کارهایی که باید در ژوهانسبورگ انجام داد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰
کارهایی که باید در ژوهانسبورگ انجام داد

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر کشور آفریقای جنوبی است که برخلاف گذشته گردشگران بسیاری برای بازدید از جاذبه‌ها و زیبایی‌های آفریقا به آن سفر می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با ژوهانسبورگ و کارهایی که می‌توان در این شهر انجام داد، با کجارو همراه شوید!

ژوهانسبورگ یکی از ۵۰ کلانشهر دنیا است که هیچ دریا یا رودخانه‌ای در نزدیکی آن وجود ندارد. ولی با داشتن تعداد بیشماری از کافه، رستوران و مراکز تفریحی به کعبه آمال گردشگران تبدیل شده است. در این شهر موقعیت‌های بسیاری متناسب با سلیقه و روحیه برای ماجراجويی و کارهای هیجان‌انگیز فراهم است. در این مقاله نگاهی کوتاه به بخشی از کارهایی خواهیم داشت که می‌توان در این شهر زیبا انجام داد.

گردش در خیابان چهارم در Parkhurst

گردش در خیابان چهارم در Parkhurst خیابان چهارم مشهورترین خیابان شهر ژوهانسبورگ  است که مرکز کافه و رستوران‌های بسیاری است. در این خیابان می‌توان صبحانه‌ای بی‌نظیر را در رستوران‌هایی مانند اسپرسو (Espresso) یا The Wolfpack صرف کرد. در این رستوران‌ها همبرگرهای بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌شوند. البته این خیابان برای صرف غذا در هنگام عصر نیز مکان بسیار مناسبی است.

تماشای آسمان زیبای ژوهانسبورگ

تماشای آسمان زیبای ژوهانسبورگ تماشای آسمان زیبای ژوهانسبورگ آسمان شهر ژوهانسبورگ به رعد و برق‌های دیدنی و غروب‌های زیبایش شهرت دارد. به عبارت دیگر، یکی از خاطره‌های زیبایی که می‌توان از این شهر به یادگار برد، محو شدن در تماشای نور خورشید در بالای تپه   Northcliff است. برای تماشای این مناظر دل‌انگیز کافی است تا مقداری خوراکی و نوشیدنی را در سبد پیک‌نیک خود گذاشته و از تماشای غروب زیبای آفتاب نهایت لذت را ببرید.

گردش در خیابان‌های Soweto

گردش در خیابان‌های Soweto اگر به ژوهانسبورگ سفر می‌کنید، به هیچ عنوان فرصت بازدید از Soweto را از دست ندهید. شهر کوچکی در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ با پیشینه تاریخی غنی که بازدید از آن با دوچرخه برای گردشگران جالب‌تر خواهد بود. حتی می‌توان در برخی از کافه‌ها توقف کرده و با افراد بومی صحبت کرد و از غذاهای محلی مانند برعای چشید. در بازدید از این شهر فراموش نکنید تا سری به خیابان   Vilikazi  بزنید، زیرا دو تن از برندگان جایزه نوبل (نلسون ماندلا و اسقف اعظم دزموند توتو)  از ساکنان این خیابان هستند.

قدم زدن در Maboneng Precinct

قدم زدن در Maboneng Precinct Maboneng به معنی محل نورانی در بخش شرقی ژوهانسبورگ قرار دارد و پاتوق معمارها، طراحان مد و شیفتگان غذا است. در واقع در این محل می‌توان تلفیق انرژی و خلاقیت را مشاهده کرد. البته در این منطقه فروشگاه و گالری‌های هنری متعددی نیز وجود دارند که مشهورترین آن‌ها بهترین هفته بازار آفریقای جنوبی است که هر یکشنبه صبح برپا می‌شود.

بازدید از غارهای  Sterkfontein

بازدید از غارهای Sterkfontein آیا علاقه‌مند هستید تا در زمان به عقب برگردید؟ با بازدید از این غارها این امکان برای شما فراهم می‌شود تا تصاویر و احتمال‌های جدیدی در مورد بشر اولیه در ذهن‌تان پدیدار شود. در حین گردش از دالان‌های این غارها اطلاعات جدیدی را در مورد سایت میراث جهانی یونسکو و محل کشف قدیمی‌ترین شواهد و بقایای مربوط به بشر ماقبل تاریخ،  جمجمه خانم پلز، کسب کنید. منبع: urbanadventures

مطالب مرتبط:

دیدگاه