۱۰ رستوران برتر کوالالامپور در سال ۲۰۱۵

سیما احدی
سیما احدی یکشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
۱۰ رستوران برتر کوالالامپور در سال ۲۰۱۵

اگر به کوالالامپور مالزی سفر کنید، می‌توانید در این شهر بزرگ زیبای شرقی از رستوران‌های متعدد محلی و بین‌المللی این شهر استفاده کنید تا طعم غذا‌های محلی را در این شهر زیبا به خاطر بسپارید. با کجارو همراه شوید تا با برترین رستوران‌های این شهر آشنا شوید.

امروز فهرستی از ۱۰ رستوران برتر کوالالامپور در سال  ۲۰۱۵ را که شامل آشپزخانه‌های شیک با غذا‌هایی که برنده‌ی جوایز و تیم خدماتی که در آشپزخانه و رستوران هستند معرفی می‌کنیم.حال می‌خواهیم لیستی از رستوران‌های برتر کوالالامپور را معرفی کنیم. هدف واضح و روشن این رستوران‌ها داشتن منوهایی است که پس از مدت‌ها هم در ذهن‌ها بماند. نوآوری و غذا‌های خلاقانه در جذابیت این رستوران‌ها بی‌تاثیر نیست. نگاهی به فهرست ما بیندازید تا در صورت سفر به کوالالامپور در یکی از بهترین رستوران‌های این منطقه جا رزرو کنید.

۱. مارینی ۵۷ (Marini’s on 57)

Marini’s on 57 مارینی یک رستوران منحصربه‌فرد ایتالیایی است که در طبقه‌ی ۵۷ برج ۳ پتروناس (PETRONAS) قرار دارد. مارینی از بهترین رستوران‌های کوالالامپور است. برج پتروناس دوقلو است و سقف‌های شیشه‌ای همچون پنجره‌ها دارد. رستوران و سالن این برج دکوراسیون خاص و ظریفی دارد. آشپزخانه آن منویی هم‌تراز منو‌های کشور ایتالیا ارائه می‌دهد مانند اسپاگتی با بادام.

۲. رستوران تروکیا اسکای (Troika Sky Dining)

Troika Sky Dining رستوران هوایی تروکیا در طبقه‌ی ۲۳ برج B  قرار دارد. سرو غذای این رستوران در آسمان‌ است که منظره‌ی بسیار هیجان‌انگیزی دارد. غذای این رستوران هم در قرار گرفتن آن در لیست بهترین رستوران‌های کوالالامپور بی‌تاثیر نبوده است.

۳.رستوران سی‌ ۸ (Thirty8)

Thirty8 سالن ناهارخوری بی‌نظیر Thirty8 در طبقه‌ی ۳۸ گراند هایت هتل کوالالامپور است. سی‌۸ جایگاه ویژه‌ای برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان دارد. منو‌‌ی این رستوران شامل غذا‌های چینی، تایلندی، دریایی و سوشی ژاپنی و استیک است. این رستوران زیبا به وضوح یکی از بهترین رستوران‌های شهر است، همه چیز در منو‌ی این رستوران بسیار عالی و بی‌نقص است. پنجره‌های بزرگ‌تر و تمیز که حس میهمان نوازی را تداعی می‌کنند، منظره‌ای بسیار عالی رو به برج‌های دوقلوی پتروناس دارند.

۴. رستوران enak

enak بهترین غذا‌های تند در رستوران enak  سرو می‌شود، این رستوران در طبقه‌ی همکف مرکز گالری استارهیل (starhill)  واقع شده و بسیار ماهرانه دکوراسیون شده است. دکوراسیون رستوران به سبک بالیایی است و میزها با شمع و عتیقه و جواهرات تزیین شده‌اند. با تکیه بر دستور غذا‌های خانگی، همین طور مواد غذایی حلال و حاوی عطر و طعم و ادویه‌های محلی، مخصوصا فلفل‌های تند است.

۵. رستوران  پرگو (Prego KL)

Prego KL رستوران پرگو در بالای شهر کوالالامپور قرار دارد و غذا‌های کلاسیک ایتالیایی سرو می‌کند، به مشتریان دو نوع منو ارائه می‌دهد، بنابراین مشتری گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارد. دکوراسیون این فضا قدیمی است و از جذابیت‌های دوران قدیم بهره برده است، در حالی که آشپزخانه این رستوران غذا‌های راحت و موردعلاقه‌ی ایتالیایی‌ها را سرو می‌کند. به‌عنوان مثال ریزوتو با سس قارچ‌های وحشی و پنیر پارمیزان یا راویولی (نوعی غذا) که با تکه‌های مرغ و سس خامه قارچ تهیه می‌شود غذا‌هایی ساده و دلپذیری هستند.

۶. رستوران سلستیال کورت (celstial court)

celstial court رستوران سلستیال کورت نوآوری در ارائه غذای حلال دارد. این رستوران در هتل ایمپریال (Imperial) است. مواد غذایی که در آشپزخانه طبخ می‌شود حس رقابت را در میان خدمه ایجاد می‌کند، هر غذایی چاشنی و ادویه‌های خاص خود را دارد، به‌طور مثال بره با لوبیا و سس شیرین مغولی سرو می‌شود و میگوهای سرخ شده با سیر طبخ می‌شود.

۷. رستوران فرنگی‌پانی (frangipani)frangipani

frangipani از بهترین رستوران‌های فرانسوی در مالزی است. این رستوران در امتداد بوکیت چانگکات (Changkat) واقع شده و طبقه‌ی پایین آن بسیار مجلل است و یک استخر جالب به رنگ‌ سیاه و سفید دارد. منوی این غذاخوری کلاسیک و با چاشنی و طعم‌های فراوان است، بنابراین می‌توانید تجربه‌ای جدید داشته باشید.طبقه‌ی بالای این رستوران نیز برای افراد خاص طراحی شده است.

۸. رستوران نوبو (nobu)

nobu نوبو یکی از بهترین رستوران‌هایی است که سوشی، ساشیمی و تمپورا را سرو می‌کند. نوبو یک رستوران چینی است که در سراسر جهان به خاطر غذا‌های منحصربه‌فرد که طعم غذاهای آسیا و آمریکای جنوبی را با هم آمیخته معروف است. اولین شعبه‌ی نوبو در جنوب شرق آسیا است. بیش از ۲۹ شعبه از آن در جهان وجود دارد و Nobu KL اولین شعبه جنوب آسیا است که یک طبقه پایین‌تر از مارینی در خیابان ۵۷ منارا پتروناس ۳ واقع شده است. Nobu KL منظره ۳۶۰ درجه از آسمان دارد که شامل برج‌های دوقلوی پتروناس هم می‌شود.

۹. رستوران پرایم (prime)

prime رستوران پرایم به خاطر استیک‌هایش شهرت دارد. پرایم در هتل مریدین (Meridien) ساخته شده و برنده جایزه‌های متعدد سازگاری با غذای محلی شده است. منویی بسیار متنوع و دل‌چسب دارد که باعث می‌شود مشتری‌های بسیاری داشته باشد. در منو این رستوران فقط غذای حلال وجود ندارد، بلکه شامل غذا‌های کلاسیک غربی مانند حلزون اسکالوپ خشکیده‌ی دریایی،سالاد سزار و آبگوشت حلزون نیز می‌شود.

۱۰. رستوران ال‌سردو (el cerdo)

el cerdo وقتی هوس گوشت خوک می‌کنید رستوران ال‌سردو غذایی را  آماده می‌کند که بسیار ترد و لذیذ است. این غذا همچنین به‌شکل تکه تکه و ساندویچی هم سرو می‌شود. گوشت خوک مهم‌ترین غذای این رستوران است که بسیار مبتکرانه سرو می‌شود، مثلا ماکارونی با ژامبون سرخ شده یکی از این غذا‌هاست. از نظر دکور نیز فضایی پر زرق برق دارد که کمی هم حالت مضحک و خنده‌دار به خود گرفته است! مثلا دستگیره درها طرح هایی از ترکیب مونالیزا و بچه خوک دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه