۲۹ جای دیدنی و هیجان انگیز در استرالیا

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۲۹ جای دیدنی و هیجان انگیز در استرالیا

استرالیا، یکی از دوست داشتنی‌ترین کشورهای دنیا است و جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد. 

استرالیا در حالی که فرهنگ شهری و مناظر طبیعی سرسبز و انبوه را به رخ می‌کشد، در بر گیرنده‌ی سواحلی جذاب نیز است که موج‌سواران و شناگران را به خود جذب می‌کند. در ادامه تصاویری از ۲۹ مکان زیبا و نفس‌گیر از استرالیا را با هم تماشا می‌کنیم.

۲۹. ویو راک، هایدن، استرالیای غربی (Wave Rock, Hyden, Western Australia)

ویو راک استرالیا

ویو راک صخره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز به شکل امواج خروشان است که در شرق شهر هایدن در استرالیا قرار دارد. به دلیل شباهت ظاهر این صخره‌ها به موج‌های اقیانوس‌ها، این صخره‌ها را ویو راک به معنی صخره موج می نامند. ویو راک ۱۵ متر ارتفاع و ۱۱۰ متر طول دارد. نکته جالب این است که امواج دریا این صخره‌ها را نساخته‌اند؛ بلکه فرسایش و تغییرات شیمیایی لایه‌های زیرین و نیمه سطحی زمین باعث شده‌اند که صخره موج شکل بگیرد.

۲۸. منطقه‌ی حفاظت شده‌ی دویل ماربلز، نورت تریتوری (Devils Marbles Conservation Reserve, Northern Territory)

منطقه‌ی حفاظت شده‌ی دویل ماربلز

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی دویلز ماربلز یا شیاطین ماربلز از منحصر‌به‌فردترین شگفتی‌های طبیعی در استرالیا است. اینجا از نظر فرهنگی و معنوی برای بومیان اهمیت زیادی دارد. تخته‌سنگ‌های عظیم گرانیتی موجود در اینجا، طی چند میلیون سال توسط نیروهای طبیعی شکل گرفته‌اند.

۲۷. کیاما، نیو ساث ولز (Kiama, New South Wales)

کیاما، نیو ساث ولز استرالیا

کیاما یک شهرک ساحلی در جنوب سیدنی، در نیو ساوت ولز استرالیا است. Kiama Blowhole یکی از جاهای دیدنی مهم و دلیل شهرت آن محسوب می‌شود. در این شهرک چندین ساحل مخصوص موج سواری، کافه و رستوران وجود دارد. نزدیک بودن کیامان به جنوب سیدنی باعث شده تا مقصد جذابی برای شمار زیادی از سفرهای یک روزه و حتی چند روزه باشد.

۲۶. خلیج هوم بوش، سیدنی (Homebush Bay, Sydney)

خلیج هوم بوش، سیدنی استرالیا

هوم بوش خلیجی در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا است که در منطقه inner west سیدنی قرار دارد. این خلیج، روزگاری محل تخلیه زباله‌های صنعتی و رها شدن کشتی‌های فرسوده بوده است. کشتی قدیمی و متروکه‌ای روی آب‌های آرام خلیج هوم بوش وجود دارد که تبدیل به یک جنگل شناور شده است. درختان و بوته‌هایی که روی بقایای این کشتی متروکه رشد کرده‌اند، این جنگل زیبا را پدید آورده‌اند.

۲۵. Twelve Apostles, Victoria

استرالیا

دوازده فرستاده یا The Twelve Apostles، مجموعه‌ای از صخره‌های آهکی در پارک ملی کمپبل در ویکتوریای استرالیا است. هشت صخره در این منطقه باقی مانده که جزو جاهای دیدنی مهم استرالیا به‌شمار می‌روند.

۲۴. پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park)

پارک ملی کاکادو استرالیا

پارک ملی کاکادو، یکی از جاذبه‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این پارک از نظر حیات وحش و طبیعت، بسیار بی‌نظیر و متنوع است. این پارک وسعتی برابر با ۱۹۸۴۰ کیلومترمربع را در بر می‌گیرد و بزرگترین پارک‌ ملی در استرالیا و دومین پارک ملی بزرگ دنیا است.

۲۳. جزیره‌ی ماریا، تاسمانی (Maria Island, Tasmania)

جزیره‌ی ماریا، تاسمانی استرالیا

جزیره ماریا در تاسمانی استرالیا، بخشی از پارک ملی جزیره ماریا محسوب می‌شود که شامل ۱۱۵٫۵ کیلومتر مربع مساحت جزیره و ۱۸.۷۸ کیلومتر مربع از مناطق دریایی اطراف آن است. آبل تاسمان کاشف هلندی این جزیره است.

۲۲. صخره معلق، ویکتوریا (Hanging Rock, Victoria)

صخره معلق، ویکتوریا استرالیا

صخره معلق ساختاری فوق‌العاده با ۷۱۸ متر ارتفاع از سطح دریا است که به‌دلیل فعالیت‌های آتش‌فشانی شکل گرفته و ۶.۲۵ میلیون سال قدمت دارد. برای گذراندن یک روز ماجراجویی عالی به این منطقه بروید و با ۴۰ دقیقه کوهنوردی، خود را به قله برسانید. آنجا می‌توانید از منظره‌های پانورامی بی‌نظیر لذت ببرید.

۲۱. صخره‌ی طلایی، بلو مانتینز (The Golden Cliff, Blue Mountains)

صخره‌ی طلایی

صخره طلایی بلو ماونتینز مکانی فوق‌العاده برای تماشای طلوع خورشید از بالای دره و تغییر رنگ صخره‌‌ها به طلایی است.

۲۰. اولورو، نورترن تریتوری (Uluru, Northern Territory)

اولورو، نورترن تریتوری

اولورو که به نام صخره آیرز نیز شناخته می‌شود، صخره‌ای از جنس ماسه‌سنگ است. محوطه اطراف این صخره پر از چشمه، غارهای آبی و نگاره‌های باستانی است. این محوطه در فهرست میراث جهانی ثبت شده است و معروف‌ترین نماد طبیعی استرالیا محسوب می‌شود. تغییر رنگ این صخره در ساعت‌های مختلف روز و زمان‌های مختلف سال از ویژگی‌های بارز و معروف آن است.

۱۹. Hamilton Island Yacht Charter

Hamilton Island Yacht Charter

این جزیره در ۸۸۷ کیلومتری شمال بریزبن واقع شده و یکی از معدود جزایر در حصار بزرگ مرجانی (بزرگ‌ترین اکوسیستم صخره‌های مرجانی در دنیا) است که فرودگاه دارد. این جزیره مقصدی پرطرفدار برای توریست‌ها در تمام سال است. در ماه آگوست فستیوال سالانه قایق‌سواری در آن برگزار می‌شود که حدود ۲۵۰ قایق از استرالیا و نیوزیلند برای مسابقه‌ای یک هفته‌ای پیرامون جزایر ویتساندی گرد هم می‌آیند.

۱۸. آدلاید (Adelaide)

آدلاید استرالیا

آدلاید مرکز ایالت استرالیای جنوبی و پنجمین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر در سال ۱۸۳۶ بنا شد و سرهنگ ویلیام لایت، یکی از پدران بنیان‌گذار آن، مرکزش را در کنار رودخانه تورنز انتخاب کرد. طراحی سرهنگ لایت باعث شد این شهر به حالت شبکه‌ای با بلوارهای پهن و میدان‌های پهناور شکل بگیرد که در احاطه پارک‌های آدلاید است.

۱۷. آبشار‌های میچل (Mitchell Waterfalls)

آبشار‌های میچل

میچل، آبشاری به ارتفاع ۷٫۶ متر است که در دامنه کوه میچل قرار دارد. این آبشار، کوهستان اطراف و پارک ایالتی مرتبط با آن‌ها برای احترام به الیشا میچل، پروفسوری که در حین تایید اندازه‌گیری ارتفاع کوه، از یک لبه‌ی صخره‌ای پرت شد و درگذشت، نام‌گذاری شده است.

۱۶. بریزبن (Brisbane)

بریزبن استرالیا

بریزبن پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز ایالت کوئینزلند و سومین شهر پرجمعیت در استرالیا محسوب می‌شود. مرکز این شهر در شبه جزیره‌ی رودخانه‌ی بریزبن واقع شده و باقی شهر نیز در امتداد این رودخانه بنا شده است. امروزه این شهر به خاطر معماری کوئینزلندی که بیشتر میراث شهر بر اساس آن ساخته شده است، شهرت دارد.

۱۵. خلیج جرویس، نیو ساث ولز (Jervis Bay, New South Wales)

خلیج جرویس استرالیا

جرویس، خلیج و جزیره‌ای است که به داشتن سفید‌ترین ساحل شنی در جهان شهرت دارد. این خلیج که در گذشته دره‌ی رودی بوده است، حدود ۱۵ هزار سال پیش در انتهای عصر یخبندان شکل گرفته است.

خلیج جرویس استرالیا

شکل فعلی این خلیج از ۴ هزار سال قبل، پس از بالا آمدن سطح آب دریاها به میزان ۱۲۰ متر ایجاد شده است.

۱۴. جزیره‌ی لرد هاو (Lord Howe Island)

جزیره‌ی لرد هاو استرالیا

لرد هاو جزیره‌ای به شکل هلال نامنظم بین استرالیا و نیوزلند در دریای تاسمان است. این جزیره به‌خاطر زیبایی خیره‌کننده، شکل منحصر‌به‌فرد زمین، پوشش گیاهی و حیات وحش خاص و اکوسیستم دست نخورده‌اش در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

۱۳. ویلپنا پاوند، استرالیای جنوبی (Wilpena Pound, South Australia)

ویلپنا پاوند، استرالیای جنوبی

این پدیده طبیعی که ۴۲۹ کیلومتری شمال آدلاید قرار دارد در حقیقت صفحه‌ی صاف و بسیار عظیمی به مساحت حدود ۸ هزار کیلومترمربع را در بر می‌گیرد که حدود ۲۰۰ متر از زمین‌های اطراف مرتفع‌تر است و در محاصره تپه‌های کنگره‌شکل قرار دارد. منظره این منطقه از بالا فوق‌العاده است.

۱۲. پارک ملی پورنولولو (Purnululu National Park)

پارک ملی پورنولولو استرالیا

پارک ملی پورنولولو که در ناحیه کیمبرلی در غرب استرالیا واقع شده است، مساحتی حدود ۲۴۰ هزار هکتار دارد. بیشتر این منطقه را صخره‌های ماسه‌ای دندانه دندانه به شکل کندوی زنبورعسل پوشانده است که تا ۲۵۰ متر از مراتع آن ارتفاع می‌گیرند. این صخره‌ها در اثر فرسایش در طی ۲۰ میلیون سال ایجاد شده‌اند و بسیار مورد علاقه زمین‌شناسان هستند.

۱۱. آبشار مکنزی، ویکتوریا (MacKenzie Falls, Victoria)

آبشار مکنزی استرالیا

آبشار مکنزی یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای ویکتوریا در پارک ملی گرامپین در استرالیا است. این آبشارها که در تمام سال جاری هستند، از صخره‌های بزرگ سرازیر می‌شوند و در انتها به استخری عمیق می‌رسند. ارتفاع این آبشار حدود۳۵ متر است.

۱۰. دریاچه‌ی مکنزی، جزیره‌ی فریزر (Lake McKenzie, Fraser Island)

دریاچه‌ی مکنزی استرالیا

دریاچه مکنزی در استرالیا طبیعتی شگفت‌انگیز دارد. آب این دریاچه آنقدر خالص است که گونه‌های کمی از موجودات زنده در آن پیدا می‌شود و برای حیات آبی، چندان مناسب نیست. این دریاچه یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگران در استرالیا است و امکانات رفاهی ساحل آن، باعث شده مسافران با آرامش بیشتری لحظات خود را اینجا بگذرانند.

۹. جزیره‌ی راتنست (Rottnest Island)

استرالیا

جزیره راتنست یکی از جزایر استرالیا است که در استرالیای غربی قرار دارد. این جزیره اکنون با وجود سواحل، حیات وحش و زیبایی‌های طبیعی، مقصد توریستی پرطرفداری است. سالانه نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این جزیره دیدن می‌کنند که اکثر آن‌ها با کشتی و بقیه با هواپیما به این جزیره می‌آیند. راتنست یک فرودگاه دارد.

۸. داروین (Darwin)

استرالیا

داروین شهری در استرالیا است که هزاران سال، زیستگاه بومیان استرالیا بوده است. نخستین بار در قرن هفدهم، دریانورادن هلندی این شهر را مشاهده و بخش‌های از آن را نام‌گذاری کردند. دریانوردان بریتانیایی در سال ۱۸۹۳ این منطقه را دیدند و نام داروین را به افتخار چارلز داروین، دانشمند معروف، برای آن انتخاب کردند.

۷. دیواره‌ی بزرگ مرجانی، کوئینزلند (The Great Barrier Reef, Queensland)

کوئینزلند استرالیا

دیواره‌ی بزرگ مرجانی، مجموعه‌ی بزرگی از صخره‌های مرجانی در شرق استرالیا‌ است. این دیواره، بزرگ‌ترین مجموعه‌ صخره‌های مرجانی در دنیا محسوب می‌شود و در سال ۱۹۹۷ در فهرست عجایب هفتگانه‌ی طبیعی جهان قرار گرفته است.

۶. پِرت (Perth)

پرت استرالیا

پرت شهری در لبه اقیانوس هند است که امروزه میزمان مهمی برای تفریحات ساحلی و فعالیت‌های تفریحی متنوع است؛ به همین دلیل، رقیبی برای سیدنی و ملبورن محسوب می‌شود. البته پرت دورافتاده‌ترین شهر بزرگ جهان نیز به‌شمار می‌رود و سفر به آن، هزینه زیادی نیاز دارد.

۵. ملبورن (Melbourne)

ملبورس استرالیا

ملبورن کلان‌شهری مدرن و جذاب است و از آنجا که پایتخت فرهنگی و ورزشی استرالیا هم هست، مقصدی رویایی برای جوانان محسوب می‌شود. فستیوال‌های رنگارنگ و متنوع، کافه‌های دنج، خیابان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد، برج‌ها و سازه‌های بلند توجه هر گردشگری را جلب می‌کنند.

۴. گلدکست، کوئینزلند (Gold Coast, Queensland)

گلدکست استرالیا

گلدکست به معنی ساحل طلایی منطقه‌ای ساحلی، توریستی و محبوب در استرالیا است که بهشت دوستداران موج‌سواری و تفریحات ساحلی محسوب می‌شود. حتی اگر اهل ورزش‌های آبی نیستید، از سواحل آفتاب‌گیر آن لذت خواهید برد.

۳. سیدنی (Sydney)

سیدنی استرالیا

سیدنی نماد کشور استرالیا و شهری با جاهای دیدنی فراوان است. سواحل زیبا و بندرگاه فوق‌العاده‌ی این شهر، گردشگران زیادی را جلب می‌کند. نکته جالب در مورد این شهر این است که بعد از غروب آفتاب، سیدنی رو به خاموش نمی‌رود، بلکه سرزنده‌تر و پرهیاهوتر از روز زندگی در آن جریان دارد. چشم‌انداز سیدنی زیر نورهای چشمک‌زن، از زیباترین مناظری است که می‌شود نظاره‌گر آن بود.

۲. دریاچه‌ی هیلیر، جزیره‌ی وسطی (Lake Hillier, Middle Island)

دریاچه هیلیر استرالیا

هیلیر دریاچه‌ای منحصربه‌فرد در مجمع الجزایر ریشرشی در غرب استرالیا است. رنگ صورتی و زیبای این جزیره، جذاب‌ترین چیزی است که در نگاه اول توجه را جلب می‌کند. این رنگ به صورت دائمی وجود دارد؛ حتی زمانی که مقداری از آب دریاچه را داخل لیوان بریزید، رنگ آن عوض نمی‌شود.

۱. ساحل وایت هیون، جزیره‌ی ویت ساندی، کوئینزلند (Whitehaven Beach, Whitsunday Island, Queensland)

ساحل وایت هیون استرالیا

ساحل وایت هیون در قلب دیواره بزرگ مرجانی کوئیزینلند قرار دارد و یکی از بکرترین و تمیزترین سواحل شن سفید محسوب می‌شود. دسترسی به این ساحل فقط از طریق هلی‌کوپتر و قایق امکان‌پذیر است و بیش از هر چیز به‌خاطر شن‌های سفید و آب‌های شفاف شهرت دارد.

امیدواریم از این زیبایی‌های وصف‌ناپذیر استرالیا لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه