سواحل معروف تایلند + جاهای دیدنی و تفریحات

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
سواحل معروف تایلند + جاهای دیدنی و تفریحات

برخی از جذاب‌ترین سواحل جهان در کشور تایلند قرار دارند؛ سواحلی بکر و بی‌بدیل که شنا، حمام آفتاب و انواع تفریحات آبی را  در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

برخی از خیره‌کننده‌ترین و شگفت‌انگیزترین سواحل جهان در مناطق جنوبی تایلند قرار دارند. اگر به‌دنبال آرامش و سکوت هستید، به بهترین سواحل تایلند، سواحل مشرف به صخره‌های بلند آهکی یک‌پارچه و غارهایی در دل آن‌ها بروید که در میان آب‌های لاجوردی استان کرابی قرار دارند؛ اگر به‌دنبال کمی هیاهو و هیجان هستید، به جزیره محبوب پوکت سر بزنید. خلیج تایلند نیز مملو از جزیره‌هایی است که سواحل آن‌ها با شن‌های نرم، مکان‌های مناسبی برای شنا و آفتاب گرفتن به شمار می‌روند. جزیره ساموی (Koh Samui) نیز نقطه آغازی برای کاوش در جزایر «فانگان» (Koh Phangan) و «تائو» (Koh Tao) است.

جنوب تایلند به‌عنوان بهشت ​​ساحل‌نشینان شناخته می‌شود؛ برای همین مهم نیست که کجا زیرانداز ساحلی خود را پهن کنید، هر نقطه از این منطقه، زیبا و دلربا است. انتخاب ساحل مناسب برای تعطیلات بستگی به این دارد که می‌خواهید زمان خود را چگونه بگذرانید؛ قصد ماجراجویی و حضور در فضایی اجتماعی را دارید یا می‌خواهید با دنیای خارج قطع ارتباط کنید. در حالی که دسترسی به برخی از سواحل تایلند (معمولا سواحل شلوغ) آسان است، سواحلی بکر در میان جزایر تایلند پنهان شده‌اند که برای کشف آن‌ها باید تلاش بیشتری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا سواحل برتر تایلند را به شما معرفی کنیم.

بهترین سواحل تایلند:

ساحل رایلی؛ استان کرابی (Railay Beach)

  • آدرس: منطقه موینگ کرابی (Mueang Krabi)، شهر آئو نانگ (Ao Nang) (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، صخره‌نوردی، شیرجه در آب، غارنوردی، رستوران‌گردی، خرید، پیاده‌روی و هایکینگ

ساحل رایلی

منبع عکس: wildplanetblog.com. عکاس: ناشناس

ساحل باشکوه رایلی یا رایله (Rai Leh) یکی از بهترین سواحل استان کرابی (در ساحل غربی جنوب تایلند و در دهانه رودخانه کرابی) و یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند است. ساحل رایلی در یک شبه‌جزیره کوچک بین شهر کرابی و آئو نانگ قرار دارد؛ به همین دلیل تنها با قایق می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ البته نگران نباشید، تمام سختی‌های مسیر، ارزش تجربه گشت‌وگذار در این ساحل را دارند. شن و ماسه‌های نرم و سفیدرنگ تنها بخشی از زیبایی‌های ساحل ریلی هستند؛ ساحلی که با صخره‌ها و غارها، تخته سنگ‌های آهکی، مناظر جنگلی و مناطق شنای تالاب‌مانند احاطه شده است.

ساحل رایلی متشکل از چندین ساحل کوچک‌تر است که همگی در نزدیکی هم قرار دارند. بازدید از این امتداد ساحلی به افرادی توصیه می‌شود که به‌دنبال تجربه فضای سنتی ساحل‌گردی، آرامش و همچنین کمی کاوش در اطراف یک جزیره بکر و زیبا هستند. افراد علاقه‌مند به کوهنوردی و ارتفاع نیز می‌توانند پس از صعود به ارتفاع مشخصی، لذت شیرجه‌زدن در آب دریا را تجربه کنند.

چهار منطقه اصلی رایلی شامل فرا نانگ، رایلی غربی، رایلی شرقی و تون سای (Ton Sai) هستند. بازدید از تون سای با فضایی روستایی‌تر، به کوهنوردان و کوله‌گردها توصیه می‌شود و بازدید از رایلی غربی با زرق‌و‌برق بیشتر و مسیر پیاده‌روی رایلی شرقی با مغازه‌ها و رستوران‌ها برای افرادی مناسب است که به‌دنبال فضایی لوکس و پرهیاهو هستند.

ساحل رایلی کرابی

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل رایلی شرقی، اسکله قایق‌هایی است که از کرابی می‌آیند. ساحل شرقی عمدتا پوشیده از درختان مانگرو و برای شنا نامناسب است. در انتهای شمالی اسکله، یک منطقه تجاری و تفریحی در امتداد یک مسیر پیاده‌روی وجود دارد که در آن رستوران‌ها، بارها و خدمات مختلفی نظیر مدرسه موی‌تای (یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی) و استراحت‌گاه‌های ارزان‌تر از رایلی غربی به چشم می‌خورند. بخش شمالی این مسیر به تون سای منتهی می‌شود و شما در طول آن به غار الماس می‌رسید؛ غاری که می‌توانید به عمق آن بروید. در انتهای جنوبی مسیر پیاده‌روی، یک مسیر عمومی دیگر در زیر صخره‌های آهکی وجود دارد که دسترسی به ساحل فرا نانگ را فراهم می‌کند. غار خفاش و غار فرا نانگ از دیگر جاذبه‌های ساحل رایلی شرقی هستند.

ساحل رایلی غربی، محبوب‌ترین منطقه ساحلی رایلی است؛ بخشی که از طریق مسیرهایی از طریق استراحتگاه‌های بزرگ یا مسیرهای جنگلی به بخش شرقی متصل می‌شود و در احاطه صخره‌های آهکی مرتفع در دو طرف قرار دارد. قایق‌ها برای حمل و نقل به آئو نانگ در ۱۵ دقیقه‌ای شمال رایلی در دسترس هستند. علاوه بر این، کشتی‌هایی که از رایلی به مقصد «فی‌فی» (Ko Phi Phi) و نقاط غربی از جمله پوکت می‌روند، از ساحل غربی حرکت می‌کنند. کانون توجه ساحل غربی رایلی، یک تفرجگاه کوچک (مسیر پیاده‌روی) در احاطه ردیفی از رستوران‌ها و مغازه‌ها است. 

از گزینه‌های اقامتی در این ساحل می‌توان خانه‌های ییلاقی و استراحتگاه‌هایی با قیمت متوسط ​​در ساحل شرقی رایلی و مجموعه‌ای از استراحتگاه‌های مجلل متمرکز در ساحل غربی را نام برد؛ اگرچه یکی از آن‌ها به نام «رایاوادی ریزورت» (Rayavadee Resort) هر دو ساحل را در بر می‌گیرد و همچنین دارای یک رستوران ساحلی در منطقه ساحلی «آئو فرا نانگ» (Ao Phra Nang) است.

ساحل نای هارن؛ پوکت (Nai Harn Beach)

  • آدرس: منطقه موینگ پوکت، روستای راوای (Rawai) (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، رستوران‌گردی، خرید، قایق‌سواری، پیاده‌روی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی

ساحل نای هارن

منبع عکس: phuket۱۰۱.net. عکاس: ناشناس

ساحل نای هارن از زیباترین سواحل پوکت است

نای هارن، ساحلی بکر و بسیار محبوب است؛ ساحلی با فضای روستایی و هیپی‌وار در بین تپه‌های سبز و چند جزیره کوچک در جنوب پوکت که به خاطر آب‌های شفاف، شن‌های سفید، امواج ملایم، شرایط آب و هوایی پایدار و فضایی آرام‌تر از سواحل گردشگری غربی پوکت در زمره بهترین سواحل تایلند قرار می‌گیرد. وجود رستوران‌ها و غرفه‌های فروش غذای خیابانی سبب شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند یک روز کامل را با خیالی آسوده در این ساحل سپری کنند. تعدادی از استراحتگاه‌ها مانند استراحتگاه ناواتارا پوکت (Navatara Phuket Resort)، نای هارن و سانسوری پوکت (Sunsuri Phuket) نیز در چند قدمی ساحل هستند.

خلیج حفاظت‌شده نای هارن، لنگرگاه بزرگی برای قایق‌های بادبانی و قایق‌های تفریحی لوکس به شمار می‌رود که در بین مهاجران و افراد محلی از محبوبیت بالایی برخوردار است. از دیگر جاذبه‌های ساحل نای هارن می‌توان به فروشگاه‌های ساده لباس‌های ساحلی و صنایع دستی تایلندی، صومعه بودایی «وات نای هارن» و دریاچه آب شیرین نای هارن در احاطه درختان سرسبز (مناسب برای دویدن و قایق‌سواری) اشاره کرد.

ساحل هاد رین؛ جزیره فانگان (Haad Rin)

  • آدرس: خلیج تایلند، جنوب جزیره فانگان (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، والیبال ساحلی، ورزش‌های آبی مانند جت اسکی و کایاک سواری، شرکت در فستیوال‌ها و رویدادها

ساحل هاد رین

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل «هاد رین» یا «هات رین» یکی از محبوب‌ترین سواحل جزیره کوچک فانگان است که در جنوبی‌ترین نقطه آن قرار دارد. جزیره‌ فانگان در خلیج تایلند در استان «سورات تانی» (Surat Thani) در جنوب تایلند واقع شده و بیش از ۳۰ ساحل زیبا را در خود جای داده است. فانگان دو خواهرخوانده بزرگ‌تر و کوچک‌تر به نام‌های جزیره ساموی (با فاصله ۱۵ کیلومتر) در جنوب و جزیره تائو (با فاصله ۲۵ کیلومتر) در شمال دارد. محیط تخمینی این جزیره ۴۰ کیلومتر (حدود ۱۰ ساعت پیاده‌روی) است. فانگان از خشکی حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد و ارتفاع بلندترین نقطه آن، «خائو را» (Khao Ra)، از سطح دریا، ۶۳۰ متر است.

ساحل هاد رین با امتدادی طولانی از ماسه‌های سفید و آب‌های آبی‌رنگ در احاطه درختان نارگیل و صخره‌ها قرار دارد و گردشگران می‌توانند یک روز ساحلی به‌یادماندنی را در آن تجربه کنند. ساحل هاد رین از سواحل پرهیاهوی تایلند است و همیشه در آن والیبال ساحلی، شنا و ورزش‌های آبی مانند جت‌اسکی و کایاک‌سواری برقرار است.

ساحل هاد رین از دو ساحل اصلی سانست (هات رین نای) در جنوب و ساحل بزرگ‌تر سان رایز (هات رین نوک) در شمال تشکیل شده است. پیشینه محبوبیت این ساحل به دهه ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد؛ زمانی که کوله‌گردها به این منطقه می‌آمدند.

در اطراف ساحل هاد رین، گزینه‌های اقامتی بسیاری از ویلاهای خصوصی «آنانتارا راساناندا جزیره فانگان» (Anantara Rasananda Koh Phangan) گرفته تا استراحتگاه‌هایی با خدمات کامل، مانند رزورت و اسپای «سانتیا جزیره فانگان» (Santhiya Koh Phangan Resort & Spa) و حتی خوابگاه‌هایی در ساحل با قیمت ارزان وجود دارند. هر ماه در شب‌های ماه کامل در ساحل سان رایز هاد رین، برنامه‌های مختلفی نظیر آتش‌بازی‌، اجرای موسیقی و رقص برگزار می‌شود؛ پس اگر با شلوغی مشکل دارید، طوری برنامه‌ریزی کنید که در زمانی به‌غیر از این تاریخ‌ها به ساحل بروید.

ساحل غار فرا نانگ؛ استان کرابی (Phra Nang Cave Beach)

  • آدرس: منطقه موینگ کرابی، شهر آئو نانگ، ساحل رایلی (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، صخره‌نوردی، عکاسی، غواصی، کایاک‌سواری و پیاده‌روی

ساحل غار فرا نانگ

منبع عکس: kkday.com. عکاس: ناشناس

ساحل غار فرا نانگ در استان کرابی در جنوب تایلند، ساحلی با مناظر خیره‌کننده و تجربه‌های ماجراجویانه است که کمتر ساحلی می‌تواند با آن رقابت کند. آب کم‌عمق و برآمدگی‌های صخره‌ها این ساحل را تبدیل به مکانی امن برای شنای گردشگران و خانواده‌ها و همچنین صخره‌نوردان کرده‌اند. ساحل غار فرا نانگ گاهی اوقات بسیار شلوغ است؛ با این وجود، نام آن در لیست بهترین سواحل تایلند قرار دارد و بهتر است بازدید از آن را از دست ندهید. این ساحل بخشی از ساحل بزرگ‌تر رایلی است که پیش‌تر درباره آن توضیح دادیم.

برای تجربه ساحلی خصوصی‌تر، در استراحتگاه‌هایی مانند «رایاوادی ریزورت» بمانید؛ اقامتگاهی مجلل در محیطی جنگلی که دارای استخرهای کم‌عمق و منطقه ساحلی است. با پیاده‌روی در مسیرهای کوتاه در نزدیکی ساحل به غارها می‌رسید؛ منطقه‌ای با مناظر بی‌بدیل که هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. غار فرا نانگ یا غار پرنسس، مهم‌ترین جاذبه این ساحل است که در میان ماهیگیران به‌عنوان مکانی مقدس شناخته می‌شود. بسیاری از افراد محلی بر این باورند که غار فرا نانگ محلی برای اجابت دعاهای آن‌ها برای فرزندآوری است. 

عکاسی از مناظر پانارومایی، طلوع و غروب خورشید، خرید میوه تازه از فروشنده‌های محلی سوار بر قایق، پیاده‌روی، شنا و غواصی در آب‌های شفاف کریستالی و کایاک‌سواری، از بهترین تجربیاتی هستند که می‌توانید در ساحل فرا نانگ کسب کنید. بهترین زمان بازدید از ساحل غار فرا نانگ از نظر آب و هوای مناسب و ازدحام کمتر، ماه مه و اکتبر (نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد و نیمه مهر تا نیمه آبان) است. فصل پرمسافر فرا نانگ نیز از ماه نوامبر تا آوریل (نیمه آبان تا نیمه اردیبهشت) است.

خلیج مایا؛ جزیره فی فی (Maya Bay)

  • آدرس: استان کرابی، جزیره فی فی له (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: عکاسی، پیاده‌روی و آفتاب گرفتن

خلیج مایا

منبع عکس: au.hotels.com. عکاس: ناشناس

آب‌های کم‌عمق و نیلگون خلیج مایا در جزیره فی فی له، یکی از زیباترین جزایر استان کرابی، در احاطه صخره‌های سنگی آهکی عظیمی با حدود ۱۰۰ متر ارتفاع از سه طرف قرار دارند. کافی است این ساحل را از نمای هوایی ببینید تا متوجه شوید چرا از این مکان به‌عنوان پس‌زمینه فیلم «ساحل» به کارگردانی دنی بویل و بازی لئوناردو دی کاپریو استفاده شده است. تپه‌های شیب‌دار اطراف آب به بیننده این حس را می‌دهند که در تکه‌ای از بهشت ایستاده است. بیشتر سواحل خلیج مایا کوچک هستند و برخی فقط در جزر و مد وجود دارند. ساحل اصلی این خلیج با حدود ۲۰۰ متر طول و ماسه‌های سفید نرم ابریشمی، به‌قدری زیبا است که نفس شما را بند خواهد آورد. 

خلیج مایا در سال ۲۰۱۸ به‌دلایل محیط زیستی، به‌مدت سه سال بسته و در سال ۲۰۲۲ پس از اتمام پروژه‌های محافظت از تپه‌های مرجانی، بازگشایی شد. قوانین جدید ورود به خلیج مایا از این قرار است که قایق‌ها نمی‌توانند وارد آن شوند، شنا ممنوع است، رانندگان باید مسافران را در یک اسکله در قسمت دیگری از جزیره پیاده کنند و بازدیدکنندگان باید پای پیاده خود را به ساحل برسانند. ظرفیت بازدید از ساحل خلیج مایا تنها هشت قایق تندرو و حداکثر ۳۰۰ گردشگر است.

خلیج مایا، لوکیشن فیلم «ساحل» با بازی لئوناردو دی کاپریو بوده است

بهترین زمان برای بازدید از خلیج مایا بین نوامبر و آوریل در طول فصل شلوغی است؛ زمانی که دریاها آرام هستند و دسترسی آسان‌تری به خلیج فراهم می‌کنند. خلیج مایا امکانات رفاهی ندارد و یک کلبه کوچک مخصوص فروش تنقلات و یک سرویس بهداشتی از معدود امکانات تعبیه شده در آن هستند.

جزایر فی فی، یک گروه جزیره‌ای در تایلند بین جزیره بزرگ پوکت و تنگه مالاکا در تایلند هستند و بخشی از پارک ملی «هات نوپارات تارا جزیره فی فی» (Hat Nopparat Thara-Ko Phi Phi National Park) به شمار می‌آیند. «فی فی دون»، با ۹٫۷۳ کیلومتر مربع وست، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره این گروه است؛ البته «فی فی له»، دومین جزیره بزرگ این مجمع‌الجزایر، در میان گردشگران محبوبیت بیشتری دارد. از دیگر جزایر این گروه می‌توان به «بیدا نای»، «بیدا نوک» و جزیره بامبو اشاره کرد؛ جزایری که چیزی بیشتر از سنگ‌های آهکی بزرگ نیستند که از دریا بیرون زده‌اند. این جزایر با قایق‌های تندرو از شهر کرابی یا از اسکله‌های استان پوکت قابل دسترسی هستند.

ساحل پاتایا؛ استان چونبوری (Pattaya Beach)

  • آدرس: شهر پاتایا، جاده باچ (baach) (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، پاراسل، جت اسکی، آفتاب گرفتن، خرید و غواصی

ساحل پاتایا

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل پاتای در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر بانکوک قرار دارد؛ ساحلی محبوب در میان گردشگران با سه کیلومتر طول در شرق خلیج تایلند که مهم‌ترین جاذبه آن، معبدی در دامنه تپه بر فراز شن و ماسه‌ها است. پاتایا در گذشته دهکده ماهیگیری بود و امروزه با وجود استراحتگاه‌هایی نظیر ریزورت و اسپای «رنسانس پاتایا» و اسپا و سوئیتهای مدرن «رویال وینگ» و مراکز خرید و رستوران‌های شناور، به فضایی مدرن بدل شده است.

ورزش‌های آبی‌نظیر پاراسل و جت اسکی از پرطرفدارترین تفریحات گردشگران در ساحل پاتایا هستند. این ساحل مانند دیگر سواحل نزدیک بانکوک گاهی اوقات کمی شلوغ می‌شود؛ با این وجود اگر از پیاده‌روی در خط ساحلی و منطقه تفریجگاهی لذت می‌برید، حتما به این ساحل سر بزنید. بهترین زمان بازدید از ساحل پاتایا، ماه مارس تا مه (نیمه اسفند تا نیمه خرداد) است؛ زمانی که هوا معمولا خوب است و گردشگران کمتری در ساحل هستند.

ساحل «جومتین» (Jomtien) در جنوب ساحل پاتایا، بخشی از خلیج پاتایا است؛ ساحلی آرام‌تر که با وجود تفریحات آبی و پارک سرگرمی کودکان، مکان مناسبی برای تفریح خانوادگی به شمار می‌رود. ساحل جومتین و ساحل پاتایا توسط تپه باشکوه بودا، یکی از بلندترین نقاط پاتایا، از هم جدا می‌شوند. قله این تپه، خانه بزرگ‌ترین مجسمه بودای کشف‌شده در پاتایا و همچنین منطقه‌ای مقدس به سبک چینی (اختصاص یافته به کنفوسیوس و لائوتسه، فیلسوفان مشهور چینی در قرن‌ها قبل از میلاد مسیح) است.

ساحل چاونگ؛ جزیره سامویی (Chaweng Beach)

  • آدرس: خلیج تایلند، شرق جزیره سامویی (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، رستوران‌گردی، ماساژ، موج‌سواری، قایق‌سواری و چتربازی

ساحل چاونگ نوی

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل محبوب «چاونگ» در جزیره ساموی، ساحلی شلوغ است؛ به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که به ساحل «چاونگ نوی»، نسخه کوچک‌تر و آرام‌تر چاونگ با یک کیلومتر طول بروید و از آب‌های کریستالی کم‌عمق مناسب شنا، شن و ماسه‌های نرم، موج‌های آرام و خط ساحلی خلوت در آرامش و به دور از شلوغی لذت ببرید. رستوران‌گردی در رستوران‌های ساحلی با میزهای روی شن و ماسه و ماساژ از بهترین تجریباتی است که می‌توان در این منطقه کسب کرد.

ساحل اصلی چاونگ ۶ کیلومتر طول دارد و از سه بخش شمالی (با آب‌های کم‌عمق)، جنوبی (چاونگ نوی) و مرکزی (منطقه شلوغ چاونگ با تعداد زیادی کافه و رستوران و شب‌های سرزنده) تشکیل شده است.

با اقامت در استراحتگاه‌های مجلل مانند ویلاهای لوکس «ساندالوود» (Sandalwood) و ریزورت و اسپای «بو فوت» (Bo Phut) در نزدیکی ساحل این فرصت را خواهید داشت که در جزیره خصوصی خود اقامت داشته باشید. بهترین زمان بازدید از ساحل چاونگ نوی، از نظر آب و هوایی، از اواخر دسامبر تا آوریل (نیمه دی تا نیمه اردیبهشت) است. موج‌سواری، قایق‌سواری با قایق‌های بنانا و قایق‌های فیلیپینی و پاراشوت از دیگر فعالیت‌های پرطرفدار گردشگری در ساحل چاونگ نوی به شمار می‌آیند.

جزیره ساموی در سواحل شرقی تایلند قرار دارد و از نظر جغرافیایی در مجمع‌الجزایر چامفون، بخشی از استان سورات تانی واقع شده است. این جزیره با مساحت حدود ۲۳۰ کیلومتر مربع مساحت، دومین جزیره بزرگ تایلند پس از پوکت است و سالانه چند میلیون گردشگر از آن دیدن می‌کنند. جالب است بدانید تا اواخر قرن بیستم میلادی، جزیره ساموی، یک جامعه منزوی خودکفا بود و ارتباط کمی با سرزمین اصلی تایلند داشت. این جزیره تا اوایل دهه ۱۹۷۰ بدون جاده بود و سفر ۱۵ کیلومتری از یک طرف جزیره به‌سمت دیگر شامل یک پیاده‌روی یک‌روزه از میان جنگل‌های کوهستانی می‌شد. اقتصاد جزیره در حال حاضر اساسا مبتنی بر صنعت گردشگری و همچنین صادرات نارگیل و کائوچو است. جزایر تفریحی پرجمعیت فانگان، تائو و «نانگ یوان» در شمال جزیره سامویی قرار دارند. 

ساحل آزادی؛ پوکت (Freedom Beach)

  • آدرس: منطقه کاتو (Kathu)، پاتونگ (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، غواصی و پیاده‌روی

ساحل آزادی پوکت

منبع عکس: phuket۱۰۱.net. عکاس: ناشناس

ماسه‌های سفید نرم و آب‌های آبی زلال از جذابیت‌های ساحل آزادی پوکت هستند

ساحل آزادی یا «ساحل فریدم» یکی از زیباترین سواحل پوکت با ماسه‌های سفید نرم و آب‌های آبی زلال است که برای دسترسی به آن بهتر است در فصل پرآب از منطقه پاتونگ پوکت سوار قایق شوید؛ زیرا دسترسی زمینی به آن مشکل است. در مسیر خود به‌سمت ساحل، از کنار چندین خلیج کوچک شنی (ساحل مرلین، ساحل بهشت ​​و ساحل تری ترانگ) شلوغ عبور خواهید کرد.

برای ورود به ساحل آزادی باید هزینه ورودی اندکی بپردازید؛ ساحلی بکر با مناظر زیبا که بهترین زمان بازدید از آن دسامبر تا فوریه (نیمه آذر تا نیمه اسفند) است. هتل «آویستا هایداوی» (Avista Hideaway) دارای مسیری کوچک به‌سمت ساحل است؛ پس اگر قصد هایکینگی کوتاه و البته کمی مشکل را دارید، از این مسیر به‌سمت ساحل بروید.

ساحل باتل؛ جزیره فانگان (Bottle Beach)

  • آدرس: استان سورات تانی، شمالی‌ترین نقطه جزیره فانگان (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، عکاسی و هایکینگ

ساحل باتل

منبع عکس: homeiswhereyourbagis.com. عکاس: ناشناس

 ساحل باتل از دیگر سواحل محبوب تایلند در جزیره فانگان است که در فصل‌های پرمسافر، افراد بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند؛ البته این ساحل زیبا و بکر در دیگر مواقع سال خلوت‌تر و آرام‌تر است. بیشتر بازدیدکنندگان در سفرهای یک‌روزه به اینجا می‌آیند؛ بنابراین اقامت شبانه به شما این فرصت را می‌دهد که صبح‌های زود خلوتی را در این منطقه تجربه کنید. تنها راه دسترسی به ساحل باتل، استفاده از قایق‌هایی است که در مسیری ۱۵ دقیقه‌ای از ساحل «چالوک لوم» (Chaloklum Beach) یا ساحل «هاد خم» (Haad Khom) به این منطقه می‌آیند.

شن‌های سفید، کوه‌های سبز، آب شفاف و ساحل بزرگ از جذابیت‌های ساحل باتل هستند. برای تماشای چشم‌انداز بهتر، می‌توانید به بالاترین نقطه این ساحل (Bottle Beach viewpoint) در بالای تپه بروید تا خلیج را به‌طور کامل از بالا ببینید؛ این مسیر حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است و در روزهای گرم سال ممکن است بالا رفتن از آن کمی مشکل باشد. از امکانات ساحل باتل می‌توان به چندین رستوران و تورهای والیبال اشاره کرد.

شما می‌توانید در یک خانه ییلاقی در ساحل باتل در «باتل بیچ وان ریزورت» (Bottle Beach 1 Resort) اقامت داشته باشید یا به سراغ اقامتگاه‌های با خدمات کامل نظیر «پانویمان ریزورت» (Panviman Resort) در ساحل شرقی جزیره بروید و با قایق به ساحل بیایید. با اقامت در خانه‌های ییلاقی و کلبه‌های کوچک ساحل باتل می‌توانید پس از شنا در آب‌های گرم، زیر آفتاب در اقامتگاه خود دراز بکشید و استراحت کنید.

ساحل آئو پرائو؛ جزیره سامت (Ao Prao Beach)

  • آدرس: استان رایونگ، ناحیه «فه» (Phe)، منطقه آمفو موینگ رایونگ (Amphoe Mueang Rayong) (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن و رستوران‌گردی

ساحل آئو پرائو

منبع عکس: وب‌سایت بوکینگ. عکاس: ناشناس

حدود ۱۴ ساحل در جزیره سامت وجود دارد؛ اما ساحل هلالی شکل آئو پرائو یکی از بهترین آن‌ها است؛ ساحلی با آب‌های زلال کریستالی و شن و ماسه سفید و نرم که در آخر هفته‌ها، شهروندان بانکوکی بسیاری را به خود می‌بیند. ساحل آئو پرائو، ساحلی خانوادگی است که افراد می‌توانند در طول روز از شنا در آب‌های آن لذت ببرند و عصرها نیز در یک رستوران ساحلی، طعم غذاهای دریایی تازه را بچشند.

 ویلاهای لوکس کنار ساحل «پارادی ریزورت» (Paradee Resort) و «له ویمارن کاتجز» (Le Vimarn Cottages & Spa) از گزینه‌های اقامتی در ساحل آئو پرائو هستند. این ساحل معمولا در تمام طول سال آب و هوای مناسبی دارد؛ اما بهترین ماه‌ها برای بازدید از آن از اکتبر تا فوریه (نیمه مهر تا نیمه اسفند) است.

جزیره سامت یکی از جزایر ساحلی شرقی تایلند در خلیج تایلند است که در نزدیکی خط ساحلی استان رایونگ تایلند، در حدود ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد. جزیره سامت بزرگ‌ترین و غربی‌ترین مجمع‌الجزایری است که فاصله چندانی با ساحل ندارد. این جزیره از شمال به جنوب، حدود هفت کیلومتر طول دارد و در میان گردشگران خارجی و ساکنان بانکوک به‌عنوان مکانی برای گذران تعطیلات آخر هفته، از محبوبیت بالایی برخوردار است. بیشتر جزیره در منطقه پارک ملی «خائو لائم یا-مو کو سامت» (Khao Laem Ya–Mu Ko Samet National Park) قرار دارد. در سال ۱۹۸۱ میلادی، مجمع‌الجزایر سامت به‌همراه ۹ جزیره کوچک دیگر، خائو لائم یا و ساحل ۱۱ کیلومتری Mae Ramphueng به‌عنوان پارک ملی اعلام شدند و به این ترتیب، جزیره سامت تحت کنترل و حفاظت قرار گرفت.

ساحل سایری؛ جزیره تائو (Sairee Beach)

  • آدرس: استان سورات تانی، منطقه جزیره فانگان، جزیره تائو (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، غواصی، والیبال ساحلی، آفتاب گرفتن، رستوران‌گردی، خرید و عکاسی

ساحل سایری

منبع عکس: jonnymelon.com. عکاس: ناشناس

ساحل سایری، مشهورترین نقطه جزیره تائو است

برای تماشای یکی از بهترین مناظر غروب آفتاب در تایلند به ساحل سایری در جزیره کوچک تائو بروید. این ساحل با حدود دو کیلومتر طول، پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین نقطه جزیره تائو است؛ ساحلی مملو از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، ورزش‌های آبی مانند غواصی و اسنورکلینگ و مسیری طولانی و باریک برای پیاده‌روی که گردشگران بسیاری را به‌سمت خود جذب می‌کند. عکاسی از طلوع و غروب خورشید، بهترین تجربه‌ای است که می‌توانید علاوه بر شنا و غواصی در آب‌های گرم و کم‌عمق در این ساحل کسب کنید. بیشتر افرادی که به تائو می‌آیند، در ساحل سایری اقامت می‌کنند. بهترین زمان بازدید از ساحل سایری از فوریه تا سپتامبر (نیمه بهمن تا نیمه مهر) است.

جزیره تائو (به‌معنای «لاک‌پشت» در زبان تایلندی) بخشی از مجمع‌الجزایر چامفون در ساحل غربی خلیج تایلند با حدود ۲۱ کیلومتر مربع وسعت است که از نظر اداری به‌عنوان ناحیه‌ای فرعی از ناحیه جزیره فانگان شناخته می‌شود. اقتصاد این جزیره به‌طور انحصاری بر گردشگری، به‌ویژه غواصی متمرکز است. غواصی در جزیره تائو به‌دلیل دید واضح، قیمت ارزان و طیف وسیعی از حیوانات دریایی بسیار محبوب است.

ساحل هوا هین؛ استان پراچواپ خیری خان (Hua Hin Beach)

  • آدرس: منطقه هوا هین (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، موج‌سواری، قایق‌سواری، اسب‌سواری، پاراسلینگ، گلف، رستوران‌گردی و خرید

ساحل هوا هین

منبع عکس: وب‌سایت بوکینگ. عکاس: ناشناس

هوا هین (به‌معنای «سنگ» در زبان تایلندی) با بیش از چهار کیلومتر ساحل شنی، مناسب تمام سلایق برای فعالیت‌های خانوادگی مانند بنانا و اسب‌سواری، مدارس موج‌سواری و پاراسلینگ گرفته تا فعالیت‌های دیگر ساحلی نظیر آفتاب گرفتن است. این ساحل نسبت به دیگر مقاصد ساحلی تایلند، جو آرام‌تری دارد و بیشتر، افرادی را جذب می‌کند که به‌دنبال استراحت و آرامش هستند.

در انتهای ساحل هوا هین، ​​پشت تپه «خائو تاکیاپ» (Khao Takiap)، ساحلی کوچک به نام «سوان سون» (Suan Son) در احاطه درختان نخل قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. اگر به قصد سفر یک‌روزه به این منطقه سفر می‌کنید، به بازدید از پارک ملی دیدنی «سام روی یات» (Sam Roi Yot) در نزدیکی هوا هین و همچنین ساحل «لائم سالا» (Laem Sala) نیز بروید؛ ساحلی بکر با شن و ماسه‌های نرم که با وجود دسترسی مشکل، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای دارد.

رستوران‌ها، زمین‌های گلف و مقاصد خرید متعدد از امکانات رفاهی ساحل هوا هین هستند؛ ساحلی با اقامتگاه‌های لوکس و مجلل نظیر هتل اینترکانتینتال هوا هین که با ۱۱۹ اتاق و سوئیت، دارای ساحل خصوصی است. ویلاهای اختصاصی هوا هین با استخرهای بی‌نهایت و ساحل خصوصی از دیگر گزینه‌های اقامتی در این منطقه هستند.

جزیره پودا؛ استان کرابی (Koh Poda)

  • آدرس: استان کرابی، هشت کیلومتری آئو نانگ (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: عکاسی، پیاده‌روی، شنا و غواصی

جزیره پودا

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

جزیره پودا، یکی از مشهورترین جزایر کرابی است که در پارک ملی «هات نوفارات تارا-مو کو فی فی» قرار دارد. جزیره پودا خالی از سکنه است؛ اما بازدید از آن در قالب تورهای گروهی دارای مجوز، امکان‌پذیر است. چندین شرکت گردشگری، تورهایی را از جزیره فی فی، سرزمین اصلی کرابی، و همچنین کوه لانتا به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند؛ سفری یک‌روزه برای تماشای مناظر خلوت و کارت پستالی که خاطره آن هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد.

جزیره رویایی پودا به‌قدری کوچک است که گردش در آن با پای پیاده تنها ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد. ساحل این جزیره با شن و ماسه‌های سفید نرم و پودری، آب آرام و زلال و صخره‌های آهکی سربه‌فلک‌کشیده، بسیار زیبا است. از امکانات جزیره پودا می‌توان به رستوران، یک هتل یا مجموعه کوچک خانه‌های ییلاقی و یک فروشگاه کوچک اشاره کرد.

ساحل کلونگ موانگ؛ استان کرابی (Klong Muang Beach)

  • آدرس: منطقه موینگ کرابی، شهرک نانگ تاله (Nang Thale) (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، عکاسی، پیاده‌روی و ماساژ

ساحل کلونگ موانگ

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

برای تجربه آرامش در کرابی به ساحل روستای کلونگ موانگ بروید

ساحل آئو نانگ (Ao Nang) در جنوب غرب شهر کرابی، در تمام روزهای هفته شلوغ و میزبان گردشگران است؛ اما اگر ۱۰ دقیقه دورتر به ساحل کلونگ موانگ بروید، دنیای کاملا متفاوتی را در یکی از بهترین سواحل تایلند تجربه خواهید کرد.

کلونگ موانگ روستایی کوچک، خلوت، آرام و ساکت است که از امکانات آن می‌توان چند هتل و مهمان‌خانه و تعداد انگشت شماری رستوران کنار ساحل را نام برد. ساحل کلونگ موانگ با حدود ۱٫۵ کیلومتر طول، آب فیروزه‌ای روشن و شن و ماسه‌های طلایی رنگ، مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات به شمار می‌رود؛ ساحلی که از دو بخش ساحلی تشکیل شده است و قسمت شمالی آن زیباترین قسمت آن محسوب می‌شود.

در زمان جزر، چشم‌انداز ساحل کلونگ موانگ به‌طرز چشمگیری تغییر می‌کند و مسیر پیاده‌روی از شن و ماسه‌های درخشان نمایان می‌شود. در واقع در زمان جزر می‌توان تا جزیره فراساحلی پوشیده از جنگل در دوردست ساحل کلونگ موانگ پیاده‌روی کرد. ساحل کلونگ موانگ در طول روز آرام است و در عصرگاه با پر شدن رستوران‌ها و بارها، کم‌کم شلوغ و سرزنده می‌شود. فضای این ساحل کاملا برعکس ساحل آئو نانگ است و بازدید از آن به افرادی توصیه می‌شود که به‌دنبال آرامش هستند.

جزیره گای؛ استان کرابی (Koh Gai)

  • آدرس: منطقه موینگ کرابی، آئو نانگ (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، آفتاب گرفتن، پیاده‌روی، عکاسی

جزیره گای

منبع عکس: freepik.com. عکاس: ناشناس

تورهای گردشگری جزیره پودا از آئو نانگ یا کرابی، معمولا شامل بازدید از جزیره گای می‌شوند. شکل صخره‌ها در جزیره گای، آن را به مرغ غول‌پیکری شبیه کرده که از دریا سر برآورده است؛ شاید به همین دلیل نام جزیره را «گای» (به‌معنای «مرغ» در زبان تایلندی) گذاشته‌اند. سواحل ماسه‌ای سفید و پودری و آب شفاف و کم‌عمق جزیره گای، این منطقه را تبدیل به ساحلی ایدئال برای شنا و آفتاب گرفتن کرده‌اند؛ جزیره‌ای که مانند جزیره پودا در پارک ملی «هات نوفارات تارا-مو کو فی فی» قرار دارد.

در زمان جزر، می‌توان از جزیره گای با پای پیاده از طریق مسیری پوشیده از شن‌های سفید به دو جزیره دیگر به نام‌های «تاب» (Koh Tub) و «مور» (Koh Mor) رفت؛ جزایری با چشم‌اندازهای خارق‌العاده که فرصت بی‌نظیری برای عکاسی فراهم می‌کنند. با سفر به جزیره گای و دور شدن از سرزمین اصلی کرابی، به منطقه‌ای بکر و سنتی و تجربه‌ای فراموش‌ناشدنی دست خواهید یافت.

ساحل مائنام؛ جزیره ساموی (Maenam Beach)

  • آدرس: استان سورات تانی، شمال منطقه جزیره ساموی (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: خانواده‌ها، شنا، آفتاب گرفتن، عکاسی، پیاده‌روی

ساحل مائنام

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل مائنام در شمال جزیره ساموی با چهار کیلومتر شن و ماسه زیبای طلایی، آب‌های فیروزه‌ای و درختان نخل از آن دسته سواحلی است که آرامش را برای شما معنا می‌کند. مائنام شهری کوچک و نسبتا آرام است که هتل‌ها، خانه‌های ییلاقی ساحلی، فروشگاه‌های کوچک و چندین رستوران دارد و محله چینی‌های جزیره ساموی نیز در آن واقع شده است. ساحل مائنام از آرام‌ترین سواحل جزیره ساموی و از زیباترین سواحل تایلند است؛ ساحلی با چشم‌اندازی از جزیره فانگان با آب‌های سبز آبی که تجربه‌ای دلچسب از تعطیلات و شنا در آب گرم را برای شما رقم می‌زند.

صرف‌نظر از جزر و مد، چه کم یا زیاد، شنا در ساحل مائنام همیشه امکان‌پذیر است؛ به همین دلیل می‌توان این ساحل را در لیست سواحل خانوادگی قرار دارد. در ساحل مائنام می‌توانید با خیال راحت روی صندلی‌های ساحلی استراحتگاه‌ها آفتاب بگیرید و در سایه درختان نخل، از روز خود لذت ببرید.

ساحل بفوت؛ جزیره ساموی (Bophut Beach)

  • آدرس: استان سورات تانی، منطقه جزیره ساموی (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، عکاسی، پیاده‌روی و آفتاب گرفتن

ساحل بفوت

منبع عکس: theluxurysignature.com. عکاس: ناشناس

ساحل بفوت از زیباترین مقاصد در جزیره ساموی است

بین ساحل مائنام و معبد بودای بزرگ، نواری از ماسه سفید مایل به صورتی به نام ساحل بفوت قرار دارد. منطقه بفوت یکی از بهترین مناطق جزیره سامویی با دسترسی نزدیک به فرودگاه و امکانات شهری چاونگ و چوئینگ موئن (Choeng Moen) است؛ با این حال، یکی از بکرترین سواحل جزیره ساموی نیز به شمار می‌آید. ساحل بفوت نزدیک‌ترین ساحل به دهکده ماهیگیر است؛ بنابراین باید در زمان بازدید از آن، انتظار شلوغی را داشته باشید. هتل، رستوران، کافی‌شاپ و بازارهای شبانه از جمله امکانات ساحل بفوت هستند.

ساحل لیپا نوی؛ جزیره ساموی (Lipa Noi)

  • آدرس: استان سورات تانی، منطقه جزیره ساموی (مشاهده روی نقشه)
  • مناسب برای: شنا، عکاسی، پیاده‌روی، آفتاب گرفتن

ساحل لیپا نوی

منبع عکس: trip۱۰۱.com. عکاس: ناشناس

سواحل غربی جزیره ساموی از بکرترین نقاط این جزیره است و امکانات محدودی در آن وجود دارد؛ با این حال، زیبایی بی‌بدیل این مناطق، ارزش بازدید را دارد. ساحل لیپا نوی یکی از بهترین سواحل جزیره ساموی و از زیباترین سواحل تایلند است؛ به‌خصوص اگر به‌دنبال عکاسی از غروب آفتاب باشید. لیپا نوی با سه کیلومتر خط ساحلی پوشیده از شن و ماسه سفید و آب‌های کم‌عمق و گرم عاری از صخره‌ها و مرجان‌ها، مکانی ایدئال برای شنا و آفتاب گرفتن است.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

منبع عکس: indochinatour.com. عکاس: ناشناس

بهترین زمان سفر به تایلند در فصل خشک بین نوامبر و اوایل آوریل (نیمه آبان تا اواخر فروردین) است؛ زمانی از سال که دمای هوا بین ۲۹ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد متغیر است. با این حال، آب و هوا در سراسر کشور متفاوت است و شما می‌توانید در تمام طول سال از آن دیدن کنید.

در جنوب تایلند، آب و هوا بین سواحل شرقی و غربی متفاوت است. سواحل غربی در طول ماه‌های زمستان مطلوب‌تر هستند؛ زمانی که می‌توان به تفریحاتی نظیر غواصی و اسنورکلینگ پرداخت. آب و هوای سواحل شرقی تایلند در اکثر فصول سال خوب است. کمترین میزان بارش در ژانویه و فوریه (نیمه دی تا نیمه اسفند) و بیشترین میزان بارندگی در ماه نوامبر (نیمه آبان تا نیمه آذر) است. در ادامه وضعیت آب و هوایی تایلند را در ماه‌های مختلف سال بررسی خواهیم کرد.

ژانویه (نیمه دی تا نیمه بهمن): در این زمان از سال آب و هوا در سراسر کشور خوب است. احتمال باران کم و هوا خنک و مطلوب است و تمام سواحل ساحل غربی کشور در آفتاب غرق می‌شوند. تنها استثنا، جزیره ساموی است که اغلب در این زمان از سال بارندگی بسیاری را به خود می‌بیند. جشنواره سال نو چینی، مهم‌ترین رویداد ماه ژانویه است (ممکن است تاریخ متفاوت باشد)؛ این جشن تعطیلات عمومی نیست؛ با این وجود در سراسر کشور به‌خصوص در محله چینی‌های بانکوک با برنامه‌هایی نظیر رژه اژدها، ترقه‌بازی و پایکوبی جشن گرفته می‌شود.

فوریه (نیمه بهمن تا نیمه اسفند): با آغاز این ماه، بارش به‌صورت پراکنده در سواحل شرقی تایلند آغاز می‌شود؛ اما بقیه کشور همچنان گرم و خشک است. در ماه فوریه در شمال کشور، صبح‌های خنک رو به گرم شدن می‌روند. جشنواره سه روزه گل چیانگ مای (اولین آخر هفته فوریه، پایان «فصل خنک») با رژه و نمایش‌های رنگارنگ گل‌های داوودی و گل رز داماسک (گونه‌ای که فقط در چیانگ مای یافت می‌شود) و جشنواره سال نو چینی (ممکن است تاریخ متفاوت باشد) از رویدادهای این ماه هستند.

زیباترین سواحل تایلند

منبع عکس: islander.io. عکاس: ناشناس

مارچ (نیمه اسفند تا نیمه فروردین): هوا در ماه مارچ در سراسر تایلند مطلوب است ؛ دمای هوا تا اواسط ۳۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و هوای سردتر در شمال از بین می‌رود. شما می‌توانید در این زمان از سال به هر نقطه از کشور بروید و از سواحل آفتاب‌گیر لذت ببرید. جشنواره سال نوی چینی (ممکن است تاریخ متفاوت باشد) از رویدادهای این ماه است.

بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از سواحل آن از اواخر ماه نوامبر تا اوایل آوریل است

آوریل (نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت): آب و هوا در آوریل فوق‌العاده است؛ به همین دلیل، گردشگران بسیاری در این زمان از سال به تایلند سفر می‌کنند. بهتر است از چند هفته جلوتر اقامتگاه موردنظر خود را رزرو کنید تا بهترین انتخاب هتل را داشته باشید. سفر در ماه برگزاری سونگکران (سال نو تایلندی) به این معنی است که می‌توانید از شرکت در جشن‌ها لذت ببرید و خاطره سفری به‌یادماندنی بسازید.

مه (نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد): ماه مه زمان مناسبی برای بازدید از تایلند است؛ زیرا قیمت‌ها پس از اتمام فصل داغ گردشگری کاهش می‌یابد. در بیشتر روزهای ماه، باران بسیار کمی پیش‌بینی می‌شود؛ اما اگر به‌دنبال آفتاب گرفتن در ساحل هستید، به‌سمت سواحل شرقی بروید.

ژوئن (نیمه خرداد تا نیمه تیر): ژوئن، آخرین ماه فصل خشک تایلند است. تایلند در این زمان از سال در آفتاب غرق می‌شود؛ زمانی خلوت که هزینه‌های سفر ارزان‌تر هستند.

ژوئیه (نیمه تیر تا نیمه مرداد): با افزایش باد و باران در اواخر ماه، دمای هوا کاهش می‌یابد. خورشید هنوز در سواحل ساحل شرقی بیرون است؛ اما جزایری مانند ساموی معمولا در تعطیلات مدرسه شلوغ می‌شوند. اگر قصد دارید در ژوئیه به تایلند بروید، ابتدای ماه را انتخاب کنید.

آگوست (نیمه مرداد تا نیمه شهریور): بارش باران در آگوست افزایش می‌یابد؛ به‌ویژه در شمال کشور که بارندگی شدید شایع است. در این زمان از سال، سفر به بیشتر سواحل امکان‌پذیر نیست و سواحل هواهین و جزیره ساموی بهترین مکان‌ها برای سفر به شمار می‌آیند؛ اگرچه ممکن است بارش اندکی باران را در آن‌ها تجربه کنید.

قایق سواری در سواحل تایلند

منبع عکس: jetsetter.com. عکاس: ناشناس

سپتامبر (نیمه شهریور تا نیمه مهر): سپتامبر معمولا پربارش‌ترین ماه سال است؛ بنابراین سفر در این زمان از سال به مسافران ساحلی توصیه نمی‌شود. سفر در سپتامبر به تایلند برای افرادی مناسب است که به‌دنبال فصل ارزان‌ گردشگری و به دور از شلوغی هستند.

اکتبر (نیمه مهر تا نیمه آبان): بارندگی‌ها در اوایل اکتبر ادامه دارد و دما کاهش می‌یابد. با این حال، دمای خنک‌تر و رطوبت کمتر، همراه با احتمال کمتر باران در پایان ماه، اکتبر را به ماه خوبی برای سفر تبدیل کرده است. جشنواره ۹ روزه گیاه‌خواری (اکتبر) در پوکت مهم‌ترین رویداد این ماه است.

نوامبر (نیمه آبان تا نیمه آذر): خورشید در نوامبر به سواحل غربی تایلند باز می‌گردد و گردشگران دوباره به خائو لاک، پوکت و کرابی سرازیر می‌شوند. شاید تنها استثنای این ماه جزیره ساموی است که در این زمان از سال، بارندگی بسیاری به خود می‌بیند. هوا در صبح زود و اواخر عصر در شمال تایلند در نوامبر کمی خنک و سرد است. اگر می‌خواهید از جمعیت دوری کنید، در اوایل ماه به تایلند بروید. جشنواره لوی کاراتونگ (Loy Krathong)، از جشنواره‌های مهم جنوب غرب تایلند، از محبوب‌ترین رویدادهای نوامبر است؛ در این رویداد سبدهای تزیین شده دست‌ساز در امتداد رودخانه‌ای شناور می‌شوند تا محلی‌ها آرزو کنند.

دسامبر (نیمه آذر تا نیمه دی): سواحل غربی تایلند در ماه دسامبر به‌دلیل تعطیلات کریسمس، بسیار شلوغ است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم که هتل موردنظر خود را از چند هفته قبل رزرو کنید. این زمان از سال با آب و هوای مطلوب، از فصول پرمسافر گردشگری تایلند به شمار می‌رود. تنها استثنای این ماه جزیره ساموی است که در این زمان از سال، بارندگی بسیاری به خود می‌بیند. برای کاهش هزینه‌های سفر خود در ابتدای دسامبر به تایلند سفر کنید.

بهترین سواحل تایلند

منبع عکس: tripsavvy.com. عکاس: ناشناس

اگر تجربه شنا و دیگر تفریحات آبی را در سواحل تایلند دارید یا ساحل مشهور دیگری در این کشور می‌شناسید، در بخش نظرات، تجربه و اطلاعات خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین سواحل تایلند کدامند؟

ساحل نای هارن، ساحل آزادی (فریدم)، ساحل چاونگ نوی، ساحل بفوت، ساحل مائنام، ساحل لیپا نوی، ساحل رایلی، ساحل غار فرا نانگ، ساحل کلونگ موانگ، جزیره پودا، جزیره گای

بهترین سواحل جزیره ساموی کدامند؟

ساحل چاونگ نوی، ساحل بفوت، ساحل مائنام، ساحل لیپا نوی

بهترین سواحل استان کرابی کدامند؟

ساحل رایلی، ساحل غار فرا نانگ، ساحل کلونگ موانگ، جزیره پودا، جزیره گای

بهترین زمان سفر به تایلند برای لذت بردن از سواحل کدام فصل است؟

از اواخر ماه نوامبر تا اوایل آوریل (نیمه آبان تا اواخر فروردین)

منبع عکس کاور: globalbasecamps.com. عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه