لوکس ترین رستوران‌ های استانبول

سیما احدی
سیما احدی پنجشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
لوکس ترین رستوران‌ های استانبول

از چند سال گذشته تاکنون رستوران‌ها دیگر فقط محلی برای غذا خوردن نیستند، بلکه جایی برای گذراندن ساعاتی در کنار دوستان و خانواده به شمار می‌روند، ازاین‌رو نه‌تنها به غذای آن‌ها، بلکه به موقعیت مکانی و دکوراسیون آن نیز اهمیت داده می‌شود. در ادامه با کجارو همراه باشید تا ۷ رستوران برتر استانبول را معرفی کنیم که غذاهای ترکی ویژه‌ای سرو می‌کنند.

استانبول، شهر جادویی با بازارهای شلوغ، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شناخته می‌شود. مساجد بزرگ و کافه‌های مدرن در این شهر فوق‌العاده‌ نشانه‌هایی از فرهنگ جالب این شهر است.

luxury resturant

وقتی برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنید، انتخاب‌هایی زیادی برای محل اقامت، غذاخوری‌ها و مکان‌های جذاب پیش روی شما است. ۷ رستوران برتر استانبول توسط بومیان شهر انتخاب شده که هر روز می‌توانید غذاهای یکی را امتحان کنید.

۱. Changa

Changa

چاگا جایزه‌ی بهترین طراحی سال ۲۰۰۷ با کاغذدیواری را از آن خود کرد و در مجلات و روزنامه‌های محلی و بین‌المللی متعددی منتشر شد. این رستوران در گالری هنری 1903 Art Nouvea، کنار میدان تکسیم واقع شده و منوی آن شامل غذاهای مدرن در فضایی دلربا است.

۲. Mikla

Mikla

رستوران میکلا سال ۲۰۰۵ در طبقه‌ی بالای Marmara Pera افتتاح شد. هنگام ورود به این رستوران صدای امواج دریا به گوش می‌رسد. فضایی مدرن با طاقچه‌ای منحصربه‌فرد دارد. وعده‌های غذایی این رستوران ترکیبی از غذاهای اسکاندیناوی و ترکیه‌ای است.

۳. Sunset Grill

Sunset-Grill

دیدن غروب آفتاب از پنجره‌ی این رستوران روی تپه‌ای در محله‌ی مدرن اولولوس، بسیار لذت‌بخش است. این مکان زیبا علاوه بر غذاهای ترکی ارائه ‌دهنده‌ی بهترین غذاهای بین‌المللی و ژاپنی است.

۴. Kiyi

Kiyi

سال ۱۹۶۴ این رستوران افتتاح شد و به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های غذاهای دریایی استانبول تبدیل شد. ورودی این رستوران بسیار دنج است و با نقاشی‌های محلی (در کنار دکور عجیب هنری) مزین شده است. تراسی فوق‌العاده دارد که در فصل تابستان بسیار دل‌پذیر می‌شود.

۵. Zuma

Zuma

زوما یک رستوران بسیار مدرن ژاپنی است که در لندن و هنگ‌کنگ هم شعبه دارد. می‌توانید از ناهارخوری رسمی که به سبک ژاپنی‌ها روی اسکله با نمای جذاب بسفر  قرار دارد، لذت ببرید.

۶. Park Samdan

Park-Samdan

پارک‌ Samdan از سال ۱۹۸۱ به مشتریان وفادار خود سرویس می‌دهد و یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین رستوران‌ها است. خصوصا برای وعده‌ی ناهار مناسب است. Samdan رستورانی سنتی به شمار می‌رود که کباب با ماست آن مشهور است.

۷. Ulus 29

Ulus-29

اولوس به دو دلیل بسیار معروف است، اول به خاطر منظره‌ی باورنکردنی پل و تنگه‌ی بسفر که نمایی خیره‌کننده را به‌وجود آورده و دیگری طراحی آن است.آن‌ها انواع غذاهای مبتکرانه و بین‌المللی را در ظروف ترکیه‌ای با کیفیتی بالا ارائه می‌دهند. غذای سوشی این رستوران بسیار محبوب است. منبع: Aluxurytravelblog

مطالب مرتبط:

دیدگاه