۵ کاری که در توقف موقت در استانبول باید انجام دهید

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
۵ کاری که در توقف موقت در استانبول باید انجام دهید

ممکن است برای سفرهای خارجی مجبور شوید ابتدا به استانبول رفته و از آنجا با پرواز دیگری عازم مقصدتان شوید. در این صورت می‌توانید از زمانی که باید در فرودگاه منتظر بمانید، استفاده کنید و گشتی در شهر بزنید.

اگر بیش از ۳ ساعت تا پرواز بعدی‌تان در استانبول وقت دارید، می‌توانید از این فرصت کم استفاده کرده و سرتان را با کارهای کوچک گرم کنید. به‌خاطر سیستم حمل و نقل عمومی عالی این شهر، بدون ماندن در ترافیک و احتمال جا ماندن از پرواز، به‌راحتی می‌توانید به محله‌هایی بروید که گشت‌وگذار در آن‌ها فقط چند ساعت زمان می‌برد. پس چمدان‌های خود را در فرودگاه بگذارید و به‌جای نشستن در انتظار پرواز، این کارهایی که در ادامه پیشنهاد می‌کنیم را انجام دهید.

در میدان سلطان احمد چرخی بزنید

محله سلطان احمد استانبول

از اینجا فقط چند قدم با ایاصوفیه، مسجد کبود و باسیلیکا سیسترن فاصله دارید

با متروی استانبول به‌راحتی می‌توانید از فرودگاه به سلطان احمد بروید. سلطان احمد از توریستی‌ترین محله‌های این شهر است که همیشه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. ابتدا باید سوار خط M1A شوید و به Zeytinburnu  بروید و سپس با خط T1 تراموای برقی مستقیما به سلطان احمد بروید. از اینجا فقط چند قدم با ایاصوفیه، مسجد کبود و باسیلیکا سیسترن فاصله دارید؛ همه این‌ها در کنار یکدیگر و در نزدیکی میدان سلطان احمد واقع شده‌اند.

شما همچنین می‌توانید به بازدید از کاخ توپکاپی بروید که فقط ۵ دقیقه پیاده از ایاصوفیه فاصله دارد و اگر زمان‌تان کم است، به‌جای آن می‌توانید از موزه باستان‌شناسی استانبول دیدن کنید که درست رو‌به‌روی کاخ قرار دارد. 

از بازار بزرگ استانبول خرید کنید

بازار بزرگ استانبول

این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است

سفر به ترکیه با خرید سوغاتی‌های خاص این کشور کامل می‌شود. اگر دل‌تان می‌خواهد خرید کنید، به‌خصوص اینکه بخواهید سوغاتی و کالاهای اصیل ترکی بخرید، سوار خط T1  تراموای برقی شوید و به چمبرلی تاش و سپس به‌سمت بازار بزرگ بروید. این بازار که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است، پر از مغازه‌هایی است که همه‌ چیز از وسایل سرامیکی و عتیقه تا منسوجات و زیورآلات را به فروش می‌رسانند. اگر گرسنه شدید، می‌توانید از غذاهای خیابانی ارزان و خوشمزه‌ای که در این حوالی می‌فروشند، بخرید و نوش جان کنید. 

به گشت‌وگذار در محله امینونو و بازار ادویه بپردازید

بازار ادویه استانبول

کسانی که عاشق تجربه طعم‌های جدید و متفاوت هستند، «میسیر چارشیسی» یا بازار ادویه می‌تواند تجربه‌ای استثنایی باشد. برای رفتن به این منطقه باید سوار خط  T1 تراموای برقی شوید و به امینونو بروید و در بازار قدم بزنید تا پنیرهای تازه محلی، انواع ادویه، راحت‌الحقوم ترکی، چای، میوه خشک، آجیل و... بخرید.

اگر احساس گرسنگی کردید، به رستوران Hamdi بروید که یکی از بهترین کباب‌های ترک را در شهر سرو می‌کند. اینجا می‌توانید انواع کباب و لاهماجون (پیتزای ترکی) را در طبقه بالایی رستوران نوش جان کنید که چشم‌انداز زیبایی از مناطق اطراف دارد. 

در اطراف کاراکوی قدم بزنید

کاراکوی استانبول

کاراکوی قبلا یکی از مهم‌ترین بنادر شهر و مرکز تجاری بود

اگر قبلا به استانبول سفر کرده‌اید و کمتر به جاهای غیرتوریستی شهر رفته‌اید، این بار از این فرصت استفاده کنید و به جاهایی که می‌توان زندگی مردم محلی را از نزدیک دید، بروید. برای این کار باید سوار خط T1 تراموای برقی شوید و به کاراکوی بروید و پیاده در این محله گشت‌وگذار کنید. اینجا قبلا یکی از مهم‌ترین بنادر شهر و مرکز تجاری بود و امروزه پر است از بوتیک‌های شیک، کافه‌ها، گالری‌ها و رستوران‌ها که در خیابان‌های نجت‌بی، Hoca Tahsin و Mumhane قرار دارد. یکی از بهترین جاها برای خوردن غذا در کاراکوی، Lokantası است که می‌توانید در محیطی مدرن، از خوردن غذاهای سنتی ترکی لذت ببرید. 

در محله بالات گشت‌وگذار کنید

محله بالات استانبول

منبع عکس: وب‌سایت havesomecolor

اگر زمان بیشتری دارید و علاقه‌مند به ساختمان‌های تاریخی هستید، بالات مقصد فوق‌العاده‌ای برای توقف چند ساعته در استانبول است. سوار تراموای T1  شوید و به امینونو بروید؛ سپس با اتوبوس خط 36CE به فنر بروید و در ایستگاه فنر پیاده شوید. از اینجا می‌توانید پیاده‌روی را آغاز کنید و به کلیسای Ecunemical Patriarchate بروید و گردش خود را در خیابان‌های Yıldırım و Vodina ادامه دهید تا تمامی خانه‌های ارتدوکس یونانی قدیمی و زیبا را به‌همراه کافه‌ها و مغازه‌های جدید (که در چند سال گذشته در این منطقه باز شده‌اند) تماشا کنید. 

اگر می‌خواهید زمان زیادی را برای بازدید از استانبول اختصاص دهید و به بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن بروید، برای برنامه‌ریزی سفرتان می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه