دبی ؛ یک روز خوشمزه با کامیونت‌های غذای خیابانی

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
دبی ؛ یک روز خوشمزه با کامیونت‌های غذای خیابانی

یکی از جاذبه‌های گردشگری هر شهری غذاهای خیابانی آن است و بدون تردید دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در دو سال اخیر، کامیونت‌ها یا همان ون‌های غذای خیابانی با پیشنهادها وسوسه‌کننده مانند برگرها، پیتزا، غذای چینی و انتخاب‌های بسیار دیگر، در جای‌جای شهر دبی، این مقصد جذاب گردشگری در امارات متحده عربی دیده می‌شوند. آن‌ها غذاهایی متنوع، آسان و سریع و بسیار لذیذ را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. از سالت (SALT) در ساحل کایت تا رویدادهای بزرگ برای تشویق فرهنگ غذای خیابانی، محدوده انتخاب‌های شما نامحدود به نظر می‌آید و کجارو در ادامه شما را به سفری خوشمزه در دبی دعوت می‌کند.

فراموش نکنید که بهترین و ارزان‌ترین آفرهای تور دبی را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و از آژانس‌های معتبر خریداری کنید.

ساحل کایت

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

کایت، یکی از مشهورترین سواحل عمومی شهر دبی، هم برای گردشگران و هم برای ساکنان، ساحل بسیار محبوبی به شمار می‌آید. این منطقه با چندین جاذبه گردشگری مانند مسیر دو، پارک اسکیت و چشم‌انداز غروب نفس‌گیر برج العرب در خدمت همگان است. ساحل کایت برای افرادی که به‌دنبال پیدا کردن یک لقمه خوشمزه در همین جا هستند، یک سورپرایز فوق‌العاده دارد؛ سالت، یکی از مشهورترین ون‌های غذای خیابانی دبی در این ساحل اقامت دارد.

هر زمانی از روز که آنجا باشید با صفی طولانی از مردم روبه‌رو خواهید شد، اما مطمئن باشید که این انتظار ارزشش را دارد. این ون غذای خیابانی به غیر از برگرهای لذیذ به شما سیب‌زمینی سرخ‌کرده چیتوز منحصر به فردی را نیز ارائه می‌کند که به‌هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید. این غذای سالت بسیار مشهور است به‌طوری که یک مجسمه بزرگ سیب‌زمینی سرخ‌کرده در جلوی آن قرار داده‌اند.

سالت تقریبا در سمت راست ساحل قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند در زمان سفارش و انتظار، با پای برهنه شن‌های ساحل را لمس کنند. سالت به غیر از غذاهای خوشمزه، صمیمی‌ترین کارکنان شهر را دارد. مطمئن باشید که این جزو جاهایی است که نمی‌خواهید آن را از دست بدهید.

تلفن: ۱۳۱۹ ۷۴۳ ۵۰ ۹۷۱+

آدرس: ساحل کایت، خیابان ۲ ۴۸ سی، سالت

لست اگزیت (Last Exit)

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

ون‌های فروشنده غذاهای خیابانی در دبی دارای محبوبیت خاصی هستند و ازاین‌رو، مکان‌های خاصی در شهر به آن‌ها اختصاص داده شده تا بتوانند نیازهای عاشقان غذا را رفع کنند. لست اگزیت که با سه شعبه در مکان‌های مختلف از جمله در یکی از مهم‌ترین جاده‌های امارات متحده عربی یعتی جاده شیخ زاید (E۱۱)، قرار دارد، یک تنوع وسیع از ون‌های غذای خیابانی را گرد هم آورده و دارای فضایی خودمانی در محل پارک تریلرها است.

در اینجا برای همه سلایق غذا وجود دارد، از جمله غذای دریایی، برگرها، هات‌داگ‌ها، پیتزا و غیره. شعبه دیگر لست اگزیت با پنج ون غذای خیابانی دیگر و پیشنهادها متنوع و لذیذ غذا در القدره (D۶۳) واقع شده است. موقعیت سوم آن در الخاوانیخ (Al Khawaneej)، جاده D۸۹، فرهنگ ون‌های غذا را در میان ساکنین و بازدیدکنندگان اشاعه می‌دهد.

تلفن: ۳۹۹۹ ۳۱۷ ۴ ۹۷۱+

آدرس: جبل علی، جاده شیخ زاید، لست اگزیت

ون‌های غذای خیابانی مشهور مستقل

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

با گردش در دبی حتما در گوشه گوشه شهر با چندین ون غذای خیابانی روبه‌رو خواهید شد. تفاوت اصلی ون‌های غذای خیابانی اماراتی در استایل، منوی غذا و موقعیت است، اما مطمئن باشید که در تمام آن‌ها غذایی لذیذ و خوشمزه سرو می‌شود. در جزایر نخل جمیره، حتما سری به ون غذای پاین اپل اکسپرس (Pineapple Express) بزنید که پیشنهادها وسوسه‌کننده‌ای مانند کاسه میوه نخل آسای (açai bowls) و دیگر اسنک‌های سالم را به شما ارائه می‌کند. این ون غذا انتخابی ایدئال برای کسانی است که به‌دنبال رژیم غذایی پارینه‌سنگی هستند.

تلفن: ۴۶۶۰ ۴۰۲ ۵۴ ۹۷۱+

آدرس: جزایر نخل جمیره، روبه روی آتلانتیس، پاین اپل اکسپرس

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

در حین رانندگی در میان برج‌های دریاچه جمیره، غیرممکن است که متوجه ون دو طبقه ۱۷۶۲ نشوید. چیزی که این خیابان را منحصربه‌فرد می‌کند این است که بازدیدکنندگان می‌توانند از وعده غذایی خود در طبقه دوم این اتوبوس لذت ببرند.

تلفن: ۱۷۶۲ ۸۰۰ ۹۷۱+

1762, The 1, JLT

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

ون ملت (Melt) در اقامتگاه ساحلی جمیره به خاطر ماست یخ‌زده بدون چربی و بسیار لذیذش مشهور است.

تلفن: ۳۲۰۰۰۴۳ ۴ ۹۷۱+

Melt, Outside JA Ocean View Hotel, Jumeirah Beach Residence

رویدادهای غذای خیابانی

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

دبی به غیر از ون‌های غذای گردشی، میزبان چندین رویداد در سال برای تشویق مردم به امتحان‌کردن غذای خیابانی است. بین ماه‌های نوامبر تا آوریل (۱۰ آبان تا ۱۲ اردیبهشت)، تراکرز دی‌ایکس‌بی (TruckersDXB) هر هفته برگزار می‌شود. این رویداد در میان خانواده‌هایی که به‌دنبال یک تجربه متفاوت در آخر هفته هستند، بسیار مشهور است.

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

تراکرز دی‌ایکس‌بی هر جمعه یا شنبه و در هر جایی از شهر از زمین گلف گرفته تا اقامتگاه‌های بیابانی، برقرار است. موقعیتی که می‌توانید بیشتر مواقع این رویداد را در آن پیدا کنید، کلوپ گلف امارات است، جایی که رویداد فود تراک جم (Food Truck Jam) هم در آن برگزار می‌شود. این رویداد معمولا شنبه‌ها، ون‌های غذای خیابانی، موسیقی، نوشیدنی و جاذبه‌هایی برای خانواده‌ها را گرد هم می‌آورد. شرکت در فود تراک جم رایگان و برای تمام سنین، آزاد است.

دبی؛ یک روز خوشمزه باون‌های غذای خیابانی

یکی دیگر از فستیوال‌های محبوب غذایی دبی، جهان را بخور دی‌ایکس‌بی (Eat The World DXB) است. این رویداد در ماه فوریه برگزار می‌شود و ۲۵ ون غذای خیابانی بین‌المللی را گرد هم می‌آورد. این جشن غذا امسال در پارک برج الخلیفه با یک چشم‌انداز خارق‌العاده از برج الخلیفه برگزار شد.

"جهان را بخور" با شباهت به فود تراک جم از اجراهای موسیقی زنده و جاذبه‌های خانوادگی برای جذب گردشگران استفاده می‌کند و در کنار این، پلت‌فورمی برای سنت‌های منطقه مانند قهوه عربی و حنا فراهم می‌آورد.

ون‌های غذای خیابانی پیشنهادها متنوعی از ساندویچ‌های پنیر گریل‌شده خوشمزه تا سوشی کره‌ای به شما ارائه می‌کنند و بسیار به‌صرفه هم هستند؛ ورودی این رویداد تنها ۵۰ درهم امارات متحده عربی (۱۴ دلار) است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه