بستنی های عجیب که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند

فاطمه حکمت شعار
فاطمه حکمت شعار پنجشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳
بستنی های عجیب که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند

در دنیای امروز، بستنی با طعم‌های بسیار متفاوتی تهیه می‌شود که برخی از آن‌ها، بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسند.

بستنی از محبوب‌ترین خوراکی‌های جهان به حساب می‌آید که تنوع آن، روزبه‌روز افزایش می‌یابد. علاقه‌مندان به بستنی در سراسر جهان، سعی دارند که این دسر محبوب را با طعم‌های جدید‌تری امتحان کنند و ازاین‌رو، گاهی به سراغ مزه‌های عجیب و غریب می‌روند. بستنی با طعم موجودات دریایی چون خرچنگ، صدف، ماهی و... نمونه‌ای از عجیب‌ترین بستنی‌های موجود است. استفاده از گیاهان با رنگ طبیعی قوی، راه دیگری برای رسیدن به بستنی‌های متنوع به نظر می‌رسد؛ بستنی‌هایی که علاوه بر رنگ و طعم جذاب و طبیعی، سلامت افراد جامعه را نیز به خطر نمی‌‌اندازند. 

بستنی ترش با طعم‌های متفاوت نیز از جدیدترین نمونه بستنی‌های موجود در جهان شناخته می‌شود که آن را به‌عنوان هوس زنان باردار معرفی می‌کنند و هدف از تولید این نوع بستنی را توجه به میل شدید این بانوان به خوردن انواع شیرینی یا ترشی می‌دانند. بستنی پنیر، بستنی پیتزا، بستنی خردل، بستنی مایونز و بستنی خاویار، از دیگر نمونه‌های بستنی‌های عجیب و غریب دنیا به حساب می‌آیند. در ادامه این مطلب، با تعدادی از عجیب‌ترین بستنی‌های موجود در نقاط مختلف جهان، آشنا خواهید شد.

بستنی زغالی (Charcoal Ice Cream)

بستنی زغال؛ منبع عکس: roozaneh؛ نام عکاس نامشخص

منبع عکس: roozaneh؛ عکاس: نامشخص

بستنی زغالی یا بستنی سیاه از نسل جدید بستنی‌های موجود در بازار است که با استفاده از طعم دهنده زغال چوب گیاهی (کربن بلک یا زغال فعال خوراکی) تهیه می‌شود. بستنی سیاه‌رنگی با طعم و مزه خاص، که ذائقه‌های تنوع طلب را راضی خواهد کرد. به عقیده برخی از افراد، بستنی زغالی بسیار خوشمزه است و مزه ترکیبی بادام و زغال در آن حس می‌شود. با این حال، عده‌ای از مضرات بسیار این نوع بستنی به واسطه وجود زغال چوب می‌گویند و مردم را از خوردن این نوع بستنی مدرن، بر حذر می‌دارند.

بستنی سیر (Garlic Ice Cream)

بستنی سیر؛ منبع عکس: Dawn؛ نام عکاس: نامشخص

منبع عکس: Dawn؛ عکاس: نامشخص

جشنواره سیر گیلروی کالیفرنیا، اولین مکانی بود که بستنی سیر را به جهان معرفی کرد. برخی از افراد، شهر گیلروی (Gilroy) را پایتخت سیر دنیا می‌دانند؛ چراکه این شهر، تولید کننده عمده سیر شناخته می‌شود و بر این اساس، عجیب نیست که مردم گیلروی، سیر را به مواد بستنی خود نیز اضافه کنند. بستنی سیر، از ابتدا بر پایه خامه، عسل و وانیل شکل گرفت و در واقع، بستنی وانیلی است که مقداری سیر دارد. طعم لطیف و خامه‌ای و در عین حال، تند و تیز بستنی سیر، برای بسیاری از افراد جالب‌توجه خواهد بود.

بستنی واسابی (Wasabi Ice Cream)

بستنی واسابی؛ منبع عکس: food52؛ نام عکاس: نامشخص

منبع عکس: food52؛ عکاس: نامشخص

واسابی (ترب ژاپنی) نوعی گیاه ژاپنی است که ریشه آن به‌عنوان ادویه یا چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزه‌ای بسیار تند و مشابه خردل دارد. محصول اصلی این گیاه، ترب کوهی است که معمولا کنار غذاهای مختلف چون «سوشی» سرو می‌شود. ژاپنی‌ها، برای تهیه بستنی واسابی، از واسابی تازه رنده شده و رب واسابی استفاده می‌کنند که به‌دلیل رنگ سبز این گیاه، بستنی نیز به رنگ سبز روشن طبیعی در می‌آید.

بستنی سیکادا (Cicada Ice Cream)

بستنی سیکادا؛ منبع عکس: WTOP؛ نام عکاس نامشخص

منبع عکس: WTOP؛ عکاس: نامشخص

سیکادا (زنجره یا جیرجیرک دشتی) یک حشره مرموز تابستانی است که بیشتر، صدای آن در شب شنیده می‌شود. در سال ۲۰۲۱، سیکاداهای مهاجم به‌طور گسترده به ایالت نیوجرسی آمریکا حمله کردند. در حالی که مردم شهر به رهایی از این اتفاق فکر می‌کردند، بستنی فروش یکی از میادین شهر، تصمیم جسورانه‌ای گرفت و تهدید سیکادا را به فرصتی برای کسب وکار خود تبدیل کرد.

بستنی سیکادا به زعم کسانی که آن را امتحان کرده‌اند، بسیار خوشمزه به نظر می‌رسد. زوج بستنی فروش مبدع این نوع بستنی عجیب نیز معتقدند که این کار، نوعی ادای احترام به حشره و استفاده از مواد مغذی او است. آن‌ها سیکادا را جمع‌آوری، خشک و منجمد می‌کنند و بعد از جداسازی بال و پای حشره، آن را در هاون می‌کوبند تا به‌شکل پودر درآید. پودر سیکادا به شکلات تمپ شده افزوده می‌شود و با وانیل، عطر و طعم بهتری می‌گیرد. زوج بستنی فروش، چیپس شکلات سیکادا را نیز به همین شیوه آماده می‌کنند و به فروش می‌رسانند. علاوه بر بستنی سیکادا، بستنی‌های عجیب دیگری چون بستنی خرچنگ، بستنی صدف و بستنی مارچوبه نیز توسط این زوج بستنی‌ فروش، تهیه و عرضه می‌شود.

بستنی ترشی انبه (Pickled Mango Ice Cream)

بستنی ترشی انبه؛ منبع عکس: cookwithmanali؛ نام عکاس: نامشخص

منبع عکس: cookwithmanali؛ عکاس: نامشخص

دوستداران انبه، این میوه را به هر شکلی دوست دارند؛ فرقی نمی‌کند که به‌شکل تازه یا خشک باشد، یا در انواع دسر، بستنی، شکلات و ترشی به کار رود. با این حال، شاید حتی برای علاقه‌مندان به انبه نیز عجیب باشد که بستنی تحت عنوان «بستنی ترشی انبه» در بازار جهانی یافت شود.

در تایلند و هندوستان، ترشی انبه بسیار محبوب است و تبدیل این خوراکی لذیذ به بستنی، دور از ذهن نیست. معمولا بستنی ترشی انبه بر پایه پنیر و خامه لبنی یا نارگیلی آماده می‌شود؛ پس در واقع، این نوع بستنی، یک بستنی پنیری شیرین با سس ترش (متشکل از پالپ انبه، سرکه بالزامیک، میخک و فلفل سفید) است. طعم ترش و شیرین نهایی که عطر میخک و فلفل نیز در آن حس خواهد شد، برای عده‌ای در عین عجیب بودن، دلچسب و دوست‌داشتنی است.

بستنی فیش اند چیپس (Fish & Chips Flavoured Ice Cream)

بستنی فیش اند چیپس؛ منبع عکس: Trend Hunter؛ نام عکاس نامشخص

منبع عکس: Trend Hunter؛ عکاس: نامشخص

فیش اند چیپس از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی انگلستان است و طرفداران بسیاری دارد. علاقه مردم به این غذا، یک شرکت لبنیات بریتانیایی را بر آن داشت تا بستنی با طعم این غذای محبوب وارد بازار کند. گفته می‌شود که بستنی چیپس و ماهی، نوعی ادای احترام به غذای ملی بریتانیا است. بستنی که از فیله نوعی ماهی به نام کاد (cod) در مایه وانیلی آماده می‌شود و محصول نهایی را همراه با چیپس بستنی با چاشنی نمک، سرکه و لیمو، سرو می‌کنند.

بستنی صدف (Oyster Ice Cream)

بستنی صدف ؛ منبع عکس:tastingtable ؛ نام عکاس: نامشخص

منبع عکس: tastingtable؛ عکاس: نامشخص

برای افرادی که طرفدار صدف خام هستند، بستنی صدف گزینه دلچسبی است. این بستنی از قدیمی‌ترین طعم‌های بستنی‌های متفاوت در یکی از کتاب‌های آشپزی اوایل قرن نوزدهم میلادی (The Virginia House-Wife) به حساب می‌آید. منشا این طعم خاص از بستنی را خامه صدف خوراکی می‌دانند که آشپزها آن را منجمد می‌کردند. در واقع و بر اساس رسپی خانم مری راندولف (Mary Randolph)، آشپز و نویسنده آمریکای جنوبی در قرن ۱۹ میلادی، ابتدا سوپ صدف را با جوشاندن صدف در پیاز، نمک و فلفل تهیه و با افزودن مقداری آرد، آن را غلیظ می‌کنند. مایه کرمی به دست آمده، شبیه خامه غلیظی است که با زرده تخم‌مرغ مخلوط و پس از انجماد، داخل پوسته صدف سرو می‌شود.

بستنی صدف در قرن ۲۱ میلادی و بعد از دو قرن فراموشی، بار دیگر احیا و در جشنواره صدف نیو انگلند (New-England) آمریکا، به‌عنوان طعم محبوبی معرفی شد. در برخی از دستورالعمل‌های جدید، مقداری زنجبیل نیز به ترکیب مواد بستنی می‌افزایند تا عطری شیرین و تند داشته باشد؛ اما برخی دیگر، ترجیح می‌دهند که اصالت بستنی صدف حفظ شود.

بستنی کاری و نارگیل (Curry Coconut Ice Cream)

بستنی کاری؛ منبع عکس: Blue Apron

منبع عکس: Blue Apron's Blog؛ عکاس: نامشخص

بستنی با طعم کاری هندی، یکی از عجیب‌ترین طعم‌های بستنی در دنیا به شمار می‌رود که رنگ بسیار جذاب آن، توجه افراد بسیاری را جلب می‌کند. کاری، ادویه‌ای متشکل از سه ادویه معطر مختلف است که عطر و طعم بسیار قوی دارد و طعم غذا را خاص و متفاوت می‌کند. ازاین‌رو، برخی معتقدند که بستنی کاری نیز از هندوستان می‌آید و طعم تند خاص آن با نارگیل، خامه و پسته تعدیل خواهد شد.

بستنی سالمون دودی (Smoked Salmon Ice Cream)

بستنی سالمون دودی؛ منبع عکس: cupofsugarpinchofsalt؛ نام عکاس نامشخص

منبع عکس: cupofsugarpinchofsalt؛ عکاس: نامشخص

در بیشتر کشورهای دنیا، ماهی سالمون دودی به‌عنوان پیش‌غذا یا حتی صبحانه‌ای محبوب، به‌همراه پنیر خامه‌ای و تکه‌ای نان تست (شورینی یا شیرینی) سرو می‌شود. از این جهت، سازندگان این نوع بستنی تصمیم گرفتند که پنیر خامه‌ای را با بستنی جایگزین کنند و به ترکیب جدیدی برسند که تحسین و شگفتی بسیاری از افراد را برانگیخت. گفته می‌شود که برای ارتباط برقرار کردن با طعم بستنی سالمون دودی، باید پیش فرض اولیه «بستنی به‌عنوان یک خوراک شیرین» را در ذهن خود از بین ببرید.

دستورالعمل‌های متفاوتی برای تهیه بستنی ماهی دودی وجود دارد؛ اما در یک نوع پرطرف‌دار، خامه غلیظ، خامه ترش، شوید، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط و با تکه‌های سالمون دودی تکمیل می‌کنند.

بستنی ترشی عسل و هالوپینو (Honey Jalapeno Pickle Ice Cream)

بستنی عسل و هالوپینو ؛ منبع عکس: Pinterest؛ نام عکاس: نامشخص

منبع عکس: Pinterest؛ عکاس: نامشخص

بستنی‌های ترشی به‌طور کلی، به‌عنوان هوس بارداری مطرح شدند؛ چراکه اغلب زنان باردار، هوس خوراکی‌هایی با طعم شیرینی یا ترشی دارند. بستنی ترشی، ترکیبی از هر دو میل به خوراکی است که به‌عنوان یک نظریه و در یک نظرسنجی غیررسمی، تحت عنوان هوس بارداری معرفی شد.

هالوپینو نام نوعی فلفل تند است که ترشی آن طرفداران بسیاری دارد. از این جهت، بستنی ترشی عسل و هالوپینو را می‌توان انفجاری از طعم‌های گوناگون دانست که تندی، شیرینی و ترشی را یک‌جا، در خود جای داده است. پایه خامه‌ای شیرین در ترکیب با مخلوط ناپایداری متشکل از خیارشور و عسل، بستنی اولیه را تشکیل می‌دهد. سپس، هالوپینوی تازه و خرد شده را به ماده اولیه می‌افزایند و در نهایت، به طعم و مزه ترش و شیرین عجیبی می‌رسند که برای برخی از افراد، جذاب و دوست‌داشتنی است.

بستنی لابستر (Lobster Ice Cream)

بستنی خرچنگ؛ منبع عکس: reddit؛ نام عکاس نامشخص

منبع عکس: reddit؛ عکاس: نامشخص

در عصری که بستنی‌هایی با طعم‌های بسیار متنوع به بازار می‌آید، برخی از شرکت‌های بستنی سازی، بستنی را با گوشت خرچنگ آماده می‌کنند. ترکیبی که شاید برای بسیاری از افراد، جالب‌توجه و لذت‌بخش نباشد؛ اما عده‌ای نیز از طعم کره و خامه وانیلی در کنار خرچنگ کره‌ای، لذت می‌برند. در واقع، برای تهیه این نوع خوراکی تابستانی عجیب، از پایه بستنی وانیلی و تکه‌های کره‌ای و تازه خرچنگ استفاده می‌کنند.

بستنی یوبی (Ube ice cream)

بستنی فیلیپینی یوبی ؛ منبع عکس: biggerbolderbaking؛ نام عکاس: نامشخص

منبع عکس: biggerbolderbaking؛ عکاس: نامشخص

بستنی یوبی که اوبه یا اوبی (OO-BEY) نیز تلفظ می‌شود، نوعی بستنی فیلیپینی است که با رنگ بنفش خیره‌کننده و طعم ملایم و شیرین، طرفداران بسیاری دارد. یوبی در واقع، گیاهی است که در آسیای شرقی و به‌ویژه فیلیپین، کشت می‌شود و شبیه سیب‌زمینی بنفش شیرین است و محصولات متنوعی با آن تولید می‌کنند.

برای تهیه این بستنی، معمولا یوبی بنفش را رنده یا له می‌کنند و با شیر نارگیل غلیظ یا شیر تغلیظ شده به‌همراه کره، روی حرارت می‌گذارند تا به غلظت لازم برسد. به‌دلیل رنگ بنفش زیبای گیاه و طعم شیرین آن، بستنی نیز در نهایت سلامت و با رنگ و طعم طبیعی آماده و سرو می‌شود.

بستنی مایونز (Mayonnaise ice cream)

بستنی مایونز؛ منبع عکس: Teen Vogue؛ عکاس نامشخص

منبع عکس: Teen Vogue؛ عکاس: نامشخص

برای برخی از افراد که به سلامت غذای خود اهمیت بسیار می‌دهند، استفاده از مایونز به‌همراه سالاد نیز ترسناک به نظر می‌رسد؛ اما برخی از شرکت‌های لبنی، به تهیه بستنی مایونز نیز اقدام کرده‌اند. به زعم آن‌ها، تا زمانی که این نوع بستنی را امتحان نکردید، نمی‌توانید نظر قطعی درباره آن صادر کنید. بر اساس شواهد موجود، این نوع بستنی بحث‌بر انگیز، نخستین بار در اسکاتلند عرضه شد و مبدع آن مدعی بود که مایونز، بافت خامه‌ای صاف و یکدستی به بستنی می‌دهد.

بستنی مایونز را یک بستنی استثنایی با طعم منحصربه‌فرد معرفی می‌کنند که تعادل لذت‌بخشی از مزه‌های شوری، شیرینی و تندی را در کنار بافتی لطیف و خامه‌ای ارائه می‌دهد. شیر، خامه غلیظ، گرانول شکر، نمک، زرده تخم‌مرغ و سس مایونز، مواد اولیه این نوع بستنی را شامل می‌شود.  معمولا همه مواد را روی حرارت به غلظت لازم می‌رسانند و پس از سرد شدن در یخچال، مایونز را به آن می‌افزایند و سپس، به فریزر منتقل می‌کنند تا شکل بستنی به خود بگیرد.

بستنی باساشی یا گوشت خام اسب (Basashi ice cream)

بستنی گوشت خام اسب؛ منبع: bonappetour؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: bonappetour؛ عکاس: نامشخص

باساشی (Basashi) به ژاپنی به‌معنای گوشت خام اسب است؛ خوراکی که در ژاپن طرفداران بسیاری دارد. چربی کم و پروتئین فراوان، از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع گوشت است. همچنین، گوشت اسب به‌دلیل وجود گلیکوژن، کمی طعم شیرین دارد. ژاپنی‌ها این گوشت را در برش‌های کوچک و به‌صورت خام مصرف می‌کنند.

علاوه بر مصرف غذایی، باساشی یا گوشت خام اسب، در دسرهای ژاپنی نیز راه خود را باز کرده است. بستنی باساشی از جمله محبوب‌ترین بستنی‌ها در ژاپن به حساب می‌آید؛ هرچند که شاید برای بسیاری از افراد عجیب و غریب باشد. شیرینی‌پزی فوجیتسو-دو (Fugetsu-Do)، با توجه به علاقه مردم ژاپن به گوشت خام اسب، بستنی باساشی را برای نخستین بار تهیه کرد و در کمال تعجب، این محصول متفاوت به محبوبیت بالایی در میان مردم ژاپن رسید.

بستنی هگیس (Haggis ice cream)

بستنی هگیس؛ منبع: Burns-Night؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: Scottish Field؛ عکاس: نامشخص

بستنی هگیس یا هاگیس، از اسکاتلند می‌آید و ترکیبی از اعضای داخلی گوسفند یعنی سیرابی، دل، جگر و قلوه است. در واقع، چیزی شبیه به غذای ایرانی جغور بغور، که با تبدیل شدن به بستنی، ماهیت عجیبی به خود می‌گیرد و تصور یک بستنی شیرین، خنک و خوشمزه را زیر سوال می‌برد.

مغازه‌ای در لندن با افزودن مقداری وانیل به ترکیب هگیس، به بستنی متفاوتی با طعم قابل‌قبول رسید و محصول خود را به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین بستنی‌های موجود در جهان، بر سر زبان‌ها انداخت.

بستنی جیرجیرک (crickets ice cream)

بستنی جیرجیرک؛ منبع: grubstreet؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: grubstreet؛ عکاس: نامشخص

برای اغلب افراد، یک اسکوپ بستنی وانیلی یا شکلاتی، بهترین و دوست‌ داشتنی‌ترین طعم بستنی در جهان است؛ اما برخی دیگر، با آغوش باز به استقبال تنوع می‌روند، حتی اگر منزجرکننده به نظر برسد.

یک بستنی‌ فروش آلمانی به نام توماس میکولینو (Thomas Micolino) با افزودن جیرجیرک‌های خشک شده به مایه بستنی، به ترکیب عجیب و غیر معمولی دست یافت که به‌عنوان یکی دیگر از عجیب‌ترین بستنی‌های دنیا معرفی می‌شود. جیرجیرک پودر شده، خامه غلیظ، عصاره وانیل و عسل، مواد اولیه این بستنی را تشکیل می‌دهد و «توماس»، سطح این بستنی ابداعی خود را نیز با جیرجیرک‌های خشک‌شده می‌پوشاند. او درباره ایده ساخت بستنی جیرجیرک (crickets) می‌گوید:

من انسان کنجکاوی هستم و می‌خواهم که همه‌چیز را امتحان کنم. چیزهای عجیب و غریب زیادی نیز خورده‌ام، اما جیرجیرک، آن هم به‌شکل بستنی، از جمله خوراکی‌هایی بود که هنوز می‌خواستم آن را امتحان کنم.

بستنی سبز رنگ با برگ گیاه پاندان؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی برگ پاندان؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی حشرات مختلف؛ منبع: Twitter؛ عکاس: نامشخص

بستنی حشرات مختلف؛ منبع عکس: Twitter؛ عکاس: نامشخص

بستنی انبه و عسل؛ منبع عکس: pineappleandcoconut؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی انبه و عسل؛ منبع عکس: pineappleandcoconut؛ عکاس: نامشخص

بستنی ترشی ؛ منبع عکس: Pinterest؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی با سس ترشی ؛ منبع عکس: popsugar؛ عکاس: نامشخص

بستنی سیر سیاه ؛ منبع عکس: 99.site ؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی سیر سیاه؛ منبع عکس: 99.site؛ عکاس: نامشخص

بستنی قیفی بنفش رنگ؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی قیفی یوبی و نارگیل؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی عجیب حشره؛ منبع عکس: Yahoo Lifestyle؛ عکاس: نامشخص

بستنی کرم و لارو حشرات؛ منبع عکس:Yahoo Lifestyle؛ عکاس: نامشخص

بستنی کارامل با سس ماهی ؛ منبع عکس: final_food52؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی کارامل با سس ماهی و زست لیمو؛ منبع عکس: food52؛ عکاس: نامشخص

بستنی قیفی سبز رنگ؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی قیفی چای سبز؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی با مغز آجیل؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی لبو با مغز آجیل؛ منبع عکس: Trader Joe's؛ عکاس: نامشخص

بستنی قیفی خرچنگ؛ منبع عکس: onlyinyourstate؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی قیفی خرچنگ؛ منبع عکس: onlyinyourstate؛ عکاس: نامشخص

بستنی حشره؛ منبع عکس: Scribd؛ عکاس: نامشخص

بستنی با طعم حشره؛ منبع عکس: Scribd؛ عکاس: نامشخص

بستنی ترشی هالوپینو ؛ منبع عکس: Pinterest؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی فلفل هالوپینو؛ منبع عکس: Pinterest؛ عکاس: نامشخص

بستنی بلوبری؛ منبع:

بستنی بلوبری و اورئو؛ منبع عکس: myrecipes؛ عکاس: نامشخص

بستنی قیفی رنگارنگ ؛ منبع عکس:nagoyafoodie ؛ نام عکاس: نامشخص

ترکیب دو بستنی یوبی و چای سبز؛ منبع عکس: nagoyafoodie؛ عکاس: نامشخص

بستنی لیمو و انبه و کارامل ؛ منبع عکس:nibblesandfeasts ؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی لیمو، انبه و کارامل ؛ منبع عکس: nibblesandfeasts؛ عکاس: نامشخص

بستنی با طعم و تکه‌های خیارشور؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی با طعم و تکه‌های خیارشور؛ منبع عکس: Secret NYC؛ عکاس: نامشخص

بستنی کدو حلوایی ؛ منبع عکس: acouplecooks ؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی کدو حلوایی ؛ منبع عکس: acouplecooks ؛ عکاس: نامشخص

بستنی سیر و عسل؛ منبع عکس: 99.site نام عکاس: نامشخص

بستنی سیر و عسل؛ منبع عکس: 99.site؛ عکاس: نامشخص

بستنی انبه ؛منبع عکس: toiimg؛ نام عکاس نامشخص

بستنی انبه و خردل؛ منبع عکس: toiimg؛ عکاس: نامشخص

بستنیقیفی‌های عجیب و جذاب؛ منبع عکس:Yahoo ؛ نام عکاس: نامشخص

بستنی قیفی‌ نعنا و آجیل؛ منبع عکس: Yahoo؛ عکاس: نامشخص

بستنی چای سبز و توت فرنگی؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

بستنی چای ماچا و توت‌فرنگی؛ منبع عکس: sugaryums؛ عکاس: نامشخص

دنیای متنوع بستنی‌ها را چقدر می‌شناسید؟ آیا هیچ یک از بستنی‌های معرفی شده را تابه‌حال امتحان کرده‌اید؟ در صورت پاسخ مثبت، چه نظری راجع به طعم و مزه آن دارید؟ اگر بستنی‌های عجیب دیگری نیز می‌شناسید یا امتحان کرده‌اید، لطفا آن را به ما و سایر کاربران کجارو معرفی کنید.

منبع عکس کاور: psuvanguard؛ عکاس: نامشخص

مطالب مرتبط:

دیدگاه