گردش یک روزه در جزیره زیبای بالی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
گردش یک روزه در جزیره زیبای بالی

بالی یک مقصد گردشگری کامل است که از هر نوع تفریح و جاذبه‌ای که بخواهید، در آن پیدا می‌شود، اما چطور می‌توان در عرض ۲۴ ساعت گشت‌وگذار کاملی در این جزیره داشت؟

مطمئناً ۲۴ ساعت زمان بسیار کمی برای کسب تجربه‌ای کامل از شهر بالی است؛ هرچند با برنامه‌ریزی درست می‌توانید فعالیت‌های زیادی انجام دهید و از همین فرصت محدود نهایت استفاده را ببرید. به همین دلیل در این مقاله راهنمای گردش یک روزه در بالی را تقدیم شما کرده‌ایم تا ببینید که در ۲۴ ساعت هم می‌توانید گردش مفصلی در این شهر زیبا داشته باشید.

تور بالی جزو تورهای پرطرفدار برای سفر به اندونزی است. اگر دنبال بهترین تورهای بالی و اندونزی می‌گردید، با کمک کجارو می‌توانید تورهای معتبرترین آژانس‌های گردشگری را جست‌وجو کنید و با توجه به قیمت مورد نظر، بهترین تور را انتخاب کنید.

صبح

بالی

خبر خوب اینجا است که گردشگران به‌محض رسیدن به فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای بالی می‌توانند به‌سراغ سواحل آن بروند. ساحل معروف کوتا با خودرو فقط چند دقیقه با فرودگاه فاصله دارد و می‌تواند مکانی عالی برای شروع روزتان باشد. این منطقه شب‌ها شوروحال بیشتری دارد،‌ هرچند در اوایل صبح هم می‌توانید صبحانه‌ی مناسبی در رستوران‌های اطراف آن یا کافه‌ها و رستوران‌های کوچک خانودگی به نام «وارونگ» نوش جان کنید. سپس قدم‌زنان در امتداد ساحل کوتاه حرکت کنید تا به ساحل لگیان و در ادامه به ساحل سمینیاک برسید، به‌همین راحتی! بالی به‌حدی ساحل و جاذبه دارد که نیازی نیست از ترک این سواحل رویایی ناراحت شوید.

ظهر

بالی

یک موتورسیکلت یا خودرو با راننده برای کل روز اجاره کنید و به روستای کانگو سر بزنید. تا در این منطقه هستید، خود را به یک ناهار خوشمزه مهمان کنید و در رستورانی کنار مزارع برنج با فضای سرسبز، هوای تازه و چشم‌انداز آرام‌بخش از غذاهای بالی لذت ببرید. کلود ۹ (Cloud 9) و رد سالت (Red Salt) از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است.

در روستای کانگو، مزارع برنج در مجاورت سواحل فوق‌العاده زیبا قرار دارند. به ساحل بروید و یک نوشیدنی خنک میل کرده یا موج‌سواری در اقیانوس را امتحان کنید. در کانگو تعداد زیادی اسپا و سالن‌های ماساژ فعالیت می‌کنند که قیمت‌هایشان در مقایسه با کوتا، نسبتاً ارزان‌تر است.

بعد از ظهر

بالی

در فاصله‌ی کمی از کانگو، معبد تاناه لوت قرار دارد که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های بالی به‌شمار می‌رود و در کنار یکی دیگر از سواحل زیبای جزیره واقع شده است. این معبد دریایی سنتی نه‌تنها به‌خاطر اهمیت فرهنگی‌اش، بلکه برای چشم‌انداز پانوراما از دریای آبی درخشان و صخره‌های باشکوه، بسیار پرطرفدار است. بعدازظهر بهترین زمان برای بازدید از این معبد است، چرا که گردشگران زیادی هنگام غروب خورشید خود را به اینجا می‌رسانند و درنتیجه بیش از حد شلوغ است؛ اما فکر نکنید که چون پیش از غروب به دیدن معبد آمده‌اید، پس تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را از دست داده‌اید، بالی سواحل معرکه‌ی متعددی دارد که می‌توانید از آنجا به نظاره‌ی غروب خورشید بنشینید.

غروب

بالی

همان طور که گفتیم، سواحل زیادی در بالی وجود دارد تا ضمن تماشای غروب خورشید، پاهایتان را در شن فروببرید و آب نارگیل بنوشید. شبه‌جزیره‌ی بوکیت در جنوب بالی مملو از زیباترین سواحل بالی است که هریک فقط چند دقیقه با یکدیگر فاصله دارند. به ساحل کوچک پادانگ پادانگ بروید که پس از ضبط فیلم رمانتیک «بخور، عبادت کن، عشق بورز»، شهرت جهانی پیدا کرد. از دیگر سواحل شناخته شده‌ی این منطقه برای موج‌سواری یا استراحت می‌توان به ساحل صخره‌ای سولوبان (Suluban Beach) و ساحل بینگین (Bingin Beach) اشاره کرد که بهشت موج‌سواران است.

برای یکی دیگر از تجربه‌های فرهنگی واقعی و تماشای مناظر خیره‌کننده‌ی غروب خورشید به معبد اولوواتو (Uluwatu Temple) بروید. منطقه‌ی اطراف این معبد محل زندگی میمون‌های بازیگوش زیادی است، با اینکه آن‌ها بامزه و دوستانه هستند،‌ اما مراقب وسایل خود باشید، چرا که این میمون‌ها علاقه‌ی خاصی به وسایل رنگی و براق دارند. گردشگران می‌توانند به‌راحتی وارد منطقه‌ی معبد شوند و از اطلاعات راهنماهای معبد استفاده کنند، به‌خصوص که آن‌ها با کمال میل درباره‌ی معبد، آداب فرهنگی و مناسک مذهبی توضیح می‌دهند. معبد اولوواتو اغلب هنگام غروب خورشید، میزبان اجراهای رقص‌ سنتی است.

شب

بالی

برای صرف شام مجدداً در ساحل سمینیاک توقف کنید. با تاریک‌شدن هوا، بارها، رستوران‌ها و کلوپ‌های این منطقه پرجنب‌وجوش می‌شوند و جلوه‌ی متفاوتی از خود را به نمایش می‌گذارند. اکثر این مراکز تا اواخر شب فعالیت می‌کنند. اگر دوست دارید در سمینیاک خرید کنید، گزینه‌های مختلفی از سوغاتی‌های محلی دست‌ساز تا محصولات برند پیش روی شما قرار دارد.

بسیاری از گردشگران عاشق بار لا پلانچا در نزدیکی ساحل هستند که صندلی‌های بین‌بگ خود را روی شن‌های ساحل قرار داده است. این بار با تاریک‌شدن هوا و به‌لطف موسیقی زنده،‌ دی‌جی و پایکوبی، سرزنده‌تر می‌شود. آن دسته از گردشگرانی که ترجیح می‌دهند، نوشیدنی و شام خود را در فضای سرپوشیده میل کنند، متل مکزیکولا، با فضای داخلی پویا و غذاهای دلچسب مکزیکی می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

ساحل سمینیاک به‌واسطه‌ی هتل‌ها و تفرجگاه‌های متعددی که در خود جای داده است، مکانی فوق‌العاده برای اقامت در شب به‌حساب می‌آید. در ضمن، از این محل می‌توانید در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه خود را به فرودگاه برسانید و در نتیجه می‌توانید صبح زود به‌راحتی عازم فرودگاه شوید. اگر هم به‌دنبال اقامتی ارزان‌تر هستید،‌ به کوتا بروید که متل‌ها و هتل‌های ارزان‌تری دارد.

چنانچه به بالی سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی بالی را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه