زمان مناسب برای سفر به تهران؛ چه فصلی بریم تهران؟

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
زمان مناسب برای سفر به تهران؛ چه فصلی بریم تهران؟

اگر قصد دارید به تهران سفر کنید و نمی‌دانید چه زمانی مناسب است، در این مطلب با ما همراه باشید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

بهترین زمان سفر به تهران دقیقا چه موقع از سال است؟

برای پیدا کردن جواب این سوال باید کمی وارد جزییات شد. پیش از هر چیز لازم است هدف خود را از سفر به تهران مشخص کنید.

 آیا برای انجام کار های اداری و این‌چنینی به تهران سفر می‌کنید؟

یا  صرفا می‌خواهید در تهران به تفریح و بازدید بپردازید ؟

 متاسفانه برای انجام کارهای اداری زمان دقیق و درستی وجود ندارد و تنها لازم است در موعد مقرر که از پیش تعیین شده به اداره مورد نظر مراجعه کرده و کار خود را انجام دهید..

اما اگر برای گردش و تفریح به تهران سفر می‌کنید پیدا کردن زمان مناسب به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. با توجه به موقعیت شهر تهران به‌سختی می‌توان زمان ثابتی از سال را که از نظر شلوغی، ترافیک، آب و هوا و... ایدئال  باشد را مشخص کرد. در ادامه این مقاله به بررسی سفر به تهران در فصل های مختلف می‌پردازیم که هر فصل برای چه کاری مناسب است.

سفر به تهران در فصل بهار: بهترین فصل برای گردشگری

اگر شلوغی و ترافیک آلودگی تهران را نمی توانید تحمل کنید و می‌خواهید سری به تهران بزنید تعطیلات نوروز بهترین زمان برای شما است؛ بیشتر ساکنان تهران برای سفر های نوروزی و بازگشت به شهرستان خود شهر را ترک می‌کنند که این امر باعث می‌شود آلودگی هوا در تهران نباشد. در واقع  می‌توان گفت ایام نوروز در شهر بار ترافیکی کمتری نسبت به دیگر ایام سال وجود دارد. یکی از بهترین موقعیت‌های زمانی برای سفر به تهران و بازدید از موزه ها و کاخ موزه های تاریخی تهران مثل کاخ موزه گلستان، کاخ موزه سعدآباد، باغ موزه نگارستان، باغ فردوس، پل طبیعت، دریاچه خلیج فارس و … در ایام نوروز است.

 تهران در فصل تابستان

تهران در فصل تابستان از دید ساکنان این شهر زیبایی خاصی ندارد؛ گرمای هوا ترافیک به‌شدت کلافه کننده است. در واقع فردی پیدا نمی‌شود که به شما پیشنهاد کند تا در تابستان به تهران بیایید. در صورتی که، بسیاری از مردم نمی دانند، اگر مقصد خود برای تفریح در تهران را به‌درستی انتخاب کرده باشید، تابستان بهترین زمان ممکن برای سفر به پایتخت است.

به فاصله یک یا چند ساعتی از دود و ترافیک شهر تهران روستاها و ییلاقات بسیار خوش آب و هوایی در اطراف تهران وجود دارند که طبیعت بکر، خنکی هوای آن‌ها حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

رپورتاژ زمان مناسب برای سفر به تهران - چه فصلی بریم تهران ؟

در ادامه چند تا از ییلاقات و روستا های اطراف تهران را معرفی می‌کنیم:

روستای آهار در شمال غرب تهران

روستای رود های پرآب، طبیعت زیبا و آب و هوای تمیزاین منطقه برای  کمپ زدن یا اقامت چندروزه یکی از بهترین انتخاب ها در فصل تابستان است. که شما می‌توانید برای رسیدن به این روستا از اتوبان بابایی وارد جاده اوشون فشم شوید و از مسیر زیبا در میان کوه های البرز لذت ببرید.

روستای واریش و وردیج

واریش یکی از روستا های غرب تهران است که در بخش کن و سولقان قرار گرفته است آب و هوای خنک آن در تابستان می‌تواند بهترین مقصد در سفر به تهران باشد محیط این روستا کوهستانی است و همین موضوع باعث شده تا تابستان ها در واریش هوایی مطبوع و خنک داشته باشد از طرفی زمستان های آن به حدی سرد است که اکثر مردم روستا به قشلاق کوچ می‌کنند. پس سفر به این روستا را در زمستان به‌کلی فراموش کنید.

مقصدی بعدی روستای وردیج است که در امتداد روستای واریش قرار دارد. روستای وردیج بزرگترین روستای شمال غربی شهر تهران است آب و هوای خنک وردیج در فصل تابستان، وجود جاذبه ی گردشگری به نام تپه ارواح سنگی این روستا را به یکی از ظرفیت‌های گردشگری تهران تبدیل کرده است.

جاده رسیدن به روستای وردیج کوهستانی بوده و در فصل زمستان به‌دلیل بارش برف و یخبندان تردد از این جاده مسافران را اغلب با مشکلاتی مواجه می‌کند بنابراین در فصل زمستان در صورت مسدود نبودن مسیر منتهی به این روستا بدون زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی رانندگی نکنید.

لواسان

لواسان محبوب ترین تفرجگاه نزدیک تهران است . این ییلاق در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران جای گرفته و حدود یک ساعتی از  شهر تهران فاصله دارد.  پوشش گیاهی و درختان این منطقه گستره ای از منطقه شمیرانات تا سد لتیان را در بر میگیرند.

لواسان از سه بخش لواسان بزرگ، لواسان کوچک و شهر لواسان تشکیل شده است. در صورتی که مقصد شما در سفر به تهران شهر لواسان است حتما از جاذبه های دیدنی آن مثل: سد لتیان، دشت گرچال(دشت هویج)، قله پرسون غار موزه ی وزیری، آبشار برگ جهان نیز دیدن کنید.

برای رفتن به این ییلاقات بهترین وسیله نقلیه خودروی شخصی است تا با خیالت راحت و ایمن و بدون دغدغه سفر کنید در صورتی که نگران اصطحلاک ماشین شخصی خود هستید یا رانندگی طولانی مدت برای شما خسته کننده است، حتی در صورتی که ماشین شخصی ندارید می‌توانید با هواپیما یا قطار خود را به تهران رسانده و از خدمات اجاره خودرو با راننده و بدون حامی رنت استفاده کنید. مرکز اجاره خودرو حامی رنت با مجوز رسمی و ۱۴ سال سابقه به‌عنوان یکی از بزرگترین موسسات کرایه خودرو، به تمام این نیازها پاسخ داده و خودروی مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تهران ییلاقات و روستا ها بسیاری دارد که برخلاف تصور عموم مردم تنها شهر شلوغی، ترافیک و آلودگی نیست. پشت چهره مدرن خود هنوز لایه هایی از زیبایی شناختی سنتی را حفظ کرده که هنوز پای تکنولوژِی و اینترنت و مدرنیته به آنجا باز نشده و می‌توان  روز ها یا ساعاتی  را به دور از هرج و مرج و شلوغی شهر در آرامش سپری کرد.

تهران در پاییز 

اگر سخت گیر نباشیم می‌توان گفت تهران در پاییز، یکی از زیباترین چهره های خود را نمایان می‌کند هوا نه آن‌چنان سرد است که سوز به استخوان برسد و نه آن‌قدر گرم است که کلافه کننده باشد. درختان شهر رنگ عوض کرده و کم‌کم رخوت و یکنواختی را از چهره ی شهر پاک می‌کنند. فصل پاییز به‌لحاظ زیبایی شناختی زمان مناسبی برای سفر به تهران است؛ در صورتی که هوای شهر هم در روزهای پاک خودش باشد، بنظر یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از شهر تهران پاییز است. اگر در پاییز به تهران سفر کردید حتما پیاده روی در خیابان ولیعصر و بلوار کشاورز را فراموش نکنید. در صورتی که با ماشین شخصی خود به تهران سفر می‌کنید به‌راحتی می‌توانید از خیابان و چهره ی پاییزی شهر لذت ببرید یا به تفرجگاه های اطراف تهران رفته و با چند روزی کمپ کردن سفر خوشی را برای خود رقم بزنید.

رپورتاژ زمان مناسب برای سفر به تهران - چه فصلی بریم تهران ؟

فصل آخر سال: زمستان

فصل زمستان بهترین زمان سفر به تهران برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است. که به ورزش اسکی در پیست دیزین بزرگترین پیست اسکی ایران به اسکی بپردازند یا در اقامتگاه های کوهستانی دیزین لذت اقامت در یک منطقه کوهستانی با امکانات تفریحی عالی را تجربه کنند. در صورتی که سرما و برودت هوا شما را اذیت می‌کند در این فصل از سال تهران را برای سفر انتخاب نکنید چراکه سرما زیاد فرصت لذت بردن از سفر را به شما نمی دهد.

سخن آخر

 تهران شهری چهار فصل زنده و پویاست در هر ساعت از شبانه‌روز که در شهر باشید این پویایی و سرزندگی نیز شما را به وجد می آورد حتی به شما هم القا می‌کند تا کاری انجام دهید. سفر به تهران حتی در صورت کوتاه بودن مدت اقامت، هر فرد را به ماندن و تغییر محل سکونت به تهران ترغیب می‌کند این‌ها همه تاثیر همان پویایی و سرزندگی تهران است. از طرفی این پویایی در کنار پیشرفت و گسترش شهری باعث به وجود آمدن ظرفیت بالای گردشگری در تهران شده است.

در این مقاله سعی کردیم به توضیح این مسئله بپردازیم که شهر تهران در هر فصل از سال برای چه گروهی از گردشگران و با چه هدفی مناسب ترین مقصد برای سفر است.

در پایان لازم میدانم مجدد بر این موضوع تاکید کنم پیش از سفر به تهران هدف خود را از این سفر تعیین کرده تا بهترین زمان برای سفر به تهران را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه