نکاتی درباره اولین سفر به تایلند

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
نکاتی درباره اولین سفر به تایلند

اگر برای اولین سفر به تایلند برنامه‌ریزی می‌کنید، این نکات به شما کمک می‌کنند تا سفری به‌یادماندنی‌تر داشته باشید. با کجارو همراه باشید.

تایلند کشوری دیدنی پر از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی متفاوت است. این کشور به خاطر همین تنوع طبیعی و فرهنگی یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سراسر دنیا است. تایلند یک کشور توریست‌پذیر است و امکانات و خدمات توریستی گسترده‌ای دارد. علاوه بر این امکانات متنوع و گسترده، تنوع جاذبه‌های گردشگری در تایلند یکی دیگر از مزیت‌های سفر به این کشور شگفت‌انگیز است. اگر برای اولین سفر به تایلند برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که پیش از سفر با نکات مهمی درباره‌ی سفر به تایلند آشنا شوید.

به یاد داشته باشید کجارو به مسافرانی که قصد سفر با تور لحظه آخری تایلند را دارند، این امکان را می‌دهد که از میان تورهای ده‌ها آژانس گردشگری معتبر و سرشناس، آفر مورد نظر را از لحاظ قیمت مقایسه کرده و ارزان‌تر از هر جای دیگر بسته خود را تهیه کنید.

عجله نکنید

تایلند جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. از سواحل زیبا گرفته تا جزایر دیدنی و معبدهای بزرگ و باشکوه. مطمئنا شما در طول سفر کوتاه چند روزه‌ی خود نمی‌توانید به همه‌ی آنها سر بزنید. کافی است از هر کدام از جاذبه‌ها، یکی را که به محل اقامت شما نزدیک‌تر است انتخاب کنید. به این ترتیب با آرامش خیال و با زمان کافی از بازدید خود لذت می‌برید. اما اگر اصرار داشته باشید تا حتما همه‌جا را ببینید، نه تنها موفق نمی‌شوید بلکه فقط خستگی راه به تن‌تان می‌ماند و هیچ لذتی نمی‌برید.

از معابد بازدید کنید

تایلند

یکی از جالب توجه‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تایلند، معبدهای باشکوه و متعدد آن است. اما شما نمی‌توانید همه‌ی آنها را بازدید کنید. باید یکی دو مورد از آنها که به محل اقامت شما نزدیک هستند انتخاب کنید. اگر در بانکوک هستید، معابد Wat Pho و Wat Phra Kaeo را ببینید. در آیوتایا (Ayutthaya)، از معبد Wat Phra Si Sanphet دیدن کنید. البته توجه داشته باشید که گشت و گذار خود در تایلند را به معابد محدود نکنید.  هنگام بازدید از معابد باید به پوشش خود دقت کنید. حتما شانه‌های خود را بپوشانید.

غذای خیابانی بخورید

غذای خیابانی در تایلند، متنوع، لذیذ و ارزان است. اما موقع انتخاب غذای خیابانی دقت کنید تا دچار مسمومیت غذایی نشوید. قبل و بعد از غذا خوردن، دست‌های خود را بشویید. از جایی که شلوغ‌تر است و غذا را در مقابل مشتری طبخ می‌کند، خرید کنید. هر چه مشتری یک غذاخوری بیشتر باشد به این معناست که از مواد تازه‌تری برای طبخ غذا استفاده می‌شود. از آب لوله‌کشی برای نوشیدن استفاده نکنید.

حشرات را از خود دور کنید

حشرات همه‌جا پیدا می‌شوند اما این دلیل نمی‌شود که اجازه دهید به راحتی شما را نیش بزنند. از اسپری‌های دفع‌کننده‌ی حشرات برای دور کردن این مزاحمان موذی استفاده کنید.

از بازارهای محلی و روباز دیدن کنید

تایلند

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌هایی که در سفر به تایلند نباید از دست بدهید، بازدید از بازارهای روباز است. در این بازارها می‌توانید اجناس باکیفیتی را با قیمت مناسب پیدا کنید. البته موقع خرید این نکته را هم در نظر داشته باشید که کالاهای تقلبی زیادی در تایلند پیدا می‌شوند. بنابراین احتمال بدهید که کالایی که می‌خرید اصل نباشد. فراموش نکنید که هر قیمتی فروشنده اعلام کرد، سریع پرداخت نکنید و چانه بزنید. بازارهای شبانه، بازارهای روباز و بازارهای شناور از انواع بازارهایی هستند که در سفر به تایلند، فرصت بازدید و خرید از آنها برای شما فراهم می‌شود.

در انتخاب اقامتگاه خود دقت کنید

حتی اگر قصد دارید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، بد نیست برای کرایه‌ی اقامتگاه مناسب‌تر، بیشتر هزینه کنید. هر چقدر امکانات اقامتگاه افزایش پیدا کند، هزینه‌ی آن هم بیشتر می‌شود ولی در برخی موارد، پرداخت هزینه‌ی بیشتر ضامن راحتی شما در سفر است. مثلا بسیاری از هاستل‌‌های تایلند، امکانات سرمایشی و گرمایشی ندارند ولی در عوض، ارزان هستند. انتخاب چنین هاستلی به خصوص در فصل تابستان، اصلا کار عاقلانه‌ای نیست. هتل‌های میان‌رده و لوکس را از قبل رزرو کنید تا تخفیف‌های خوبی بگیرید.

مراقب کلاه‌بردارها باشید

اگر غریبه‌ای سعی داشت به شما نزدیک شود و اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و ساعت کار آنها بدهد، از او دوری کنید. این اطلاعات را از هتل یا هاستل محل اقامت خود دریافت کنید. پیش از سوار شدن به توک توک یا تاکسی، درباره‌ی قیمت‌ها به توافق برسید. مراقب وسایل خود باشید و زیپ کیف‌تان را باز نگذارید.

به فرهنگ اهالی احترام بگذارید

تایلند

هر جایی آداب و رسوم و فرهنگ خاصی دارد. تایلند هم از این قائده مستثنی نیست. به فرهنگ اهالی احترام بگذارید و از قبل در مورد آن تحقیق کنید. تایلندی‌ها، سر را بخش مقدسی از بدن می‌دانند. به هیچ وجه سر آنها را لمس نکنید و پای‌ خود را به خصوص کف پا را سمت‌‌ تایلندی‌ها، تصاویر مقدس مثل تصاویر بودا یا عکس پادشاه، نگیرید. لبخند زدن را فراموش نکنید. اهالی با لبخندی گرم‌تر پاسخ شما را خواهند داد.

زمان مناسبی را انتخاب کنید

تایلند

از ماه اکتبر تا آوریل، فصل پرگردشگر در تور تایلند است در نتیجه قیمت‌ها به بیشترین مقدار خود می‌رسند. در ماه‌های تابستانی، بارندگی و گرمای شدید هوا در تایلند انتظارتان را می‌کشد اما قیمت‌ها در کمترین حالت خود قرار دارند. اگر بتوانید سفر خود را زمانی برنامه‌ریزی کنید که با یکی از فستیوال‌های مشهور تایلند مصادف شود، با کوله‌باری از تجربیات فرهنگی بی‌نظیر به خانه بر می‌گردید.

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به تایلند

مانند اهالی زندگی کنید

راحت‌ترین راه برای کاهش هزینه‌های سفر این است که مثل اهالی منطقه زندگی کنید. اهالی معمولا از اتوبوس برای حمل و نقل استفاده می‌کنند، به جای رستوران رفتن غذای خیابانی می‌خورند. از خوردن غذای خیابانی نترسید. گاهی اوقات غذاهای خیابانی از غذای رستوران‌ها هم سالم‌تر هستند. اگر این طور نبود، تایلندی‌ها مشتری پروپاقرص غذای خیابانی نبودند.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند ارزان هستند. اتوبوس، مترو و تاکسی متر در مسیرهای مختلف وجود دارند. سرویس قطار هم در سراسر این کشور برای سفر به شهرهای مختلف وجود دارد. از اتوبوس هم می‌توانید برای سفر در داخل کشور استفاده کنید.

در هاستل اقامت کنید

با اقامت در هاستل می‌توانید مقدار قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در سراسر تایلند، به خصوص در مناطق شلوغ و توریستی، هاستل‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از میان آنها بهترین‌شان را برای اقامت انتخاب کنید.

تورهای گردشگری در تایلند را پس از رسیدن رزرو کنید

تایلند

قبل از اینکه به تایلند برسید، هیچ توری را آنلاین رزرو نکنید. در تمامی مناطق توریستی، آژانس‌های مسافرتی وجود دارند که تورهای مختلفی عرضه می‌کنند. در این آژانس‌ها می‌توانید تورهای ارزان‌تر پیدا کنید و حتی این فرصت را دارید که با یک گروه همراه شوید. در صورتی که تورها را از قبل و آنلاین رزرو کنید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه