۳ غذای خیابانی خوشمزه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
۳ غذای خیابانی خوشمزه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که در حین گردش در خیابان‌ مخصوصا در هنگام سفر، ناگهان چشم‌تان به منظره غذاهای خیابانی افتاده یا عطر و بوی آن‌ها مشامتان را نوازش کرده‌ است! در این هنگام بیشتر افراد ناخودآگاه مسیرشان را کج کرده و وسوسه می‌شوند تا طعم آن غذا را بچشند؛ البته برخی از این غذاها از شهرت بیشتری برخوردارند. پس برای اطلاع از بهترین غذاهای خیابانی با کجارو همراه شوید!

غذاهای خیابانی علاوه بر خوشمزگی، نمادی از فرهنگ غذای کشور میزبان نیز هستند. ولی نکته منفی که در مورد غذاهای خیابانی در ذهن گردشگران وجود دارد، رعایت موازین بهداشتی در تهیه و حتی هنگام صرف این نوع غذاها است. از طرفی، با صرف غذا در رستوران‌ها فرصت آشنایی با فرهنگ غذایی بومی از دست می‌رود. پس بهتر است تا در سفر چنین فرصتی را غنیمت شمرد! از اینرو، در این مقاله برخی از غذاهای خیابانی در کشورهای مختلف را معرفی خواهیم کرد که از شهرت و محبوبیت ویژه‌ای در میان گردشگران برخوردارند. بهترین غذاهای خیابانی

بان‌می (Banh mi) - شهر چی‌مین، ویتنام

بهترین غذاهای خیابانی ساعت پنج بعد از ظهر در خیابان ۳۷ Nguyen Trai بهترین زمان و مکان برای چشیدن طعم این ساندویچ خوشمزه آسیایی است. آشپزهای ماهر بومی فقط ظرف چند ثانیه این ساندویچ را برای شما آماده می‌کنند. اگرچه این غذا دارای ظاهری فرانسوی است، ولی محتوای آن کاملا متعلق به فرهنگ غذایی کشور ویتنام است. به محض اینکه اولین گاز را به ساندویچ زدید، متوجه خواهید شد که نان تهیه شده از آرد برنج تا چه اندازه ترد است و محتویات گرم داخل آن شامل ژامبون، خیارشور، هویج، گشنیز و مقداری سس ویتنامی لذتی بی‌نظیر و به یاد ماندنی را خلق می‌کند. البته افزودن سس تند، آن را به بهترین ساندویچ دنیا فقط با بهای ۳۰ سنت تبدیل خواهد کرد.

تاکو (Tacos) - شهر San Miguel de Allende، مکزیک

بهترین غذاهای خیابانی تاکو غذایی است که می‌توان آن را در عرض چند دقیقه صرف کرد. این غذا توسط کابوهایی خلق شده است که تمایل داشته‌اند غذای خود را به راحتی و در حین سواری روی اسب صرف کنند. جای تردید نیست که بهترین مکان برای صرف یک تاکوی خوشمزه سر نبش خیابان است! شاهد این مدعا تجمع مردم و گردشگران در جایجای خیابان‌های شهر  Miguel de Allende کشور مکزیک است. عصرها پس از آنکه توریست‌ها برای استراحت به هتل‌های خود بازمی‌گردند، فروشندگان تاکو شروع به گرم کردن اجاق‌ها برای تهیه غذا می‌شوند؛ پس برای صرف این غذا بهتر است زمان بازگشت به هتل را به تاخیر بیندازید، تا فقط در عرض چند دقیقه تاکوی گرم و خوشمزه‌ای را در نبش چهارراه نوش جان کنید. اگر در گوشه‌ای از خیابان مردمی را دید که در یکجا دور بساطی جمع شده‌اند، شک نکنید که تاکوی آنجا بسیار خوشمزه است! این غذای کم حجم ترکیبی از ژامبون گریل شده روی نان به همراه سس سالسا که در اندازه یک سی‌دی سرو می‌شود.

ساندویچ سیرابی - فلورانس، ایتالیا

بهترین غذاهای خیابانی این ساندویچ نمونه بارز غذایی روستایی است که مردم فلورانس عاشق آن هستند. اگر تاکنون مزه سیرابی را نچشیده‌اید، پس بهتر است نمونه عالی آن را در شهر فلورانس تجربه کنید. کافی است تا چشم‌های خود را بسته و ساندویچ خود را گاز بزنید تا طعم بی‌نظیر آن را در دهانتان حس کنید! اهالی فلورانس این ساندویچ را با سیر و ادویه‌جات میل می‌کنند. البته هر شخص می‌تواند بنا به ذائقه خود آن را با سس تند یا قرمز نیز صرف کند. هر یک از اهالی فلورانس محلی خاص برای صرف این غذا دارند ولی معروف‌ترین مکان‌های ارائه دهنده این غذای بومی Civiltà della Trippa و Piazzale di Porta Romana هستند که در شمال شهر فلورانس قرار دارند. منبع: travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه