بهترین شهرهای دنیا برای دوستداران غذا (قسمت دوم)

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
بهترین شهرهای دنیا برای دوستداران غذا (قسمت دوم)

یکی از بهترین جنبه‌های گردشگری برای دوستداران غذا، امتحان کردن غذاهای محلی مناطق مختلف دنیا و آشنا کردن ذائقه با طعم‌های متفاوت و جدید است. در دنیا شهرهای زیادی هستند که در کنار جاذبه‌های دیگر، با ارائه‌ی غذاهای لذیذ و منحصربه‌فرد دوستداران غذا را از همه‌جا به‌سمت خود جذب می‌کنند. در ادامه به معرفی مقصدهای برتر گردشگری در سراسر دنیا برای دوستداران غذا می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.

در این فهرست نام رستوران‌های درجه‌یک و فروشندگان خیابانی در کنار هم دیده می‌شود و صرفا کیفیت و محبوبیت غذا مبنای انتخاب است. یک غذای لذیذ و خاص چه در رستوران‌های لوکس مورد تائید کتاب مرجع میشلن (Michelin) سرو شود یا کوچه‌پس‌کوچه‌های بانکوک، دیر یا زود توجه دوستداران غذا را جلب می‌کند.

نیویورک

13 - NEW YORK

در نیویورک می‌توان یکی از متنوع‌ترین بازارهای غذا در تمام دنیا را مشاهده کرد. در این شهر انواع غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، افغانی، تبتی و ... یافت می‌شود. دوستداران غذا در نیویورک انتخاب‌های زیادی دارند مثل غذاهای درجه‌یک رستوران‌های لوکس، هات‌داگ اصیل یا غذاهای حلال فروشنده‌های خیابانی. در این شهر چندین جشنواره‌ی غذای شناخته‌شده از جمله اسمورگاسبورگ (Smorgasborg) برگزار می‌شود.

پاریس، فرانسه

14 - PARIS

دوستداران غذا برای چشیدن خوراکی‌های ممتاز فرانسوی مثل انواع پنیر و شیرینی باید سری به بازارهای روزهای تعطیل آخر هفته‌ی پاریس مثل باسیل (Bastille) یا پلاس مونژ (Place Monge) بزنند. باکیفیت‌ترین غذاهای سنتی فرانسوی مانند کیش (quiche)، کوک او وان (Coq Au Vin) و مادلن (Madeleines) در رستوران‌های خارج از مناطق موردعلاقه‌ی گردشگران سرو می‌شوند. یکی از بهترین رستوران‌های پاریس لاتلیه (L’Atelier) است که سرآشپز آن ژوئل روبوشون (Joël Robuchon) عنوان بهترین سرآشپز قرن را به خود اختصاص داده است.

پورتلند، اورگان

15 - PORTLAND

این شهر به‌دلیل غرفه‌های  پرطرفدار عرضه‌ی غذا شهرت زیادی دارد. بعضی از بهترین غذاهای پورتلند عبارت‌اند از بال مرغ سوخاری تازه و آبدار به نام پک پک (Pok Pok)، پیتزای آرتیسان (Artisan) رستوران سیار کن (Ken) که سوسیس رازیانه، پیاز و بیکن در آن استفاده می‌شود، بیوا (Biwa) که نوعی رشته‌ی خانگی است و بانک (Bunk) که نوعی ساندویچ کوبایی با گوشت فراوان است.

سن دیگو، کالیفرنیا

16 - SAN DIEGO

سن دیگو محل عرضه‌ی بهترین نوع غذای مکزیکی در سراسر ایالات‌متحده است. به‌عنوان نمونه می‌توان به بوریتوی رستوران لوچا لیبره (Lucha Libre) اشاره کرد که با استیک کبابی، میگو، سیب‌زمینی سرخ‌شده‌ی فرانسوی تازه، آووکادو و سس چیپوتل تهیه می‌شود.

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا

17 - SAN FRANCISCO

این شهر به لطف رستوران‌های لوکسی مثل بنو (Benu) و سیزون (Saison)، تاکنون موفق به دریافت ۴۰ ستاره از نویسنده‌های کتاب میشلن شده است. البته در مکان‌هایی مثل بازار فری بیلدینگ (Ferry Building) دوستداران غذا می‌توانند فارغ از تشریفات رستوران‌های لوکس، از انواع مواد غذایی عرضه‌شده توسط فروشنده‌های خیابانی از جمله قارچ جنگلی و سالامی تازه و درجه‌یک لذت ببرند.

سن سباستین، اسپانیا

18 - SAN SEBASTIAN

سن سباستین حتی بدون در نظر گرفتن سه رستوران لوکس و مورد تائید کتاب میشلن و تنها به خاطر بازارهای غذا مثل لا برِتا (La Brexta) که در آن تاپاس اصیل منطقه‌ی باسک و خوراک جگر چرب با انجیر عرضه می‌شود، نزد دوستداران غذا محبوبیت زیادی دارد.

سائوپائولو، برزیل

19 - SAO PAULO

سائوپائولو سنت دیرینه‌ای در ارائه‌ی غذاهای لذیذ محلی دارد ولی به‌مرور زمان، آشپزی سنتی آن تحت تأثیر آشپزی مهاجران ایتالیایی، ژاپنی و لبنانی قرار گرفته است. بازار مرکادو مونیسیپال (Mercado Municipal) در سائوپائولو بزرگ‌ترین مرکز ارائه‌ی غذا در این شهر است، به‌خصوص غرفه‌ی E14  آن که به‌دلیل عرضه‌ی ساندویچ‌های بزرگ مارتادلا شهرت زیادی دارد.

سیاتل، واشنگتن

20 - SEATTLE

برای صرف بهترین غذاها در واشنگتن، می‌توانید سری به بازار پایک پلیس (Pike Place) در میدان پایونیر (Pioneer) بزنید که صدف‌های تازه‌ی آن واقعا بی‌نظیر هستند. در بازار ویژه‌ی لاندن پلین (London Plane) قهوه‌ی ممتاز، بیسکویت گرم و کرواسان تازه سرو می‌شود البته نوشیدن قهوه در قهوه‌خانه‌ی زایت‌گایست (Zeitgeist) به‌همراه تماشای فعالیت سازندگان فیلم یا نمایشگاه‌های هنری حال و هوای دیگری دارد.

سنگاپور

21 - SINGAPORE

سنگاپور مقصد مناسبی برای گردشگری غذایی با هزینه کم است و بعضی از دوستداران سرشناس غذا مثل آنتونی بوردین و گوردون رمزی علاقه‌ی زیادی به این شهر دارند. معروف‌ترین غذاها در این شهر چلومرغ سنگاپوری، خرچنگ فلفلی و کوای تیوی (kway teow) برشته و نیم‌سوز هستند.

سیدنی، استرالیا

22 - SYDNEY

در منوی غذایی سیدنی، موارد عجیبی دیده می‌شود مثل کباب ممتاز گوشت تمساح یا کانگورو. بازار ماهی سیدنی و غذاهای دریایی درجه‌یک آن و همچنین رستوران‌های مالزیایی مثل ماماک (Mamak) محبوبت زیادی نزد دوستداران غذا دارند.

تایپه، تایوان

23- TAIPEI

به ادعای روزنامه‌ی گاردین، تایوان دارای بهترین بازارهای غذای خیابانی در تمام دنیا است. بعضی از معروف‌ترین این بازارها در شهر تایپه قرار دارند. در بازارهای شبانه‌ی تایپه همه نوع غذا یافت می‌شود از جمله میوه‌های شیرین شده و ذرت بوداده‌ی جوجه. دسرهای این منطقه نیز واقعا منحصربه‌فرد هستند که در میان آن‌ها مواردی مثل نان ماهی مرکب یا نان پرشده با کاستارد و یک برش آناناس برشته طرفداران زیادی دارند.

توکیو، ژاپن

24- TOKYO

بازار ماهی سوکیجی (Tsukiji) در توکیو، بهشت دوستداران غذای دریای است. در این بازار روزانه حدود ۲.۵ تن ماهی به فروش می‌رسد و می‌توان انواع ماهی تازه و سوشی سنتی ژاپن در آن پیدا کرد. بیشترین رستوران‌های لوکس مورد تائید کتاب میشلن (۲۶۷ رستوران) در توکیو واقع شده‌اند. منیع : Business Insider

مطالب مرتبط:

دیدگاه