استانبول؛ گذراندن یک روز فوق‌العاده در منطقه گالاتا

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
استانبول؛ گذراندن یک روز فوق‌العاده در منطقه گالاتا

شهر زیبا و تاریخی استانبول پر از محله‌هایی است که نباید از گشتن در آن‌ها غافل شوید. گالاتا یکی از مهم‌ترین نمادهای این شهر است که رفتن به آن را هرگز از یاد نخواهید برد.

گالاتا که در چشم مخاطبان با برج تاریخی گالاتا مشهور است، یکی از جذاب‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌آید. این منطقه از جذابیت‌های دوست‌داشتنی شهر برای گردشگران در سفر به استانبول است. از کافه‌های کوچک و دنج در حاشیه شهر تا بوتیک‌های مد روز، گالاتا بهترین فرصت را برای آشنا شدن با محلی‌ها برای شما فراهم خواهد کرد. امروز کجارو قصد دارد شما را به یک سفر یک‌روزه به این محله دلنشین خون‌گرم ببرد و تجربه‌ای تکرارنشدنی برای شما رقم بزند.

در کافه پریواتو (Privato Cafe) صبحانه بخورید

منطقه گالاتا

سفر به ترکیه بدون تجربه صبحانه ترکی کامل نمی‌شود. کافه پریواتو، مطمئنا یکی از بهترین جاهایی در استانبول است که می‌توانید در آن از یک صبحانه کامل ترکی لذت ببرید. این کافه در گوشه‌ای از خیابان در کنار خیابان شلوغ گالیپ دده (Galip Dede) که به‌خاطر مغازه‌های ابزارآلات موسیقی و تجهیزات مربوطه شهرت دارد، واقع شده است. صبحانه محلی پریواتو که چه در زمستان و چه در تابستان بسیار دنج است، شامل تمام المان‌های کلاسیک یک صبحانه از جمله پنیر ترکی، مربا و شیرینی و همچنین عسل و خامه لخته (شبیه سرشیر)، سالاد گوجه و خیار، تخم‌مرغ و چای ترکی تازه‌دم می‌شود.

برای خرید به خیابان سردار اکرم (Serdar-i Ekrem) بروید

خیابان سردار اکرم یکی از مفرح‌ترین خیابان‌های گالاتا پر از مغازه‌هایی در یک خیابان سنگ‌فرش‌شده و چشم‌اندازی از سردرهای نئوکلاسیک زیبا در دو طرف آن است که نباید خرید کردن در آن‌ها را از دست بدهید. فراموش نکنید که حتما در بوتیک آرزو کاپرول (Arzu Kaprol)، طراح ترکی؛ آکوئی ورد (Acquaverde) و آتلیر ۵۵ (Atelier 55) توقف کنید و بهترین طراحی‌های لباس‌های مد محلی و زیورآلات را ببینید و برای دیدن آمیزه‌ای گلچین از لباس و زیورآلات به آپارل (Apparel) بروید. مغازه‌های سوفا آرتس (Sofa Arts) و آرچیو (Archive) نیز برای کالاهای آنتیک، مبلمان مدرن و وسایل تزئینی خانه و لوناپارک (Lunapark) برای دکوراسیون و سوغاتی‌هایش مشهور هستند.

چشم‌انداز شهر را بر فراز برج گالاتا تماشا کنید

منطقه گالاتا

برج گالاتا، یک برج سنگی قرون‌وسطایی است که در سال ۱۳۴۸ توسط جنوئزها ساخته شد و در سال ۱۷۱۷ برای تشخیص آتش‌سوزی در شهر و همچنین نظارت کشتی‌ها و شناسایی کشتی‌های دشمنان مورد استفاده حکومت عثمانی قرار گرفت. این برج مهم‌ترین مکان تاریخی این منطقه به شمار می‌آید. باید در صف منتظر بمانید و از پله‌های بسیاری بالا بروید تا به بالای آن برسید؛ جایی که یک چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از استانبول را مشاهده خواهید کرد، صحنه‌ای جادویی که هرگز آن را از یاد نخواهید برد. فراموش نکنید که حتما دوربین با خودتان داشته باشید.

در کلیسای یادبود کریمه (Crimea Memorial) دوری بزنید      

منطقه گالاتا

پس از گردش در خیابان سردار اکرم و خرید از شیب پایین بروید و درست در سمت راستتان، کلیسای یادبود کریمه را خواهید دید که تقریبا پشت درختان مخفی شده است. این کلیسا که در سال‌های ۱۸۶۸-۱۸۵۸ به احترام سربازان بریتانیایی ساخته شده که جان خود را در جنگ کریمه از دست داده‌اند، یک ساختمان قرون‌وسطایی زیبا با یک باغ خلوت است که در آن لاکپشت‌ها و اردک‌ها آزادانه برای خودشان می‌چرخند.

در ماورا (Mavra) وقت بگذرانید

ماورا یکی از جذاب‌ترین کافه‌های این منطقه در خیابان سردار اکرم واقع شده است. شما همیشه در اینجا با محلی‌هایی روبه‌رو خواهید شد که بیرون این کافه نشسته‌اند و در حال صحبت با صاحبان این مغازه و خوردن یک فنجان قهوه دلچسب هستند. بسیاری از بازدیدکنندگان نیز در این کافه توقف می‌کنند، پس بدانید که در نهایت احتمالا شما هم همان جا خواهید نشست و با فردی که کنارتان نشسته وارد صحبت خواهید شد و از تجربیات استانبول‌گردی خود خواهید گفت. خودتان را به صرف ناهار در ماورا دعوت کنید؛ زیرا سالاد، پاستا و بشقاب گوشت گریل‌شده آن‌ها بی‌نظیر است.

در ناردیس (Nardis) به موسیقی زنده جاز گوش کنید

منطقه گالاتا

ناردیس که در یکی از خیابان‌های هزارتویی شکل در اطراف برج گالاتا واقع شده، یکی از بهترین کلاب‌های جاز شهر استانبول است. پس از یک روز کامل شد‌و‌گذار در این منطقه می‌توانید به اینجا بروید و با خوردن یک نوشیدنی خنک و گوش‌دادن به اجرای زنده موسیقی جذاب جاز محلی توسط برخی از با استعدادترین موسیقیدانان کشور خستگی خود را به در کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه