با تور مجازی به سنگاپور سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به سنگاپور سفر کنید

سنگاپور پس از گذر از بحران اقتصادی، به‌یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده؛ جایی که پایتخت آن با لقب «شهر رویاها» در میان شهرهای توریستی جنوب شرق آسیا، درخشان است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ به‌روزرسانی شده است.

جمهوری سنگاپور یک دولت‌شهر در مجمع‌الجزایر مالایی است که پایتخت آن شهر «سنگاپور» محسوب می‌شود. سنگاپور در قسمت جنوبی شبیه‌جزیره مالایا قرار گرفته و کوچک‌ترین کشور ناحیه جنوب شرق آسیا به‌حساب می‌آید.

سنگاپور شهری بسیار زیبا است که از آن با عنوان «شهر رویاها» یاد می‌شود؛ جایی که با جاذبه‌های طبیعی، آسمان‌خراش‌های باشکوه و دیدنی‌های پرتعداد خود حالا به‌یکی از مقصدهای وسوسه‌کننده برای گردشگران قاره کهن تبدیل شده است. همراه کجارو باشید که در این قسمت از تورهای مجازی قرار است به سنگاپور سفر کنیم.

دانستن ریشه تاریخی نام «سنگاپور» در نوع خود بسیار جالب است. در زبان مالایی، کلمه سنگاپور معنی «شهر شیر» را منتقل می‌کند. قصه نام‌گذاری کشور یا شهر سنگاپور به‌سال‌های قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. در تاریخ آمده است که در قرن ۱۳ میلادی یک هیولا بزرگ که هرگز دیده نشده بود، در این منطقه ظاهر می‌شود. مردم شهر از دیدن سرعت بالا، بدن نارنجی، سرِ سیاه و گردن سفید این موجود به‌شدت تعجب می‌کنند. یک مخلوق عجیب و بسیار سریع که مردم شهر هرگز نتوانستند او را گیر بیندازند.

این هیولا تاثیر مهمی روی شاهزاده وقت سنگاپور گذاشت. تاثیری عمیق که باعث شد شاهزاده نام «شیر» را روی این شهر بگذارد. مردم مالایی پیش‌تر از ویژگی‌های حیوان «شیر» نقل‌هایی شنیده بودند؛ اما هرگز با این حیوان درنده روبه‌رو نشده بودند. موجودی که پادشاه و مردم شهر دیده بودند  تمامی ویژگی‌های سلطان جنگل، یعنی شیر را داشت و به همین دلیل هم بود که شاهزاده تصمیم گرفت نام شهر شیر را برای سنگاپور برگزیند.

تا سال ۱۹۶۰، سنگاپور کشور فقیر به‌حساب می‌آمد که از طریق صادرات «شن ملاط» و «آب شیرین» اقتصاد خود را سرپا نگه می‌داشت. تا اینکه با انتخاب لی کوآن یی‌او (Lee Kuan Yew)، آن «انفجار اقتصادی» و  «پدیده قرن ۲۰» که برای توصیف شکوفایی اقتصاد سنگاپور به‌کار می‌رود، اتفاق افتاد. با انتخاب شدن لی کوآن یی‌او به‌عنوان نخست وزیر سنگاپور اقتصاد این کشور متحول شد. او توانست به‌جرم و جنایت در سنگاپور پایان بدهد،‌ گروه‌های مافیایی را از بین ببرد و سرمایه‌گذاران خارجی را به‌کشور جذب کند. این شروعی بود بر یک روند کاملا روبه‌رشد که سنگاپور را طی چند دهه،‌ به‌یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا تبدیل کرد. رشد اقتصادی و فرهنگی سنگاپور در پی وضع شدن قوانین سخت‌گیرانه و همکاری مردم با گردانندگان کشور رقم خورد. قوانین بسیار سنگین و سخت‌گیرانه که از میان آن‌ها می‌توان به‌جریمه ۱۲۰۰ دلاری کشیدن سیگار در اماکن عمومی و مواردی از این دست اشاره کرد.

تصویری از شهر سنگاپور در شب

همراه رشد فرهنگی و اقتصادی،‌ اسکلت شهری سنگاپور هم رشد چشم‌گیری را به‌خود دید. از تاسیس سازه‌های باشکوه مثل آسمان‌خراش‌های ۲۰۰ متری تا فروشگاه‌ها، مراکز تفریح و هتل‌های پرتعداد و جذاب همه از مواردی بودند که زیر سایه‌ رشد روند روبه‌رشد کشور سنگاپور اتفاق افتادند. مواردی که در کنار یکدیگر، رشد صنعت تورسیم کشور سنگاپور را رقم زدند. سنگاپور از بیش از ۶۰ جزیره مختلف تشکیل شده است. یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین جزیره‌های سنگاپور، «جزیره سنتوزا» نام دارد. شعبه سنگاپور استودیو فیلم‌سازی یونیورسال در این منطقه واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های جهان نیز در این جزیره تاسیس شده است.

به‌لطف تور مجازی اکنون به‌سادگی می‌توانیم از سنگاپور و دیدنی‌های جذابش بازدید کنیم. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه