بهترین زمان سفر به هانوی؛ شهری بر فراز رود سرخ در ویتنام

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
بهترین زمان سفر به هانوی؛ شهری بر فراز رود سرخ در ویتنام

بهترین زمان سفر به هانوی، پایتخت ویتنام و دومین شهر بزرگ این کشور، چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

هانوی، پایتخت کشور ویتنام بر فراز دلتای رود سرخ ساخته شده است و حدود ۳٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر با توجه به اندازه و تخصیص محله‌های مختلف برای فروش محصولات متفاوت، بسیار قابل توجه است. تور هانوی از محبوب‌ترین تورها در میان تور ویتنام به شمار می‌آید.

دیدنی های هانوی هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند که در میان آن‌ها می‌توان به پاگودای ریونز (Pagoda of the Ravens) یا معبد لیتراچر، پاگودای تک ستونی (Pagoda of the Single Pillar)، موزه ملی تاریخ ویتنام، خانه اپرای هانوی، کلیسای جامع سنت خوزه (سنت ژورف)، دریاچه هوان کیم و دریاچه وست، ویلاهای مستعمره در جاده فان دین فانگ (Phan Dinh Phung)، موزه هوچی مین، مقبره هوچی مین و کاخ رئیس جمهوری هو چی مین اشاره کرد.

زمان سفر هانوی

هانوی ارائه‌کننده قلب تاریخ کشور است و بازدید از محله قدیمی هانوی، به‌خصوص محله ۳۶ جاده (Quarter of 36 roads) را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. البته برای کسب شناخت عمیق از هانوی، باید شخصیت و جو منحصر به فرد آن را دید و درک کرد که قطعا در زمان سفر، شما را اسیر خود خواهد کرد.

برای گشت و گذارهای شهری می‌توانید از دوچرخه یا ریکشا که در اینجا بسیار محبوب هستند، استفاده کنید یا با پای پیاده به کاوش بپردازید. حتما غذاهای محلی را در غرفه‌های خیابانی شهر امتحان کنید. مکان‌های اقامتی متفاوتی برای هر نوع بودجه و سلیقه نیز در سطح شهر وجود دارد.

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس آب و هوا

زمان سفر هانوی

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس آب و هوا، دوازدهم نوامبر تا پانزدهم آوریل (۲۱ آبان تا ۲۶ فروردین) است.

هانوی در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در هانوی در زمان‌های مختلف سال بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا در نیمه‌ای از سال گرم و در نیمه دیگر دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال محتمل است. هانوی در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه ژوئن، جولای و می به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) با دمای میانگین ۳۵٫۳ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۷٫۳ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی ژانویه، دسامبر و فوریه به هانوی بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر) است.

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس رطوبت و وزش باد

هانوی دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۶۷٫۲ درصد، ماه دسامبر و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۸۴٫۳ درصد، مارس است.

وزش باد در هانوی، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، می و سپس فوریه و ژوئن هستند. باد ماه می با سرعت ۸٫۳ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در هانوی در اواخر فوریه و اوایل مارس، ۱۴٫۱ کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری هانوی، اکتبر، ژانویه و ژوئن هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری هانوی، فوریه است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

زمان سفر هانوی

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۲۱٫۷ تا ۳۵٫۳ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۵ تا ۸ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

با توجه به آب و هوا، بهار فصل خلوت گرشگری هانوی است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

زمان سفر هانوی

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به‌صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با ۱۰ تا ۱۳ روز بارش موثر در ماه، بیشترین میزان بارش در سال را تجربه می‌کنند.

ماه‌های ژوئن تا آگوست، دومین زمان شلوغ گردشگری هانوی هستند و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

زمان سفر هانوی

دمای میانگین در فصل پاییز حدود ۲۴٫۱ تا ۳۱٫۷ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۵ تا ۱۱ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل داغ گردشگری در هانوی است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

زمان سفر هانوی

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۶٫۹ تا ۲۴٫۱ درجه سانتی‌گراد در هانوی کمی خنک است. به‌صورت میانگین ۲ تا ۳ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری هانوی است.

بهترین زمان سفر به هانوی بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

چندین فستیوال مهم در هانوی وجود دارد که تحت تاثیر فرهنگ غنی گروه‌های مختلف قومی ویتنام است. تاریخ دقیق فستیوال‌ها هر سال متغیر است، زیرا تاریخ آن‌ها بر اساس تقویم قمری معین می‌شود. در ادامه برخی از محبوب‌ترین و مشهورترین فستیوال‌های هانوی را به شما معرفی خواهیم کرد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل

فستیوال له مت (Le Mat festival)

زمان سفر هانوی

فستیوال له مت، مجموعه جشن‌هایی است که هر سال در ماه مارس در روستای له مت در نزدیکی منطقه جیالام هانوی برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال معبد چم (Chem temple festival)

زمان سفر هانوی

فستیوال معبد چم هر سال در ماه ژوئن با حضور قایق‌های اژدها در رود سرخ و مسابقات بادبادک‌بازی برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال دوسون بوفالو (Do son buffalo festival)

زمان سفر هانوی

فستیوال دوسون بوفالو هر سال در ماه آگوست یا سپتامبر  با برگزاری جنگ بوفالوها، هزاران تماشاگر را به هانوی می‌کشاند.

فستیوال میانه پاییز هانوی

فستیوال میانه پاییز هر سال به مدت ۱۰ روز در ماه سپتامبر در محله قدیمی هانوی برگزار می‌شود. نمایشگاه‌های هنری، اجرای موسیقی، تئاتر و رقص و جشن‌های متعدد از جمله برنامه‌های این رویداد ویژه و دوست‌داشتنی است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

کریسمس

فستیوال هانوی

جشن سال نو درست مانند کشورهای غربی هر سال در تاریخ یکم ژانویه (۱۰ دی) برگزار می‌شود.

عید تت؛ جشن سال نوی ویتنام (Tet)

فستیوال هانوی

عید تت، جشن سال نو و مهم‌ترین جشن مردم ویتنام است. این عید توسط مردم آنام رسمیت یافت. تت در همان روز سال نوی چینی جشن گرفته می‌شود، ولی گاهی به خاطر اختلاف ساعت میان هانوی و پکن یک روز جابه‌جا می‌شود.

در این رویداد سه روزه که معمولا در اواخر ژانویه و اویل فوریه هر سال برگزار می‌شود، تمام اعضای خانواده گرد هم می‌آیند. ویتنامی‌ها بر این باور هستند که ارواح بستگان مرحوم‌شان در این روز به زمین برمی‌گردند تا در این جشن شرکت کنند.

عید تت ۲۰۱۹ در تاریخ ۵ فوریه (۱۸ بهمن ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فسیتوال دانگ دا (Dong Da festival)

فستیوال هانوی

فسیتوال دانگ دا هر سال در پنجمین روز ماه اول قمری تقویم ویتنام (فوریه یا مارس) در بزرگداشت پیروزی امپراطور کوانگ ترانگ در مقابل ارتش چین در سال ۱۷۸۹ در تپه دانگ دا، برگزار می‌شود. امپراطور کوانگ ترانگ که یک قهرمان ملی در ویتنام محسوب می‌شود، ویتنام مدرن را شکل داد. نمایش‌های عروسکی آبی، رفتن به معبد و جشن گرفتن از فعالیت‌های این رویداد هستند

فسیتوال دانگ دا ۲۰۱۹ در تاریخ ۷ فوریه (۲۰ بهمن ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال کو لوآ (Co Loa festival)

فستیوال هانوی

فستیوال کو لوآ هر سال در ماه فوریه پس از عید تت با برنامه‌های مهیجی چون کشتی و جنگ خروس‌ها برگزار می‌شود.

ویتنام؛ آب و هوا و اقلیم

زمان سفر هانوی

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در هانوی

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲۰۱٫۸
فوریه۲۰٫۶۲٫۸
مارس۲۳٫۳۳٫۸
آوریل۲۷٫۸۸٫۱
می۳۲٫۲۱۹٫۶
ژوئن۳۳٫۳۲۳٫۹
جولای۳۲٫۸۳۲٫۳
آگوست۳۲٫۲۳۴٫۳
سپتامبر۳۱٫۱۲۵٫۴
اکتبر۲۸٫۹۹٫۹
نوامبر۲۵٫۶۴٫۳
دسامبر۲۲٫۲۲

میانگین ماهیانه دما و بارش در هانوی

آب و هوای کشور ویتنام در سال در معرض دو فصل بارش‌های موسمی است، اما عرض‌ها و طول‌های جغرافیایی متفاوت، تفاوت‌های اقلیمی بسیاری در نقاط مختلف کشور، ایجاد می‌کنند.

در شمال، مناطق کوهستانی، زمستان‌هایی سخت، برفی و بسیار سرد را تجربه می‌کنند. جنوب ویتنام نیز تقریبا دارای یک جریان گرمای ثابت به همراه رطوبت بالا است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۹٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۷ سانتی‌متر۱۸٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۷ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر
فوریه۲۰٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر۲۰٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
مارس۲۲٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۲۲ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۲۱٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر
آوریل۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۲۳٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
می۳۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱۶٫۷ سانتی‌متر۳۰ سانتی‌گراد- ۱۳٫۹ سانتی‌متر۲۸٫۹ سانتی‌گراد- ۱۱ سانتی‌متر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر
ژوئن۳۳ سانتی‌گراد- ۲۲٫۸ سانتی‌متر۳۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲۱٫۸ سانتی‌متر۳۲٫۵ سانتی‌گراد- ۲۰٫۷ سانتی‌متر۳۲٫۲ سانتی‌گراد- ۱۹٫۶ سانتی‌متر
جولای۳۲٫۷ سانتی‌گراد- ۳۰٫۲ سانتی‌متر۳۲٫۶ سانتی‌گراد- ۲۸٫۱ سانتی‌متر۳۲٫۴ سانتی‌گراد- ۲۶ سانتی‌متر۳۲٫۳ سانتی‌گراد- ۲۳٫۹ سانتی‌متر
آگوست۳۲٫۱ سانتی‌گراد- ۳۳٫۸ سانتی‌متر۳۱٫۹ سانتی‌گراد- ۳۳٫۳ سانتی‌متر۳۱٫۸ سانتی‌گراد- ۳۲٫۸ سانتی‌متر۳۱٫۶ سانتی‌گراد- ۳۲٫۳ سانتی‌متر
سپتامبر۳۰٫۸ سانتی‌گراد- ۲۳٫۲ سانتی‌متر۳۰٫۶ سانتی‌گراد- ۲۱ سانتی‌متر۳۰٫۳ سانتی‌گراد- ۱۸٫۷ سانتی‌متر۳۰ سانتی‌گراد- ۱۶٫۵ سانتی‌متر
اکتبر۲۸٫۴ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۲۷٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۷ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
نوامبر۲۴٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۲۴ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر۲۳٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر
دسامبر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر۲۰٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۱۸٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در هانوی

برای سفر به شمال، بازه زمانی نوامبر تا آوریل (۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت) را انتخاب کنید؛ زمانی که هوا به‌خصوص در شب‌ها سردتر است و می‌توانید از گرمای شدید و تایفون‌ها در بازه زمانی می تا اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان) و طوفان‌های بارانی تند در ماه‌های جولای تا آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) اجتناب کنید.

در جنوب کشور، فصل خشک و آفتابی، بازه زمانی دسامبر تا آوریل (۱۰ آذر تا ۱۰ اردیبهشت) است.

چه زمانی به هانوی برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۴۲۱۶۳۲۷
فوریه۱۵۲۲۶۳۵۱۳
مارس۱۸۲۴۱۲۳۶۱۵
آوریل۲۱۲۹۱۰۴۰۱۴
می۲۴۳۳۱۶۴۲۱۵
ژوئن۲۷۳۴۲۱۴۱۱۴
جولای۲۷۳۴۲۲۳۹۱۵
آگوست۲۷۳۳۲۱۳۹۱۶
سپتامبر۲۵۳۲۱۷۳۶۱۴
اکتبر۲۳۳۰۱۴۳۷۹
نوامبر۱۹۲۷۷۳۵۷
دسامبر۱۶۲۳۷۳۸۷

حداقل و حداکثر دما در هانوی

هزینه روزانه توریستی در هانوی

هزینه یک روز اقامت در هانوی حدودا ۲۷۸ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به هانوی سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در هانوی انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه