چطور با یک کوله پشتی کوچک به همه جا سفر کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
چطور با یک کوله پشتی کوچک به همه جا سفر کنیم؟

بستن بار سفر یکی از کارهای مهمی است که قبل از سفر باید انجام دهید. با این نکات بار سفر خود را در یک کوله‌پشتی ببندید و راهی سفر شوید.

اگر تا به حال یک چمدان سنگین را روی خیابان‌های سنگ فرش شده اروپا کشیده باشید یا به دنبال یک خوراکی کوچک در انبوه وسایل خودتان در یک کوله‌پشتی گشته باشید، حتما می‌دانید که وقتی زمان بستن بار سفر می‌رسد، بیشتر ما وسایلی بیش از حد نیاز برمی‌داریم.

فرقی نمی‌کند که فردی دائما در حال سفر باشیم که فقط برای دو شب سفر سه کیف برمی‌داریم یا کوله‌گردی که همه وسایل پیاده‌گردی و کمپینگ خود را در یک کوله‌پشتی جای‌ می‌دهد و فقط نیم ساعت بیرون آوردن آن‌ها طول می‌کشد. در هر صورت بیشتر ما معمولا بیش از حد نیاز بار و وسیله برمی‌داریم. تقریبا نیمی از چیزهایی که برای سفر برمی‌داریم، اضافه است و می‌توانیم در خانه بگذاریم. با کمی نظم و خلاقیت می‌توانید با یک کوله‌پشتی کوچک به همه جای دنیا سفر کنید. همان کوله‌پشتی که از آن برای بردن کتاب‌های خود سر کلاس درس استفاده می‌کنید.

برای این کار، این ترفندها را به خاطر داشته باشید.

عزیزانت را بکش!

سفر با کوله

یک توصیه رایج به نویسنده‌ها وجود دارد که آن‌ها را از تکلف و به کار بردن کلمات سخت و سنگین دور می‌کند و آن توصیه این است، عزیزانت را بکش!

یعنی چیزهایی که دوست داری کنار بگذار. این توصیه در مورد بسته‌بندی وسایل سفر هم قابل اجرا است. ما معمولا برای سفر بسیاری از چیزهایی که دوست داریم برمی‌داریم در حالی که ممکن است اصلا به آن نیاز نداشته باشیم. اگر قرار است سه شب جایی اقامت کنید، لازم نیست پنج پیراهن، ۴ شلوار و سه جفت کفش با خود ببرید. معمولا این جور مواقع با خودمان می‌گوییم شاید لازم شود. موقع انتخاب لباس دقت کنید، بدون تردید به همه این لباس‌ها نیاز پیدا نمی‌کنید. تک تک روزهای سفر خود را در نظر بگیرید، چه کاری قرار است انجام دهید و برای انجام آن کار یا تفریح و فعالیت، واقعا به چه لباسی نیاز دارید و در چه لباسی راحت‌تر هستید؟ این روش را به کار بگیرید و خواهید دید که بار سفر شما نصف می‌شود.

این توصیه فقط در مورد مقصدهایی با آب و هوای گرم نیست؛ چراکه این مقصدها در حالت کلی معمولا بار کمتر و سبک‌تری نیاز دارند.

یکی از دفعاتی که به شکلی بلندپروازانه و عجیب برای سفر بار سفر بسته بودم، سفر به گرینلند بود. این سفر با فعالیت‌های تفریحی زیادی در طبیعت همراه است. مثلا اقامت در چادرهای یخی، سوار شدن فرابرها، طی کردن مسیرهای خاکی و.... برای این سفر من فقط کوله‌پشتی خودم را برده بودم. کوله‌ام فقط حاوی وسایل ضروری بود. در فرودگاه از طرف همه کسانی که اطرافم بودند، بازخوردهای عجیب و متعجبانه‌ای دریافت می‌کردم و این کار من باعث تعجب آن‌ها شده بود. یک نفر در فرودگاه گرینلند به من گفت: «این همه باری است که با خودت آورده‌ای؟ می‌دونی که داری به گرینلند سفر می‌کنی؟»

مطمئنا می‌دانستم مقصدم کجا است. من چهار بار در آن هفته یک لباس یکسان پوشیدم. مقصد سفرم گرینلند بود نه مراسم مت گالا.

چپاندن هوشمندانه!

جمع کردن بار سفر در کوله پشتی

مهم‌ترین تکنیک در هنگام بستن بار سفر تکنیکی است که من آن را چپاندن هوشمندانه نامیده‌ام. از این نترسید که لباس‌های خود و سایر وسایل ضروری را در هر جایی که فضای خالی پیدا می‌شود، بچپانید. البته این کار را باید هوشمندانه انجام دهید. لازم نست برای وسایلی مثل وسایل بهداشتی و جوراب، کیف زیپ‌دار جداگانه داشته باشید. ابتدا وسایل بزرگ‌تر را داخل چمدان بگذارید و بعد وسایل کوچک را در بین آن‌ها جای دهید. من با قرار دادن کفش‌ها در انتهای کوله شروع می‌کنم. سپس روی آن شلوار، تی شرت و پیراهن را قرار می‌دهم. لباس‌های زیر و جوراب‌ها در حاشیه بین لباس‌ها و دیواره‌ی کوله جا می‌شود.

اگر پیراهن‌هایی دارید که نمی‌خواهید چروک شوند، آن‌ها را در قسمت مخصوص لپتاپ کوله، تا کنید و جدا بگذارید.

متفاوت فکر کنید

بستن بار سفر

خلاقیت یک نکته کلیدی در زمان بسته‌بندی بار سفر است. لازم نیست کوله‌پشتی شما همه کار را برایتان انجام دهد؛ به‌خصوص در سفر به مقصدهایی که آب و هوای سردی دارند. این پیشنهاد که در هواپیما هفت لایه لباس بپوشید که کوله‌پشتی شما سبک‌تر شود، بدترین پیشنهاد ممکن است؛ ولی لازم نیست این لباس‌ها را حتما تنتان کنید. مثلا گرمکن خود را می‌توانید دور کمرتان ببندید یا یک جفت بوت را به کوله‌پشتی‌تان آویزان کنید. البته اگر دو سه لایه لباس هم بپوشید در هواپیما می‌توانید هر کدام که نیاز نیست در بیاورید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه