بهترین رستوران های پاتایا، تایلند (قسمت دوم)

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
بهترین رستوران های پاتایا، تایلند (قسمت دوم)

بهترین رستوران‌های پاتایا در تایلند را که غذاهای محلی را با کیفیت مناسب سرو می‌کنند در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

شهر ساحلی پاتایا علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌های لوکس دارای رستوران‌های محلی متنوعی است که انواع غذاها تایلندی، دریایی و بین‌المللی را با قیمت بسیار مناسبی به گردشگران عرضه می‌کنند.

در بخش اول مقاله گشتی در رستوران‌های پاتایا، معروف‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های پاتایا با توجه به کیفیت غذا، خدمات و فضا معرفی شد. شاید چنین به نظر برسد که به‌دلیل وجود محدودیت بودجه سفر امکان استفاده از این رستوران‌ها برای عموم گردشگران ایرانی فراهم نباشد. بنابراین، در ادامه مطلب برای آشنایی با رستوران‌های محلی پاتایا که غذاهای باکیفیت را با قیمت مقرون به‌صرفه‌تری عرضه می‌کنند، همراه کجارو باشید.

رستوران غذاهای دریایی موم آروی (Moom Aroi Seafood Restaurant)

مکان: ناکلوآ (Naklua)

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۲۳ شب

رستوران‌های پاتایا

این رستوران دریایی در بخش شمالی شهر و در جوار منطقه ماهیگیری قرار دارد و ازاین‌رو، غذاهای دریایی لذیذ را با مواد اولیه تازه و مرغوب عرضه می‌کند. رستوران دریایی  با توجه به موقعیت منحصربه‌فرد خود در نوار ساحلی دارای فضای وسیعی (۱۰۰ میز) برای پذیرایی از مشتریان خود بوده و علاوه بر این علاقه‌مندان می‌توانند با نشستن روی شن‌های ساحل نیز غذای خود را صرف کنند. همچنین این رستوران اجرای موسیقی زنده را نیز در برنامه‌های خود گنجانده و هر شب ساعت ۲۰ گروه، موسیقی زنده را در این رستوران برای مشتریان اجرا می‌کند.

رستوران ساتانگراک (Suttangrak)

مکان: ناجومتین

ساعت کار: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب و روزهای جمعه تا یکشنبه ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

رستوران‌های پاتایا

این رستوران دریایی جایگاه دومین رستوران دریایی کوچک پاتایا را در اختیار داشته و در عین حال برای سال‌های متمادی جایزه ملی بهترین رستوران گردشگری را دریافت کرده است. همچنین در میان افراد بومی نیز به‌دلیل عرضه غذاهای دریایی تازه و خوشمزه دارای محبوبیت فراوانی است. از جمله غذاهای مشهور و خاص این رستوران می‌توان به کلم سرخ شده با سس ماهی اشاره کرد. البته نکته قابل‌توجه این است که کلیه غذاهای رستوران با قیمت ارزان و مناسبی عرضه می‌شوند. این رستوران علاوه بر غذای مناسب دارای موقعیت مکانی بسیار مناسب و سرسبزی در کنار جاده ساحلی خلیج تایلند است.

رستوران غذاهای دریایی لانگ‌ساوای (Langsawai)

مکان: ناجومتین

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

رستوران‌های پاتایا

این رستوران عنوان مشهورترین رستوران غذاهای دریایی پاتایا را در سی سال گذشته در اختیار داشته است. در این رستوران نیز انواع محصولات دریایی مانند ماهی، میگو و... با روش خاصی طبخ و با قیمت بسیار مناسبی به مشتریان عرضه می‌شوند.

رستوران تایلندی روئن (Ruen)

مکان: پاتایای جنوبی

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۲۴ شب

رستوران‌های پاتایا

در این رستوران نیز حضور گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ارائه برنامه‌های مفرح نظیر موسیقی و رقص تایلندی در کنار صرف غذا گنجانده شده است. با وجود چیدمان خاص و برنامه‌های جانبی خدمات و غذاهای رستوران از قیمت مناسبی برخوردار بوده و از این جهت در میان افراد بومی نیز از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

رستوران غذای دریایی و خانه استیک ریم تالای (Rim Talay)

مکان: وانگ آمات (Wang Amat)

ساعت کار: ۱۰ صبح تا پاسی از شب

رستوران‌های پاتایا

این رستوران در نوار ساحلی وانگ آمات قرار داشته و منوی آن مجموعه‌ای از غذاهای متنوع تایلندی، ژاپنی، چینی، روسی و انواع غذاهای غربی است. البته مهم‌ترین غذای این رستوران غذاهای دریایی هستند و در صورت ترجیح مشتریان می‌توانند روی شن‌های ساحلی غذای خود را صرف کنند. پرس‌های غذا نیز علاوه بر حجم زیاد از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

رستوران ریمپا لاپین (Rimpa Lapin)

مکان: ناجومتین

ساعت کار: دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۷ تا ۲۴ و روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۵ تا ۲۴

رستوران‌های پاتایا

این رستوران تایلندی به‌لحاظ محیط یکی از بهترین مناظر پاتایا را در اختیار دارد. علاوه بر این، صاحبان رستوران با وجود اینکه شهروند تایلند نیستند، در زمینه آشپزی تایلندی بسیار صاحب تجربه بوده و انواع غذاهای دریایی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

رستوران لنگ کی (Leng Kee)

مکان: پاتایای جنوبی

ساعت کار: کلیه روزهای هفته

رستوران‌های پاتایا

برخلاف سایر رستوران‌های محلی تایلندی، این رستوران انواع غذاهای چینی را به مشتریان عرضه می‌کند و جز معدود رستوران‌های تایلندی است که با وجود فعالیت‌ شبانه‌روزی در ارائه خدمات و جلب رضایت مشتریان موفق بوده است. علاوه بر این، مشتریان در موقع شام می‌توانند غذای خود را در فضای خارجی (پیاده‌رو) با قیمت بسیار مناسب و ارزانی صرف کنند.

رستوران سبزیجات پرنده (Flying Vegetables Restaurant)

مکان: پاتایای شمالی

ساعت کار: ۱۷ عصر تا ۴ بامداد

رستوران‌های پاتایا

این رستوران دارای نام بسیار جالبی است و بیشتر گردشگران برای ارضای حس کنجکاوی به آنجا مراجعه می‌کنند. ولی در واقع، سبزیجات پرنده نام نوعی غذای سنگاپوری است که در این رستوران تهیه و سرو می‌شود. این رستوران علاوه بر فضای داخلی، دارای فضای خارجی نیز بوده و برخلاف سایر رستوران‌ها دارای چیدمان بسیار ساده است. علاوه بر این، در منوی رستوران نام غذاها به انگلیسی نیز درج شده و رفتار کارکنان آن نیز بسیار صمیمانه است.

آشپزخانه قایق (Boat Bakery)

مکان: پاتایای جنوبی

ساعت کار: ۷ صبح تا ۲۱ عصر

رستوران‌های پاتایا

با وجود اینکه رستوران‌های بسیاری با منوهای بین‌المللی و قیمت‌های ارزان در پاتایا وجود دارند، این رستوران به‌لحاظ کیفیت یکی از بهترین‌های این لیست به شمار می‌رود و شاهد این مدعی تایید آن توسط اهالی بومی پاتایا است. در واقع، این رستوران به‌دلیل خاتمه زود هنگام ساعت کاری برای صرف صبحانه و ناهار مکان بسیار مناسبی است.

در پایان بهتر است به این نکته نیز اشاره کرد که اگر ذائقه‌تان چندان با غذاهای خارجی سازگاری ندارد یا در سفر نیز هوس غذای ایرانی کرده‌اید، جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا تعدادی از رستوران‌های ایرانی در پاتایا مانند البرز، تهران، پردیس و نایب غذاهای اصیل ایرانی را به هموطنان خارج از کشور عرضه می‌کنند.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور پاتایا مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع bangkok

دیدگاه