راهنمای سفر یک روزه به سن پترزبورگ؛ پایتخت فرهنگی روسیه

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی جمعه، ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
راهنمای سفر یک روزه به سن پترزبورگ؛ پایتخت فرهنگی روسیه

سن پترزبورگ شهری زنده و پر از جاذبه‌های فراوان برای هر سلیقه‌ای است. اگر دوست دارید سفری کوتاه به این شهر داشته باشید راهنمایی ما می‌تواند یاری‌بخش باشد.

سن پترزبورگ، با افتخار، عنوان پایتخت فرهنگی روسیه را دارد. در تابستان که برف‌های زمستانی آب شده‌اند، یک پیاده‌ری در اطراف شهر شما را به یک ماجراجویی واقعی، از جاذبه‌های معماری گرفته تا رستوران‌ها و بوتیک‌های زیبا می‌برد. در این مقاله کجارو شما را به یک سفر یک‌روزه در سن‌پترزبورگ دعوت می‌کند.

به یاد داشته باشید کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به سن پترزبورگ یا هرکدام از شهرهای روسیه را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور سن پترزبورگ و تور روسیه را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

وقت ماجراجویی است

سن پترزبورگ

شما باید برای یک روز پر ماجرا حسابی پرانرژی باشید. پس در هتل Corinthia Hotel St Petersburg، در حالی که صبحانه را در تخت می‌خورید، روز خود را آغاز کنید. از آنجا که هوا غیرقابل‌پیش‌بینی است خود را هم برای باران و هم آفتاب آماده کنید. تعجبی ندارد اگر چهار فصل را در یک روز تجربه کنید.

سن پترزبورگ

شاهرگ اصلی شهر یعنی خیابان Nevsky Prospekt درست بیرون هتل، روبه‌روی درب است، بنابراین همین جا بهترین مکان برای شروع پیاده‌روی است. این خیابان، بلندترین خیابان در مرکز تاریخی، ساختمان نیروی دریایی (قرارگاه سابق نیروی دریایی سلطنتی) در غرب را به کلیسای الکساندر نوسکی در شرق مرتبط می‌کند. اگر دوست دارید از غذاهای اصیل روسی بچشید، به رستوران Tsar در خیابان Sadovaya سر بزنید.

سن پترزبورگ

در شلوغی جمعیت خیابان نوسکی پراسپکت، به‌سمت غرب، به قدم زدن ادامه دهید. خیلی زود به پل Anichkov می‌رسید که از روی رودخانه فونتانکا (Fontanka) عبور می‌کند؛ این رودخانه تنها یکی از صد رودخانه و کانال سن پترزبورگ است.

سن پترزبورگ

به‌سمت راست رودخانه حرکت کنید و از شلوغی جمعیت بگریزید تا از خورشیدی که بر آب‌های رودخانه می‌تابد لذت ببرید. خیلی زود یک ساختمان عجیب در نزدیکی یک خندق توجه شما را جلب می‌کند. اینجا قصر میخائیلوفسکی (Mikhailovsky Castle)، یکی از مشهورترین مکان‌های تسخیرشده‌ی شهر است. اگر نمی‌ترسید برای دیدن روح تزار مقتول، پاول اول، وارد ساختمان شوید (یا می‌توانید تتنها مجسمه‌اش را خارج از ساختمان مشاهده کنید).

سن پترزبورگ

پشت قصر تسخیرشده، باغ میخائیلوفسکی قرار دارد که پناهگاهی عالی برای فرار از آفتاب ظهر است. درست آن‌طرف باغ یک جاذبه دیگر قرار دارد: کلیسای ناجی در خون (Church of the Saviour on Blood) با هزاران کاشی که در کنار هم طرحی را تشکیل داده‌اند که در شهر نظیر ندارد. این کلیسای زیبا، گذشته تلخی دارد. آن را بر زمینی بنا کردند که تزار الکساندر دوم به‌طرز وحشیانه‌ای در آن به قتل رسید.

سن پترزبورگ

روبه‌روی کلیسا بی‌شمار مغازه سوغاتی‌فروشی وجود دارد. هنرمندان محلی نیز برای نشان دادن نقاشی‌های خود غرفه‌هایی دارند. حالا بهترین زمان برای چانه زدن است. حتما بک ماتروشکای سنتی (یک نوع عروسک روسی) یا یک نقاشی آبرنگ از مکان‌های گردشگری روسیه را با خود به خانه بیاورید.

سن پترزبورگ

از امتداد کانال Griboedov که عبور کردید، متوجه می‌شوید که دوباره در خیابان نوسکی پراسپکت هستید. آن‌قدر به‌سمت غرب پیش بروید تا دروازهای بزرگ ساختمان افسران عمومی (General Staff) را ببینید.

سن پترزبورگ

در طرف دیگر دروازه می‌توانید موزه آرمیتاژ را ببینید که در آن آثار افرادی چون داوینچی، رامبرانت، تیسین و روبنس وجود دارد. حتما برای دیدن این موزه وقت اختصاص دهید.

سن پترزبورگ

درست آن‌طرف موزه آمیتاژ، Palace Embankment را می‌بینید که یک جای عالی برای عکاسی است. وقتی از این جاذبه به‌سمت چپ می‌روید به یک فضای سبز بزرگ می‌رسید که به کلیسای جامع سنت ایزاک منتهی می‌شود که زمانی بزرگ‌ترین کلیسای جامع روسیه بود. از ستون‌های ساختمان بالا بروید و تمام شهر را یک‌جا ببینید.

سن پترزبورگ

هنگام بازگشت، کنار رستوران Eliseev Merchants’ Shop توقف کنید و از غذاهای لذیذ روسی لذت ببرید. در پایان هم وقتی به هتل بازگشتید با دسرهای خوشمزه هتل و پذیرایی روسی خستگی روز را از تن به در کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه