گران‌ترین غذا های جهان را در این رستوان‌ها میل کنید (قسمت دوم)

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور یکشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
گران‌ترین غذا های جهان را در این رستوان‌ها میل کنید (قسمت دوم)
بدون شک یکی از لذت بخش‌ترین کار‌ها تست کردن بهترین غذاهای سرتاسر جهان است که می‌تواند بسیار جالب باشد. البته شاید تجربه چنین کاری برای همه افراد مناسب نباشد. زیرا این خوراکی‌ها گاهی اوقات قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار دارند. همراه کجارو باشید تا به رستورانی تجربی در اسپانیا تا یک رستوران خلاقانه در دانمارک سر بزنیم و با ۳۵ خوراکی گران قیمت در جهان آشنا شویم.
البته باید توجه داشته باشید که قیمت این غذا‌ها برای دو نفر محاسبه شده است و البته هزینه ذکر شده پاداش‌ها و… را شامل نمی‌شود.

مقاله مرتبط:

گران‌ترین غذاهای جهان را در این رستوان‌ها میل کنید (قسمت اول)

۱۷- Per Se، نیویورک

Per Se ۶۲۰ دلار برای دو نفر، شامل ۱۰ خوراکی رستوران Per Se نفیس‌ترین منو غذا را در آمریکا ارایه می‌دهد و سرویس‌دهی آن‌ها نیز بی‌عیب است و منو آن‌ها روزانه بر اساس تازه‌ترین مواد تغییر می‌کند. البته این خرچنگ اسکوشیا پخته شده در کره است که توسط سرآشپز Thomas Keller تهیه شده و باعث می‌شوند که مشتریان چندین بار به این رستوران بیایند.

۱۶- Le Pre، پاریس، فرانسه

Le Pre ۶۳۲ دلار برای دو نفر، شامل ۷ خوراکی در رستوران Le Pre Catelan شما غذاهایی خواهید خورد که به بهترین شکل ممکن توسط سرآشپز Frederic Anton تزیین شده‌اند. شما هفت خوراکی را در اختیار خواهید داشت که شامل خرچنگ دریایی راویولی، کرم Foie Gras و شربت با طراوت ریحان است. سرو پنج غذا در این رستوران برای هر نفر ۴۹۶ دلار هزینه خواهد داشت.

۱۵- رستوران Ithaa در زیر دریا، Alifu Dhaalu Atoll، مالدیو

رستوران Ithaa ۶۴۰ دلار برای دو نفر، شامل ۶ خوراکی شما با سفر به این رستوران در زیر دریا قرار خواهید گرفت که اطراف شما را نیز شیشه پوشانده و می‌توانید به تماشای زیبایی‌های کف اقیانوس بپردازید و از ۶ منو غذایی موجود لذت ببرید. از غذاهای این رستوران نیز می‌توان به خرچنگ دریایی Carpaccio و ماهی‌های مخصوص اشاره کرد. یک منو غذایی کوچک ۴ خوراکی نیز وجود دارد که برای هر نفر ۱۹۵ دلار هزینه خواهد داشت.

۱۴- Le louis XV ،Monte Carlo، موناکو

Monte Carlo ۶۹۹ دلار برای دو نفر، شامل ۶ خوراکی یکی از رستوران‌های موسسه Alain Ducasse رستوران Le Louis XV نام دارد که به مدت ۲۵ سال است که در هتل Monte Carlo فرانسه اقامت دارد. این رستوران به خوبی سزاوار ۳ ستاره‌ای است که به آن اعطا شده و غذاهای مدیترانه‌ای در این مکان سرو می‌شوند که می‌توان به بره بو داده و Rum Babas با عرق نیشکر و کرم Whipped اشاره کرد.

۱۳- Maison Pic ،Drome، فرانسه

Drome ۷۲۲ دلار برای دو نفر، شامل ۹ بشقاب غذا سرآشپز Anne-Sophie Pic یکی از زنان اندکی است که توانسته به عنوان آشپز در رستوران سه ستاره Michelin فعالیت کند. منو Maison Pic از هشت بشقاب غذای ساده اما مدرن تشکیل شده است که برای مثال می‌توان به یک سوپ رقیق که از موم پانا کوتا عسل وحشی و گیاهان مختلف تشکیل شده است اشاره کرد. در میز‌های گرد و صندلی‌های بزرگ این رستوران نیز می‌توانید یک رابطه خصوصی و صمیمی خوب داشته باشید.

۱۲- L Arpege، پاریس، فرانسه

L Arpege ۷۶۶ دلار برای دو نفر، شامل ۱۲ بشقاب خوراکی این رستوران زمین‌های کشاورزی دارد و مواد مورد نیاز خود را از آ‌ن‌ها تامین می‌کند. رستوران مذکور نیز سه ستاره دریافت کرده است. یکی از معروف‌ترین غذاهای این رستوان زده تخم مرغ با کرم Fraiche تازه است؛ شربت افرا، سرکه و ادویجات از سایر ترکیبات این خوراکی است.

۱۱- رستوران de I Hotel de Ville ،Crissier، سوئیس

رستوران Crissier ۷۷۳ دلار برای دو نفر، شامل ۱۰ بشقاب غذا این رستوران به رهبری سرآشپز Benio Violier توانسته است رتبه سه ستاره را به دست آورد و در غذاهای این مجموعه می‌توان خاویار، ترشی صدف در زغفران، سپر ماهی با دانه‌های رازیانه و دنده بره بو داده با خردل بنفش را مشاهده کرد. یکی دیگر از خوراکی‌های این مجموعه نیز ترکیبی از پنیر و کارامل است که به همراه زردآلو منجمد و فندق سرو می‌شود.

۱۰- Urasawa ،Beverly، کالیفورنیا

Beverly ۷۹۰ دلار برای دو نفر، شامل ۳۰ بشقاب غذا سرآشپز Hiroyuki Urasawa در زمینه تهیه سوشی مهارت بسیار زیادی دارد و این رستوران توانسته ستاره Michelin را دریافت نماید. در غذا‌های این رستوران ترکیب‌های بسیار مبتکرانه‌ای از مواد وجود دارد که می‌توان به ترکیب Shabu Shabu با Foie gras، خرچنگ دریایی و گوش ماهی اشاره کرد. البته حضور تمام این مواد بستگی به تازه‌ترین عناصری دارد که در دسترس هستند.

۹- Saison، سانفرانسیسکو، کالیفورنیا

Saison ۷۹۶ دلار برای دو نفر، شامل ۱۵ تا ۲۰ بشقاب غذا، ۲۴۸ دلار برای شراب هر نفر افزوده خواهد شد Saison منو‌های جالب و دوست داشتنی‌ای را ارایه می‌دهد و غذاها نیز هر شب بر اساس مواد موجود و آنچه که در مزرعه‌شان وجود دارد تغییر می‌کنند. برخی از غذاهایی که سرآشپز Joshua Skenes در این رستوران آماده می‌کند تافی Foie Gras، Oyster Leaf به همراه صدف و ورقه‌های گوشت گاو که در کنار سرکه سویا سرو می‌شود هستند.

۸- Alain Ducasse au Plaza Athenee، پاریس، فرانسه

Alain Ducasse au Plaza Athenee ۸۵۶ دلار برای دو نفر، شامل ۵ بشقاب غذا Alain Ducasse au Plaza Athenee یکی از بهترین رستوران‌های فرانسه است که در تهیه خوراکی‌های خود از مواد فراموش نشدنی استفاده می‌کند. از غذا‌های محبوب این رستوران می‌توان به Langoustines که به صورت سرد و به همراه خاویار و Foie Gras Ravioli سرو می‌شود اشاره کرد.

۷- رستوران Le Meurice Alain Ducasse، پاریس، فرانسه

رستوران Le Meurice Alain Ducasse ۸۵۶ دلار برای دو نفر، شامل ۶ بشقاب غذا رستوران Le Meurice Alain Ducasse که توسط سرآشپز Alain Ducasse هدایت می‌ِشود و تهیه مواد نیز توسط سرآشپز Christophe Saintagne صورت می‌گیرد یکی از رستوران‌های معروف فرانسه است. دکوراسیون این رستوران بسیار زیباست و شما را به یاد آپارتمان‌های لوکس ورسای خواهد انداخت. این رستوران برای وعده‌های شام مجموعه‌ای از منو‌ها را ارایه می‌دهد که مواد تشکیل دهنده آ‌ن‌ها خرچنگ دریایی، سبزیجات پخته شده در نمک و مرغ مزرعه با قارچ‌های مختلف است.

