با تور مجازی به گرینلند سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به گرینلند سفر کنید

گرینلند بزرگ‌ترین منطقه جزیره‌ای دنیا،‌ سرزمینی سرد و بسیار زیبا و البته کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان که با طبیعت جنگلی خود به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ به‌روزرسانی شده است.

گرینلند از سرزمین‌های زیبای واقع‌شده در اقیانوس منجمد شمالی است و از ۵۶ هزار نفر جمعیت دارد. از گرینلند به‌عنوان کم‌تراکم‌ترین کشور جهان (از منظر جمعیت) یاد می‌شود. گرینلند با وجود قرار گرفتن در سرزمین‌های آمریکای شمالی، از نظر سیاسی و فرهنگی، با کشورهای قاره اروپا (مخصوصا کشورهای نروژ و دانمارک) ارتباطات زیادی دارد. گرینلند با سرزمین‌های جنگلی و مناطق یخ‌زده‌ و برفی‌اش، از جمله مناطق پرطرفدار و جذاب برای گردشگران منطقه آمریکا به‌حساب می‌آید. همراه کجارو باشید که در این قسمت از تورهای مجازی قرار است به‌ گرینلند سفر کنیم.

گرینلند که به «سرزمین سبز» معروف است، بزرگ‌ترین جزیره دنیا محسوب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود ۹۷ درصد مناطق این سرزمین از برف و یخ پوشیده شده است.

نام گرینلند در زبان اسکاندیناوی ریشه دارد. در کتب ایسلندی چنین آمده که یک شخص نروژی‌تبار با نام اریک سرخ به‌جرم کشتار و جنایت، از ایسلند تبعید می‌شود. او خاک ایسلند را ترک می‌کند و در شمالی‌ترین نقاط کره زمین به‌یک منطقه سرسبز می‌رسد و نام‌اش را گرینلند به‌معنی «سرزمین سبز» می‌گذارد.

تصویری از یک کوه یخی در گرین‌لند

تا قبل از اتفاقات جنگ جهانی دوم گرینلند از افراد دانمارکی، ایسلندی و از اشخاصی با نژاد نورس (وایکینگ‌های ایسلندی) پر شده بود؛ اما بعد از اتمام جنگ جهانی و اشغال دانمارک به‌دست آلمان نازی، ایالات متحده کنترل گرین لند را به‌دست گرفت؛ البته که بعد از پایان جنگ، گرین لند دوباره به مالکیت دانمارک درآمد. گرینلند بزرگ‌ترین منطقه جزیره‌ای (آبخوست) غیرقاره‌ای دنیا به‌حساب می‌آید. منطقه‌ای که در شمال اقیانوس اطلس جای گرفته و دریای گرینلند نیز مهم‌ترین دریای آن به‌حساب می‌آید.

مردم گرینلند اکثرا هنرمند هستند و مهم‌ترین صنایع دستی گرینلند نیز ساخت پیکره‌های کوچک و بزرگ اساطیر سرزمین گرینلند و اسطوره‌های نورس است. به‌لطف تور مجازی هم‌اکنون می‌توانید به‌این منطقه سرد و زیبا سفر و از آن دیدن کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه