با تور مجازی به کشکایش سفر کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به کشکایش سفر کنید

کشکایش یکی از شهرهای بندری پرتغال است ‌که در غربی‌ترین نقطه اروپا قرار دارد و از تفرجگاه‌های لوکس قاره سبز محسوب می‌شود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۵ به‌روزرسانی شده است.

در غربی‌ترین گوشه اروپا، شهر دنج و جذاب «کشکایش» (Cascais) قرار گرفته که بنا بر شواهد تاریخی، در گذشته «Monte De Cascas» به‌معنای «کوه صدف» نام داشته است. این نام سنت ماهیگیری و صدف‌های مشهور کشکایش را یادآور می‌شود؛ گرچه نام کنونی آن، تفرجگاه‌های ساحلی محبوب را در ذهن تداعی می‌کند. با کجارو همراه شوید تا از دریچه تور مجازی به شهر ساحلی کشکایش در کشور پرتغال سفر کنیم.

سال ۱۳۵۶ میلادی را به‌عنوان سال تاسیس کشکایش در نظر گرفته‌اند. پیش از این، کشکایش دهکده‌ای ماهیگیری در قلمرو شهر «سینترا» (Sintra) بود؛ اما پادشاه پیتر (پدرو) اول دادخواست ساکنان محلی را برای استقلال کشکایش به‌عنوان شهری مستقل تایید کرد.

در سال ۱۵۱۶ میلادی، کشکایش به‌طور کامل از سینترا مستقل شد و به‌عنوان یکی از بنادر اصلی در پادشاهی پرتغال توسعه پیدا کرد. موقعیت جغرافیایی ویژه کشکایش، تاثیری مهم در رونق و توسعه این شهر داشت. قرارگیری در حاشیه اقیانوس اطلس و دهانه رود «تاگوس»، سبب شد تا کشتی‌ها برای ورود به پرتغال از کشکایش عبور کنند و همین موضوع، اهمیت استراتژیک این شهر را در دفاع از لیسبون افزایش داد.

ساحل کشکایش در کشور پرتغال

عکس‌ از وب‌سایت airpano

اولین روز از نوامبر سال ۱۷۵۵، زلزله‌ای عظیم لیسبون را ویران کرد و کشکایش که در آن زمان به شهری مرفه و ثروتمند تبدیل شده بود نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد. عملیات بازسازی کشور توسط «مارکی پومبال»، نخست وزیر پادشاه «خوزه اول» دنبال شد. او این کار را به نحو احسن انجام داد و راه‌اندازی کارخانه سلطنتی نخ‌ریسی در شهر کشکایش، اقتصاد ویران این شهر را بهبود بخشید.

پادشاه لوئیس اول، فصل تازه‌ای در تاریخ شهر کشکایش رقم زد و بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۹۰۸، این شهر ساحلی را به اقامتگاه تابستانی خانواده خود تبدیل کرد. به‌دنبال او، اشراف به این منطقه سرازیر شدند و استراحتگاه‌ها و عمارت‌های باشکوهی ساخته شد. یکی از عماراتی که در ساحل واقع شده است، کاخ «دوک‌های پالملا» نام دارد که توسط معمار «توماس هنری وایت» به سبک نئوگوتیک انگلیسی طراحی شده است. در ابتدا، ساختمان توسط فصای سبزی وسیع احاطه شده بود؛ اما راه‌آهنی که کشکایش را به پایتخت پرتغال متصل می‌سازد، این فصای سبز را قطعه‌قطعه کرد.

عکس‌ از وب‌سایت airpano

یکی از مشهورترین مقاصد ساحلی در کشکایش، ساحل «کوئین» نام دارد. این محوطه ۵۰ متری به دیوارهایی محصور شده و سنگی نیز در مرکز آن قرار گرفته است. اهالی شهر معتقدند که این محوطه ساحلی، موردعلاقه «ماریا آملیا» از شهر اورلئان، آخرین ملکه پرتغال بود.

محبوبیت روزافزون کشکایش به‌عنوان یک تفرجگاه باعث شده است تا هتل‌های بیشتری در اینجا ظاهر شوند و حتی آسمان‌خراش‌های مدرن از ساحل این شهر سربرآورده‌اند. مراکز خرید مدرن، مسیرهای سنگ‌فرش و خانه‌های دنج با سقف‌های نارنجی روشن، هماهنگی دل‌انگیزی ایجاد کرده‌اند که گردشگران را به‌ وجد می‌آورند. در سال ۱۹۹۹، تفرجگاهی ساحلی با ظرفیت ۶۵۰ نفر در ساحل کشکایش افتتاح شد که از بسیاری از رویداد‌ها و جشنواره‌های دریانوردی شهر میزبانی می‌کند.

تصویر پانوراما از کشکایش

عکس‌ از وب‌سایت airpano

اکنون با استفاده از پنجره‌ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از شهر ساحلی کشکایش در پرتغال دیدن کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه