خطرناک‌ترین غذاهای دنیا؛ خوراکی‌هایی با طعم مرگ!

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳
خطرناک‌ترین غذاهای دنیا؛ خوراکی‌هایی با طعم مرگ!

غذاها و خوراکی‌های خطرناکی در گوشه‌وکنار دنیا وجود دارد که مواد سمی موجود در آن‌ها می‌تواند به مسمومیت شدید و حتی مرگ‌ بینجامد.

غذاهای خطرناکی در کشورهای مختلف جهان تهیه می‌شوند که می‌توانند اتفاقاتی نظیر مسمومیت غذایی خفیف تا موارد شدیدی مانند مرگ را رقم بزنند. در این مقاله تعدادی از خطرناک‌ترین خوراکی‌های دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. «آکی» (Ackee): زیباترین میوه‌ها می‌توانند خطرناک‌ترین نیز باشند. این میوه قرمزرنگ که در جامائیکا طرفداران زیادی دارد، فقط پس از پخت برای خوردن مناسب می‌شود. از آنجا که دانه‌های آن سمی است، خوردن میوه خام یا کال باعث تب و استفراغ خواهد شد. بر اساس آمار، از هر ۱۰۰۰ نفر فقط یک نفر با خوردن آکی مسموم می‌شود.

میوه آکی

منبع عکس: flavorfulhome.com

۲. «گاوغوک نامیبیایی» (Namibian Bullfrog): پای قورباغه در فرانسه غذای لذیذی به حساب می‌آید؛ اما برخی کشورهای آفریقایی از خوردن کل قورباغه لذت می‌برند؛ به‌خصوص اگر قورباغه چاق نامیبیایی باشد! این دوزیستان حاوی سموم زیادی هستند که از آن برای دفع شکارچیان استفاده می‌کنند. سم موجود در قورباغه‌های جوان می‌تواند باعث نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

تعداد زیادی قورباغه دست پسربچه

منبع عکس: twitter.com/AfricaFactsZone

۳. «جوانه لوبیا» (Bean Sprouts): جوانه‌ها در شرایط گرم و مرطوب رشد می‌کنند؛ در نتیجه، محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند. جوانه‌های خام ممکن است حاوی باکتری‌هایی نظیر «ای‌کولای» (E.coli)، «سالمونلا» (Salmonella) و «لیستریا» (listeria) باشند که همگی باعث بیماری انسان می‌شوند. راهکار این مشکل، پختن جوانه‌ها است.

جوانه لوبیا

منبع عکس: foodnetwork.com

۴. «صدف خونی» (Blood Clam): صدف‌ خونی خوراکی پرطرفدار چینی‌ها است که در آب جوشانده و خورده می‌شود. این صدف‌ها اغلب حاوی ویروس‌هایی هستند که بیماری‌هایی نظیر هپاتیت A، حصبه و اسهال خونی را در پی دارند؛ زیرا از آب‌های آلوده جمع‌آوری می‌شوند.

صدف خونی

منبع عکس: farandwide.com

۵. «کاساوا» (Cassava): این گیاه که به آن «مانیوک» نیز گفته می‌شود، به‌صورت پخته در آفریقا و آمریکای جنوبی بسیار محبوب است. کاساوای خام، مقدار زیادی «لینامارین» (linamarin) دارد که سمی مشابه سیانور است. همین سم در بذر کتان نیز یافت می‌شود و در مقدار کم عوارضی همچون سردرد، سرگیجه و مشکلات تنفسی را به‌همراه دارد.

کاساوا

منبع عکس: farandwide.com

۶. «بادکنک‌ماهی» (Pufferfish): غذای لذیذی به نام «فوگو» (fugu) در ژاپن وجود دارد که از بادکنک‌ماهی خام تهیه می‌شود. سم این ماهی می‌تواند منجر به مرگ ۳۰ نفر شود؛ از همین رو، سرآشپزها باید نحوه نگهداری و سرو آن را به‌خوبی آموزش ببینند. اندام‌های داخلی بادکنک‌ماهی از سم تترودوتوکسین تشکیل شده که حدودا ۱,۲۰۰ برابر کشنده‌تر از سیانور است.

بادکنک ماهی

منبع عکس: farandwide.com

۷.‌ «بادام هندی خام» (Cashew): بادام هندی خام حاوی ماده‌ای شیمیایی است که در صورت مصرف می‌تواند کشنده باشد. خوشبختانه، حتی بادام هندی‌هایی که به‌عنوان خام در بازار عرضه می‌شوند، به‌اندازه کافی حرارت دیده‌اند و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند.

بادام هندی

منبع عکس: ft.com

۸. «میوه ستاره‌ای» (Star Fruit): این میوه که با نام «کارامبولا» (Carambola) شناخته می‌شود، دارای سمی است که برای افراد مبتلا به اختلالات کلیوی ضرر دارد و می‌تواند منجر به تشنج، کما و حتی مرگ شود.

میوه ستاره ای

منبع عکس: farandwide.com

۹. «مغز میمون» (Monkey Brain): مغز میمون غذایی آسیایی است که در بعضی‌ها کشورها طرفدار دارد. مصرف این غذا احتمال ابتلا به بیماری نادر «کروتزفلد جاکوب» (Creutzfeldt-Jakob) را در پی دارد که منجر به زوال عقل در فرد می‌شود.

مغز میمون

منبع عکس: farandwide.com

۱۰. «بادام زمینی» (Peanut): آلرژی به بادام‌زمینی شوخی‌بردار نیست و حتی ذره‌ای از آن امکان دارد که باعث اختلال در تنفس، افت فشار خون، غش و سرگیجه شود.

بادام زمینی

منبع عکس: parrotsupplies.com.au

از میان فهرست غذاهای خطرناک، کدام‌یک برایتان جذاب‌تر بود؟ شما نیز به غذا یا خوراکی خاصی آلرژی دارید؟ حتما تجربه و دیدگاه خود را با کاربران کجارو در میان بگذارید.

منبع عکس کاور: americanoceans.org،  بادکنک‌ماهی

مطالب مرتبط:

منبع farandwide

دیدگاه