راهنمای خرید در باکو (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
راهنمای خرید در باکو (قسمت دوم)

در قسمت قبلی مقاله‌ی راهنمای خرید در باکو، مشهورترین سوغاتی‌های این شهر را معرفی کردیم. در این قسمت از مقاله به سراغ مراکز خرید بزرگ و مهم باکو می‌رویم.

باکو شهر زیبایی است که مراکز خرید لوکس و بزرگ را درکنار بازارها و مغازه‌های کوچک قدیمی، ترکیب کرده است. در این شهر از آخرین محصولات مد گرفته تا صنایع دستی و اشیای عتیقه را به‌راحتی می‌توانید پیدا کنید. البته سوغات سنتی باکو طرفداران بیشتری در میان گردشگران دارند.

اگر قصد سفر به باکو را دارید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور هستید، تور باکو را در کجارو از فروشنده‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

فروشگاه TsUM

این فروشگاه، بزرگ‌ترین دپارتمان استور باکو است که در مرکز شهر در میدان فواره (Fountain Square) قرار دارد. در این فروشگاه تقریبا هر چیزی که نیاز داشته باشید، پیدا می‌شود. از محصولات داخلی، صنایع دستی و محصولات برندهای برتر گرفته تا هر آن چیزی که برای مصرف روزانه نیاز دارید.

خیابان نظامی

باکو

این خیابان یکی از مشهورترین خیابان‌های خرید در باکو است که به خاطر تنوع فروشگاه‌ها معروف است. از سوپرمارکت‌های بزرگ تا فروشگاه‌های کوچک سوغاتی را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. نام این خیابان از شاعر معروف پارسی، نظامی گنجوی گرفته شده است.

میدان فواره (Fountain Square)

باکو

این میدان در مرکز شهر باکو قرار دارد و میزبان فروشگاه‌های لوکس و بهترین و مجلل‌ترین هتل‌ها و رستوران‌های آذربایجان است. اگر به‌دنبال برندهای برتر می‌شد در این منطقه آن‌ها را پیدا خواهید کرد.

سوپرمارکت آمریکانا

این سوپرمارکت بیشتر محصولات وارد شده از آمریکا، هند و دبی را عرضه می‌کند. کیفیت کالاها بسیار خوب است در حالی که قیمت‌های آن‌ها در مقایسه با سایر رقبای این سوپرمارکت، ارزان‌تر است.

Ramstore

این فروشگاه، بزرگ‌ترین سوپرمارکت باکو است که پنج شعبه در سراسر شهر دارد. هم محصولات داخلی و هم محصولات وارداتی از کشورهای همسایه مثل ترکیه، در این سوپرمارکت پیدا می‌شود.

بازار بزرگ

در بازار بزرگ باکو می‌توانید انواع لباس، سوغات، صنایع دستی و کالاهای سنتی را خریداری کنید. بازارهای قدیمی یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید کردن در باکو هستند. در این بازارهای قدیمی علاوه بر اینکه با تاریخ و فرهنگ آذربایجان آشنا می‌شوید، می‌توانید محصولات متنوع را در محیطی جالب و دیدنی خریداری کنید. اگر در چانه زدن با فروشنده‌ها ماهر باشید، می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید.

Mall 28

باکو

یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مراکز خرید باکو، مرکز خرید ۲۸ است که علاوه بر امکانات تجاری و خرید، امکانات تفریحی و سرگرمی‌های مختلف را در خود جای داده است. این مجموعه در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۲ افتتاح شده است.

در این مرکز که در قلب باکو واقع شده، در حدود ۲۷۰ برند بین‌المللی و داخلی از جمله دپارتمان استورها، بندهای مطرح مد و پوشاک، سبک زندگی، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیکی، لوارم منزل و... محصولات خود را عرضه می‌کنند. یک مجموعه‌ی بزرگ تفریحی خانوادگی، مجموعه‌ی سینمایی با ۶ پرده و بیش از ۱۶ کافی‌شاپ و رستوران هم در این مجموعه وجود دارند.  

ساعت کار بخش‌های مختلف این مرکز به شرح زیر است:

  • فروشگاه‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • رستوران‌ها و فودکورت هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • سوپرمارکت‌ها هفت روز هفته از ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • مرکز سینمایی مجموعه هم از ۱۰ صبح تا دیروقت پذیرای گردشگران است.

از ویژگی‌های این مرکز خرید که باعث شده مورد استقبال گردشگران قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار داشتن در مرکز شهر
  • نزدیکی به ایستگاه مترو
  • تفریحات و سرگرمی برای بچه‌ها
  • رستوران‌هایی که غذاهای لذیذ و بین‌المللی سرو می‌کنند
  • وجود مرکز سینمایی و تماشای جدیدترین فیلم‌ها در سینمای سه‌بعدی
  • استراحت در تراس روباز
  • ارائه‌ی مجموعه‌ی کاملی از برندهای برتر
  • قیمت‌های معقول و تخفیف‌ به مناسبت‌های مختلف
  • اتاق‌های مادر و کودک
  • تنوع محصولات
  • معماری چشمگیر

مرکز خرید پارک بولوار (Park Bulvar)

باکو

پارک بولوار یک مرکز خرید چندطبقه است که در بلوار آذربایجان قرار دارد. این مرکز خرید، ۵ دقیقه پیاده با ایستگاه متروی Sahil فاصله دارد. بنای این مجموعه ترکیبی از ویژگی‌های معماری شرق و هنر مدرن غرب را در خود جای داده است. این مرکز شش طبقه است که دو طبقه‌ی آن زیر زمین قرار دارند. مساحت کلی مجموعه، ۱۷ هزار مترمربع است. پارکینگ این مرکز ظرفیت ۵۵۰ اتومبیل را دارد.

این مرکز خرید شامل ۹۹ فروشگاه است که مساحت‌های آن‌ها از ۵۰ مترمربع تا ۳۷۰ مترمربع متغیر است. یک سوپرمارکت بزرگ، شش تالار سینمایی، سینمای سه‌بعدی و آسمان‌نما، زمین بازی کودکان با عنوان هپی لند (Happy Land)، استودیوی عکاسی، رستوران وی‌آی‌پی با نمای خلیج باکو، سالن بولینگ، فودکورت و... از دیگر امکانات این مجموعه هستند. طبقه‌ی اول و دوم این مرکز به فروشگاه‌های لوکس و کافه اختصاص دارند. رستوران‌های این مجموعه غذاهای ترکی، روسی، ایتالیایی، چینی، مکزیکی و آذربایجانی سرو می‌کنند.

از میان مشهورترین نام‌هایی که در این مرکز خرید خواهید دید، می‌توان به آدیداس، نایکی، جک اند جونز، منگو و... اشاره کرد.

پورت باکو مال (Port Baku Mall)

درهای این مرکز خرید بزرگ و زیبا در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۴ به روی گردشگران گشوده شد. برندهای جدید و مطرح در این مجموعه‌ی سه طبقه که ۳۲ هزار مترمربع وسعت دارد، معرفی شده‌اند. در این مجموعه علاوه بر اینکه می‌توانید از برترین برندها بازدید کنید، بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها پذیرای شما خواهند بود.  

نام‌های مشهوری چون آرمانی، رالف لورن، والنتینو، الکساندر مک‌کویین، هوگو باس و... را در این مجموعه خواهید دید. زیورآلات از برندهای مشهوری چون Tiffany&Co، IWC، لوور، Tag Heuer و... بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

طبقه‌ی سوم به پوشاک و وسایل مخصوص کودکان اختصاص دارد. چندین رستوران هم در این طبقه وجود دارد.

ساعت کار بخش‌های مختلف این مجموعه به شرح زیر است:

  • فروشگاه‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • رستوران‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • سوپرمارکت‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید گانجلیک (Ganjlik)

باکو

این مرکز تجاری تفریحی، ۵۰ هزار مترمربع وسعت دارد و در شمال مرکز شهر و در مجاورت استادیوم فوتبال توفیق بهرامف قرار دارد. این مرکز به‌سادگی از طریق ایستگاه متروی گانجلیک در دسترس است.

برندهای مختلف بین‌المللی و داخلی، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و تراسی با چشم‌انداز زیبا از شهر، بخش‌های مختلف این مجموعه را تشکیل می‌دهند. مجموعه‌ی سینمایی، مرکز تفریحی خانواده و سالن بولینگ هم در این مرکز برای سرگرمی گردشگران در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه