برترین جاذبه های گردشگری پاتایا، تایلند

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی دوشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
برترین جاذبه های گردشگری پاتایا، تایلند

پاتایا یکی از شهرهای زیبا و گردشگرپذیر تایلند است که دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی برای عرضه به مسافرانی دارد که عازم این کشور شده‌اند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ به‌روزرسانی شده است.

پاتایا شهری در ساحل شرقی خلیج تایلند است که در ۲۹ ژوئن ۱۹۵۹ میلادی به‌عنوان یک منطقه‌ تفریحی شکل گرفت. دیدنی های پاتایا امروزه گردشگرن را وسوسه می‌کند تا برای یک بار هم که شده، به این شهر زیبا سفر کنند. شاید این شهر مکان مناسبی برای اقامت خانوادگی مخصوصا با کودکان‌تان نباشد؛ اما این موضوع چیزی از شهرت و جذابیت پاتایا نمی‌کاهد. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است؛ اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند؛ ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود.

در پاتایا، باران به‌جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به‌صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد. این شهر که یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی، موج‌سواری، چتربازی به کمک قایق موتوری، جت اسکی و غواصی در تایلند محسوب می‌شود، سالانه میزبان ۵٫۵ میلیون گرشگر خارجی است. در این مطلب به‌ بررسی تعدادی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

مینی سیام

ماکت بناهای مینیاتوری سراسر جهان در مینی سیام پاتایا

سایز کوچک شده و ماکت‌هایی از آثار باستانی‌ کشور‌های مختلف جهان را در این منطقه از شهر پاتایا می‌توانید ببینید. بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهمچنین تخت جمشید (پارسه) که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در مینی سیام گردآوری و به معرض نمایش عموم گذاشته شده است. سیام نام قدیم این شهر است و مینی سیام در واقع معنای تایلند کوچک شده را برای ما تداعی می‌کند.

جزیره مرجانی

قایق های سنتی در جزایر مرجانی پاتایا

در هفت کیلومتری جنوب غربی پاتایا، یکی از زیباترین جزایر مرجانی، سواحل شنی سفید و آب‌های شفاف قرار دارد. جزیره‌ مرجانی مذکور غیر قابل سکونت است و تمام مساحت آن برای امکانات تفریحی و رفاهی گردشگران صرف شده‌ است. گردشگران می‌توانند سوار بر قایق کف شیشه‌ای، از زیبایی این جزیره‌ لذت ببرند. این جزیره یکی از شگفت‌انگیزترین نواحی برای غواصی است.

باغ نانگ نوچ

گل های ارکیده در باغ نانگ نوچ پاتایا

اغلب نمایش‌های فرهنگی و شوی بسیار‌ معروف فیل‌ها را در باغ استوایی نانگ نوچ می‌توانید ببینید. باغ نانگ نوچ در ۱۸ کلیومتری غرب پاتایا قرار دارد. در این باغ گروهی از خانه‌های سنتی پاتایا، مجموعه‌ای بی‌نظیر از گل‌های ارکیده و انواع گل‌ها از نقاط مختلف جهان است. اگر به گیاهان تزیینی علاقه‌مند هستید، بازدید از این باغ باشکوه را از دست ندهید.

پناهگاه مذهبی حقیقت

سردیس بودا در ورودی پناهگاه مذهبی حقیقت پاتایا

با فاصله‌ اندکی از شمال مرکز پاتایا، معبد دلفریب حقیقت قرار دارد که با ساختاری بر لبه‌ دریا به‌همراه مناظری زیبا و مجسمه‌های بودا و هندو، خودنمایی می‌کند. این بنای ۱۰۵ متری یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به‌ شمار می‌رود و منعکس‌کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. شوی دلفین‌ها از جمله سرگرمی‌های معروفی است که در پناهگاه مذهبی حقیقت اجرا می‌شود. از این مکان مقدس هر روز در ساعات ۸ تا ۱۸ می‌توانید بازدید کنید.

موزه ریپلی

مجسمه هواپیما در موزه ریپلی پاتایا

در طبقه‌ سوم مرکز خرید رویال گاردن مجموعه‌ای بی‌نظیر از عجیب‌ترین اشیا گوشه کنار جهان را خواهید دید. خطای چشم، ابزار شکنجه‌ ابتدایی، ماسک‌های ساخته شده از پوست انسان، انسانی با چهار چشم، اسبی با سه پا، ماکت کشتی تایتانیک که از میلیون‌ها چوب کبریت ساخته شده، سینمای ۱۲ بعدی، تنها تعداد اندکی از اشیا نگهداری شده در این موزه‌ جداب هستند. موزه ریپلی همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ باز و بازدید آن برای عموم مردم آزاد است.

دنیای زیر آب

ماهی های زینتی در پاتایا

بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین آکواریوم آسیا در جنوب پاتایا قرار دارد. این مکان که با نام آندر واتر ولد یا دنیای زیر آب شناخته می‌شود، تونلی شیشه‌ای به طول ۱۰۰ متر است. گردشگران قادر هستند در این مکان بیش از ۴۰۰۰ موجود آبزی را ببینند.

کوه بودا

تصویر حکاکی شده بودا در کوه بودا پاتایا

تصویری از بودا با ۱۰۹ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین تمثیل حجاری شده‌ی بودا در سراسر جهان محسوب می‌شود که در ضلع شمالی کوه خائو چی چان حک شده است. این تصویر توسط یک هنرمند با استعداد تایلندی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پادشاه توسط لیزر حکاکی شد. کوه بودا که تنها ۲۰ دقیقه با شهر پاتایا فاصله دارد، دارای محوطه‌ای سرسبز با امکاناتی چون فیل سواری است.

در موزه بطری‌های شیشه‌ای ماکت‌های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان به چشم می‌خورد

موزه‌ بطری‌ های شیشه‌ ای

بیش از ۳۰۰ نمونه اثر هنری دست ساز که دورن بطری‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند، در موزه بطری‌های شیشه‌ای قرار دارد. این آثار که همگی متعلق به یک مجسمه‌ساز آلمانی به نام «پیتر بدلایس» است، ماکت‌های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کلیساها، معبدها، کاخ‌ها و کشتی‌ها را به تصویر می‌کشد. بدون شک دیدن این آثار خارق‌العاده یکی از شگف‌انگیزترین بخش سفرتان خواهد بود..

دهکده‌ فیل ‌ها

مردی در حال غذا دادن به فیل ها در دهده فیل ها پاتایا

در سال ۱۹۷۳ برای مراقبت از فیل‌های ناتوانی که قادر به انجام کار‌های سنگین در جنگل‌های تایلند نبودند، مکانی ساخته شد که امروزه آن‌ را با نام دهکده‌ی فیل‌ها می‌شناسند. در این مکان که از جاهای دیدنی پاتایا به حساب می‌آید، تمام اقدامات لازم جهت نگهداری و مراقبت از فیل‌ها انجام می‌شود. فوتبال فیل‌ها، رژه‌ منظم فیل‌ها و فیل‌سواری در جنگل از امکانات این مکان تفریحی است. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل‌ها است.

معبد مدرن وانسانگ وارارام

معماری عجیب و بنای سفید رنگ معبد وانسانگ پاتایا

مهم‌ترین معبد پاتایا واقع در ۱۲ کیلومتری جنوب این شهر، با ساختمانی مدرن که تلفیقی از معماری ژاپن، چین، هند و سوئیس است، معبد وانسانگ وارارام نام دارد. این معبد یک مرکز بزرگ مدیتیشن است که کلاس‌های آموزشی مختلفی را در راستای همین موضوع برگزار می‌کند.

تئاتر آلانگ‌کارن

نبرد فیل ها در تئاتر آلانگ پاتایا

تئاتر آلانگ‌کارن بزرگ‌ترین تئاتر فرهنگ حماسی در پاتایا محسوب می‌شود که هر شب، مسحورکننده‌ترین برنامه‌ها را در آن اجرا می‌کنند و تاکنون برنده‌ی جایزه‌ عملکرد فرهنگی، اسطوره‌ای و تاریخی تایلند شده است.

باغ وحش ببرها

پلنگ در حال استراحت در باغ وحش ببرها پاتایا

در شمال شهر پاتایا بیش از ۲۰۰ ببر بنگال در مکانی به نام باغ وحش ببرها زندگی می‌کنند. در این مکان حیوانات دیگری نظیر کروکدیل، شتر تک کوهان، کانگورو و خوک نیز نگهداری می‌شود. پرش ببرها از حلقه آتش، راه رفتن روی بند، کشتی کروکودیل‌ها، رقص و بازی بسکتبال فیل‌ها از جمله سرگرمی‌هایی است که در این مکان اجرا می‌شود.

پرواز میمون درازدست

مردی در حال بانجی جامپینگ پاتایا

مکانی را تصور کنید که در آنجا می‌توانید همانند یک میمون گیبون در میان درختان پرواز کنید و جابه‌جا شوید. نام این مکان که تنها یک ساعت با پاتایا فاصله دارد، پارک نام دارد. اگر از ارتفاع می‌ترسید، شاید چنین تجربه‌ای خیلی مناسب شما نباشد. پارک پرواز میمون دست دراز در میان انبوهی از درختان جنگلی واقع شده‌ است.

مجسمه‌ بودای بزرگ

مجسمه بزرگ و طلایی بودا در پاتایا

بدون شک مجسمه‌ طلایی بودای بزرگ از آن دست جاذبه‌های تایلند است که در سفر به پاتایا، حتما باید ببیند. اگر برایتان امکان دارد سعی کنید وقتتان رو به‌گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام طلوع آفتاب در این مکان حضور داشته باشید تا بتوانید یکی از باشکوه‌ترین منظره‌‌های دنیا را ببیند. مجسمه‌ زیبا و طلایی بودا در بالای تپه‌ای محسورکننده قرار دارد. بنابراین باید از تعدادی پلکان بالا بروید.

پارک سنگی میلیون سال و مزرعه‌ تمساح پاتایا

در ۹ کیلومتری شهر پاتایا به پارک بسیار زیبایی را خواهید دید، که به مزرعه‌ تمساح شهرت دارد. پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح دارای صخره‌های بسیار بزرگ با قدمت چند صد ساله است. بیش از ۱۰۰۰ کروکدیل و حیوانات دیگری چون، گربه ماهی ، مارماهی‌های آمازونی، گونه‌هایی از فیل، اسب، شیر، ببر، شتر، آهو و خرس‌های کمیاب در این مزرعه حفظ و نگهداری می‌شوند. هر روزه در این مکان نمایش‌های بی‌نظیری از کروکدیل‌ها اجرا می‌شود.

شکوفه در ختان در پارک تمساح ها در پاتایا

ساحل جامتین

اگر به غواصی علاقه‌مند هستید، دیدن این ساحل بسیار زیبای شنی را از دست ندهید. ساحل جامتین یکی از بهترین نقاط پاتایا برای غواصی میان صخره‌های مرجانی است. طول این ساحل ۶ کلیومتر است و در آن تمام وسایل و امکانات غواصی به شما اجاره داده می‌شود.

رستوران لاکچری در ساحل جامتین پاتایا

دریاچه نقره ای

مقاله‌ مرتبط:

دریاچه نقره‌ای در نزدیکی کوه بودا و در هفت کیلومتری شهر پاتایا قرار دارد. سازنده‌ این مجموعه‌ی زیبا یکی از هنرپیشگان سینمای تایلند است. اتوبوس‌های توریستی، دوچرخه، درشکه‌های اسب‌سواری و آلاچیق‌های زیبا از جمله امکانات این منطقه‌ پرطرفدار است. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه