جشنواره‌های غذای تابستانی در آمریکا

عماد جعفری
عماد جعفری پنجشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
جشنواره‌های غذای تابستانی در آمریکا
هر ساله جشنواره‌های غذایی بسیاری در سرتاسر ایالات‌متحده برگزار می‌شود. در این جشنواره‌ها علاوه بر ارائه عذاهای لذیذ، سرگرمی‌های دیگری نیز در نظر گرفته می‌شود و معمولا عواید حاصل از برگزاری این جشنواره‌ها صرف امور خیریه می‌شود. با کجارو همراه باشید تا بهترین جشنواره‌های غذایی تابستانی ایالات‌متحده آشنا شویم.

جشنواره بندر کنبونک (Kennebunkport )

53d9c61cdcd5888e1459c351_cape-porpoise-kitchen-kennebunkport-maine-shopping-food

زمان برگزاری:۱ تا ۸ ژوئن بهترین راه برای صرف خرچنگ‌های لذیذ شرکت در این جشنواره است. در این روستای بکر که در ایالت مین  (Maine )آمریکا واقع‌شده،  برگزاری جشنواره غذا با رویدادهای شگفت‌انگیزی همراه است، از ضیافت‌های دوستانه شام که به میزبانی معروف‌ترین سرآشپزهای دنیا در عمارت های مجلل صورت می‌گیرد گرفته، تا کمپ‌های خیابانی تاپاس که در آن غذاهایی از سراسر دنیا فروخته می‌شود می‌توانید تجربه‌های شگفت‌انگیزی در این ۸ روز داشته باشید. پس از صرف غذا می‌توانید در سواحل زیبای این روستا قدم بزنید و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید یک وعده غذایی از دای کیتز (DIY Kits) ( یکی از لذیذترین غذاهای طبخ شده با خرچنگ که به سراسر آمریکا صادر می‌شود)  را در رستوران معروف خرچنگ پات پای (Pot Pie) صرف کنید.  

جشنواره آرسی و مونپای (R.C. & Moon Pie )

img_3302

زمان برگزاری: ۲۱ ژوئن بیستمین جشنواره سالیانه نوشابه آرسی و مونپای ( برند  پرطرفدار پای) در بل باکل (Bell Buckle ) ایالت تنسی (Tennessee) برگزار می‌شود. برای این مراسم برنامه‌های مهیجی ترتیب داده شده است. از مسابقه تخمه هندوانه خوری گرفته تا دو  کامیون پر از ساندویچ، روزی پر از سرگرمی برای شرکت‌کنندگان رقم خواهد زد. در پایان جشنواره،  شرکت‌کنندگان بسته‌های کیک مونپای را به هوا پرتاب می‌کنند و با دو دسته‌جمعی ۱۰ مایلی جشنواره پایان می‌یابد.  

جشنواره مرغ تند (Hot Chicken)

08-food-festivals-hot-chicken-sl

زمان برگزاری: ۴ ژوئیه در این جشنواره که به‌صورت داوطلبانه در شهر نشویل (Nashville) ایالت تنسی برگزار می‌شود، می‌توانید طعم غذاهایی تند که از مرغ‌های خانگی تهیه می‌شود را بچشید، در مسابقه طبخ مرغ شرکت کنید و همزمان از رژه خیابانی ماشین‌های آتش‌نشانی و نمایشگاه ماشین‌های آتش‌نشانی عتیقه دیدن کنید.  

جشنواره باربی کیو

img_2144

زمان برگزاری: ۱۱ تا ۱۳ ژوئیه شرکت‌کنندگان ماهر طبخ غذای گریل شده و کبابی از سراسر ایالت کنتاکی در لوئیزویل (Louisville)  گرد هم می‌آیند و جشنواره بارییکیو با بهترین غذاهای گریل شده از مرغ، گوشت گاو و کباب دنده را برگزار می‌کنند. در کنار این غذاها بوی ذرت بو داده همه‌جا می‌پیچد و تنقلات سنتی این ایالت چون بستی و کرن داگ (Corn Dog)  را می‌توان در دست شرکت‌کنندگان در جشنواره دید.  اجرای موسیقی بلوز یکی  دیگر از برنامه‌های مهیج این جشنواره است.  

جشنواره تولیدکنندگان پنیر ایالت ورمونت (Vermont)

Cheese-display-at-Vermont-Cheese-Fest

زمان برگزاری: ۲۰  ژوئیه بالغ بر ۱۴۰۰ هکتار از مزارع شلبرون  (Shelburne)  در اطراف روستا، به‌عنوان زادگاه پنیر شناخته می‌شود. در این مزارع بیش از ۱۰۰ نوع پنیر، در بیش از ۴۰ کارگاه تولید لبنیات، تولید می‌شود. علاوه برگشت و گذار در این مزارع شگفت‌انگیز، می‌توانید در کارگاه‌های متعددی چون "آشپزی با پنیر و شکلات" و "فراسوی کشک" (Beyond the Curd) شرکت کنید.  

جشنواره سیر گیلروی (Gilroy)

261105

زمان برگزاری:  ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه در این جشنواره که در 30 مایلی جنوب سن خوزه کالیفرنیا برگزار می‌شود، حدود 100000 نفر بدون توجه به بوی سیری که از دهان یکدیگر استشمام می‌کنند گرد هم جمع می‌شود. در این جشنواره خوراکی‌های عجیبی چون سیب‌زمینی سرخ‌کرده با مغز سیر و کنگر فرنگی (Artichoke)، پای قورباغه با طعم سیر، بستنی سیر، کتل کرن (Kettle Corn) با طعم سیر و شکلات سیر سرو می‌شود.  بازدید از خیابان گورمت (Gourmet Alley) را فراموش نکنید، سرتاسر این خیابان شبیه یک آشپزخانه رو باز بزرگ است که در آن سرآشپزها در شعله‌های آتش در حال طبخ کالا ماری( Calamari) با طعم سیر و پخت میگوهای درشت  در دیگ‌های آهنی هستند.  

جشنواره پیروگی (Pierogi)

dsc_0095

زمان برگزاری:  ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه جشنواره پیروگی در شهر وایتینگ ایالت ایندیانا (Whiting, Indiana) برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توانید خمیرهای پرشده از ژامبون و دمبلنجس را میل کنید و تجربه غذاهایی که اصالت آن‌ها به لهستان و اروپای شرقی برمی‌گردد را در آمریکا داشته باشید.  

جشنواره گوجه شهر پیتستون (Pittston)

photo+17

زمان برگزاری:  ۲۱ تا ۲۴ آگوست شهر پیتستون ایالت پنسیلوانیا به مرکز گوجه آمریکا معروف است. در جشنواره‌ای که هرساله در این شهر برگزار می‌شود، حدود ۵۰۰۰۰ نفر شرکت‌کننده، در جشنواره پرتاب گوجه به سمت یکدیگر شرکت می‌کنند. در پایان جشنواره مسابقه دو همگانی  برگزار می‌شود و عواید حاصل از این جشنواره برای کمک به بیماران سرطانی این شهر صرف می‌شود.  

جشنواره فلفل چیلی شهر هچ (Hatch)

Hatch-Chile-Festival-5

زمان برگزاری: ۳۰  و ۳۱ آگوست جشنواره چیلی در شهر هچ ایالت نیومکزیکو (New Mexico) و به افتخار کشاورزان چیلی در این شهر با شرکت حدود ۱۰٬۰۰۰نفر از طرفداران پروپاقرص چیلی برگزار می‌شود. بستنی‌های چیلی سبز، چیزبرگر با چیلی سبز و چیلی کلرادو پر ادویه (Chile Colorado con Carne) (سوپ گوشت بز با چیلی قرمز)  از تندترین غذاهای این جشنواره به حساب می‌آیند. والیبال در گل‌ولای و مسابقه ماریاچی(Mariachi)  از هیجان‌انگیزترین برنامه‌هایی است که در این جشنواره انجام می‌شود.   منبع: rd

مطالب مرتبط:

دیدگاه