در مکزیک چه چیزهایی نظر گردشگران را جلب می کند؟

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی پنجشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
در مکزیک چه چیزهایی نظر گردشگران را جلب می کند؟

سفر به مکزیک، یکی از جالب‌ترین و در عین حال هیجان‌انگیزترین رویایی است که هر گردشگر یا علاقه‌مند به مسافرت، آن را در ذهن خود می‌پروراند. برای آشنایی بیشتر، با کجارو همراه باشید.

علاقه‌ی انسان‌ها به گردش، لذت بردن از مکان‌های دیدنی و امتحان کردن غذاهای بومی مناطق مختلف دنیا، از مهم‌ترین عادات خوب و در عین حال بسیار مهم روحی و فطری بشر به شمار می‌آید. در این میان اولین نکته برای آماده شدن و رفتن به یک گردش یا مسافرت عالی، شناخت نسبی منطقه‌ی مورد نظر خواهد بود.

مکزیک

این مسئله، زمانی از اهمیت دوچندانی برخوردار خواهد شد که گردشگر، منطقه‌ای در خارج از کشور محل سکونت خود را، به عنوان مقصد مسافرت انتخاب می‌کند. در غیر اینصورت، فرد قطعا دچار سردرگمی در یافتن محلی مناسب برای اقامت چند روزه، مصرف مواد غذایی یا غذاهای محلی، انتخاب پوشاک مناسب و بسیاری دیگر از مسائل مربوط به حضور در آن منطقه خواهد شد.

مکزیک

در چنین شرایطی، به‌ویژه اگر برای نخستین بار، عازم رفتن به مقصد انتخابی خود باشد، نیاز به اطلاعاتی کلی در مورد فرهنگ اجتماعی، رژیم غذایی، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری و ... بسیار مهم و ضروری جلوه می‌کند. مکزیک نیز به عنوان کشوری قرار گرفته در آمریکای لاتین، از این قاعده مستثنی نبوده و برای سفر به آن، به دانستن نکات و داشتن اطلاعاتی مناسب، ضروری است. این کشور، از مناطقی است که سالانه پذیرای جمع زیادی از گردشگران خارجی از سراسر جهان است. کشوری کوهستانی و مرتفع که تنها بخشی از آن مسطح بوده و در شبه جزیره‌ی یوکاتان واقع شده است. فرهنگ مردم مکزیک، نشات گرفته از گذشتگان و آمیخته با فرهنگ‌های متفاوتی است که قبل از ورود مهاجران اسپانیایی و نفوذ فرهنگ آن‌ها در بین مردم این ناحیه است.

مقاله مرتبط:

جشن‌ها و آئین‌های مختلفی در ایام مختلف سال، توسط ساکنین این منطقه‌ی زیبا و شگفت‌انگیز برگزار می‌شود که در پشت هر کدام، افسانه یا رویدادی جالب و شنیدنی نهفته است. غذاها و خوراکی‌های متنوع این کشور، مملو از طعم‌دهنده‌های بسیار قوی و مطبوع است که می‌توان به تنوع بی‌نظیری از انواع ادویه، ترشی، دسر، نوشیدنی، سالاد و شیرینی‌های لذیذ و معطر اشاره کرد که از شهرتی جهانی برخوردارند. جالب است بدانید که بسیاری از غذاهای مکزیک، برگرفته از خوراک‌های سنتی ازتک‌ها و مردم مایا است که با ذائقه‌ی مردم اسپانیا نیز ترکیب شده است. به نظر می‌رسد که برای لذت بردن از اوقاتی که در این کشور دوست‌داشتنی سپری خواهد شد، دانستن نکاتی ظریف و البته مهم، بسیار کارآمد خواهد بود. در ادامه با برخی از دانستنی جالب در مورد این کشور همراه باشید.

۱. پنیر Oaxacan

پنیر Oaxacan

پنیر، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر گردشگر در بدو ورود به این کشور با آن مواجه خواهد شد. پنیر Oaxacan یکی از شهرهای قدیمی و بزرگ مکزیک است، یکی از مشهورترین و پرمصرف‌ترین پنیرهایی است که در کشور مکزیک خواهید یافت. خوراکی که در طعم و مزه‌ی آن می‌توان شباهت بسیاری با پنیر موزارلا احساس کرد. مردم این سرزمین با استفاده از شیر گاو آن را تهیه کرده و در ظروف مخصوصی به صورت استوانه‌ای شکل، برای فروش آماده قرار می‌دهند. طعم و عطر آن به گونه‌ای است که گویا تولیدکنندگان این ماده‌ی لذیذ و پرطرفدار، از جادویی حیرت‌انگیز استفاده کرده و چنین خوراکی خوش‌طعمی را بوجود آوردند. پنیری با کیفیتی بسیار عالی و طعمی شگفت‌انگیز که پیش از آن، طعم به یادماندنی آن را نچشیده‌اید.

۲. صدای آواز پرندگان

مکزیک

شنیدن آواز زیبای پرندگان هنگام میل کردن صبحانه، یکی از مطلوب‌ترین اتفاقاتی است که هنگام حضور در مکزیک، با آن مواجه خواهید شد. تصور گاز زدن به تکه‌ای از اسنک خوشمزه‌ی پنیری یا نوشیدن فنجانی قهوه‌ی داغ و خوش‌عطر با گوش دادن به صدای پرهیاهوی کبک، در نوع خود آرامش‌بخش است و روزی زیبا را برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد.

۳. غذای خیابانی Tylauda

مکزیک

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و خیابانی در مکزیک که توجه هر علاقه‌مند به خوراکی‌های لذیذ را به خود جلب می‌کند، غذای خیابانی Tylauda است که در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار است. این ظرف غذای خوشمزه و بزرگ شبیه به پیتزا است و با موادی همچون گوشت کباب‌شده‌ی خوک یا گوسفند، حبوبات سیاه و از همه مهم‌تر پنیر خوش‌طعم Oaxacan تهیه می‌شود. از ویژگی‌های این غذای دوست‌داشتنی، طبخ آن‌ها به روش کباب شدن روی زغال است که طعمی وسوسه‌انگیز را به آن می‌بخشد. زمانیکه پنیرهای روی Tylauda به همراه پنیرهای لایه‌های درونی آب شود، این غذای خیابانی آماده‌ی سرو شدن است.

۴. مرغ سوخاری (chicken fried)

مکزیک

عطر مرغ‌های کبابی و گوشت‌های طعم‌دار شده را که در یک ردیف داخل دستگاه کباب‌کن قرار دارند، می‌توان در اکثر محله‌های مکزیک استشمام کرد. چرا که در بیشتر مغازه‌های غذا فروشی، مردم برای خریدن این خوراکی خوشمزه و اشتهاآور، صف کشیده‌اند.

۵. ذرت (Corn)

Corn

یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه که در مکزیک به دفعات با آن روبه‌رو خواهید شد، ذرت‌های کبابی است که عطر و بویی دلنشین دارد و گردشگران را به تست کردن مزه‌ی آن، وسوسه می‌کند. در مکزیک ذرت‌ها را روی آتش قرار داده و اجازه می‌دهند تا به خوبی کباب شود. صدای کباب شدن این خوراکی خوشمزه نیز در نوع خود اشتهاآور و مطبوع است. ذرت‌های کبابی در بیشتر خیابان‌های مکزیک توسط فروشندگان غذاهای خیابانی فروخته می‌شود.

۶. موزهای سوخاری (fried plantains)

مکزیک

قطعا میوه‌ی موز، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خوراکی‌هایی است که در جهان وجود دارد و طرفداران بسیاری را از آن خود کرده است. در کشور مکزیک، این میوه‌ی پرطرفدار را به روش دیگری نیز مصرف می‌کنند که بسیار لذیذ و دلنشین است. آن‌ها موز را به دو نیم برش زده و در روغن داغ سرخ کرده و به مشتریان عرضه می‌کنند. موزهای سوخاری خوراکی لذیذ و محبوبی است که در اکثر مناطق مکزیک توسط فروشندگان خیابانی فروخته شده و مشتریان با میل کردن آن، طعمی خاطره‌انگیز را امتحان می‌کنند.

۷. شکلات (The chocolate)

مکزیک

یکی دیگر از خوراکی‌های محبوب در مکزیک، شکلات است که طرفداران بسیاری دارد. البته نه از آن دسته شکلات‌هایی که در بسیاری از کشورها درون کاغذهای مجلل و زیبا با سلیقه‌ای تحسین‌برانگیز پیچیده شده و به قیمت‌های گران به فروش می‌رسد. بلکه در این کشور شکلات‌ها را به روش متفاوتی خواهید یافت. نوعی که می‌توان آن را بهترین دانست و در اکثر فروشگاه‌ها در دسترس است.

مکزیک

در مکزیک طبق سلیقه و ذائقه‌ی مشتری، به تهیه و آماده‌سازی شکلات می‌پردازند. شکلات‌ساز که معمولا خانم است، به درخواست و در مقابل دیدگان وی، به آسیاب کردن دانه‌های شکلات، مخلوط کردن با روغن کاکائو، اضافه کردن شکر و مقداری وانیل می‌پردازد و طبق نظر او شکلات را تهیه می‌کند. می‌توان از میزان شکر کم کرد یا به مقدار آن افزود. حتی می‌توان از شکلات‌ساز خواست تا وانیل کم‌تری استفاده کند یا حتی اصلا از هیچ شکری در تهیه‌ی شکلات، استفاده نکند. به هرحال همه چیز طبق خواسته‌ی مشتری است.

مطالب مرتبط:

منبع buzzfeed

دیدگاه