هزینه سفر به استراسبورگ چقدر است؟

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
هزینه سفر به استراسبورگ چقدر است؟

استراسبورگ از دیدنی‌ترین شهرهای فرانسه و اروپا، یکی از جذاب‌ترین مقصدهای توریست‌های دنیا است. در این مطلب، هزینه‌های سفر به استراسبورگ را بررسی می‌کنیم.

فرانسه یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان برای توریست‌ها است. بناهای زیبا، مراکز تاریخی، سوغاتی‌های جذاب و موارد این‌چنینی، فرانسه را به یکی از انتخاب‌های اصلی مسافران اروپا تبدیل کرده است.

استراسبورگ یکی از همین شهرهای دیدنی فرانسه است. این شهر در شرقی‌ترین نقاط فرانسه و در مرز آن با آلمان واقع شده؛ به همین دلیل، تاثیرات فرهنگ و زبان آلمانی را در این شهر به‌وضوح می‌توانیم ببینیم. کلیساهای تاریخی، بناهای زیبا، خیابان‌های تر و تمیز و سنگ‌فرش شده در کنار آب و هوای مطبوع، استراسبورگ را به یکی از توریست‌پسندترین شهرهای فرانسه و اروپا تبدیل کرده است. وجود یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان در این شهر و همچنین واقع شدن پارلمان اروپا در آن، استراسبورگ را از دیگر شهرهای فرانسه متمایز می‌کند. هفتمین شهر بزرگ فرانسه یعنی استراسبورگ، حدود ۷۸ کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیتش حدود ۲۷۶ هزار نفر و یورو، پول رایج شهروندانش است. مواردی که ذکر کردم، همه و همه می‌توانند شما را برای سفر به این شهر مشتاق کنند و خب قبل از سفر به هر شهر، این سوال پیش می‌آید که هزنیه‌ی سفر و امرار و معاش در آن چقدر است؛ در این مقاله قرار است برایتان از هزینه سفر به استراسبورگ بگوییم.

هزینه بلیط تهران - استراسبورگ

با توجه به منطقه‌ی جغرافیایی استراسبورگ، سر به این شهر از راه‌های مختلفی امکان دارد؛ از راه آبی گرفته تا زمینی، می‌توان به این شهر زیبا سفر کرد اما فاصله‌ی بسیار زیادش با ایران، هواپیما را به بهترین راه ممکن برای سفر به آن تبدیل می‌کند که در این مطلب هم، مخارج سفر هوایی به استراسبورگ را بررسی می‌کنیم.

همانطور که شاید الان به ذهن‌تان خطور کرده، متاسفانه امکان خرید بلیط تهران - استراسبورگ از خطوط هوایی داخلی وجود ندارد و در نتیجه، برای خرید بلیط تهران - استراسبورگ، باید دست به دامن خطوط هوایی خارجی شویم. خطوط هوایی مختلفی مثل قطر و ایرفرانس، پرواز تهران - استراسبورگ را انجام می‌دند؛ هزینه‌ی پایه سفر به این شهر، سه میلیون تومان است که طبیعتا با ایجاد یک‌سری تغییرات در آپشن‌های بلیط هواپیما، شاهد بالا رفتن قیمت تمام‌شده‌ خواهید بود. نوسانات این روزهای قیمت ارز، هزینه‌ی تمام شده برای خرید بلیط استراسبورگ را خیلی بالا برده و در نتیجه، رقم‌هایی تا سی میلیون تومان هم در قیمت‌های بلیط هواپیما به این شهر دیده می‌شود؛ پس، رزرو تور فرانسه به‌صرفه‌تر از سفر انفرادی به این شهر خواهد بود که در ادامه‌ی مطلب، هزینه‌ی تورها را هم بررسی خواهم کرد.

هزینه اقامت در هتل‌های استراسبورگ

هزینه سفر به استراسبورگ

پیش‌تر هم گفتم که استراسبورگ از شهرهای توریستی معروف فرانسه است و در نتیجه، در این شهر هتل‌ها و مراکز ارائه‌ی خدمات اینچنینی مختلفی را می‌توانیم پیدا کنیم. برای تمامی اقشار جامعه، هتل‌ها و مسافرخانه‌های مختلفی وجود دارد. از مسافرخانه‌های معمولی گرفته تا هتل‌های لوکس و چندستاره، همه و همه برای ارائه خدمات به مسافران استراسبورگ آماده هستند. هزینه‌ی اقامت در هتل های استراسبورگ، برای یک نفر و به‌مدت یک شبانه‌روز، از ۶۰ دلار شروع می‌شود و به مبالغی حدود ۵۰۰ دلار هم می‌رسد. اگر دوست ندارید در یک هتل ساکن شوید، می‌توانید خانه اجاره کنید. برای اجاره‌ی یک خانه‌ی یک اتاقه در مرکز شهر و خارج از آن، باید به‌ترتیب چیزی حدود ۵۰۰ و ۶۰۰ دلار خرج کنید.

اجاره یک آپارتمان ۸۵ متری در محله‌های گران، هزار و ۲۸۸ دلار و در محله‌های معمولی، ۹۹۵ دلار می‌شود؛ این درحالی است که اجاره‌ی یک خانه‌ی ۴۵ متری در محله‌های گران و معمولی استراسبورگ، حدودا ۷۵۳ و ۵۷۰ دلار برایتان آب خواهد خورد!

هزینه‌ی غذا و خورد و خوراک

هزینه سفر به استراسبورگ

خورد و خوراک از دیگر مسائل اساسی امرار و معاش یک توریست است و دانستن موارد مربوط به آن، برایش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

خورد و خوراک در رستوران‌های استراسبورگ آنقدرها هم گران نیست؛ یک وعده‌ی غذایی روتین در یکی از رستوران‌های نه‌چندان گران این شهر، حدود ۱۱٫۶۷ تا ۱۶٫۳۳ دلار هزینه خواهد داشت. یک بطری نوشابه یا آب در استراسبورگ به‌ترتیب ۱٫۷۵ تا ۳٫۵ دلار قیمت دارند. فست‌فود هم از گزینه‌های جذاب در دسترس برای قسمت خورد و خوراک است؛ هزینه‌ی یک وعده‌ی غذایی در رستوران‌های مک‌دونالد شهر استراسبروگ، حدود ۸٫۴۰ تا ۹٫۳۳ دلار خواهد شد.

هزینه حمل و نقل عمومی در استراسبورگ

هزینه سفر به استراسبورگ

گشت و گذار در یک شهر، بازدید از مکان‌های دیدنی آن، رفتن به مراکز خرید و مواردی این‌چنینی، همه به حمل و نقل وابسته هستند و اینجاست که حمل و نقل عمومی یک شهر، برای توریست‌هایش اهمیت پیدا می‌کند.

برای گشت و گذار در استراسبورگ، ابتدای شاید دوست داشته باشید که اصلا خودتان از وسیله‌ی نقله‌ی شخصی‌تان استفاده کنید. اگر چنین تصمیمی دارید، بهتر است بدانید که هزینه‌ی هر لیتر گازوئیل، ۱.۴۵ دلار است. برای حمل و نقل عمومی اما، تاکسی و اتوبوس‌های استراسبورگ برای خدمت‌رسانی به شما آماده هستند. هزینه حرکت با تاکسی به سمت مرکز شهر، حدود ۲۲.۱۷ دلار می‌شود. هزینه‌ی حمل و نقل در شهر استراسبورگ با اتوبوس، طبیعتا کمتر از حمل و نقل با تاکسی است و باید این را درنظر بگیرید که در کنار تمامی مواردی که ذکر شد، شما می‌توانید با خرید اشتراک یک ماهه‌ی کارت گردشگری استراسبورگ که ۵۴ دلار قیمت دارد، از تمامی خدمات حمل و نقل عمومی شهر، به‌رایگان استفاده کنید.

قیمت تور فرانسه

هزینه سفر به استراسبورگ

در ابتدای مقاله اشاره کردم که هزینه‌ی سفر انفرادی به استراسبورگ ، شاید کمی گران تمام شود و در نتیجه، استفاده از تورهای مختلف برای سفر به این شهر، به‌صرفه‌تر خواهد بود. در حال حاضر، شما می‌توانید در جریان تور فرانسه، به شهرهای مختلفی از این کشور زیبا سفر کنید که استراسبورگ هم یکی از آن‌ها است. قیمت تور فرانسه شامل مواردی مثل هزینه هتل، غذا و تورهای گردشگری می‌شود و از حدود چهارصد هزار تومان شروع می‌شود، تا دو و چهار میلیون تومان ادامه دارد. و در تمامی فصول سال هم می‌توان تور به مقصد استراسبورگ را پیدا کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه