کشورهای فوق العاده زیبایی که گردشگر زیادی ندارند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
کشورهای فوق العاده زیبایی که گردشگر زیادی ندارند

کشورهای فوق‌العاده زیبایی نظیر لیختنشتاین، مولدوا، بنگلادش، بوتان و... در سراسر دنیا وجود دارد که گردشگران کمی در طول سال از آن‌ها دیدن می‌کنند.

اگر واقعا از سفر به کشورهای معروف با میلیون‌ها گردشگر خسته شده‌اید، نگران نباشید زیرا سازمان توریسم جهانی سازمان ملل فهرستی از کم گردشگرترین کشورهای جهان را منتشر کرده است.  پس افرادی که به دنبال گشت‌و‌گذار در مناطق جدید و عاری از شلوغی هستند می‌توانند این مقاصد را در لیست مسافرت‌های خود قرار دهند. پس با ما همراه باشید تا تعدادی از این کشورهای زیبا را به شما معرفی کنیم.

۱. لیختنشتاین، اروپا

لیختنشتاین

«لیختنشتاین» (Liechtenstein) در طول سال فقط ۶۹ هزار بازدیدکننده دارد، اما قطعا تپه‌های زیبا، روستاهای قرون وسطایی، مناظر خیره‌کننده آلپ و مسیرهای مخفی متعدد آن، ارزش تماشا دارند و با سفر به این کشور کوچک، احساس می‌کنید که به سرزمین پریان قدم گذاشته‌اید.

۲. مولداوی، اروپا

مولدوا

«مولداوی» (Moldova) در طول سال میزبان ۱۲۱ هزار گردشگر است. برای تجربه یک زندگی روستایی می‌توانید به این کشور سفر کنید که یکی از بهترین تفرجگاه‌های اروپایی با محیطی آرام و خلوت به شمار می‌رود.

۳. سن مارینو، اروپا

سن مارینو

«سن مارینو» (San Marino) با ۶۰ هزار گردشگر، جزو کشورهای کم گردشگر جهان به حساب می‌آید. ۱۹۶ کشور مستقل در دنیا وجود دارد که سن مارینو، پنجمین کشور کوچک دنیا است و علیرغم سایز کوچک آن، جاذبه‌های دیدنی متعددی نظیر مناظر دلهره‌آور و صدها قلعه بالای تپه دارد که نباید از دست بدهید.

۴. بوتان، آسیا

بوتان

«بوتان» (Bhutan) با ۱۵۵ هزار گردشگر در سال نیز در لیست منتشر شده سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل قرار دارد. به هیچ عنوان نمی‌توان بوتان را کشوری معمولی توصیف کرد، علاوه بر اینکه برای مسافران زیادی جنبه یک سفر زیارتی دارد، اما مناظر کوهستانی فوق‌العاده و تعداد زیادی از معابد حیرت‌آور مطمئنا می‌تواند سفر خارق‌العاده‌ای را برای گردشگران فراهم کند.

۵. بنگلادش، آسیا

بنگلادش

بنگلادش با وجود فرهنگ غنی و جذاب، رودخانه‌های پیچ در پیچ و شهرهای رنگارنگ، فقط ۱۲۵ هزار بازدیدکننده دارد. این کشور که عنوان «سبزترین جواهر آسیا» را از آن خود کرده است، به خاطر محیط فوق‌العاده‌ای که دارد، میزبان نویسندگان، کاوشگران و مسافران پیشگام معروف بوده است.

۶. تیمور شرقی، آسیا

تیمور لسته

«تیمور شرقی» (Timor. Leste) در طول سال ۶۶ هزار بازدیدکننده دارد، هر چند که مناظر تپه‌ای فوق‌العاده زیبا، ساحل بکر و دست‌نخورده و مردم دوست داشتنی، رویای خیلی از گردشگران است به خصوص که می‌توان به دور از ازدحام جعیت گردشگران، سیر و سیاحت لذت‌بخشی را برای خودتان رقم بزنید و عکس‌های اینستاگرامی چشم‌نوازی بگیرید.

۷. برونئی، آسیا

برونی

«برونئی» (Brunei) نه تنها برای عکاسی عالی است، بلکه مساجد زیبا و مملو از تزئین، جنگل‌های دست‌نخورده و مه‌آلود و برخی از زیباترین نمونه‌های معماری اسلامی در جهان را می‌توان در این کشور مشاهده کرد؛ با این حال، تعداد گردشگرانی که از این مکان دیدن می‌کنند فقط به ۲۱۹ هزار نفر می‌رسد.

۸. کریباتی، اقیانوسیه

کیریباتی

«کریبانی» (Kiribati) بهشتی برای افراد عاشق طبیعت به شمار می‌رود که تنها ۴ هزار نفر بازدیدکننده در طول سال دارد. اگر به ماهیگیری، موج‌سواری و غواصی علاقه‌مند هستید، می‌توانید تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در این کشور زیبا داشته باشید. صخره‌های مرجانی و جزیره‌های خلوت و دنج آن نیز هیجان یک سفر عالی را به شما هدیه خواهد کرد.

۹. تووالو، اقیانوسیه

توالو

«تووالو» (Tuvalu) به لطف آب‌های فیروزه‌ای و سبزی که دورتادور آن را صخره‌های مرجانی احاطه کرده است، به حدی تماشایی و دیدنی است که اصلا نمی‌خواهید اینجا را ترک کنید. به معنای واقعی کلمه بهشت روی زمین محسوب می‌شود اما جالب است بدانید که در طول سال فقط ۲ هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

۱۰. مونتسرات، کارائیب

مونسرات

«مونتسرات» (Montserrat) جزیره‌ای واقع در دریای کارائیب است که تنها ۹ هزار نفر در سال به این منطقه سفر می کنند. این جزیره بکر، یک آتشفشان فعال دارد و یکی از مکان‌های عالی برای افراد جویای هیجان و ماجراجویی به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه