مقصدهای گردشگری جذاب و کمتر شناخته شده در مکزیک

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
مقصدهای گردشگری جذاب و کمتر شناخته شده در مکزیک

سفر به مکزیک از همه‌ی سفرهایی که در طول زندگی رفته‌اید، به یادماندنی‌تر است. این کشور با حدود ۲ میلیون کیلومترمربع وسعت، چهاردهمین کشور وسیع دنیا و یازدهمین کشور پرجمعیت دنیا است. جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ متفاوت و غنی این کشور، توجه بسیاری از گردشگران را جلب می‌کند. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مشهور مثل جاذبه‌های مکزیکو سیتی، جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده و زیبای دیگری در این کشور وجود دارند که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

کشور مکزیک یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اسپانیایی زبان جهان است و فرهنگ این کشور ترکیبی از فرهنگ‌های تمدن‌های پیش از ورود اسپانیایی‌ها و فرهنگ اسپانیایی است. این تلفیق فرهنگی در آشپزی این منطقه هم قابل مشاهده است. آب و هوای مکزیک، در نواحی مرتفع، معتدل کوهستانی و در سایر نواحی، گرم و مرطوب یا خشک است. بنابراین تنوع جاذبه‌های طبیعی را در مکزیک شاهد هستیم. در ادامه با تعدادی از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده در مکزیک آشنا می‌شویم.

۱. خلیج Bahía Concepción، باخا کالیفرنیا سور (Baja California Sur)

مکزیک

کشور مکزیک، تعداد زیادی ساحل زیبا و جذاب دارد اما خلیج Bahía Concepción، از دیگر مناطق ساحلی، متمایزتر است. این خلیج بکر با سواحل شنی سفید، در حدود ۸۰ کیلومتر ساحل دارد که با جنگل‌های کاکتوس و کوهستان‌های حاشیه‌ی بیابان، احاطه شده‌اند. این منطقه بهترین مکان برای قایق‌سواری کایاک است.

خلیج کالیفرنیا در غرب کشور مکزیک و میان خاک اصلی مکزیک و شبه‌جزیره‌ی باها کالیفرنیا قرار دارد. این خلیج را دریای کورتز (Sea of Cortez) نیز می‌نامند. باخا کالیفرنیا سور، یکی از ۳۱ ایالت مکزیک است. این ایالت یک مقصد توریستی است و بزرگ‌ترین شهر آن، لا پاس است. در شهر سانتا روسالیا یک کلیسای تاریخی وجود دارد که معمار آن گوستاو ایفل است.

۲. روستای Real de Catorce، ایالت سن لوئیس پوتوسی (San Luis Potosí)

مکزیک

این روستای متروکه در گوشه‌ای دورافتاده از منطقه‌ی Bajío قرار گرفته است. از اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰، عده‌ای از هنرمندان، ثروتمندان و تعدادی مهاجر و خارجی، این منطقه را بازسازی کردند. خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش و ساختمان‌های قدیمی به زیبایی در این دهکده در کنار هم قرار گرفته‌اند. این دهکده در ۲۶۰ کیلومتری شهر سن لوییس پوتوسی قرار دارد و کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر از قدیم زیارتگاهی برای کاتولیک‌ها و بومیان منطقه بوده که امروزه مورد توجه  گردشگران قرار گرفته است.

۳. دریاچه‌ی Pátzcuaro

این دریاچه‌ی زیبا که بیشتر به خاطر برگزاری جشن روز مردگان که اول و دوم نوامبر هر سال برگزار می‌شود، شهرت دارد، یک مقصد گردشگری جذاب در تمام طول سال است. یک شهر ساحلی به نام Pátzcuaro در کنار این دریاچه و جزیره‌ای به نام Janitzio در این دریاچه قرار دارند. ماهیگیران محلی با تورهای ماهیگیری در قایق‌های کوچک کانو ماهی می‌گیرند. اهالی دهکده‌های اطراف جزیره، صنایع دستی و هنرهای بومی جالب توجهی دارند.

۴. کاپر کنیون (Copper Canyon)، ایالت چی‌واوا (Chihuahua)

این منطقه که به خاطر خط آهن فوق‌العاده‌ای که دارد شناخته شده است، بهترین مکان برای پیاده‌گردی است. دهکده‌ی Creel در Sierra Tarahumara مبدا تورهای گردشی برای بازدید از آبشارها و دره‌های اطراف است. در این محدوده، دهکده‌های کوچک و زیبایی وجود دارند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

۵. استخرهای ادوارد جیمز (Las Pozas de Edward James)، سن لويیس پوتوسی

مکزیک

ادوارد جیمز، معمار و باغبان بریتانیایی، از سال ۱۹۴۷ در شهر کوچک و زیبای Xilitla زندگی می‌کرد و بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰، مشغول ساخت جنگل فانتری Las Pozas بود که سازه‌ها و تندیس‌های بتنی عجیب و غریبی در آن ساخته شده است. جیمز ادوارد یکی از حامیان جنبش فراواقع‌گرایی (Surrealist) و از دوستان سالوادور دالی و رنه ماگریت بود. پلکان‌های مارپیچی که به سمت آسمان می‌روند، دست‌های سنگی بزرگ، مار موزاییکی و سازه‌های مختلف این باغ فانتزی، نمودی از تاثیرات طراحی فرا واقع‌گرایانه‌ی ادوارد جیمز هستند.

۶. اوآخاکا د خوارز (Oaxaca de Juárez)، ایالت  اوآخاکا

این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مکزیک است. دلیل این محبوبیت، فرهنگ غنی و متفاوت این شهر است. انواع غذاهای محلی، جشن‌های بومی، بازارهای محلی، شکلات‌های محلی باکیفیت و... از دلایل جذابیت این شهر برای گردشگران هستند. این شهر به خاطر نگارخانه‌های متعدد، کلاس‌های هنری نظیر صنایع دستی و زیورآلات و نمایشگاه‌های مختلف، به عنوان مرکز هنری مکزیک هم شناخته می‌شود.

۷. جزیره‌ی موخرس (Mujeres)، ایالت کینتانا رو (Quintana Roo)

این جزیره یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب و جذاب در مکزیک است. غذای دریایی تازه، سواحل شنی زیبا، فرصت بی‌نظیر شنا با دلفین‌ها، تماشای لاک‌پشت‌های دریایی و صخره‌های مرجانی دیدنی، بخشی از زیبایی‌های این جزیره هستند. خیابان‌های باریک که با خانه‌های چوبی رنگارنگ احاطه شده‌اند، زیبایی این جزیره را دوچندان می‌کنند.

۸. شهر مایایی Yaxchilán، ایالت چیاپاس (Chiapas)

مکزیک

این شهر مایایی باستانی فقط از طریق قایق قابل دسترسی است. این شهر در کنار رودخانه و در دل جنگل‌های انبوه واقع شده است. از جنگل‌های اطراف این شهر، صدای وهم‌آور میمون‌های جیغ‌کش به گوش می‌رسد.

۹. سن کریستوبال د لاس کساس (San Cristobal de las Casas)، ایالت چیاپاس

این شهر قدیمی‌، مناظر زیبایی از ساختمان‌های قدیمی با ظاهر سفید و بام‌های قرمزرنگ دارد. در این شهر زیبا که مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد، مجموعه‌ای از موزه‌ها، بازارهای سنتی و کلیساهای دوران استعمار به چشم می‌خورد. با اقامت در این شهر می‌توانید سفری کوتاه به دهکده‌ی سن خوان چامولا (San Juan Chamula) ترتیب دهید و از کلیسای ۲۰۰ ساله‌ی زیبای آن دیدن کنید.

۱۰. گوآناخوآتو (Guanajuato)

این شهر قدیمی و زیبا در میان تپه‌ها قرار گرفته است و مرکز ایالتی به همین نام است. خیابان‌های باریک و پرپیچ‌و‌خم، میدان‌های تاریخی، کلیساها و ساختمان‌های قدیمی، بخشی از جذابیت این شهر برای گردشگران خارجی هستند.    

۱۱. موزه‌ی سمیه ، مکزیکو سیتی

مکزیک

کارلوس اسلیم، کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی لبنانی‌تبار، دومین مرد ثروتمند دنیا است. او این موزه را به نام همسر درگذشته‌اش، سمیه جمایل، ساخته است. فرنادو رومرو (Fernando Romero) معمار مکزیکی این موزه‌ی دیدنی است. این بنای جذاب ۶ طبقه، با ۱۶ هزار کاشی آلومینیومی شش ضلعی، پوشیده شده است. در این موزه، بیش از ۶۶ هزار اثر هنری از دوران پیش از استعمار تا عصر حاضر به نمایش درآمده است. آثاری از دالی، آگوست رودن و... در بین این آثار هنری دیده‌ می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع roughguides

دیدگاه