۱۰ روش پخت کامل هات‌ داگ و همبرگر

سیما احدی
سیما احدی چهار شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۸
۱۰ روش پخت کامل هات‌ داگ و همبرگر
برای پختن یک دستور غذایی به طور کامل و درست که طعم خوبی نیز داشته باشد باید یک سری نکات را رعایت کرد. هر غذایی نیز نکات مربوط به خود را دارد، در اینجا می‌خواهیم به ۱۰ نکته‌ی صحیح پختن برگرها و هات‌داگ‌ها اشاره کنیم، با کجارو همراه شوید.
با ۱۰ نکته‌ی زیر سطح طعم غذاهای خود را بالا ببرید تا بار اول که همبرگر یا هات‌داگ بیرون از منزل یا داخل خانه تهیه و میل می‌کنید، لذیذ باشد.

۱۰. هات‌داگ را از قبل داخل مایع مخصوص بخوابانیداستفاده-از-هات‌داگ-که-از-قبل-در-مایع-مخصوص-خوابانده-شده-برای-افزایش-طعم

معمولا مرغ یا استیک را برای طعم‌دار کردن در مایع مخصوص می‌خوابانید اما هات‌داگ را چطور؟ می‌توانید برش‌هایی روی هات‌داگ بزنید تا مایع مخصوص که از سس کچاپ، سس سویا، سرکه، ادویه‌جات و ترشی‌ها درست شده، به داخل آن نفوذ کند.

۹. برگرها را به آرامی فرم دهیدبرگرها-را-به-آرامی-فرم-دهید

بسته‌ی گوشت را آرام مثل نوازش دادن یک نوزاد تازه متولد شده، بمالید تا طبخ بهتری داشته باشد. چرا که در غیر این صورت سطح گوشت صاف نخواهد بود.

۸. نان باگت را روی حرارت بخار  قرار دهیدقرار-دادن-نان-بانس-(Buns)-روی-بخار-در-حالی-که-هات‌داگ‌ها-آب‌پز-می‌شود

با یک تیر دو نشان بزنید، در حالی‌که هات‌داگ‌های شما در حال آب‌پز شدن هستند، از بخار آن برای گرم کردن نان‌هایتان که در یک صافی قرار داده‌اید، استفاده کنید و نان‌ها را روی بخار بگذارید.

۷. به برگرها با دندانه‌های کم‌ عمق شکل دهیدشکل-دادن-به-برگرها-با-دندانه‌های-کم‌-عمق

اگر می‌خواهید برگرهایی خوش‌فرم داشته باشید و شکل معمولی آنها را تغییر دهید، انگشت شصت‌تان را قبل از پختن داخل گوشت کمی فرو ببرید. این کار باعث می‌شود تا سطح برگرها نسبت به برگرهای دیگر (بدون دندانه یا با دندانه‌های عمیق) به طور مساوی پخته شوند.

۶. به برگرها درست ضربه بزنیدبه-برگرها-درست-ضربه-بزنید

شاید شما برگرهایی با لایه نازک را به برگرهای ضخیم‌تر با لایه‌های گوشت بیشتر ترجیح دهید. در این صورت باید بدانید که تا چه حد به آن ضربه بزنید تا خوش‌طعم و آب‌دار باشد. فقط در ۳۰ ثانیه‌ی اول آن را ورز  دهید.

۵. نمک برگرها را درست قبل از پخت اضافه کنیدنمک-برگرها-را-درست-قبل-از-پخت-اضافه-کنید

همان‌طور که نمی‌خواهید گوشت‌چرخ کرده زیاد بسته‌بندی شود، نمک را نیز نباید زود بزنید، چون گوشت را سفت می‌کند. نمک را درست قبل از این‌که گوشت را در تابه یا کباب‌پز بگذارید، بزنید تا برگری آب‌دار داشته باشید.

۴. برگرها را به موقع بچرخانیدبرگرها-را-هر-موقع-که-می‌خواهید-بچرخانید

همان‌طور که استیک‌ها چرخانده می‌شوند برگرها نیز باید با شیوه‌ی خاصی چرخانده شوند. آیا یک‌بار باید چرخانده شوند؟ هرچند ثانیه برگردانده شوند؟ تجربه ثابت کرده که چرخاندن برگرها هر چند ثانیه به دفعات بیشتر به پخت بهتر و سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند.

۳. از آب برای مرطوب نگه‌داشتن برگر استفاده کنید از-آب-برای-مرطوب-نگه‌داشتن-برگر-استفاده-کنید

یکی از رازهای پختن یک برگر خوش‌طعم استفاده از آب برای مرطوب نگه‌داشتن برگر است. آب را به تابه‌ی روی گاز اضافه کنید تا بخار کناره‌های برگر را به خوبی بپزد. همین‌طور استفاده از آب یخ نیز می‌تواند برگر را آب‌دار نگه دارد و به طور مساوی بپزد.

۲. هات‌داگ‌ها را قبل از پختن مارپیچی برش دهید برش-مارپیچی-هات‌داگ‌ها-قبل-از-پختن

هات‌داگ‌های عادی برای بریان کردن بهترند، اما اگر می‌خواهید در آن برش‌هایی ایجاد کنید، آن را به صورت مارپیچی ببرید. در این صورت سطح بیشتری از آن بریان می‌شود. در نتیجه طرفدار بیشتری خواهد داشت.

۱. گوشت برگرتان را خودتان بکوبیدگوشت-برگرتان-را-خودتان-بکوبید

با یک چرخ‌گوشت می‌توانید گوشت برگرتان را خرد کنید که سالم‌تر، خوش‌مزه‌تر و با کیفیت بهتر است. وقتی صحبت از یک غذای خوش‌طعم می‌شود همه‌چیز به کنترل جزئیات آن برمی‌گردد. منبع: Lifehacker

مطالب مرتبط:

دیدگاه