سرو تخم مرغ هزار ساله در شانگهای چین

زهره صمیمی
زهره صمیمی چهار شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
سرو تخم مرغ هزار ساله در شانگهای چین

شاید شنیدن نام تخم‌مرغ هزار ساله کمی عجیب به نظر برسد، اما در چین غذایی با این مضمون سرو می‌شود که طرفداران بسیاری هم دارد.

یکی از غذاهای مخصوص یکی از ملیت‌های چین، تخم‌مرغ هزار ساله است که به آن پیدان می‌گویند. این تخم مرغ، به‌خاطر اینکه چندین ماه در خاک مدفون شده، زرده‌اش به رنگ سیاه و سفیده‌اش به رنگ قهوه‌ای درآمده و کمی طعم شوری به خود گرفته است. به غیر از بوی آمونیاک و بافتش که مثل لاستیک است، طعم‌اش بد نیست.

غذای-خیابانی-چینی

در  مسیر پیاده‌روی که کاروان‌های قدیمی در جاده ابریشم را از شرق به غرب در حدود ۲۰۰۰ سال پیش متصل می‌‌کند، رستوران‌ها و غذاهای خیابانی زیادی وجود دارد. در چین همین غذاهای خیابانی هم خود ماجراجویی دارد. در مسیر جاده‌ی ابریشم یکی از به معتبرترین رستوران ها که غذاهای غیر عادی سرو می‌کنند، وجود دارد. غذای مخصوص شانگهای خرچنگ دریایی است که در روغن زیاد سرخ می‌شود و در چین با نام Xiaolongxia (این خرچنگ تقدیم به من و تو) شهرت دارد. در این رستوان مرغ سرخ شده، کبوتر سرخ شده و قورباغه هم سرو می‌شود و به نظر می‌رسد چینی ها هر موجود چهارپایی را می خورند. اگر فکر می کنید باگفتن اینکه گوشت نمی خورید، می توانید از شر غذاهای چینی عجیب و غریب خلاص شوید، باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید.

غذای-چینی۱

گاهی ممکن است به این موضوع فکر کنیم که این امعاء و احشاء که چینی‌ها می‌خورند، واقعا از نظر طعم نامتعارف هستند. اما به این موضوع توجه داشته باشید که سرآشپزهای چینی نسبت به غربی‌ها قدیمی‌تر و با سابقه‌تر هستند، هر غذایی که امروزه در غرب مد شده، سال‌ها پیش در چین طبخ می‌شده است، مثلا سیرابی بوفالو. برای چینی‌ها تجربه غذاها و طعم‌های عجیب و غریب، نوعی تفریح است، در صورتی که ممکن است برای ما عذاب‌آور باشد.

غذای-چینی۲

بسیاری معتقدند که قسمت‌های خاص بدن حیوان، فواید خاصی دارد. مثلا پای قورباغه به انسان انرژی و نیرو می‌دهد. مغز میمون باعث حس آرامش روح و سر می‌شود و خوردن قسمت‌های خاصی از گوشت گاو، الاغ یا اسب هرکدام ویژگی منحصربه‌فردی دارند. اما باید بدانید که هیچ دلیل و مدرک علمی این ادعاها را تایید نمی‌کند، و حتی عادت به خوردن مغز میمون چندان توصیه نشده است.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه