لوکیشن فیلم: مأموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
لوکیشن فیلم: مأموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

فیلم «ماموریت غیرممکن؛ ملت سرکش»  یک اثر سینمایی جذاب اکشن است که نظر بسیاری از طرفداران سینمای اکشن به خصوص علاقه‌مندان به سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن را جلب کرده است. در این مقاله از سری مقاله‌های معرفی لوکیشن فیلم، سری به محل فیلمبرداری ماموریت غیرممکن می‌زنیم. با کجارو همراه باشید.

درباره فیلم

سری فیلم‌های اکشن ماموریت غیرممکن قدمتی بیست ساله در سینما دارند. جالب اینجا است که همواره یک بازیگر، یعنی تام کروز ایفای نقش اصلی آن را بر عهده داشته است. آخرین قسمت از این سری فیلم‌ها، ملت سرکش نام دارد که در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۱۵ اکران شده است.

ماموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

ماموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

داستان ملت سرکش از این قرار است:

پس از وقوع چند جنایت بین‌المللی سازمان‌دهی شده، مامور اتان هانت (با بازی تام کروز) به دنبال اتحادیه‌ای است که معتقد است مسئول این جنایات است. اما در این میان، مسئول مسئول بلندپایه‌ی سازمان جاسوسی آمریکا به نام آلن هانلی (آلک بالدوین) معتقد است فعالیت‌های اِتان و تیم IMF می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیاندازد و برای کشور ایجاد دردسر کند. با این‌ حال اِتان بار دیگر به سراغ گروه خبره‌اش می‌رود و از بنجی (سایمون پگ) درخواست می‌کند تا از طریق تکنولوژی‌های منحصربه‌فردش او را در رسیدن به این اتحادیه‌ی بین‌المللی کمک کند. وی در ادامه‌ی جستجوهایش به یک تروریست مخوف به نام سالامون لین (شان هریس) برخورد می‌کند و...

ماموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

ماموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

عوامل فیلم

  • کارگردان: کریستوفر مک کوری  
  • نویسنده: کریستوفر مک کوری  
  • بازیگران: تام کروز، ربکا فرگوسن، جرمی رنر  
  • هزینه تولید: ۱۵۰ میلیون دلار
  • محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

ماموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

ماموریت غیر ممکن؛ ملت سرکش

لوکیشن فیلم

اکثر کسانی که مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن را از سال ۱۹۹۶ دنبال می‌کنند معتقدند این مجموعه قسمت به قسمت بهتر شده است.

این قسمت دیدنی از فیلم نیز در کشورهای مختلف چون مراکش، انگلستان و اتریش فیلمبرداری شده و صحنه‌هایی زیبا و دیدنی را بر پرده‌ی سینما به تصویر کشیده است. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین لوکیشن‌های این فیلم را معرفی می‌کنیم.

صحنه‌ی ابتدایی فیلم، جایی که اتان هانت هنگام پرواز هواپیما سوار آن می‌شود در فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی ویترینگ (RAF Wittering) در استمفرد، لینکلن‌شر در انگلستان فیلمبرداری شده است.

لوکیشن ماموریت غیرممکن

لوکیشن ماموریت غیرممکن

نکته‌ی جالب در مورد این فیلم این است که تام کروز که بیش از ۵۰ سال سن دارد شخصا تمام بدلکاری‌های فیلم را انجام داده است.

لندن، انگلستان

فروشگاه محصولات موسیقی که در آن اتان هانت با سالامون کین برای اولین بار ملاقات میکند، Classi Clean یک خشکشویی است که بین خیابان‌های Regent و Piccadilly در لندن واقع شده است.

لوکیشن ماموریت غیرممکن

باجه‌ی تلفن عمومی که اتان هانت از طریق آن با IMF تماس گرفت، در خیابان Windmill قرار دارد، جایی که تئاتر Windmill در پس زمینه‌ی آن دیده می‌شود.

در دهه‌ی هشتاد بیش از ۵۰ هزار از این باجه‌های تلفن در تمام بریتانیا وجود داشت، اما در سال ۲۰۱۳ تنها ۱۰ هزار تای آن‌ها باقی مانده است.

لوکیشن ماموریت غیرممکن

صحنه‌ای که ایلسا با کین ملاقات می‌کند در گورستان برامپتون (Brompton Cemetery) در لندن فیلمبرداری شده است. این گورستان یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های بریتانیا است.

لوکیشن ماموریت غیرممکن

صحنه‌ی تعقیب و گریز نهایی فیلم نیز در یکی از اماکن تاریخی لندن یعنی Middle Temple فیلمبرداری شده است.

میدل تمپل

وین، اتریش

ماجراهای به وقوع پیوسته در فیلم، اتان هانت را به وین می‌برد. جایی که او سعی دارد با کمک بنجی، رئیس سندیکا را پیدا کند. اپرایی که صدراعظم اتریش در آن حضور می‌یابد، اپرای مشهور وین (Wiener Staatsoper) است. این اپرا در ۲۵ ماه مه ۱۸۶۹ افتتاح شده است.

اپرای وین

اپرای وین

اپرای وین

اپرای وین

اپرای وین

با این حال، سایر صحنه‌های مربوط به وین در پایتخت اتریش فیلمبرداری نشده‌اند.

مراکش

در این قسمت از ماموریت غیرممکن تصاویر زیبایی از مراکش به نمایش در آمده که در رباط و کازابلانکا فیلمبرداری شده‌اند. مناظر زیبایی که شما را برای بازدید از پرطرفدارترین مقصد گردشگری آفریقایی ترغیب می‌کند.

مراکش

مراکش

صحنه‌ی تعقیب و گریز موتورسواران در رباط و کازابلانکا فیلمبرداری شده است. تصاویری از قصبه‌ی ودایه (Kasbah of the Udayas) را در فیلم می‌بینید که بین سال‌های ۵۴۴ تا ۱۱۵۰ میلادی ساخته شده و از سال ۲۰۱۲ میراث جهانی یونسکو است.

مراکش

مراکش

صحنه‌ی تعقیب و گریز تا شهر قدیم و Derb sultane در کازابلانکا ادامه می‌یابد و جلوی مسجد حسن دوم در ساحل اقیانوس اطلس به پایان می‌رسد.

مسجد حسن دوم

مسجد حسن دوم

مسجد حسن دوم، بزرگ‌ترین مسجد در مراکش و آفریقا است که دارای بلندترین مناره‌ی دنیا با ارتفاع ۲۱۰ متر است. دیوارهای مرمرین این مسجد با دست حکاکی شده‌اند. این مسجد با کمک بهترین هنرمندان مراکشی بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ ساخته شده است که با داشتن ۲۰ هزار مترمربع وسعت بزرگ‌ترین مسجد جهان پس از مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی به شمار می‌رود.

مسجد حسن دوم

مسجد حسن دوم

مسجد حسن دوم

کاخ بلنهایم (Blenheim Palace)، وودستاک، آکسفوردشایر، انگلستان

صحنه‌ی هیجان‌انگیز جشن خیریه‌ای که توسط نخست وزیر بریتانیا برگزار شده در کاخ بلنهایم فیلمبرداری شده است. جایی که گروه IMF بار دیگر نبوغ خود را در انجام ماموریت‌های غیرممکن نشان می‌دهند.

کاخ بلنهایم

کاخ بلنهایم

کاخ بلنهایم (به انگلیسی: Blenheim Palace) نام اقامتگاه بزرگی در نزدیکی وودستاک واقع در آکسفوردشایر انگلستان است که در بین سال‌های ۱۷۰۵ تا ۱۷۲۴ توسط معمار انگلیسی سر جان ونبرو ساخته شد و از سوی پارلمان آن کشور، به‌عنوان هدیه‌ی پیروزی جان چرچیل، دوک اول مارلبورو، بر فرانسویان در ۱۷۰۴ در نبرد بلانهایم در آلمان به او تقدیم شد. این بنا که در ۱۹۸۷ به دلیل اهمیت نوع معماری آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، نمونه‌ی بارزی از معماری باروک در بریتانیای کبیر است. علاوه بر معماری خود بنا، طراحی فضای سبز کاخ نیز که در کنار معماری ساختمان آن سرآغاز جنبش رمانتیک در انگلستان به‌شمار می‌روند از اهمیت زیادی برخوردار است.

در تمام طول سال می‌توانید از این کاخ و باغ‌های اطراف آن دیدن کنید.

کاخ بلنهایم

کاخ بلنهایم

مطالب مرتبط:

دیدگاه