با تور مجازی به پایتخت اوکراین سفر کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به پایتخت اوکراین سفر کنید

کیف، پایتخت اوکراین، که یکی از شهرهای تاریخی اروپا محسوب می‌شود، به‌واسطه گذر از تاریخ پرحادثه و برخورداری از طبیعت غنی، جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ به‌روزرسانی شده است.

کیف (Kiev)، پایتخت اوکراین، کلان‌شهری بزرگ اروپایی با فرهنگی غنی و تمامی امکانات تمدن مدرن است. این شهر با برخورداری از مناظر سرسبز طبیعی، آثار تاریخی و منحصربه‌فرد بسیاری را در خود جای داده است. در این مقاله با ما همراه شوید تا از دریچه تور مجازی، به پایتخت اوکراین سفر کنیم.

معماری و شهرسازی کیف، نمونه‌ای بارز از معماری کشورهای اسلاوی در شرق اروپا است. کلیساهای مشهور و عظیم روسیه، همگی به‌تقلید از فاز نخست کلیسای جامع «سنت سوفیا» ساخته شده‌اند. تا پیش از احداث این کلیسا، تمامی کلیساهای روسیه چوبی بودند. صومعه «سنت مایکل» نیز اولین عبادتگاه مسیحی با گنبد طلایی بود و پس از آن، این سنت در سراسر قلمروی روس‌ها رواج یافت.

یکی دیگر از بناهای برجسته کیف با معماری خیره‌کننده، صومعه «Pechersk Lavra» که یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های اروپای شرقی محسوب می‌شود. مجموعه لاورا از دو بخش فوقانی و زیرزمینی تشکیل شده است که شامل معابد، دخمه‌ها و گذرگاه‌های مختلف است. دخمه‌ها در ابتدا محل سکونت راهبان بودند؛ اما در دوره‌های تاریخی بعدی به محل دفن اصحاب کلیسا بدل شدند.

در بین ساکنان این صومعه باستانی، نام‌های برجسته‌ای چون «نستور تاریخ‌دان»، نویسنده کتاب «وقایع‌نگاری اولیه» و «ایلیا مورومتس»، قهرمان اشعار حماسی عامیانه روسیه (byliny) به‌چشم می‌خورد.

تصویر پانوراما از کیف

عکس‌ از وب‌سایت airpano

در فاصله‌ای نه‌چندان دور از صومعه لاورا، کلیسای «سنت اندرو» قرار دارد. نام این کلیسا برگرفته از مسیری باستانی است که «ورخنی گورود» (شهر روی تپه) را به منطقه تجاری «پودیل» متصل می‌سازد. امروزه این گذرگاه که از میان تپه‌های تاریخی می‌گذرد، به یکی از جاذبه‌های کیف تبدیل شده است. مطابق افسانه‌ها، یکی از حواریون مسیح به نام «اندر»و از این گذرگاه عبور کرده است و رحمت خداوند و شکوه بی‌پایان را به اهالی شهر وعده داده است.

عکس‌ از وب‌سایت airpano

اکنون با استفاده از پنجره‌ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از پایتخت اوکراین بازدید کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه