لوکیشن فیلم: مردگان متحرک

شایان شفایی
شایان شفایی سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
لوکیشن فیلم: مردگان متحرک

در این قسمت از لوکیشن فیلم قصد داریم تا به بررسی لوکیشن‌های سریال محبوب و پرطرفدار مردگان متحرک (The Walking Dead) بپردازیم. با کجارو همراه باشید.

معرفی سریال

سریال مردگان متحرک

مردگان متحرک، یک مجموعه تلویزیونی درام و ترسناک است که از روی کتاب مصوری با همین نام نوشته‌ی «رابرت کرکمن»، «تونی مور» و چارلی ادلرد» ساخته شده‌ است. پخش این مجموعه تلویزیونی از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۰ از شبکه کابلی ای‌ام‌سی (AMC) در آمریکا آغاز شد. این مجموعه تلویزیونی از سایت معتبر "Rotten Tomatoes" نمره ۹۰ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. در حال حاضر شش فصل از این سریال پخش شده و فصل هفتم نیز مهر ماه امسال پخش خواهد شد. بازدید قسمت نخست از فصل پنجم این سریال توانست با دستیابی به آمار ۱۷/۳ میلیون نفر، لقب پربازدیدترین سریال شبکه‌های کابلی را برای این مجموعه به دست آورد. از افتخارات این سریال می‌توان به نامزدی جایزه «گلدن گلاب» در بخش «بهترین مجموعه تلویزیونی درام» اشاره کرد.

سریال مردگان متحرک

خلاصه داستان

داستان اصلی مجموعه مردگان متحرک در یک دوره آخرالزمانی روایت می‌شود. هنگامی که افسر پلیس «ریک گرایمز» (با بازی «اندرو لینکلن») در حین یک ماموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. زمانی که ریک به هوش می‌آید متوجه می‌شود دنیایی که او پیش از این می‌شناخته دیگر وجود ندارد و اکنون اکثر انسان‌ها به مردگان متحرک یا به اصطلاح «زامبی» تبدیل شده‌اند. ریک گرایمز تصمیم می‌گیرد همسر و فرزند خود را پیدا کند و در این راه با افراد و گروه‌های زیادی آشنا می‌شود.

سریال مردگان متحرک

در «واکینگ دد»، شما شاهد تلاش انسان‌ها برای بقا خواهید بود؛ تقابل انسان‌ها با مردگان متحرک و همچنین درگیری انسان‌ها با یکدیگر بر سر امکانات اولیه همچون آب، غذا، دارو و امکانات دیگر، همه و همه هسته اصلی داستان این مجموعه تلویزیونی را تشکیل می‌دهد.

سریال مردگان متحرک

بازیگران اصلی سریال:

اندرو لینکلن در نقش ریک گرایمز

چندلر ریگز در نقش کارل گرایمز

نورمن ریداس در نقش دریل دیکسون

استیون ین در نقش گلن ری

لورن کوهن در نقش مگی گرین

لنی جیمز در نقش مورگان جونز

ملیسا مک براید در نقش کارول پلیتر

دانای گوریرا در نقش میشون

دیوید موریسی در نقش فرمندار

مایکل کودیتز در نقش آبراهام فورد

جفری دین مورگان در نقش نیگان

سریال مردگان متحرک

لوکیشن‌های سریال

تا کنون کل سریال مردگان متحرک در ایالت «جورجیا» (Georgia) آمریکا و اکثر بخش‌های سریال، علی الخصوص فصل‌های ابتدایی، در مرکز این ایالت یعنی شهر «آتلانتا» (Atlanta) فیلمبرداری شده است. کل بخش‌های سریال در فضایی به مساحت تقریبی ۶۷۰۰ کیلومتر مربع ضبط شده و سریال طی این شش فصل تا کنون پای خود را فراتر از این مرز نگذاشته است.

سریال مردگان متحرک

تقریبا می‌توان گفت مردگان متحرک در هر فصل، یک مکان و لوکیشن اصلی دارد و در هر فصل از سریال شاهد مکان‌های شاخصی بودیم که در ادامه به بررسی این مکان‌ها خواهیم پرداخت.

خانه ریک گرایمز

سریال مردگان متحرک

از اولین لوکیشن‌هایی که مخاطب با شروع سریال در همان آغاز فصل اول با آن مواجه می‌شود می‌توان به خانه ریک گرایمز اشاره کرد. در قسمت اول سریال ریک پس از اینکه به هوش می‌آید، با دوچرخه از بیمارستان به سمت خانه‌اش می‌رود. این خانه در خیابان "چروکی" (Cherokee) و در نزدیکی "گرنت پارک" (Grant Park) واقع شده است. در تصویر پایین عکس هوایی از خانه ریک گرایمز (علامت جی پی اس) و خانه مورگان (مربع قرمز) را مشاهده می‌کنید. این املاک هم اکنون، حریم خصوصی محسوب به شمار می‌آیند و افراد عادی و متفرقه اجازه ورود به این املاک را ندارند.

سریال مردگان متحرک

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (CDC)

سریال مردگان متحرک

در قسمت پایانی فصل اول شاهد بودیم که ریک و گروهش به مرکز پیشگیری و کنترل بیماری شهر آتلانتا رسیدند. این مرکز که به اختصار CDC نامیده می‌شود، در حقیقت یک مرکز تولید انرژی است که در خیابان "کاب گالریا" (Cobb Galleria) آتلانتا قرار دارد. عوامل تولید سریال برای قرار دادن این لوکیشن در سریال، از جلوه‌های ویژه بسیاری استفاده کرده بودند تا حدی که ساختمانی که در سریال مشاهده شد، بیشتر یک کپی کامپیوتری بود تا ساختمان اصلی!

سریال مردگان متحرک

سریال مردگان متحرک

مزرعه هرشل (Hershel’s Farm)

حتما به یاد دارید که ریک و اعضای گروهش، اکثر بخش‌های فصل دوم سریال را در مزرعه هرشل سپری کردند. این مزرعه در نزدیکی جنگل و در حومه شهر "سنویا" (Senoia، شهری در ایالت جورجیا) قرار دارد. در حال حاضر ورود عموم مردم به این مزرعه ممنوع و غیر مجاز است و این مزرعه یک ملک خصوصی به شمار می‌آید.

سریال مردگان متحرک

زندان (The Prison)

سریال مردگان متحرک

مهم‌ترین لوکیشن در فصل سوم و نیمه اول فصل چهارم سریال مردگان متحرک، زندانی در شهر "سنویا" بود. جالب است بدانید لوکیشنی که در سریال مشاهده شد در اصل زندان نیست و این لوکیشن تنها محوطه پشتی استودیویی در آتلانتا به نام "استودیو رالِی" (Raleigh Studios) است که عوامل سریال این محوطه پشتی را به زندان تبدیل کردند و حدودا یک فصل و نیم سریال در این زندان فیلمبرداری شد. همانند لوکیشن‌های پیشین، ورود به این استودیو و محوطه پشتی آن غیر مجاز است.

سریال مردگان متحرک

وودبری (Woodbury)

سریال مردگان متحرک

پایگاه امنی که فرماندار (The Governor) برای عده‌ای از مردم ساخته بود، وودبری نام داشت؛ شهرک کوچکی که عمده فعالیت‌های اصلی‌اش در یک خیابان خلاصه می‌شد. جالب است بدانید در ایالت جورجیا واقعا شهری به نام وودبری وجود دارد، اما با این حال عوامل سریال بخش کوچکی از شهر سنویا را به‌عنوان شهرک وودبری در سریال انتخاب کردند. همان‌طور که گفته شد، عمده بخش‌های وودبری همانند دفتر شهرداری آن و خانه‌های اعضا، در یک خیابان خلاصه می‌شوند که تصویر آن را در پایین مشاهده می‌کنید.

سریال مردگان متحرک

ترمینوس (Terminus)

نیم فصل دوم فصل چهار را به خاطر دارید؟ مگر می‌شود سریال را دیده باشید و آن نیم فصل عذاب‌آور را به یاد نداشته باشید؟ نیم فصلی که در آن تمام اعضای اصلی سریال به امید یافتن یک پناهگاه جدید در مسیر ترمینوس قدم گذاشته بودند.

سریال مردگان متحرک

"...Sanctuary for all... Community for all... Those who arrive survive"

منطقه‌ای که در سریال آن را ترمینوس می‌نامیدند، در مرکز شهر آتلانتا قرار دارد و عوامل سریال به صورت موقت، تغییرات بسیار زیادی روی این منطقه اعمال کردند. تغییراتی که هم اکنون دیگر وجود ندارد و کل منطقه به حالت سابق خود بازگشته است.

سریال مردگان متحرک

الکساندریا (Alexandria)

سریال مردگان متحرک

در حال حاضر الکساندریا قلب تپنده سریال مردگان متحرک محسوب می‌شود. منطقه‌ای در شهر سنویا که عوامل سریال آن را به‌عنوان جدیدترین پناهگاه برای ریک گرایمز و افراد گروهش برگزیدند. مرز کلی الکساندریا را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید. این منطقه یک حریم خصوصی به شمار آمده و ورود عموم به آن ممنوع است.

سریال مردگان متحرک

اگر شما از طرفدارن این بخش هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما به دیگر مقالات بخش لوکیشن فیلم هم سر بزنید. نظر شما در مورد سریال مردگان متحرک چیست؟ انتظارتان از فصل هفتم این سریال به چه صورت است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه