌گذارند. آن‌ها در این اجتماعات جالب و خاطره‌انگیز، با تدارک انواع غذاهایی که در ایام هفته مصرف می‌کنند، سالادها و مهم‌تر از همه کباب‌های لذیذ تهیه شده از گوشت گوساله، فرهنگ غذایی کشور خود را به‌عنوان مظهری از عشق و محبت، در سراسر جهان معرفی کرده و رژیم غذایی ناب و سرشار از تنوع فرهنگی و غذایی را برای کشور خود به ارمغان آورده‌اند.

آسادو (Aasado)

010

به‌عنوان نمونه از این دورهمی‌های خانوادگی می‌توان به شام جمعه‌ی خانواده، اشاره کرد. معمولا در این وعده‌ی غذایی، از پاستا و آسادو (asado) استفاده می‌کنند. آن‌ها با تدارک پاستا، مشهورترین غذای تهیه شده توسط مردم ایتالیا و تهیه‌ی غذایی کاملا بومی و بهره‌مندی از روش‌های آشپزی موجود در رژیم غذای کشور خود، طعمی لذیذ و خاص را به وجود آورده‌اند.

پاستا (Pasta)، سیب‌زمینی سرخ کرده

011

یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در رژیم غذایی مردم آرژانتین، تهیه‌ی سیب‌زمینی سرخ کرده‌، پاتیز (Patties: نان شیرینی که بین آن را با گوشت یا میوه پر می‌کنند) و پاستای خانگی است که معمولا در جشن‌های دوستانه و برای احترام و عزت میهمان، تهیه و تدارک می‌شود. سنتی که در فرهنگ اجتماعی مردم کشور آرژانتین نسل به نسل گذشته و تا به امروز همچنان با میل و رغبت، اجرا می‌شود.

پاتیز (Patties)

055

وعده‌های غذایی

012

مردم کشور آرژانتین طبق رژیم غذایی خود، از چهار وعده‌ی غذایی استفاده می‌‌کنند. اما متاسفانه نمی‌توان از این نکته غافل شد که تصوری غلط و نادرست در ذهن آن‌ها نقش بسته است. چراکه به‌دلیل سوزاندن بسیار کالری حین فعالیت بدنی که هنگام ورزش صبحگاهی یا پیاده روی، صورت می پذیرد، خود را مجبور به صرف غیرمعقول و بی حد صبحانه یا وعده ی غذایی پس از این فعالیت بدنی، می‌دانند.

صبحانه (Desaguno)

014

مصرف صبحانه یا Desaguno، به‌عنوان یک عامل مضر در وعده‌ی غذایی این مردم، شناخته شده است. آن‌ها معمولا در این وعده از Medialuna (یک نان شیرین پیچ هلالی شکل است) به‌همراه مربا، Ducle lenche (کرم شکلاتی که شبیه به کارامل و بسیار غلیظ است)، استفاده می‌کنند.

015

البته اگر هنگام سرو صبحانه در رستوران باشند، دور از انتظار نخواهد بود، قهوه‌ی کارتادو را که یکی از قهوه‌های معروف آرژانتین با ترکیب قهوه‌ی اسپرسو و مقدار کمی شیر، تهیه می‌شود، سفارش دهند. هرچند اکثر مردم آرژانتین نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی کوچک و غلیظ که عموما با ترکیب نصف شیر و نصف قهوه‌ است، را به دیگر نوشیدنی‌های گرم ترجیح می‌دهند. در هتل‌ها نیز علاوه بر آنچه که گفته شد، میوه و ماست را نیز برای صبحانه‌ی توریست‌ها مخصوصا بازدیدکنندگان آمریکایی، سرو می‌کنند.

017

صبحانه‌ی دیگری نیز در رژیم غذایی مردم آرژانتین وجود دارد که به صبحانه‌ی غلات معروف است. مخلوط شیر با ترکیباتی از غلات خشک شده، یک گزینه‌ی عالی برای تهیه‌ی صبحانه‌ای سریع و به‌صرفه خواهد بود.

028

ولی صبحانه‌ای که در رژیم غذایی مردم آرژانتین شهرت دارد، صبحانه‌ای همراه با انواع بی‌نظیری از نان های پیچ تازه، شیرینی‌های خوشمزه و کلوچه‌های خوش عطری است که در کنار خوردن مربا و قهوه، بسیار عالی و لذت‌بخش، خواهد بود.

ناهار (Almuerzo)

018

ترکیب فوق‌العاده‌ای از انواع ساندویچ، پاستا، گوشت و سالادهای سبز و خوش طعم، تنوع بی‌نظیری از غذاهایی که هنگام ناهار صرف می‌شود را در پی‌خواهد داشت. مردم کشور آرژانتین در وعده‌ی ناهار علاقه‌ی بسیاری به خوردن ساندویچ نشان می‌دهند.

El lomito

019

برای نمونه می‌توان به ساندویچ El lomito (ساندویچی که تشکیل شده از یک تکه‌‌ی ضخیم استیک گوشت و در بین نوعی کلوچه یا کماج قرار می‌گیرد)، El miga (نوع دیگری از ساندویچ است که با استفاده از تخم‌مرغ، پنیر، گوشت خشک خوک یا گاو و سس مایونز تهیه می‌شود) و همچنین ساندویچ میلانی که برای گیاهخواران گزینه‌ی مناسبی است، اشاره کرد.

020

در ساندویچ میلانی، انواع غذاهای پخته شده مانند مرغ، و افزودنی‌های غیرگوشتی (گوشت قرمز)، تهیه می‌شود. مطمئن باشید هرگاه توسط یکی از دوستان آرژانتینی خود به جشن یا مهمانی دوستانه دعوت شدید، یکی از غذاهایی که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت در فهرست خوراک تدارک دیده شده، به‌عنوان غذا، وجود خواهد داشت. و شما خواهید توانست با انتخاب یکی از این غذاهای لذیذ، نه‌تنها از جشنی خاطره انگیز، بلکه از طعم و عطر غذاهای آرژانتینی نیز، بهره‌مند شوید.

امپانادا (Baked Empanadas)

021

خوراکی اسپانیایی، که به‌همراه گوشت یا میوه‌های خرد شده، سبزیجات، مرغ و غذهای دریایی، در لایه‌ای از خمیر پیچیده و سرخ می‌شود. اگر در برنامه‌ی سفری که به کشور آرژانتین داشتید، به منطقه‌ی مندوزا نیز سفر کردید (Mendoza)، توصیه می‌کنیم که حتما خوراک اسپانیایی را امتحان کنید، چراکه در این منطقه، این خوراک لذیذکه مملو از گوشت گوساله و انواع ادویه‌ها و چاشنی‌های خوش عطر، روغن زیتون و تخم‌مرغ آب‌پز شده است، برروی کوره‌ها یا اجاق‌های کوزه‌گری طبخ می‌شود.

تارتا (Tarta)

023

این غذا شبیه به خوراکی است که پنیر، گوشت و اسفناج را در لایه‌ای از خمیر ماکارانی پیچیده و طبخ می‌کنند. البته در این خوراک از تخم‌مرغ‌های خرد شده و کوچک‌تری در بین این خمیر استفاده می‌شود. در ضمن گاهی اوقات ممکن است که گوجه فرنگی، قارچ و ترکیبات دیگری را نیز به این خوراک لذیذ اضافه کنند.

پیتزا

024

در کشور آرژانتین، معمولا پیتزا با یک لایه‌ی ضخیمی از نان، پنیر، سس گوجه فرنگی و ترکیباتی شبیه به آنچه که مردم آمریکا در تهیه‌ی پیتزای خود استفاده می‌کنند (البته در اندازه‌ای کوچک‌تر)، تهیه می‌شود. گیاهخواران می‌توانند از پیتزایی که به هیچ عنوان پنیر ندارد استفاده کنند. گونه‌ا‌ی از پیتزا در این کشور طبخ می‌شود که Fuggazza نام دارد، این پیتزا با ترکیب خمیر پیتزا، پونه‌ی کوهی، روغن زیتون و پیاز تهیه می‌شود.

تامالز (Tamales)

025

یک خوراک مکزیکی است که ترکیب گوشت خرد شده، فلفل سبز، گوجه فرنگی و دیگر موادی که معمولا مردم آرژانتین در تهیه‌ی انواع خوراک و دلمه از آن استفاده می‌کنند، را در بین برگ ذرت پیچیده و می‌پزند. البته مردم آرژانتین به روشی دیگر نیز این خوراک را تهیه می‌کنند. آن‌ها با کمک آرد ذرت یا گندم خمیری تهیه کرده و بین آن را با گوشت یا پنیر و گاهی اوقات با مخلوط گوشت و پنیر، پر کرده و آن را بخارپز می‌کنند.

لاکرو(Locro)

027

لاکرو سوپی غنی از انواع گیاهان، ذرت، سبزیجات و گوشت گوساله است.

048

معمولا مردم آرژانتین هنگام سرو این غذای لذیذ از یک نوشیدنی به نام لیکوآدو (Licuado) نیز استفاده می‌کنند. این نوشیدنی از مخلوط آب انواع میوه‌ با شیر (گاهی اوقات مخلوط آب‌میوه با آب خالص)، تهیه شده و در اکثر وعده‌های غذایی مردم آرژانتین مصرف می‌‌شود.

مریندا (Merienda)

031

 به‌عنوان غذای فوری یا حاضری در رژیم غذایی مردم آرژانتین شناخته شده است. در واقع به اسنک آخر بعد از ظهر هم مشهور است. تاریخچه‌ی این غذا مربوط به دوران قرن 19 میلادی است. درست زمانی که مردم انگلستان موفق شدند وارد خاک کشور آرژانتین شده و در آنجا زندگی کنند. استفاده از این غذا به‌عنوان یکی از بیشترین غذاهای مصرفی در رژیم غذایی مردم آرژانتین به دو دلیل مهم و اساسی است. دلیل اول حاکی از ساعت شام خوردن مردم پورتینوز ( بزرگترین شهر کشور آرژانتین بوینوس آیرس است که به‌عنوان پایخت این کشور نیز قلمداد می‌شود، از قرن 19 میلادی به مردمی که در این شهر زندگی می‌کردند، پورتیروز گفته میشد که تاکنون نیز به همین نام خوانده می‌شوند) دارد. آن‌ها معمولا تا ساعت ده شب هم، مشغول خوردن شام نمی‌شوند. فاصله‌ی زیادی که از زمان ناهار تا شام ایجاد می‌شود، دلیل مهم و اصلی برای استفاده‌ی مردم از غذای آماده یا اسنک آخر بعد از ظهر خواهد بود.

030

اما دلیل دوم به خاطر حضور کانفیتریا (confiterias: کافی‌شاپ‌هایی که علاوه بر فروش قهوه و مواد غذایی و خوراکی، نقش مهم و عمده‌ای در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم آرژانتین ایفا می‌کنند) در کشور آرژانتین است. در یک بعد از ظهر، زمانی که از کافه فروشی‌ها یا کافی شاپ‌های شهر بوینوس آیرس، مکان‌هایی مانند El Cafe Tortoni  وLas Violetas  دیدن کنید مطمئا از شنیدن حکایات تاریخی که در مورد این مکان‌ها وجود دارد، شگفت‌زده خواهید شد. گفته می‌شود، بعضی از مردم آرژانتین که از افراد مهم سیاسی یا شاهکارهای ادبی بودند، بر اثر توطئه‌ی افراد خائن، کشته شده و جسدشان را در بین دیوارهای این مکان‌ها یا حصارهایی که در بین آن دیوارها وجود دارد، دفن کرده‌اند. قطعا شنیدن این مطلب، برای هر فرد صلح طلب و انسان دوستی، خوشایند نخواهد بود.

عصرانه

032

وقتی در مورد وعده‌ی غذایی عصرانه در رژیم غذایی مردم کشور آرژانتین مطالعه کنید، به کوشش و مبادرت آن‌ها جهت تهیه و تدارک یک وعده‌ی غذایی با ارزش و غنی پی خواهید برد. عصرانه‌ای که شامل یک سالاد سبز و ساندویچی فوق‌العاده خوش طعم خواهد بود. البته قبل از مصرف عصرانه، خوردن یک دسر لذیذ، دور از تصور و خالی از لطف نیست. مردم آرژانتین با تصور کوتاه بودن زندگی، به صرف یک وعده عصرانه‌ی آرژانتینی همانند انجام دیگر کارهای ضروری زندگیشان، اهمیت داده و آن را بخشی جدا نشدنی از رژیم غذایی کشورشان می‌دانند.

شیرینی کرم شکلاتی (Alfajore)

033

عصرانه‌ای که در یک کانفیترای واقع در بوینوس آیرس سرو می‌شود، شامل یک دسری خوش طعم یا (Alfajore)، می‌شود. این دسر از دو قطعه نان شیرینی کوچک، مملو از نوعی کرم شکلات که  در صورت تمایل، مقداری پودر نارگیل روی سطح آن ریخته می‌شود، تهیه شده است. البته ممکن است علاوه بر پودر نارگیل از شکلات های رنده شده نیز برای سطح شیرینی، استفاده شود.

کارامل میوه‌ی به (Membrillo)

034

دسر دیگری که خوردن آن در کشور آرژانتین خالی از لطف نخواهد بود، کارامل میوه‌ی به است. این دسر بسیار شیرین و خوشمزه، به‌صورت خمیری چسبناک، نرم، شیرین و به رنگ قرمز است که از میوه‌ی به تهیه می‌شود. در تهیه‌ی این دسر خمیری، از شکر و آب نیز استفاده می‌کنند.

 کیک کاراملی (Membrillo)

035

شیرینی کاراملی یا کیک میوه (churro)

036

کیک میوه یا شیرینی کاراملی، نوعی دیگر از دسرهای لذیذ کشور آرژانتین به شمار می‌رود که معمولا در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود. این کیک میوه (البته به فرنی یا چورو نیز معروف است)، خمیری است که در یک تابه‌ی گرد، گریل شده و با پودر شکر یا کرم کارامل شکلاتی تزئین می‌شود.

شام (cena)

040

باوجود اینکه مردم کشور آرژانتین در ساعات دیروقت شب، مشغول به خوردن وعده‌ی شام می‌شوند، ولی اگر به غذا میل کردن آن‌ها توجه کنید، آن را نوعی کار تفریحی پنداشته و با فراغت خاطر و در آرامش کامل، به صرف شام می‌پردازند. جالب است بدانید مدت زمانی که آن‌ها برای خوردن شام اختصاص می‌دهند دو ساعت و حتی گاهی بیشتر از دو ساعت نیز خواهد بود.

041

در رژیم غذایی مردم آرژانتین از یک پیش غذا به نام چوریزو (chorizo) که نوعی سوسیس تهیه شده از گوشت خوک است، یا تکه‌‌ای از یک نان پهن که از نخود تهیه می‌شود(faina)، قبل از صرف غذای اصلی بهره می‌برند. غذاهای اصلی که معمولا در شام سرو می‌شوند عبارت‌اند از :

خوراک گوشت گوساله (Carbonada Criolla)

039

این خوراک از ترکیباتی مانند زردآلو، کشمش، سیب‌زمینی‌های شیرین، کدوی زمستانی، گوجه فرنگی و پیاز تهیه می‌شود و به خوراک گوشت گوساله‌ی آرژانتینی معروف است.

Argentinian Sorrentinos

053

مردم آرژانتین برای تهیه این خوراک از هام (گوشت خشک شده‌ و نمک‌اندود ران خوک یا گوساله) و انواع مختلفی از پنیر استفاده می‌کنند. این خوراک به‌دلیل انباشتگی مواد مصرفی و تنوع پنیری که در تهیه‌ی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد به خوراک راویولی کشور ایتالیا شباهت بسیاری دارد.

گنوچی (Gnocchi)

042

ایتالیایی‌ها این بار هم با خلاقیت و هنر آشپزی خود غذایی خوش‌طعم و در عین حال زیبا را در رژیم غذایی مردم آرژانتین و حتی مردم کشور خودشان، قرار داده‌اند. پاستای سیب‌زمینی که بسیار محبوب، معروف و پرطرفدار است. آن‌ها با سس گوجه فرنگی، غذایی بی‌نظیر را برای گیاهخواران، تدارک دیده اند.

آسادو (Asado)

043

معمولا در مهمانی‌های خصوصی می‌توان آسادو را  به‌عنوان یک وعده‌ غذای دلپذیر از جانب میزبان، در نظر گرفت. مردم آرژانتین در مهمانی‌‌های خود، برای فردی که برایشان بسیار عزیز است، آسادو را تهیه می‌کنند.

047

در پشت حیاط خلوت منزلشان، با برپا کردن یک اجاق زغالی یا باربکیوهای خانگی، مشغول به کباب کردن و طبخ این غذای فوق‌العاده می‌شوند. مطمئن باشید اضافه کردن مقداری سس چیمی‌چوری (chimichurri: که از ترکیباتی همچون روغن زیتون، لیمو، گشنیز، سیر و دیگر ادویه‌های خوش عطرتهیه می‌شود)، به برش‌های کباب شده‌ی گوشت ها، سوسیس‌ها، دنده‌ها و استیک‌هایی که در باربکیو یا اجاق زغالی در حال پختن هستند، طعمی لذیذ، حیرت انگیز و به‌یادماندنی را برجای خواهد گذاشت. هرگاه که شما قصد سفر به شهر بارلیوچه (Barlioche) را دارید، حتما به یکی از رستوران‌های این شهر رفته و استیک‌های معروف آن منطقه را امتحان کنید. گارسون با حضور شما در رستوران، از شما در مورد نحوه‌ی برش دادن گوشت‌ها و نوع طبخ استیک مورد نظر، سوالاتی خواهد پرسید. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به این مکان‌ها، البته اگر زبان اسپانیولی شما ضعیف است یا اطلاعات کافی در مورد کلمات و اصطلاحات غذایی در زبان اسپانیولی ندارید، حتما این اصطلاحات را که در مورد نحوه‌ی سفارش یک استیک یا غذای فوق‌العاده است، به خاطر بسپارید.

Bife de lomo: استیکی که از برش‌های بسیار کم چرب از راسته‌‌ی گوشت گوسفند یا خوک تهیه می‌شود.

049

Bife de chorizo: استیکی از برش‌های باریک ، با چربی بیشتر و آب‌دار تر نسبت به استیک Bife de lomo طبخ می‌کنند.

044

Matambre: استیکی که از پهلوی گوشت چربی دار تهیه می‌شود.

045

Vacio: یک نوع از کباب‌هایی است که در شهر لندن انگلستان تهیه می‌شود.

_046

Jugoso: نوع دیگری از استیک که هنگام طبخ سعی می‌کنند آبدار تر از بقیه‌ی استیک‌ها تهیه کنند. در واقع اجازه نمی‌دهند گوشت، هنگام گریل شدن، خشک شود.

050

Bien cocido: هرگاه تصمیم داشتید در این رستوران‌ها استیکی بدو آب و سفت را سفارش دهید، این استیک گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود.

051

غذا خوردن در یک رستوران

052

مردم کشور آرژانتین علاوه بر مواد غذایی متنوع وعالی، در پخت نیز از روش‌های متمایزی استفاده کرده و همین امر سبب درخشش غذاهای این کشور شده است. مکان‌هایی که در این کشور برای سرو غذا در نظر گرفته شده است، بسیار راحت و باب میل مردم است. آن‌ها با لم دادن و آسودگی خاطر به میل کردن غذاهای خود می‌‌پردازند. اما نکته‌ای در مورد نحوه‌ی سفارش‌گیری گارسون‌ها در رستوران‌های این کشور وجود دارد که اگر هر بازدیدکننده ی خارجی، به آن‌ها توجه نکند، قطعا دچار مشکل خواهد شد. انتظار نداشته باشید زمانی که شما در رستوران حضور پیدا کردید و پس از اتمام غذای خود هنوز جای خود را ترک نکرده‌اید، گارسون‌ها با اشاره‌ی دست یا سر شما، به سمتتان آمده و شما فرصتی برای سفارشات دیگرخواهید یافت. چرا آن‌ها تصور می‌کنند که علت نشستن شما، گپ  زدن با دوستان یا صحبت کردن با خانواده پس از صرف غذای اصلی است. این یک عادت در بین مردم آرژانتین است که پس از میل کردن غذای خود، در همان رستوران مشغول صحبت و گفت و گو با دیگران می‌شوند. پس با دانستن این موضوع، با خیال راحت و در آرامش کامل، غذای خود را میل کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

منبع:vayaadventures

مطالب مرتبط:

دیدگاه