۶- Joel Robuchon، لاس وگاس، نوادا

Joel Robuchon ۸۹۰ دلار برای دو نفر، شامل ۱۸ بشقاب غذا شما در رستوران Joel Robuchon می‌توانید از مزه جوانه‌هایی که با کره پخته شده‌اند لذت ببرید. در این رستوران تمام بشقاب‌ها توسط سرآشپز Robuchon تهیه می‌شوند که در آن‌ها می‌‌توانید تضاد‌های بسیار ماهرانه‌ای را مشاهده کنید. از غذا‌های محبوب رستوران Joel Robuchon می‌توان به Le Caviar و خاویار Osetra که به همراه سس گل کلم و ژله سبز مارچوبه سرو می‌شود اشاره کرد.

۵- Masa، نیویورک

Masa ۹۰۰ دلار برای دو نفر، شامل ۲۰ تا ۲۵ خوراکی Masa Takayama یک سرآشپز مشهور در زمینه سوشی است که در این رستوران نیویورکی فعالیت می‌کند و می‌‌تواند غذاهای ژاپنی را با بالاترین کیفیتی که مشتریان آمریکایی می‌خواهند تهیه نماید. اگر می‌خواهید که به این رستوران سفر کنید حتما به بخش بار بروید و از آن محل به تماشا فعالیت این آشپز ماهر بنشینید.

۴- Kitcho Arashiyama Honten، کیوتو، ژاپن

Kitcho Arashiyama Honten ۹۰۵ دلار برای دو نفر، شامل ۱۲ بشقاب غذا Kitcho توسط سرآشپز Kunio Tokuaka هدایت می‌شود که وی تمام بشقاب‌ها را همانند یک اثر هنری تهیه می‌کند. تمام غذا‌ها توسط قاشق چنگال‌های عتیقه سرو می‌شوند و در تهیه مواد غذایی نیز محصولات فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این رستوران می‌توانید از منظره زیبای اطراف که شامل رودخانه و تپه‌ها می‌شود لذت ببرید. درون رستوران Kitcho نیز چندین اتاق خصوصی Tatami به همراه محیط‌های سرسبز وجود دارد که می‌توانید یک وعده شام بسیار صمیمی در آن داشته باشید.

۳- Guy Savoy، پاریس، فرانسه

Guy Savoy ۱۱۰۴ دلار برای دو نفر، شامل ۱۸ بشقاب غذا رستوران Guy Savoy بر روی تمام جزییات حساس است و سرویس‌های بسیار مناسبی را نیز ارایه می‌دهد و در این مکان می‌توانید خوراکی‌های گران قیمتی را میل کنید. در منو‌‌های غذایی این مجموعه می‌توان نوآوری و الهام را مشاهده کرد که شامل ۱۸ بشقاب غذا است و ۴۹۰ یورو قیمت دارد. از خوراکی‌های این رستوران می‌توان به سوپ قارچ دنبلان سیاه به همراه کنگر فرنگی اشاره کرد.

۲- Ultraviolet، شانگهای، چین

Ultraviolet ۱۲۵۴ دلار برای دو نفر، شامل ۲۰ خوراکی Ultraviolet یک رستوران تجربی است که توسط سرآشپز Paul Pairet هدایت می‌شود و در آن می‌توانید در طول مدت ۴ ساعت صرف غذا منظره‌ها و صداهای مختلفی را بشنوید. در کنار غذاهای لذیذ این رستوران شما از صدای قطرات باران و موسیقی‌های عالی لذت خواهید برد.

۱- Sublimotion ،Ibiza، اسپانیا

Ibiza ۳۳۷۷ دلار برای دو نفر، شامل ۲۰ خوراکی رستوران Sublimotion در هتل Hard Rock در Ibiza قرار گرفته است و توسط سرآشپز Paco Roncero هدایت می‌شود که تست خوراکی‌های آن برای ۱۲ نفر ۳ ساعت طول می‌کشد و ۲۵ نفر نیز برای ارایه بهترین شام تلاش می‌کنند. در این محیط میهمانان مکان‌های مختلفی را تجربه خواهند کرد که برای مثال می‌توان به مزرعه، زیر دریا، پارک بازی و... اشاره کرد و البته در بخش‌هایی از آن‌ نیز باید از هدست واقعیت مجازی سامسونگ استفاده کنید. منبع: businessinsider

مطالب مرتبط:

دیدگاه